Har du Radeon kort och kör du RadeonPro?

Permalänk

Har du Radeon kort och kör du RadeonPro?

Jag är bara nyfiken på att ta reda på hur många som kör RadeonPro här på SweC forumet.
Jag har ett singel-GPU kort och kör RadeonPro, främst för integration av SweetFX vilket jag kör i nästan alla spel jag spelar samt Dynamic Vsync som är riktigt go.

Så, kör du RadeonPro eller inte? Har du frågor om programvaran så var så god!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Nope. Ser ingen nytta med det. Mina 7950's har inga problem med standard drivers. Så om du ger en fin motivering varför man skall använda det kan det vara relevant att skaffa.

/Mewon

Permalänk
Medlem

Nepp, kör 2x6950 och ser inga problem. Försökte använda RadeonPro för att försöka få korten att jobba mer, men hittade ingen info om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

nej. verka vara ett skit program, åkte I papperskorgen direkt

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

Vad är RadeonPro ochSweetFX, nåt jag kan vinna nåt på? kör singel 7950?

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Skrivet av solifer68:

Vad är RadeonPro ochSweetFX, nåt jag kan vinna nåt på? kör singel 7950?

RadeonPro är ett sorts tillägg till Catalyst som ger dig mer kontroll över ditt grafikkort, rätt så nice program.
SweetFX är injectors som påverkar färg, mättnad, osv på 3D applikationer.

Exempel på olika spel och hur det ser ut med en viss SweetFX preset:
http://gsngaming.com/topic/8437-league-of-legends-sweetfx-v13...
http://gsngaming.com/topic/8321-mirrors-edge-sweetfx-v13/
http://gsngaming.com/topic/9806-star-trek-sweetfx-v15/
http://gsngaming.com/topic/7975-battlefield-3-sweetfx-v13/
http://gsngaming.com/topic/8001-battlefield-bad-company-2-swe...

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv

Just nu kör jag radeonpro för Flip Queue Size 0.
Jag har avinstallerat ccc, eftersom jag inte använder det.

Permalänk
Medlem

Har Radeon Pro men har inte förstått vad man ska göra med det..

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk

Jag använder för närvarande inte RadeonPro, då jag dels inte har några problem med Microstuttering, och sedan så klarar CCC av de mesta andra sakerna som t.ex 16XEQSSAA, och liknande.

Dock är det ett otroligt bra program!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Skylar7s:

Har Radeon Pro men har inte förstått vad man ska göra med det..

Är man inte en power user så är det väl svårt antar jag

Läs manualen så du lär dig då antar jag
http://www.radeonpro.info/manual/contents/the-visual-tab

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk

Permalänk
Medlem

Jag använder Radeon Pro, dock enbart till dynamic V-sync. Har inte riktigt vågat pilla med det andra inställningarna än Men SweetFX såg trevligt ut!

Visa signatur

MB: ASRock Z77 Extreme 4 CPU: Intel i5 3570K 4,2Ghz GPU: Asus ROG Strix 1070
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz SSD: Intel 520 120GB HDD: 1TB Seagate Barracuda
Chassi: Fractal Design Define R4 svart CPU Kylning: Corsair H80i Nätaggregat: Corsair HX650

Permalänk
Medlem

har det för att sätta lite lägre fps på lite mindre krävande spel t ex Need For Speed Underground 2 tror jag inte behöver 120+ fps
dock så har jag för mig att man kunde gå över 120 fps på fps limit men nu kan man inte det längre...

(ska nog ladda ner äldre beta där man kunde det så man kan begränsa fps i menyer osv till 200 där man föredrar fps över 120 som jag i TF2 ^^ droppar ner till ca 70 i fighter ibland men spelbart fortfarande...)

Har även SMAA istället för vanliga AA i TF2 och fick stabilare fps samtidigt som man kunde trycka på det lite extra och få mindre kanter :3
Testade även Sweet FX lite smått på Need For Speed Underground 2.
Det blev trevligare färger tillsammans med sin e-ips skärm som lyste lite mer samt att man drog i så det blev lite mer realism i vissa skuggor osv var ju trevligt och göra på det också ^^.

Även så har man ju lite äldre spel man kör i 3dfx emulering och där tvingar man på lite AA och negativ LOD för krispiga texturer som visar detaljer bättre T ex Monster Truck Madness 2. :3

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Ja, det är ett måste för de flesta spel...
(kör endast latencyutjämningen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Just nu kör jag radeonpro för Flip Queue Size 0.
Jag har avinstallerat ccc, eftersom jag inte använder det.

Du kan ta att sätta den på 1 sedan 0 inte stöds av drivrutinerna längre (revertar till default, typ 3 eller nått).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dalton Sleeper:

Du kan ta att sätta den på 1 sedan 0 inte stöds av drivrutinerna längre (revertar till default, typ 3 eller nått).

Tack, Default var 3. Jag ska testa och se om det blir bättre på ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Tack, Default var 3. Jag ska testa och se om det blir bättre på ett.

Är du riktigt pillig ska du också lägga in "MarkC_Windows_8+7_MouseFix".
*Sätt musinställningen i windows till 6
*Stäng av musprecision (checkboxen under)
*Kör 100%dpi reggen om du kör originaldpi på skrivbordet (annars den med rätt skalning)
*Reboot
*Stäng av musacceleration i musdrivrutinen
*Ställ in rätt sens i musdrivrutinen

(nu slipper man rubberbanding och accelerering som annars inte går att få bort i Win7/8)

Permalänk
Inaktiv

Är du riktigt pillig ska du också lägga in "MarkC_Windows_8+7_MouseFix".
*Sätt musinställningen i windows till 6
*Stäng av musprecision (checkboxen under)
*Kör 100%dpi reggen om du kör originaldpi på skrivbordet (annars den med rätt skalning)
*Reboot
*Stäng av musacceleration i musdrivrutinen
*Ställ in rätt sens i musdrivrutinen

(nu slipper man rubberbanding och accelerering som annars inte går att få bort i Win7/8)

Redan gjort, men tack endå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyZk0:

Jag är bara nyfiken på att ta reda på hur många som kör RadeonPro här på SweC forumet.
Jag har ett singel-GPU kort och kör RadeonPro, främst för integration av SweetFX vilket jag kör i nästan alla spel jag spelar samt Dynamic Vsync som är riktigt go.

Så, kör du RadeonPro eller inte? Har du frågor om programvaran så var så god!

finns det för battlefield 3 med eller vadå? och vart laddar man ner det?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk

Efter den där videon begriper man lite bättre hur det funkar. Smetade på SMAA och allt annat lull lull inne i spelet förut också, inte konstigt man inte märkte nån skillnad. Ska tanka ner FC3 som i princip var ospelbart i crossfire och testa igen.

Vad gör Flip Queue Size 0? Antar jag inte behöver bry mig när jag inte vet men ändå.

Permalänk
Skrivet av Pussmunnen:

Efter den där videon begriper man lite bättre hur det funkar. Smetade på SMAA och allt annat lull lull inne i spelet förut också, inte konstigt man inte märkte nån skillnad. Ska tanka ner FC3 som i princip var ospelbart i crossfire och testa igen.

Vad gör Flip Queue Size 0? Antar jag inte behöver bry mig när jag inte vet men ändå.

Flip Queue Size
Determines the number of frames the driver will render ahead of being displayed if CPU is fast enough (usually it is). The driver default is 3, higher values can improve performance and reduce stuttering but may introduce mouse lag. Lower values can help reduce mouse lag but can cause stuttering.
The recommended setting is Use Driver Default. - See more at: http://www.radeonpro.info/manual/contents/the-advanced-tab#st...

Skrivet av GamerFX:

finns det för battlefield 3 med eller vadå? och vart laddar man ner det?

http://www.radeonpro.info/download.php

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Man kan få FC3 att flyta som smör, hade också problem innan med stuttering men efter lite confighack i spelet och radeon pro så funkar det prima, 60 fps @ ultra med motion blur och fxaa deaktiverad, men riktig msaa istället. Det är viktigt att stänga av GPUMaxBufferedFrames, motion blur, fxaa samt sätta maxfps i configfilen.

<GamerProfile> <SoundProfile MusicEnabled="1" MasterVolume="100" MicEnabled="1" IncomingVoiceEnabled="1" Language="English" /> <RenderProfile MSAALevel="4" AlphaToCoverage="2" SSAOLevel="6" SDSM="0" ResolutionX="1920" ResolutionY="1080" Quality="custom" QualityEditor="editor_ps3" Fullscreen="1" Borderless="0" UseD3D11="1" D3D11MultithreadedRendering="0" WidescreenLetterbox="0" UseWidescreenFOV="1" FOVScaleFactor="1.1625" EnableSubResolution="0" SubResolutionX="960" SubResolutionY="540" VSync="1" RefreshRate="0" DisableMip0Loading="0" GPUMaxBufferedFrames="0" ShowFPS="0" MaxFPS="60" Brightness="1" Contrast="1" GammaRamp="1" AllowAsynchShaderLoading="1"> <CustomQuality> <quality ResolutionX="1920" ResolutionY="1080" EnvironmentQuality="high" AntiPortalQuality="default" PortalQuality="medium" PostFxQuality="ultrahigh" TextureQuality="high" TextureResolutionQuality="high" WaterQuality="veryhigh" DepthPassQuality="high" VegetationQuality="veryhigh" TerrainQuality="high" GeometryQuality="ultrahigh" AmbientQuality="high" DeferredAmbientQuality="high" ShadowQuality="ultrahigh" EditorQuality="" Hdr="1" HdrFP32="0" ReflectionHdr="1" EnableVertexBinding="1" id="custom" /> </CustomQuality> </RenderProfile> <Post> <quality MotionBlur="0" FXAALevel="0" id="ultra" /> </Post> <NetworkProfile VoiceChatEnabled="1" CustomMapMaxUploadRateInBitsOnline="10240000" OnlineEnginePort="9000" OnlineServicePort="9001" FileTransferHostPort="9002" FileTransferClientPort="9003" LanHostBroadcastPort="9004" LanClientBroadcastPort="9005" ScanFreePorts="1" ScanPortRange="1000" ScanPortStart="9000" SessionProvider="" MaxUploadInbpsOnline="10240000"> <Accounts /> </NetworkProfile> <GameProfile /> <ProfileSpecificGameProfile Sensitivity="0.832" Invert_x="0" Invert_y="0" DefaultFlickFireDirection_y="0" UseMouseSmooth="0" Smoothness="0" Smoothness_Ironsight="0.2" HelpCrosshair="1" Gamepad_vibration="0" UseRoadSignHilight="1" UseSubtitles="1" TaggingEnabled="1" WikiUpdatedEnabled="1" CollectibleUpdatedEnabled="1" TutorialUpdatedEnabled="1" ObjectiveReminderEnabled="1" CraftingTipsEnabled="1" DisplayXPEnabled="1" DetectionIndicatorEnabled="1" HitIndicatorEnabled="1" GrenadeIndicatorEnabled="1" UseAmbx="0" UseGamePad="0" GamepadAnswered="1" Autosave="1" Machete="0" IronsightToggleMode="0"> <FireConfig QualitySetting="VeryHigh" /> </ProfileSpecificGameProfile> <RealTreeProfile Quality="VeryHigh" /> <EngineProfile> <PhysicConfig QualitySetting="VeryHigh" /> <QcConfig GatherFPS="1" GatherAICnt="1" GatherDialogs="0" IsQcTester="0" /> <InputConfig /> <ZoneConfig /> </EngineProfile> <UplayProfile LockString="use your own string=" /> </GamerProfile>

Permalänk

Man kan få FC3 att flyta som smör, hade också problem innan med stuttering men efter lite confighack i spelet och radeon pro så funkar det prima, 60 fps @ ultra med motion blur och fxaa deaktiverad, men riktig msaa istället. Det är viktigt att stänga av GPUMaxBufferedFrames, motion blur, fxaa samt sätta maxfps i configfilen.

<GamerProfile> <SoundProfile MusicEnabled="1" MasterVolume="100" MicEnabled="1" IncomingVoiceEnabled="1" Language="English" /> <RenderProfile MSAALevel="4" AlphaToCoverage="2" SSAOLevel="6" SDSM="0" ResolutionX="1920" ResolutionY="1080" Quality="custom" QualityEditor="editor_ps3" Fullscreen="1" Borderless="0" UseD3D11="1" D3D11MultithreadedRendering="0" WidescreenLetterbox="0" UseWidescreenFOV="1" FOVScaleFactor="1.1625" EnableSubResolution="0" SubResolutionX="960" SubResolutionY="540" VSync="1" RefreshRate="0" DisableMip0Loading="0" GPUMaxBufferedFrames="0" ShowFPS="0" MaxFPS="60" Brightness="1" Contrast="1" GammaRamp="1" AllowAsynchShaderLoading="1"> <CustomQuality> <quality ResolutionX="1920" ResolutionY="1080" EnvironmentQuality="high" AntiPortalQuality="default" PortalQuality="medium" PostFxQuality="ultrahigh" TextureQuality="high" TextureResolutionQuality="high" WaterQuality="veryhigh" DepthPassQuality="high" VegetationQuality="veryhigh" TerrainQuality="high" GeometryQuality="ultrahigh" AmbientQuality="high" DeferredAmbientQuality="high" ShadowQuality="ultrahigh" EditorQuality="" Hdr="1" HdrFP32="0" ReflectionHdr="1" EnableVertexBinding="1" id="custom" /> </CustomQuality> </RenderProfile> <Post> <quality MotionBlur="0" FXAALevel="0" id="ultra" /> </Post> <NetworkProfile VoiceChatEnabled="1" CustomMapMaxUploadRateInBitsOnline="10240000" OnlineEnginePort="9000" OnlineServicePort="9001" FileTransferHostPort="9002" FileTransferClientPort="9003" LanHostBroadcastPort="9004" LanClientBroadcastPort="9005" ScanFreePorts="1" ScanPortRange="1000" ScanPortStart="9000" SessionProvider="" MaxUploadInbpsOnline="10240000"> <Accounts /> </NetworkProfile> <GameProfile /> <ProfileSpecificGameProfile Sensitivity="0.832" Invert_x="0" Invert_y="0" DefaultFlickFireDirection_y="0" UseMouseSmooth="0" Smoothness="0" Smoothness_Ironsight="0.2" HelpCrosshair="1" Gamepad_vibration="0" UseRoadSignHilight="1" UseSubtitles="1" TaggingEnabled="1" WikiUpdatedEnabled="1" CollectibleUpdatedEnabled="1" TutorialUpdatedEnabled="1" ObjectiveReminderEnabled="1" CraftingTipsEnabled="1" DisplayXPEnabled="1" DetectionIndicatorEnabled="1" HitIndicatorEnabled="1" GrenadeIndicatorEnabled="1" UseAmbx="0" UseGamePad="0" GamepadAnswered="1" Autosave="1" Machete="0" IronsightToggleMode="0"> <FireConfig QualitySetting="VeryHigh" /> </ProfileSpecificGameProfile> <RealTreeProfile Quality="VeryHigh" /> <EngineProfile> <PhysicConfig QualitySetting="VeryHigh" /> <QcConfig GatherFPS="1" GatherAICnt="1" GatherDialogs="0" IsQcTester="0" /> <InputConfig /> <ZoneConfig /> </EngineProfile> <UplayProfile LockString="use your own string=" /> </GamerProfile>

Tack så mycket, ska ta och testa det där

Permalänk
Medlem

Liknar väl gamla ATT (ATi Tray Tools) funktionsmässigt? ATT verkar ju dock dött, eftersom Ray inte har sagt ett pip sedan juli 2012, och då sa han bara att han hade för mycket med jobbet för att pilla med ATT...

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Inaktiv

Testat klart nu och flip queue size 0 funkar för mig. Jag ändrade i registret också.

Permalänk
Medlem

Testat Radeonpro, funkade i bf3 tidigare, men nu ät jag fast på "joining server", måste stänga av radeonpro och starta om datorn för att kunna spela igen... Lösning?

Edit: ominstallerade radeonpro! Nu funkar det!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Flip Queue Size
Determines the number of frames the driver will render ahead of being displayed if CPU is fast enough (usually it is). The driver default is 3, higher values can improve performance and reduce stuttering but may introduce mouse lag. Lower values can help reduce mouse lag but can cause stuttering.
The recommended setting is Use Driver Default. - See more at: http://www.radeonpro.info/manual/contents/the-advanced-tab#st...

http://www.radeonpro.info/download.php

Bilder

Bara jag eller förstärker SweetFX det blåa filtret något så enormt mycket?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Bara jag eller förstärker SweetFX det blåa filtret något så enormt mycket?

Vad för preset har du följt då?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk