"Microsoft betalar utgivare för att inte visa PS4-spel"

Permalänk
Medlem

"Microsoft betalar utgivare för att inte visa PS4-spel"

Enligt GameReactor ska MS (rykten) betala spelutgivare för att inte visa upp PS4 spel på kommande
mässor vilket i så fall kan bli till nackdel för Sony. Detta betyder att folk inte får reda på vilka spel
som kommer till PS4 och vilka som inte gör det. Dom försöker väl få folk att köpa deras Crapbox One
efter att dom bara haft dåliga saker att komma med som i stort sett ingen gillat.
Gör bara så man drar sig från MS mer och mer. Tänker inte stödja dem alls så som dom håller på
inte bara på just konsolfronten. Om det inte vore för spelen hade jag inte suttit vid Windows heller.
Så nej MS, ni förstör bara för er själva, hoppas att Xbox One floppar rejält så dom lär sig något för en gångs skull.

(länk till artikeln på GR: http://www.gamereactor.se/nyheter/108741/Microsoft+betalar+ut...)

Permalänk

. Det är la själklart att ms betalar utvecklare att visa sina spel på just deras plattform. Har inte orkat klicka på länken men det är ju så man gör för att marknadsföra sig.

Och varför skriver massa gossar på nätet "crapbox"? Är det så man platsar in i gaystation gängen (jävlar vad tuff jag kände mig där)
Det är ungefär i nivå med folk som kallar aftonbladet för aftonhoran...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nu tar ja o ler en stund. alltid lika kul att se folk sätta sony på en pedistal.
heldre en crapbox än världens dyraste smörgås grill!
Nej men allvarligt, vi snackar om miljarder. och både m$ o Sony kommer att göra allt för att promota just sin konsoll
Så har det alltid varit, o kommer alltid att vara (nintendo vs sega)

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk

De flyger en massa rykten hit och dit för tillfället. Folk sitter och kastar skit på Xbox One och sätter PS4 på pedestal. De är väldigt populärt att hata Xbox för tillfället.

"The report arrives from a source on NeoGAF, which posted a lot of true rumors in the past, so it's possible that Microsoft really is resorting to such tactics ahead of E3 2013."

Notera >rumors<.

Mycket hat runt om Microsofts DRM, medan Sony rör sig runt ämnet som ett barn som bränt sig vid elden. Väldigt undvikande svar, endast korta i stil med "upp till publisher".

Hur de blir återstår att se. Men de är inte lönt att kasta skit förrens alla fakta är på bordet. Vet tex inte ens hur PS4 ser ut eller hur?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

. Det är la själklart att ms betalar utvecklare att visa sina spel på just deras plattform. Har inte orkat klicka på länken men det är ju så man gör för att marknadsföra sig.

Och varför skriver massa gossar på nätet "crapbox"? Är det så man platsar in i gaystation gängen (jävlar vad tuff jag kände mig där)
Det är ungefär i nivå med folk som kallar aftonbladet för aftonhoran...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av malacai:

Nu tar ja o ler en stund. alltid lika kul att se folk sätta sony på en pedistal.
heldre en crapbox än världens dyraste smörgås grill!
Nej men allvarligt, vi snackar om miljarder. och både m$ o Sony kommer att göra allt för att promota just sin konsoll
Så har det alltid varit, o kommer alltid att vara (nintendo vs sega)

Skrivet av SoulShatter:

De flyger en massa rykten hit och dit för tillfället. Folk sitter och kastar skit på Xbox One och sätter PS4 på pedestal. De är väldigt populärt att hata Xbox för tillfället.

"The report arrives from a source on NeoGAF, which posted a lot of true rumors in the past, so it's possible that Microsoft really is resorting to such tactics ahead of E3 2013."

Notera >rumors<.

Mycket hat runt om Microsofts DRM, medan Sony rör sig runt ämnet som ett barn som bränt sig vid elden. Väldigt undvikande svar, endast korta i stil med "upp till publisher".

Hur de blir återstår att se. Men de är inte lönt att kasta skit förrens alla fakta är på bordet. Vet tex inte ens hur PS4 ser ut eller hur?

Jag säger inte att PS4 är bra eller hyllar dom för något. Men det betyder inte att MS inte gör riktigt korkade drag
med sitt nya Xbox. Helt värdelös på många aspekter. Man blir tvingad till saker med den,
vad det är jag pratar om vet ni säkert redan. Gaystation får du kalla det om du vill men Crapbox säger jag
pga att det inte finns någon endaste god nyhet med Xbox One. Finns det något den är bättre än PS4 i?
Inte vad jag vet. Vet att sånt här, eller liknande har inträffat men nu görs det i samband med nya
konsoler och oavsett vem som gör det så är det fult spel och oacceptabelt i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag säger inte att PS4 är bra eller hyllar dom för något. Men det betyder inte att MS inte gör riktigt korkade drag
med sitt nya Xbox. Helt värdelös på många aspekter. Man blir tvingad till saker med den,
vad det är jag pratar om vet ni säkert redan. Gaystation får du kalla det om du vill men Crapbox säger jag
pga att det inte finns någon endaste god nyhet med Xbox One. Finns det något den är bättre än PS4 i?
Inte vad jag vet. Vet att sånt här, eller liknande har inträffat men nu görs det i samband med nya
konsoler och oavsett vem som gör det så är det fult spel och oacceptabelt i min mening.

Vad exakt blir du tvingad till med Xboxen?
Bara för att Ps4an har lite bättre specs än xboxen betyder det egentligen ingenting, spelen kommer ändå lägga sig på samma standard grafik och samma fps, vill du ha prestanda så är det fortfarande dator som gäller alla dagar.

När det gäller marknadsföring så har det alltid varit så och kommer alltid att vara så, titta på Apple vs samsung.

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Vad exakt blir du tvingad till med Xboxen?
Bara för att Ps4an har lite bättre specs än xboxen betyder det egentligen ingenting, spelen kommer ändå lägga sig på samma standard grafik och samma fps, vill du ha prestanda så är det fortfarande dator som gäller alla dagar.

När det gäller marknadsföring så har det alltid varit så och kommer alltid att vara så, titta på Apple vs samsung.

Online, Kinect mm. Läs senaste nyheterna här på Sweclockers.
PS4 ska ha ganska bra bit starkare gpu och minnet är bättre. Jag tror det kommer göra skillnad
eftersom dom nu båda kör AMD system och mer PC-liknande grejer. Det är inte som förr att dom
måste göra om hela spelet i princip och optimera för olika system osv. Blir mycket enklare och snabbare,
så jag tror att PS4an kommer bli märkbart bättre, kanske så har dom samma grafik fast 30fps
på Xbox och 60fps på PS4 vad vet jag.

Detta är en nyhet, en nyhet som inte fanns här (i alla fall inte ännu) som jag skapade en tråd för
efter att ha läst på GR. Skapade tråden för att se vad andra tycker om det.
Visst håller företag på med sånthär mycket. Men det är fel och bra om folk får reda på det tycker
inte du det? Vet man att MS gör detta så blir det mindre förvirring om ämnet
(t.ex vilka spel som kommer till PS4an). Även om det är något, som sagts, som händer ofta
så är det bra att folk får reda på saker så man vet varför det är si och så.

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Vad exakt blir du tvingad till med Xboxen?
Bara för att Ps4an har lite bättre specs än xboxen betyder det egentligen ingenting, spelen kommer ändå lägga sig på samma standard grafik och samma fps, vill du ha prestanda så är det fortfarande dator som gäller alla dagar.

När det gäller marknadsföring så har det alltid varit så och kommer alltid att vara så, titta på Apple vs samsung.

En högupplöst kamera i konsollen parat med Always-Online. För Micro$oft säljer inte information till tredje part eller så...

Att dem bara kommer att använda informationen till riktad marknadsföring tvivlar jag starkt på, speciellt i USA.

Sen har vi ju allt folk som har antingen väldigt dålig eller begränsad (cappad av ISP) bandbredd, kommer bli helt olidligt för dem att spela online med skyhög latens.

Jag skulle i alla fall inte vilja ha en högupplöst kamera som är uppkopplad 24/7 mot en tredje part (dvs. skickar information utanför hemnätverket).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Man blir tvingad till saker med den,

Och man blir tvingad att tanka bilen, köpa el till hushållet och en hel massa andra saker...

Hur hemskt kan det vara att ansluta sin konsol till internet, något de flesta redan gör?

Och angående detta med visning av tredjepartsspel, läs kommentarerna på GR så ser du att både Sony och MS gjort det tidigare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

En högupplöst kamera i konsollen parat med Always-Online. För Micro$oft säljer inte information till tredje part eller så...

Du behöver inte alltid vara online. Spelutvecklare kan välja att använda Azure för att avlasta systemet (och då behöver man vara online), men att göra så är frivilligt och helt upp till utvecklaren.

Gällande Kinect:

Skrivet av IGN:

According to Xbox's official site, "at Microsoft, we prioritize your privacy. We understand that your personal data and privacy are important. Xbox One and Kinect will provide tools to put you in control of your data."

Microsoft stresses that "you are in control of what Kinect can see and hear. By design, you will determine how responsive and personalized your Xbox One is to you and your family during setup. The system will navigate you through key privacy options, like automatic or manual sign in, privacy settings, and clear notifications about how data is used. When Xbox One is on and you’re simply having a conversation in your living room, your conversation is not being recorded or uploaded."

Players will also control whether Kinect is on, off or paused. "If you don’t want the Kinect sensor on while playing games or enjoying your entertainment, you can pause Kinect. To turn off your Xbox One, just say 'Xbox Off.' When the system is off, it’s only listening for the single voice command -- 'Xbox On,' and you can even turn that feature off too. Some apps and games may require Kinect functionality to operate, so you’ll need to turn it back on for these experiences."

Your personal data will never be available to anyone outside of your console, Microsoft stressed. "You can play games or enjoy applications that use data, such as videos, photos, facial expressions, heart rate and more, but this data will not leave your Xbox One without your explicit permission."

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Vem säger att inte PS kommer kräva att va uppkopplad på samma sätt som Xboxen då? Bara för att PS inte sagt mer om det, o nu är jag Inge Xbox fanboy, ingen av konsolerna imponerar på mig så jag kommer inte köpa någon av dem förrän dem ligger till ett vettigt pris på typ 3500-4000kr. För datorn klarar så mkt mera.

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Vem säger att inte PS kommer kräva att va uppkopplad på samma sätt som Xboxen då? Bara för att PS inte sagt mer om det, o nu är jag Inge Xbox fanboy, ingen av konsolerna imponerar på mig så jag kommer inte köpa någon av dem förrän dem ligger till ett vettigt pris på typ 3500-4000kr. För datorn klarar så mkt mera.

Som sagt, flesta spelen kommer ju även till pc. Kommer vänta minst 6 mån innan eventuellt köp så man hinner se hur allt funkar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;13589257']Och man blir tvingad att tanka bilen, köpa el till hushållet och en hel massa andra saker...

Hur hemskt kan det vara att ansluta sin konsol till internet, något de flesta redan gör?

Och angående detta med visning av tredjepartsspel, läs kommentarerna på GR så ser du att både Sony och MS gjort det tidigare...

Skickades från m.sweclockers.com

Har du inte läst i diskussionsforumet för nyheter alls eller?
Det är redan ganska många som KLART OCH TYDLIGT sagt att det är dåligt för att
du kan i så fall inte resa bort och ta med dig konsolen för att spela.
När jag är borta på en campingplats där jag inte har internetåtkomst hur ska jag då kunna
spela Offline om det krävs Online för att spela överhuvudtaget?

Permalänk

Bra gjort MS. De har redan slutat tro på sin egen maskin! Skulle dock inte tro att Sony skulle göra det annorlunda. Dock tror jag att utvecklarna skulle tappa på det.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Har du inte läst i diskussionsforumet för nyheter alls eller?
Det är redan ganska många som KLART OCH TYDLIGT sagt att det är dåligt för att
du kan i så fall inte resa bort och ta med dig konsolen för att spela.
När jag är borta på en campingplats där jag inte har internetåtkomst hur ska jag då kunna
spela Offline om det krävs Online för att spela överhuvudtaget?

Jo, visst har jag läst gnället... Och jag har läst otaliga korkade bortförklaringar till varför det inte är realistiskt att skapa en hotspot med sin mobil under ett par minuter de dagar man vill spela. BTW, campingplatser brukar ha ypperlig mobiltäckning...

Men lyssnar man på gnället verkar det som att majoriteten av alla konsolägare ofta tar med sig sina konsoler på veckolånga turnéer till platser utan möjlighet att få tag på internet, inte ens via en hotspot på mobilen. Trodde att jag själv och alla konsolägare jag känner var normala då vi har våra konsoler konstant kopplade mot internet och sällan släpar runt på dem men vi är uppenbarligen i klar minoritet...

Tycker däremot att det verkar kanon att jag kan köra en spontan co-op med brorsan i ett spel han äger om han kommer förbi mig utan att han måste ha med sig en fysisk skiva. Bara för honom att logga in på min XBOne och sedan kan vi lira...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Om ni inte har något att säga om nyheten så kan ni lika gärna skita i att
skriva överhuvudtaget. Tråkigt när man skapar en tråd om något och så det första som händer är
att man skriver massa offtopic.

Japp, jag kommenterade det tråden handlade om men du ignorerade min kommentar...

Om du läste kommentarerna till artikeln på GR som du hänvisar till så ser du att Jonas (en skribent) påpekar att både MS och Sony gjort sådant här tidigare. Alltså inget nytt påfund utan bara lite vanligt anti-MS-gnäll.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dit min familj brukar vara finns redan TV. Täckningen är dock sämst där.
Så du är sysselsatt dygnet runt när du är ute och reser någonstans?
Högst ovanligt skulle jag vilja påstå.

Hur kan du veta om bakåtkompabilitet skulle dyka upp i tråden? Inte sett det så mycket alls nu själv faktiskt.
Tror folk behåller sina gamla konsoler ändå, du får ju knappt något för dom.

Jadu, kan inte komma på nån stund på senaste semestern då vi bara satt och gjorde ingenting alls.. Sova, laga mat, åka bil, gå runt på stan, handla mat/grejer osv.. Om man inte vill ha nån dötid så planerar man utifrån det.

Där det finns xbox one-whine, finns det snart bakåtkompabilitets-whine.

Ang. topic så besvarades det tidigt i tråden. Det är så man gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;13591644']Japp, jag kommenterade det tråden handlade om men du ignorerade min kommentar...

Om du läste kommentarerna till artikeln på GR som du hänvisar till så ser du att Jonas (en skribent) påpekar att både MS och Sony gjort sådant här tidigare. Alltså inget nytt påfund utan bara lite vanligt anti-MS-gnäll.

Jag vet:

Citat:

Detta är en nyhet, en nyhet som inte fanns här (i alla fall inte ännu) som jag skapade en tråd för
efter att ha läst på GR. Skapade tråden för att se vad andra tycker om det.
Visst håller företag på med sånthär mycket. Men det är fel och bra om folk får reda på det tycker
inte du det? Vet man att MS gör detta så blir det mindre förvirring om ämnet
(t.ex vilka spel som kommer till PS4an). Även om det är något, som sagts, som händer ofta
så är det bra att folk får reda på saker så man vet varför det är si och så.

Permalänk
Medlem

Tycker detta är ett larvigt rykte och jag fattar inte varför du sprider det vidare
Hade jag varit spelutvecklare och fått betalt för att stå o visa mitt spel i MS monter hade jag inte tvekat en sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Tycker detta är ett larvigt rykte och jag fattar inte varför du sprider det vidare
Hade jag varit spelutvecklare och fått betalt för att stå o visa mitt spel i MS monter hade jag inte tvekat en sekund.

Larvigt? Herregud vad alla verkar vara tröga här då, inte illa menat men varför
får ni för er att det handlar om att dom ska visa upp spel till Xbox?
Det handlar om att dom betalar utgivare för att INTE visa spel till PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Larvigt? Herregud vad alla verkar vara tröga här då, inte illa menat men varför
får ni för er att det handlar om att dom ska visa upp spel till Xbox?
Det handlar om att dom betalar utgivare för att INTE visa spel till PS4.

Det handlar ju om att multiplattforms spel ska visas upp vid Xbox montrar och ingen annanstans.
Det handlar ju inte om att något spel uteblir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Det handlar ju om att multiplattforms spel ska visas upp vid Xbox montrar och ingen annanstans.
Det handlar ju inte om att något spel uteblir.

Citat:

Om vi får tro Softpedia betalar Microsoft just nu utgivare pengar för att de inte ska visa sina multiformatsversioner till Playstation 4 överhuvudtaget, varken på Sonys presskonferens, i deras bås eller på mässgolvet. Som orsak får man förmoda att det är för att ge illusionen av att tredjepartsutvecklare fokuserar på Xbox One och för att ge den fler spel än konkurrenten.

Citerat från GR. Alltså försöker man få folk (om detta stämmer) att tro att det finns fler spel
till Xbox One än PS4 bara för att dom inte visas.

Skrivet av MuLLvaD3n:

Angående det här med artikeln: Det är mycket möjligt att de betalar för vad som står men vi får inte glömma att det är ett rykte, ni ska aldrig "döma" saker och ting efter rykten.

Suck. Jag säger om det är så. Men bara för att det är ett rykte ska man inte skita i det.
För om ryktet är sant, då kanske det är bra att dela med sig om nyheten
så att folk inte blir förvirrade och tror att det knappt kommer spel till PS4an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Du behöver inte alltid vara online. Spelutvecklare kan välja att använda Azure för att avlasta systemet (och då behöver man vara online), men att göra så är frivilligt och helt upp till utvecklaren.

Gällande Kinect:

Du måste ansluta till internet minst en gång var 24:e timme för att kunna spela dina spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Enligt GameReactor ska MS (rykten) betala spelutgivare för att inte visa upp PS4 spel på kommande
mässor vilket i så fall kan bli till nackdel för Sony. Detta betyder att folk inte får reda på vilka spel
som kommer till PS4 och vilka som inte gör det. Dom försöker väl få folk att köpa deras Crapbox One
efter att dom bara haft dåliga saker att komma med som i stort sett ingen gillat.
Gör bara så man drar sig från MS mer och mer. Tänker inte stödja dem alls så som dom håller på
inte bara på just konsolfronten. Om det inte vore för spelen hade jag inte suttit vid Windows heller.
Så nej MS, ni förstör bara för er själva, hoppas att Xbox One floppar rejält så dom lär sig något för en gångs skull.

(länk till artikeln på GR: http://www.gamereactor.se/nyheter/108741/Microsoft+betalar+ut...)

Duktigt av dig att kasta skit innan du har kollat källan. Källan till Gamereactor är Softpedia, Softpedias källa är en tråd på Neogaf med tråd-namnet "
Sigh. UNCONFIRMED RUMOR: Microsoft undermining PS4 multiplat E3 games with $$$"
Microsoft har visserligen bevisat att de inte bryr sig ett skit om sina kunder och att de inte har en aning om hur man står på sig mot konkurrenter, men att klandra dem för något med en så pass vag källa är dumdristigt.

Efter E3 vet vi om det är sant. Är det sant så får du fortsätta kasta sten, jag kan till och med gå så långt som att kasta några med dig.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Citerat från GR. Alltså försöker man få folk (om detta stämmer) att tro att det finns fler spel
till Xbox One än PS4 bara för att dom inte visas.

Jag ser inte problemet med detta.
Så länge dom inte ljuger rakt ut och säger "detta är ett Xbox one exklusivt spel" så får väll MS slösa pengar på att dra in fler spelutvecklare till sitt lilla tält om dom nu vill det.

Dom betalar ju inte utvecklarna för att mörka att spelen släpps till ps4, utan enbart att spelen ska visas som Xbox spel hos dem.

dessutom brukar ju både sony och MS vara väldigt noga med att påpeka när ett spel är exklusivt till deras konsol så man behöver ju inte vara raketforskare för att fatta när detta uteblirså kommer spelet troligen till den andra konsolen också eller även pc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag lägger mig inte i för- och nackdelar med XBOX/PS men ibland undrar man ju hur mänskligheten har överlevt när man läser kommentarer som dessa. Kan man inte slita sig från sin XBOX/PS på semestern så har man större problem än DRM...

Det är en enormt sidospår tråden vidtagit efter det här med systemets mobilitet och bristande flexibilitet i campingsammanhang presenterades. Ta fallet som ett hypotetiskt fall, ett exempel. Lek inte riddare i onödan. För all del kanske den presenterade campingen inte alls är en semester utan en besvärlig helg med likaväl besvärliga föräldrar. Vad må vara så himla stigmatiskt att ha med sig ett spel med sig under sådana förutsättningar?

Sedan skall vi nog inte gå inpå vad som definieras med ordet 'camping' - då det torde vara bredare än bara tältning, så som jag identifierar den allmänna uppfattningen utav associationen med ordet i tråden att falla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Nu vill jag absolut inte vara dryg men jag tror många hade mått bra av att lämna dator/Playstation/Xbox hemma när de är ute och campar, jag menar, du är ute och campar!

Tänkte samma sak. Tar man med sig sitt stationära tv-spel när man ska ut och campa eller resa på semester så bör man kanske se sig omkring efter nya aktiviteter. Undantaget är väl självfallet om man tar med en gameboy, DSI XL å allt vad nintendos skapelser heter. Men sin statiionära? Känns bara larvigt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Enligt GameReactor ska MS (rykten) betala spelutgivare för att inte visa upp PS4 spel på kommande
mässor vilket i så fall kan bli till nackdel för Sony. Detta betyder att folk inte får reda på vilka spel
som kommer till PS4 och vilka som inte gör det. Dom försöker väl få folk att köpa deras Crapbox One
efter att dom bara haft dåliga saker att komma med som i stort sett ingen gillat.
Gör bara så man drar sig från MS mer och mer. Tänker inte stödja dem alls så som dom håller på
inte bara på just konsolfronten. Om det inte vore för spelen hade jag inte suttit vid Windows heller.
Så nej MS, ni förstör bara för er själva, hoppas att Xbox One floppar rejält så dom lär sig något för en gångs skull.

(länk till artikeln på GR: http://www.gamereactor.se/nyheter/108741/Microsoft+betalar+ut...)

Inte säkert att det är så. Och om det våre det? Det är så det funkar här i världen. Tror du inte sony gör samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;13589257']Och man blir tvingad att tanka bilen, köpa el till hushållet och en hel massa andra saker...
Hur hemskt kan det vara att ansluta sin konsol till internet, något de flesta redan gör?
Skickades från m.sweclockers.com

Hur kan du se det som samma sak att tanka bilen och alltid ha konsolen uppkopplad? Snarare vore det som att du var tvinga att köra bilen varje dag till macken för att checka in oavsett och om du missar det får du inte använda bilen.

Sedan om det dessutom är en kamera på osv är det ett enormt inkräktande på privatlivet enligt mig, sedan när du säger "något de flesta redan gör" är du antingen naiv eller oinformerad eller båda.
1. Få länder har samma täckning av internet som Sverige eller lika stor del av befolkningen uppkopplad.
2. På många ställen i världen kostar uppkopplingar och bandbredd en saftig summa.
3. Senaste siffrorna internationellt för Xbox var väl att typ bara 40% eller något av alla Xbox360 som sålts i världen kopplat upp sig(~73% av alla i USA)?

Sedan för att inte tala om irritationen som kommer ske när Xbox nätverket går ner mer än 24timmar eller verifieringen muppar, vilket man kan sätta pengar på kommer se förr eller senare, troligen förr

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood