Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Kan det vara så att ni nokia användare har bättre koll, hur sparar jag pdf filer på min telefon så att jag kan öppna dem i pdf läsaren i telefonen? Finns det någon bra lösning?

Det går att föra över filerna till skydrive, därefter använda en pdf läsare i wp8 för att manuellt spara ner filerna, men det är väldigt segt och onödigt när det rör sig om 80+ pdf filer.

För att endast lägga filerna i "documents" fungerade inte.

Om du lägger pdf filerna i documents så kan du komma åt dom genom office-appen och sidscrolla till platser och välj telefon.
Adobe har för övrigt kommit med sin reader app till wp8

Visa signatur

Alex

Permalänk
Medlem

Kanske är en jättedum fråga men fungerar induktionsladdningen om man har ett plastskal på telefonen?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Kanske är en jättedum fråga men fungerar induktionsladdningen om man har ett plastskal på telefonen?

Mvh J

Ja, ska inte vara något problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Mvh J

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

gjorde en system återställning på lumia 920 nu har den visat kugghjulen i 24 timmar ? någon som vet varför den gör så? eller har upplevt liknade situationer.

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem

http://wpdev.uservoice.com/forums/110705-app-platform/suggestions/2692592-orientation-lock

In och rösta! En funktion som måste komma i nästa uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

http://wpdev.uservoice.com/forums/110705-app-platform/suggestions/2692592-orientation-lock

In och rösta! En funktion som måste komma i nästa uppdatering.

När jag hade min iPhone 3gs så var det så j*vla irriterande att det inte fanns orientation lock... när dom la till det så kändes det som en helt ny telefon.

A MUST HAVE!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

En reddit användare köpte en Lumia 920 från ebay och den verkar ha ett nyare operativ system med notifikationscenter och andra uppdateringar.

Källa: http://www.wpcentral.com/leaked-screenshots-windows-phone-dev...

Edit: Det finns screencap's på det i artikeln

Visa signatur

"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Har haft min Nokia 920 i drygt 4 månader och är lika nöjd som första dagen. Enda som stör mig och det mycket är Store fattar inte hur man söker efter appar. Ta Facebook beta söker jag på den så hittar den inte appen, så har det vart med fler appar. Varför strular det eller hur fan söker man på rätt sätt..

Permalänk
Skrivet av Rexa:

Har haft min Nokia 920 i drygt 4 månader och är lika nöjd som första dagen. Enda som stör mig och det mycket är Store fattar inte hur man söker efter appar. Ta Facebook beta söker jag på den så hittar den inte appen, så har det vart med fler appar. Varför strular det eller hur fan söker man på rätt sätt..

Facebook beta finns inte att söka i storen du måste ha en länk. Vad är det mer för appar du inte hittar?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Facebook beta finns inte att söka i storen du måste ha en länk. Vad är det mer för appar du inte hittar?

Ok varför inte ? Det är några appar genom WPcentral som man blir länkad till. Gumman har inte den appen och när man söker i Store finns dom inte med. Har själv WPcentral appen som är kanon bra. Fast Store är lite rörigt och kan bara förbättras..

Permalänk
Skrivet av Rexa:

Ok varför inte ? Det är några appar genom WPcentral som man blir länkad till. Gumman har inte den appen och när man söker i Store finns dom inte med. Har själv WPcentral appen som är kanon bra. Fast Store är lite rörigt och kan bara förbättras..

Det är inte menningen att alla ska ha den än eftersom den betatestas, men länken borde inte vara så svår att hitta med hjälp av google.
Wpcentral brukar ofta länka till utlänska windows store kanske är det som är problemet?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Hej

fler som upplever detta syndrom med kameran på 920
http://www.usofttech.com/t5310.html

hjälper ju om man väljer "motljus" under bildinställningar men borde inte "auto" läget fungera bättre?

mvh

Permalänk
Skrivet av classeboy:

Hej

hjälper ju om man väljer "motljus" under bildinställningar men borde inte "auto" läget fungera bättre?

mvh

Det är inte ett syndrom utan det är så kameror fungerar. Om vi tex tar bilderna med hunden framför fönstret: den mörkare bilden är underexponerad enligt skribenten men om man tittar på huset som syns utanför så är det ju helt korrekt exponerat och ser bra ut.

Kameran kan inte veta att fotografen i detta fall egentligen ville fokusera på rummet och hunden istället för vyn genom fönstret.

Motljussituationer är ett scenario som alltid varit svår att lösa med automatiska exponeringsalgoritmer och i sådana fall är det nog bäst att över- eller underexponera manuellt för att bilden blir så som man tänkt sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av classeboy:

Hej

mvh

High Dynamic Range...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=XjTw...

EDIT: MrPhilicorda var lite snabbare med en textversion.

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Skrivet av Kezzo:

gjorde en system återställning på lumia 920 nu har den visat kugghjulen i 24 timmar ? någon som vet varför den gör så? eller har upplevt liknade situationer.

Den kan ha fastnat där. Lösningarna när min var sådan var 1. Skicka in på reparation. eller 2. Flasha om själv.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Det är inte ett syndrom utan det är så kameror fungerar. Om vi tex tar bilderna med hunden framför fönstret: den mörkare bilden är underexponerad enligt skribenten men om man tittar på huset som syns utanför så är det ju helt korrekt exponerat och ser bra ut.

Kameran kan inte veta att fotografen i detta fall egentligen ville fokusera på rummet och hunden istället för vyn genom fönstret.

Motljussituationer är ett scenario som alltid varit svår att lösa med automatiska exponeringsalgoritmer och i sådana fall är det nog bäst att över- eller underexponera manuellt för att bilden blir så som man tänkt sig.

Tack för ett bra svar.
upplevde aldrig detta med min Nokia n8, vad gjorde att den kunde hantera den typen av bilder bättre?

Är det isotalet som man ska justera om man vill över/underexponera?

motljusläget som är under inställningar vilka värden justerar den då hela bilden ljusnar upp ganska mycket?

många frågor hoppas det går bra😊

Permalänk
Skrivet av classeboy:

Tack för ett bra svar.
upplevde aldrig detta med min Nokia n8, vad gjorde att den kunde hantera den typen av bilder bättre?

Är det isotalet som man ska justera om man vill över/underexponera?

motljusläget som är under inställningar vilka värden justerar den då hela bilden ljusnar upp ganska mycket?

många frågor hoppas det går bra��

Jag hade själv en N8 också faktiskt. Nu kommer jag inte ihåg hur bilderna blev i motljus men kameran & sensorn på den var exceptionellt bra så jag misstänker att den helt enkelt hade hårdvara som bättre kan hantera stora omfång av mörker och ljus.

Under fotoinställningar på 920:n finns en meny som heter "Exponeringsvärde", där kan man ställa in exponeringen från -2 till +2. Om man tycker att det är meckigt att gå in i menyer för att ändra på exponeringsvärdet kan jag rekommendera kameraappen ProShot som har en "slider" för detta som alltid är synlig på skärmen, väldigt smidigt!

Eftersom 920:n har fast bländare så misstänker jag att det är slutartiden som ändras då man kompenserar exponeringsvärdet eller använder motljusläget (längre slutartid = mer ljus).

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag hade själv en N8 också faktiskt. Nu kommer jag inte ihåg hur bilderna blev i motljus men kameran & sensorn på den var exceptionellt bra så jag misstänker att den helt enkelt hade hårdvara som bättre kan hantera stora omfång av mörker och ljus.

Under fotoinställningar på 920:n finns en meny som heter "Exponeringsvärde", där kan man ställa in exponeringen från -2 till +2. Om man tycker att det är meckigt att gå in i menyer för att ändra på exponeringsvärdet kan jag rekommendera kameraappen ProShot som har en "slider" för detta som alltid är synlig på skärmen, väldigt smidigt!

Eftersom 920:n har fast bländare så misstänker jag att det är slutartiden som ändras då man kompenserar exponeringsvärdet eller använder motljusläget (längre slutartid = mer ljus).

tack så mycket nu förstår jag bättre.

Permalänk
Medlem

Mitt datanätverk har lagt ner, varken Wifi eller 4G funkar. Att ringa/smsa funkar dock perfekt. Någon som har en lösning?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellberg:

Mitt datanätverk har lagt ner, varken Wifi eller 4G funkar. Att ringa/smsa funkar dock perfekt. Någon som har en lösning?

Testa att starta om telefonen om det inte fungerar så testa att kontakta din operatör

Visa signatur

Permalänk

Är det någon som har upplevt en bugg med en inbyggda musik-appen som gör att musiken inte finns där? Men i Nokia Musik så finns allt.. Har testat med en soft-reset och det hjälpte inte! :/

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som stör sig på att mobilen laddar ur även när man har laddaren i. Som alldeles nyss, ligger nu i soffan och surfar med 920 och laddaren är ikopplad men ändå så kom "Hej då" upp på displayen och så får man vänta en kvart till mobilen går igång igen. Detta är ingen engångsföreteelseutan har inträffat många många gånger. Skall man kanske byta batteri? Eller laddare? Eller (helst inte) lämna in den igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Någon mer än jag som stör sig på att mobilen laddar ur även när man har laddaren i. Som alldeles nyss, ligger nu i soffan och surfar med 920 och laddaren är ikopplad men ändå så kom "Hej då" upp på displayen och så får man vänta en kvart till mobilen går igång igen. Detta är ingen engångsföreteelseutan har inträffat många många gånger. Skall man kanske byta batteri? Eller laddare? Eller (helst inte) lämna in den igen?

Jag hade något liknande med urladdning och det berodde tydligen på ett enkelt lödningsfel. Lämna in den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dadulka:

Jag hade något liknande med urladdning och det berodde tydligen på ett enkelt lödningsfel. Lämna in den.

Har som sakt redan lämnat in den en gång för ett annat ärende, men även då påpekade jag och ifrågasatte bateritiden. Nokia gjorde en undersökning av batteritiden och uttalade sig då att batteritiden var OK. Fick också vänta runt 5 eller 6v vilket inte var Nokias fel, men det kändes lite sisådär.. Så överväger kanske att köpa nytt batteri, någon som vet något pålitligt ställe att inhandla ett sådant på?

Permalänk

Jippie!! ÄNTLIGEN ska jag få min 920 utbytt mot en ny. Min gamla lur har varit inne på totalt fyra servicebesök, och till slut godkände Nokia mitt reklamationsärende. För att nämna felen på luren följer en liten kort sammanfattning:

- Rasslande vibrator, 2 gånger, ej 100 % åtgärdat
- Pixelfel display, 1 gång, display utbytt
- Sporadiska avstängningar + sim-kort tas ej emot, 2 gånger varav efter första gången repade serviceverkstaden den nya displayen - proffs?

Totalt sett nästan 3 månader av 6 som jag haft luren har den varit på verkstad, men skam den som ger sig

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kinabatang:

Jippie!! ÄNTLIGEN ska jag få min 920 utbytt mot en ny. Min gamla lur har varit inne på totalt fyra servicebesök, och till slut godkände Nokia mitt reklamationsärende. För att nämna felen på luren följer en liten kort sammanfattning:

- Rasslande vibrator, 2 gånger, ej 100 % åtgärdat
- Pixelfel display, 1 gång, display utbytt
- Sporadiska avstängningar + sim-kort tas ej emot, 2 gånger varav efter första gången repade serviceverkstaden den nya displayen - proffs?

Totalt sett nästan 3 månader av 6 som jag haft luren har den varit på verkstad, men skam den som ger sig

Dock en sorglig historia och illa behandlad om du frågar mig. Hoppas den nya fungerar bättre och kompenserar ditt lidande.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Haft min 920 nu i 5 dagar, funkar kanon och jag är nöjd.

Dock så lyckas jag inte hitta en enda vettig mediaspelare till ljudböcker. Den som finns standard avslutar ljudboken när man stänger ner appen, och jag får börja leta vart jag lyssnade sist.

Letar efter något som typ Winamp, då man även kan snabbspola genom att dra fingret istället för att behöva hålla in >> Forward knappen.

Någon som vet?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Hur komma åt gömda mappar?

Hur kommer jag åt alla mappar när jag kopplar in telefonen i datorn? Har bara bilder music osv. Vill komma åt mapparna där apparna finns i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satane:

Hur kommer jag åt alla mappar när jag kopplar in telefonen i datorn? Har bara bilder music osv. Vill komma åt mapparna där apparna finns i.

Enkelt.

Det går inte

Dold text
Visa signatur

Ryzen 3900X