Hur många ska köpa Haswell nu efter dagens test.

Permalänk

Hur många ska köpa Haswell nu efter dagens test.

Tjena alla

Jag undrar bara hur många som ska köpa Haswell nu. Och vad ska ni byta ifrån för processor i sånafall.

Jag ska byta bara för att ungarna behöver ett nyare system å spela på.

Alltså jag byter från 2600k till Haswell i7 4770k

Tjenix

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gunner357:

Tjena alla

Jag undrar bara hur många som ska köpa Haswell nu. Och vad ska ni byta ifrån för processor i sånafall.

Jag ska byta bara för att ungarna behöver ett nyare system å spela på.

Alltså jag byter från 2600k till Haswell i7 4770k

Tjenix

Av vilken anledning? Känns ju lite som en onödig uppgradering.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Omröstning!

Nej det ska jag verkligen inte! Presterade lika bra eller sämre än en 3770k, tror jag iallafall.

Blir nog en Skylake för mig.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Skrivet av Kent:

Av vilken anledning? Känns ju lite som en onödig uppgradering.

Det har jag ju skrivit i tråden byter bara för ungarna behöver ett nyare system. Annars skulle jag inte byta och då tar jag Haswell istället kul med lite nytt. Jag vet att det inte är så stor uppgradering.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
99:e percentilen

Stannar nog på 2600K jag också.

Skrivet av Gunner357:

Det har jag ju skrivit i tråden byter bara för ungarna behöver ett nyare system. Annars skulle jag inte byta och då tar jag Haswell istället kul med lite nytt. Jag vet att det inte är så stor uppgradering.

Men man uppgraderar väl inte bara "för att ungarna behöver ett nytt system". Varför behöver de det? Vad har deras dator för specs och vad spelar de? Hur gamla är de? Aldrig hört talas om barn (för mig är "ungarna" = barn) som ens behöver prestandan en 2600K ger.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag är så enormt sugen på att byta, dock verkar det som att min I5 750
presterar rätt hyggligt fortfarande klockad.
Är så extremt kluven, kommer nog först köpa ny GPU: 770/780 eller nåt från Radeon när de lanserar, och
sedan ser om min cpu blir för klen.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Medlem

Till stationär dator nej, men till nästa bärbara dator blir det definitivt en ultrabook med haswell.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gunner357:

Aha, nu tror jag fattar Ungarna sitter på ett skitsystem och får ärva din 2600K eller?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Aha, nu tror jag fattar Ungarna sitter på ett skitsystem och får ärva din 2600K eller?

Japp en som fattar äntligen. Ska tilllägga att ungarna är 11 och 17 år

Visa signatur

Min dator

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett köp för min del!

Min Sempron 3000+ börjar känns lite långsam emellanåt! sen att det finns stöd för sata gör att jag kan plugga i större diskar! (IDE diskar är inte så snabba dom en gång var)

får se ifall ekonomin tilllåter!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Stannar nog på 2600K jag också.

Men man uppgraderar väl inte bara "för att ungarna behöver ett nytt system". Varför behöver de det? Vad har deras dator för specs och vad spelar de? Hur gamla är de? Aldrig hört talas om barn (för mig är "ungarna" = barn) som ens behöver prestandan en 2600K ger.

För föräldrar så är dem väl ens ungar tills man dör?

Det blir ju bra mycket billigare att dem för ärva din 2600k och du köper ny

Själv ska jag inte uppgradera då jag köpte en 3770K för inte allt för många veckor sen!

Permalänk
Medlem

Nej, blir för liten uppgrade till min I7 975. Väntar minst en generation till och hoppas på några stora förändringar

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med en i7-860, blir nog antaligen nytt bygge i sommar med i5-4670k.

Permalänk

Som det ser ut nu så kommer jag ha i5 3570k i minst 5 år till.

Permalänk
Medlem

Blir inget byte för mig.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SwedenVirre:

Kanske blir ett köp för min del!

Min Sempron 3000+ börjar känns lite långsam emellanåt! sen att det finns stöd för sata gör att jag kan plugga i större diskar! (IDE diskar är inte så snabba dom en gång var)

får se ifall ekonomin tilllåter!

AMD är snällare mot plånboken

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

AMD är snällare mot plånboken

Jo, men skall man skaffa nytt så är det bättre att göra det ordentligt! Funderade nämligen först att köpa lite begagnat men tänker nog köpa nytt helt och hållet!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Sitter kvar på min 2600K tills vidare. Gissar att jag inte kommer att få skäl att byta ut den på ett par år, fan flera år gamla i5/i7 räcker ju fortfarande om man skrämmer upp dom lite. Känns som om den kommer kunna dra jämt med jaguar-prollarna i nextgen-konsollerna under överskådlig framtid. Och eftersom jag slösurfar, kollar film och kör något spel då och då så lägger jag hellre mina pengar på nya grafikkort med jämna mellanrum.

Permalänk

Äh, det är ju bara en överklockad Ivy bridge!

Permalänk
Medlem

Nope. Är nöjd med det ja har.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Japp, behöver uppgradera och ser ingen anledning att köpa nåt annat än en Haswell.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Nej, hur dumt den än låter, blir det s2011 tillnäat för mig mångna gånger räcker inte kärnorna till i trotjänaren i5-2400 då man håller på med CPU tunga saker och kör många programm samtidigt (redan vid skype, LoL, MSI A,Spotify o Chrome med en hel del flikar så är CPU usage vid 98~ ungefär )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äsch, min Duo E6750 räcker gott och väl.

Permalänk
Medlem

Jag ska uppgradera till haswell.. presterar mycket bättre än min AMD 965..
Men blir först framåt slutet på sommaren.. inget behov av mer prestanda i dagsläget..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Nej. Ser ingen anledning till att byta om man har en 2500K eller bättre om man inte ska ge den gamla till någon mer behövande eller det är något defekt med den. Kör nog på min 3570k i ett bra tag framöver men min GPU skulle behöva bytas så man får hoppas AMD's nya radeon serie ligger bakom hörnet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFlyingFin:

Nej, hur dumt den än låter, blir det s2011 tillnäat för mig mångna gånger räcker inte kärnorna till i trotjänaren i5-2400 då man håller på med CPU tunga saker och kör många programm samtidigt (redan vid skype, LoL, MSI A,Spotify o Chrome med en hel del flikar så är CPU usage vid 98~ ungefär )

Skickades från m.sweclockers.com

klart att den ligger på 100% om du spelar? Sålänge du inte capar fpsen..

Permalänk

Sitter på en i7 870, klockat den till 3,5Ghz och det räcker gott och väl till surfing, BF3 och Diablo3. Känns som att i7 kommer att funka ett bra tag framöver, den verkar hänga med ganska bra i Sweclockers tester. Så väntar nog ett antal år tills DDR4 blir standard antar jag.

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av NimrodSWE:

Äh, det är ju bara en överklockad Ivy bridge!

Absolut inte.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Som för många med 2600K finns liten anledning att uppgradera.
Jag lär hålla mig till nästa generation om jag inte går 2011-vägen när Ivy Bridge-E kommer.
Möjligen byter jag ut mitt P67-moderkort mot ett Z77 under sommaren beroende på hur prisläget ser ut.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Stannar på min 2600k, presterar riktigt bra i nästan 5GHz.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.