Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att ni nokia användare har bättre koll, hur sparar jag pdf filer på min telefon så att jag kan öppna dem i pdf läsaren i telefonen? Finns det någon bra lösning?

Det går att föra över filerna till skydrive, därefter använda en pdf läsare i wp8 för att manuellt spara ner filerna, men det är väldigt segt och onödigt när det rör sig om 80+ pdf filer.

För att endast lägga filerna i "documents" fungerade inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

WP8 GDR2 uppdateringen ska komma nu i sommar, dock är väl inget specifikt datum satt ännu vad jag vet. Den ska iaf vara den största uppdateringen hittils till WP8.

Nice! Jag hoppas dom gör Windows knappen (hem knappen) till en notifikations lampa som på Android. Den borde göra en fade-in och fade-out effekt när den lyser ifall du har en notifikation som väntar. Jag kommer från att vara en Android användare till en Lumia 920 inom en vecka eller liknande så jag skulle älska denna möjlighet för vem vill egentligen sätta på skärmen heltiden för att kolla om man har ett meddelande eller inte?

Det var också någon som ansåg att dom skulle lägga till så att dina alarm ringer även om telefonen är avstängd. Ifall man har lite batteri så kan man då stänga av telefonen på natten och sedan startar den och ringer sedan ifall du stänger av alarmet så stänger den av igen tills nästa alarm. Det finns många telefoner som har detta och det är en riktig livräddare!

Längtan inför GDR2 har tagit effekt nu

(PS. Notifikationscenter är ett måste också)

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Har den senaste. Funkar det smidigt? Har du samma funktionalitet som med iPhone, se låtnamn samt byta låt eller detta kanske bara funkar vi USB. Föresten ska det gå att koppla wp8 till bilstereo via USB eller är det endast iphone/ipod som stödjer detta?

Allt funkar stabilt och utan anmärkning. Det går att byta låt via knapparna i ratten och även samtal ut i bilens högtalare via BT funkar perfekt. Dock kan man inte se låtnamn.

USB-portarna i Volvos bilar är bara till för USB-minnen vad jag vet. Det funkar perfekt att stoppa i en sticka med MP3-filer, men jag tror inte att du kan strömma musik från någon enhet. Dock finns ju alltid 3,5 mm line in som går att använda till alla enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Hej
Det funkar fint för mig i min XC70, det krävdes dock att para ihop den lite mer manuellt än brukligt men efter det ansluter den som den ska varje gång.
Att spela upp musik från t.ex. Nokia Music fungerar fint, kan byta låt från ratten och jag ser artist och låt i displayen.
Ett stort plus är ju såklart att Volvo on Call appen finns till WP8 också. Klockrent!

Mvh, Jakob

Trevligt att höra, tyvärr fick inte jag till det alls. Testat i både v60 och v40, sökte flertalet gånger via bilens stereo startat om Bluetooth osv. Hur gjorde du?

Skrivet av Massabrassan:

Allt funkar stabilt och utan anmärkning. Det går att byta låt via knapparna i ratten och även samtal ut i bilens högtalare via BT funkar perfekt. Dock kan man inte se låtnamn.

USB-portarna i Volvos bilar är bara till för USB-minnen vad jag vet. Det funkar perfekt att stoppa i en sticka med MP3-filer, men jag tror inte att du kan strömma musik från någon enhet. Dock finns ju alltid 3,5 mm line in som går att använda till alla enheter.

Vad har du för märke, modell och årgång på din kärra? För UnKen syntes låt text. Har en iPod nano som man kan koppla via USB och se låt text och styra via bilen iaf i >2010 års volvo. Iofs hade den något maffigare ljudanläggning än standard så kan mycket väl vara tillval.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Kan det vara så att ni nokia användare har bättre koll, hur sparar jag pdf filer på min telefon så att jag kan öppna dem i pdf läsaren i telefonen? Finns det någon bra lösning?

Det går att föra över filerna till skydrive, därefter använda en pdf läsare i wp8 för att manuellt spara ner filerna, men det är väldigt segt och onödigt när det rör sig om 80+ pdf filer.

För att endast lägga filerna i "documents" fungerade inte.

Jag kör med PDF Reader, och alla PDF-filer hamnar där. Jag testade med att lägga över en pdf i Skydrive i datorn, sedan gick jag in i skydrive via luren och öppnade pdf-filen, den öppnas med PDF-reader. Efteråt så låg den även i PDF-reader. Så alla man läst sparas i PDF-reader för jag såg jag hade några gamla där också. Nu är ju förvisso 80 ganska många, men du kan ju testa.

Jag har sökt runt lite och det finns ju några PDF-varianter, några som kostar och som heter Pro, kanske kan du testa den och se hur många den klarar av att spara? Jag skulle lägga de i en mapp i Skydrive och sedan läsa dem där, men vill du ha dem i luren så finns det säkert en variant för det. Den jag har är gratis och den sparar minst 20, för det är det jag har nu.- Jag visste inte att den sparade de man läst, utan jag skaffade den endast för att kunna läsa pdf, men att den sparar gör ju det smidigare, nu vet jag att jag inte behöver söka efter de någon annanstans ifall jag vill vill läsa om dem.

Permalänk
Medlem

Hello, har tre frågor angående (syrrans) Lumia 920.

1. Telefonen har börjat "låsa sig", senast idag hände detta efter att hon hade tagit ett foto -> låst skärmen -> låst uppp skärmen = telfonen hängde sig och allt som syntes var en svart bakgrund med Nokias logotype. För att "låsa upp" telefonen igen var vi tvungna att göra en "soft reset", det vill säga, hålla ner volymknappen och powerknappen.

Bild på fenomenet

2. När telefonen är på och man försöker "låsa upp den" (powerknappen) tar det ibland ett par sekunder innan skärmen tänds/telefonen reagerar. Detsamma gäller när man stoppar in laddaren, det tar ungefär fem sekunder för telefonen att förstå att laddaren sitter i, det vill säga, att batteriikonen ändras till laddning. Samma fördröjning upplevs när man försöker gå ur meddelandeapplikationen, det kan ibland ta flera sekunder.

3. Det finns en del smuts bakom glaset för ansiktskameran, är det normalt? Kan bara jämföra med andra telefoner och då finns det inte smuts.

Kan man göra något åt ovanstående problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Trevligt att höra, tyvärr fick inte jag till det alls. Testat i både v60 och v40, sökte flertalet gånger via bilens stereo startat om Bluetooth osv. Hur gjorde du?

Hej.
Vi fick göra tvärtom, vi gick in i bilens telefonmeny och gjorde den synlig, sen sökte vi efter bilens telefon med mobilen.
hoppas det funkar för dig också!

Mvh /Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

1. Telefonen har börjat "låsa sig", senast idag hände detta efter att hon hade tagit ett foto -> låst skärmen -> låst uppp skärmen = telfonen hängde sig och allt som syntes var en svart bakgrund med Nokias logotype. För att "låsa upp" telefonen igen var vi tvungna att göra en "soft reset", det vill säga, hålla ner volymknappen och powerknappen.

Bild på fenomenet
http://i.solidfiles.net/9b28162d1d.jpg

2. När telefonen är på och man försöker "låsa upp den" (powerknappen) tar det ibland ett par sekunder innan skärmen tänds/telefonen reagerar. Detsamma gäller när man stoppar in laddaren, det tar ungefär fem sekunder för telefonen att förstå att laddaren sitter i, det vill säga, att batteriikonen ändras till laddning. Samma fördröjning upplevs när man försöker gå ur meddelandeapplikationen, det kan ibland ta flera sekunder.

3. Det finns en del smuts bakom glaset för ansiktskameran, är det normalt? Kan bara jämföra med andra telefoner och då finns det inte smuts.

Tyvärr kan jag inte svara på hur man löser problemet men skumt nog vaknade jag upp till detta problem själv just i morse. När jag gick och lade mig var allt som vanligt men nu i morse såg det likadant ut som för dig, fryst med endast nokias logo. Gjorde även jag en soft-reset och sen dess har inga problem uppstått. Hoppas inte det är någonting återkommande.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk

Damm i frontkameran går nog lämna in den för att fixa, annars är det skruva upp luren som gäller.
Detta är ett känt problem.

Att den hänger sig låter konstigt - det är nog dags att lämna in den.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Trist att man får skulden för att ha rekommenderat "skiten" som hon säger... iPhone 5 hade varit ett ganska säkert kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Trist att man får skulden för att ha rekommenderat "skiten" som hon säger... iPhone 5 hade varit ett ganska säkert kort!

Iphone och Android är nog bättre rekommendationer än WP... Köper man åt sig själv så får man bara veta vad man köper och får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Iphone och Android är nog bättre rekommendationer än WP... Köper man åt sig själv så får man bara veta vad man köper och får.

Det man retar sig på mest är fördröjningarna, man ifrågasätter alltid ifall man verkligen tryckte på knappen eller inte... för ingenting händer på flera sekunder när man försöker använda olika funktioner. Blir en sväng till Telenor imorgon så får vi se ifall dom har någon lösning!

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Jag var lite less på min L920 ett tag så jag rekommenderade min kompis att istället köpa en Iphone 5..

Han har problem med urusel batteritid, touchen som inte hänger med, telefonen fryser fast ibland och fler små buggar!
Nu har jag fått skulden från honom att jag rekommenderade "skiten" till honom hehe..

Men någon annan Iphone 5 användare upplever kanske inte samma bekymmer! Så oavsett vilken mobil man väljer så är det alltid ett lotteri om man får ett "måndagsex" eller inte! Detta gäller ALLA elektronikprodukter!

Permalänk
Medlem

Till veckan blir det och beställa en 920, men kikar lite på kinesiska Qi laddare;
http://search.eim.ebay.se/?ev=&elc=-2&kw=qi+charger&ect=
http://viewitem.eim.ebay.se/Wireless-Qi-Power-Charger-Pad-for...

Någon som äger en kina laddare och kan berätta lite om dessa fungerar bra? Priset skiljer sig ganska rejält mellan en Nokia original och en Kina produkt.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Till veckan blir det och beställa en 920, men kikar lite på kinesiska Qi laddare;

Någon som äger en kina laddare och kan berätta lite om dessa fungerar bra? Priset skiljer sig ganska rejält mellan en Nokia original och en Kina produkt.

Jag har en Kina-laddare från fasttech.com som fungerar alldeles perfekt. Den är rätt känslig för hur man lägger nallen, men det kanske Nokias också är. Jag har inte provat den.

Skrivet av Ture6600:

Vad har du för märke, modell och årgång på din kärra? För UnKen syntes låt text. Har en iPod nano som man kan koppla via USB och se låt text och styra via bilen iaf i >2010 års volvo. Iofs hade den något maffigare ljudanläggning än standard så kan mycket väl vara tillval.

Jag har en V50 2012 och la till nallen från bilens menyer om jag minns rätt. Bilen har en maffigare ljudanlägging än standard. Tror att den heter "performance" eller nåt sånt.

Det kan vara så att man ser låtnamn om man använder den inbyggda musikspelaren. Jag använder bara spotify och då står det bara "streaming".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Morning Wood modellen så riktigt fräsig ut, inte så farligt prissatt heller hade varit skoj och testa men lite tveksam till hur ljudet är samt kvalitetskänslan. Är det någon som vet hur det ser ut med qi-tillbehör här i sverige?

Har själv upplevt det som väldigt knapert vilket är mycket synd. Hittar i princip bara det som Nokia släppte vid lanseringen knasigt någ finns inte grejerna på pris jakt heller, vad beror det på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Morning Wood modellen så riktigt fräsig ut, inte så farligt prissatt heller hade varit skoj och testa men lite tveksam till hur ljudet är samt kvalitetskänslan. Är det någon som vet hur det ser ut med qi-tillbehör här i sverige?

Har själv upplevt det som väldigt knapert vilket är mycket synd. Hittar i princip bara det som Nokia släppte vid lanseringen knasigt någ finns inte grejerna på pris jakt heller, vad beror det på?

Nokialaddarna finns ju på prisjakt.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Nokialaddarna finns ju på prisjakt.

Namnet känns inte allt för genomtänkt...

Landar på ca 830kr om paketet fastnar i tullen.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Någon som vet om man kan ladda hem en equalizer? Samma sak med bristen på notifikationslampa. Finns det någon app som fixar den biten?

Tacksam för svar och jag blir ultraglad för lösningar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Bild på fenomenet
http://i.solidfiles.net/9b28162d1d.jpg

1) Hände min 920 många gånger tyvärr... Till slut fick jag en typ av blåskärm efter Nokia-loggan och nu har telefonen varit på lagning i 3v. Så ett vanligt fel skulle jag säga, får hoppas det fixas med nya fireware som kommer i sommar.

2) Låter skumt hade aldrig problem med det. Hör med återförsäljaren om dom vill skicka den på lagning, alternativt ring Nokias support (kostar 10kr/min...).

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av smarrdelasmarr:

Någon som vet om man kan ladda hem en equalizer? Samma sak med bristen på notifikationslampa. Finns det någon app som fixar den biten?

Tacksam för svar och jag blir ultraglad för lösningar!

Finns en inbyggd equalizer.
http://conversations.nokia.com/2013/02/11/control-your-music-...

Permalänk
Medlem

Jag har två funderingar:

1. Jag har Telia som operatör, jag kan inte skicka MMS när jag har 4G aktiverat, med 3G går det bra. Jag vet inte om det är telefonen eller operatören som är boven, är det någon annan som har samma problem?

2. Finns det någon app som klarar att skicka bilder via Facebook-chatten? Facebook-appen klarar det inte, inte heller mobilsidan eller den inbyggda meddelande-klienten.

Permalänk
Medlem

Någon vänlig själv som kan dra ett PM till mig och förklara det lättaste sättet att flytta över mina kontakter samt bilder från min iphone 4 till min Lumia 920?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Någon vänlig själv som kan dra ett PM till mig och förklara det lättaste sättet att flytta över mina kontakter samt bilder från min iphone 4 till min Lumia 920?

Ladda ner appen "Överför mina data"

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Jag fick en riktigt konstig bugg idag.
När jag låste upp telefonen såg det ut som myrornas krig med svart vitt rött grönt.
Aldrig sett något liknande....

En reset med avstängningsknappen + volym ned löste det.
Men av hur det såg ut blev jag riktigt skärrad, det såg inte helt reko ut.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Det är sanslöst va vissa appar får batteriet att ladda ur. Installerade nån fotoapp och batteritiden gick från bland det bästa jag haft på en smartphone till att ladda ur på 5-6 timmar. Avinstallerade appen och sen var allt frid och fröjd. Verkar vara många appar som gör såhär med telefonen.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Det är sanslöst va vissa appar får batteriet att ladda ur. Installerade nån fotoapp och batteritiden gick från bland det bästa jag haft på en smartphone till att ladda ur på 5-6 timmar. Avinstallerade appen och sen var allt frid och fröjd. Verkar vara många appar som gör såhär med telefonen.

Mvh J

Skype drar batterier något enormt under användning, kan lätt dra ut 20-30% på en timme detta under samtal, video samtal drar tydligen ännu mer.. har inte märkt någon app som drar nämnvärt under idle? har inte lagt märke till något iaf... Min tele drar vad jag känner till runt 5-8% under natten 10 timmars period om man har dataanslutningen igång, stänger man av den så kanske runt 2-5%, lustigt, då jag inte synkar speciellt mycket..

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Hej igen!
Låttexten syns när jag spelar upp musik genom Xbox music eller Nokia music, inte genom spotify (har inte spotify på telefonen). Bilen är årsmodell 2013 och har High Performance ljudanläggning med 7" skärm.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Finns det nån bättre webbläsare än standard?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

jag tog en sprayflaska luft och igenom högtalar öppningen vinklat mot kameran. Inte full speta utan ett lätt pshhh och voila inge damm där inte.