Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

"Microsoft betalar utgivare för att inte visa PS4-spel"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Hur kan du se det som samma sak att tanka bilen och alltid ha konsolen uppkopplad? Snarare vore det som att du var tvinga att köra bilen varje dag till macken för att checka in oavsett och om du missar det får du inte använda bilen.

Sedan om det dessutom är en kamera på osv är det ett enormt inkräktande på privatlivet enligt mig, sedan när du säger "något de flesta redan gör" är du antingen naiv eller oinformerad eller båda.
1. Få länder har samma täckning av internet som Sverige eller lika stor del av befolkningen uppkopplad.
2. På många ställen i världen kostar uppkopplingar och bandbredd en saftig summa.
3. Senaste siffrorna internationellt för Xbox var väl att typ bara 40% eller något av alla Xbox360 som sålts i världen kopplat upp sig(~73% av alla i USA)?

Sedan för att inte tala om irritationen som kommer ske när Xbox nätverket går ner mer än 24timmar eller verifieringen muppar, vilket man kan sätta pengar på kommer se förr eller senare, troligen förr

Precis så ser jag det, och vi ska ju inte ens tala om kvalitén på de Svenska ISPerna... Kikar man på BBBs- eller Telias facebook ser man en hel del inlägg om person som sitter utan internet.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Larvigt? Herregud vad alla verkar vara tröga här då, inte illa menat men varför
får ni för er att det handlar om att dom ska visa upp spel till Xbox?
Det handlar om att dom betalar utgivare för att INTE visa spel till PS4.

Nej. De betalar inte folk för att inte visa upp PS4. De betalar folk för att bara visa upp spel till Xbox One.

Effekten blir att de inte visar spel till PS4, men det är inte det de betalar för. Bara whine.

När det kommer till whine på konsolen så finns det en riktigt bra lösning som jag starkt rekommenderar om du inte gillar den; köp den inte!
På så sätt så slipper du den kassa skitkonsolen, och du behöver således inte lägga tid på att whina.

För övrigt så finns det inte en chans att Microsoft menar det de säger, trots att de säger det. Det ÄR helt absurt att behöva vara online en gång varje dygn. Och om de nu gör det så finns det garanterat en enkel lösning. Om inte så förtjänar de faktiskt inte de pengar de drar in då konsolen då blir i stort sett värdelös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

När det kommer till whine på konsolen så finns det en riktigt bra lösning som jag starkt rekommenderar om du inte gillar den; köp den inte!
På så sätt så slipper du den kassa skitkonsolen, och du behöver således inte lägga tid på att whina.

Jag tror att det som gör att folk "whinar" är det faktum att Microsoft har kastat bort fantastiskt stor potential. Hade de byggt vidare på Xbox 360 och slopat storsatsningen på att göra Xbox One till en allt-i-allo så hade vi haft en fantastisk konsol som kunde konkurrera med PS4. Som det ser ut nu står PS4an utan någon riktigt konkurrent, vilket är något som världen är i konsensus om att det hämmar utveckling.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Jag tror att det som gör att folk "whinar" är det faktum att Microsoft har kastat bort fantastiskt stor potential. Hade de byggt vidare på Xbox 360 och slopat storsatsningen på att göra Xbox One till en allt-i-allo så hade vi haft en fantastisk konsol som kunde konkurrera med PS4. Som det ser ut nu står PS4an utan någon riktigt konkurrent, vilket är något som världen är i konsensus om att det hämmar utveckling.

Jag tror faktiskt att du har helt rätt. Det hade räckt med att stoppa i en blu-ray och säga "du kan kolla på netflix i den", (precis som det är just nu med xbox 360) och sedan börja snacka om det som folk kommer att köpa den för, spelen. Kinect-grejerna skulle dessutom varit ett tillbehör, inte ett måste. (även om det tydligen ska gå att stänga av kinects alla funktioner)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Citerat från GR. Alltså försöker man få folk (om detta stämmer) att tro att det finns fler spel
till Xbox One än PS4 bara för att dom inte visas.

Suck. Jag säger om det är så. Men bara för att det är ett rykte ska man inte skita i det.
För om ryktet är sant, då kanske det är bra att dela med sig om nyheten
så att folk inte blir förvirrade och tror att det knappt kommer spel till PS4an.

och om rykterna är falska så har du smutskastat xbox one... fattar ej vart du vill komma med detta-.-

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Och var tror du de ryktena kommer ifrån? Nintendo.

Både Microsoft och Nintendo spenderar över en miljard på marknadsföring för sin konsoll, i det ingår bl.a. "viral marketing" på forum och websites, och förstås att få sin huvudkonkurrent att se dålig ut.

Skrivet av Jink:

något som världen är i konsensus om att det hämmar utveckling.

Hämmar utveckling? Konsollerna utvecklas inte, de bara ÄR, och enligt planen ska nya xbox och playstation inte bytas ut förrän om tidigast tio år. Konsoller i sig hämmar utveckling, men vilken konsoll som dominerar spelar ingen roll alls.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Och var tror du de ryktena kommer ifrån? Nintendo.

Både Microsoft och Nintendo spenderar över en miljard på marknadsföring för sin konsoll, i det ingår bl.a. "viral marketing" på forum och websites, och förstås att få sin huvudkonkurrent att se dålig ut.

och vad händer ifall rykterna är falska... jo ni smutskastar microsoft-.- jag förstår er inte..

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Och var tror du de ryktena kommer ifrån? Nintendo.

Både Microsoft och Nintendo spenderar över en miljard på marknadsföring för sin konsoll, i det ingår bl.a. "viral marketing" på forum och websites, och förstås att få sin huvudkonkurrent att se dålig ut.

Hämmar utveckling? Konsollerna utvecklas inte, de bara ÄR, och enligt planen ska nya xbox och playstation inte bytas ut förrän om tidigast tio år. Konsoller i sig hämmar utveckling, men vilken konsoll som dominerar spelar ingen roll alls.

Om vi begränsar diskussionen till hårdvara så har du absolut rätt. Men när det kommer till patcher med features och framför allt PRISER så gynnar det konsumenterna om utvecklarna måste pressa sig själva för att ligga före sin konkurrent.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

och vad händer ifall rykterna är falska... jo ni smutskastar microsoft-.- jag förstår er inte..

Det är inget fel i att kritisera ett företag varpå rykterna är baserade när ryktena likväl ligger inom ramen för vad som må vara rimligt att antaga. Detta är föga smutskastning. Denna marknaden är helt snedvriden och Microsoft har investerat mycket pengar i att t ex säkra vissa rättigheter hos Activision för exklusiva visningar och tidigt innehåll till Call of Duty.

Däremot bör man alltid kritiskt analysera ett påstående innan man hoppar på tåget. Vilket i stort inte hänt i tråden utan ryktet har antingen tagits som ett fakta eller som en hypotetiskt fall, ett diskussionsunderlag.

Skrivet av norowner:

och om rykterna är falska så har du smutskastat xbox one... fattar ej vart du vill komma med detta-.-

Din inställning påminner något som hos en teist som får sin teologi ifrågasatt. Sluta vara så fånigt defensiv.

Skrivet av Jink:

Precis så ser jag det, och vi ska ju inte ens tala om kvalitén på de Svenska ISPerna... Kikar man på BBBs- eller Telias facebook ser man en hel del inlägg om person som sitter utan internet.

Besväras du av tanken utav de svenska Internetleverantörernas prestanda skall vi nog inte tänka på hur situationen ser ut i Xbox:ens kärnland: USA. Där telekom-infrastrukturen i stort liknar Sverige 1999-2000, som bäst.

Sedan är det ingen bra idé att försöka bilda sig en uppfattning utav Internetleverantörernas prestanda genom Facebook och supportforum då de som gör sig hörda är de med problem. Så statistiken och exponeringen blir enormt skev. Speciellt inte med tanke på de faktorer som ändå även gör att folk hamnar utan Internet som även kan ligga utanför leverantörens makt (eller ansvar) att åtgärda.

Permalänk
Medlem

Hm låt se, en opålitlig sida som skriver om rykten som inte ens kommer ifrån sina egna källor utan en annan opålitlig sida. En TS som dessutom väljer att ta detta som 100% sant, samt en väldig bias mot MS överlag. Finfint jobb TS, du borde bli teknikjournalist, sidor skriker efter såna som du som kan ta ingenting och göra det till en stor grej, det blir många klick av det.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Besväras du av tanken utav de svenska Internetleverantörernas prestanda skall vi nog inte tänka på hur situationen ser ut i Xbox:ens kärnland: USA. Där telekom-infrastrukturen i stort liknar Sverige 1999-2000, som bäst.

Sedan är det ingen bra idé att försöka bilda sig en uppfattning utav Internetleverantörernas prestanda genom Facebook och supportforum då de som gör sig hörda är de med problem. Så statistiken och exponeringen blir enormt skev. Speciellt inte med tanke på de faktorer som ändå även gör att folk hamnar utan Internet som även kan ligga utanför leverantörens makt (eller ansvar) att åtgärda.

Hur USAs telekom-infrastruktur ser ut är inget jag bryr mig om. Förstår absolut vad du menar ang. Facebook, det får verkligen att se ut som att alla kunderna är missnöjda. Det förändrar dock inte det faktum att det dagligen dyker upp inlägg om folk som har förlorat sitt internet, folk som då inte heller kan bruka sin konsol. När vi bytte till BBB satt vi utan internet i en månad, väldigt glad att de inte hade börjat med Hitler-policyn då! Det jag försöker säga är att jag baserar min uppfattning på personliga erfarenheter samt sådant man läser på internet.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=581089
1. Confirmed Microsoft is actively attempting to get developers to not mention PS4 versions. If they don't say "OUR GAME IS EXCLUSIVE FOR XBONE" expect a PS4 version. #truthfact

2. More DRM messaging at Gamescom. There is no rental strategy. Try to sweep it under the rug and hope people don't remember.

3. Cloud power was designed as DRM. Period. DRM was Microsoft's idea. EA and Ubisoft are supporters, Activision slightly less so.

4. DRM plans are actually worse than what they've stated.

5. Mirror's Edge 2 at MS conference.

6. Prince of Persia (reboot?) at MS conference.

7. Secret Phil Spencer game = World of Tanks

8. Live paywall still there.

9. Dead Rising 3, and exclusive DLC for another Capcom game at MS conference.

Permalänk
Medlem

Microsoft har verkligen börjat se rött de senaste par åren. Storsatsar dom på att ta in på Apple?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av dammskog:

2. More DRM messaging at Gamescom. There is no rental strategy. Try to sweep it under the rug and hope people don't remember.

3. Cloud power was designed as DRM. Period. DRM was Microsoft's idea. EA and Ubisoft are supporters, Activision slightly less so.

4. DRM plans are actually worse than what they've stated.

Alltså... Jag tror ni måste börja inse att ALL mjukvara inom en snar framtid kommer att hyras, inte säljas; att ALL mjukvara kommer att att använda online-accounts som DRM; att ALL mjukvara kommer att kräva permanent uppkoppling. Microsoft och Apple är värst, men de är inte på något vis ensamma, och resten av industrin är inte på något vis emot den här utvecklingen, de är bara oense om vem som ska sköta DRM'en och ta avgift på uthyrningen.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Du måste ansluta till internet minst en gång var 24:e timme för att kunna spela dina spel.

Vilket är acceptabelt med alla mått mätt 2013.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Jag läste detta för någon dag sen i en annan nyhet och postade det i någon Xbox One tråd här på Sweclockers.

Det handlar inte om att smutskasta Microsoft och deras Xbox One. Det som gör en aningen irriterad är att Microsoft hellre köper/mutar utvecklare för att inte visa upp Playstation 4 spel och på så sätt sätta käppar i hjulen för konkurrensen. Det är inte första gången Microsoft köper/mutar andra för att sätta käppar i hjulen för deras konkurrenter de använder sina monopol pengar från Windows och gör såhär.

De kan istället för att göra såhär lyssna på konsumenterna och ändra/ta bort de saker med denna konsol som många tycker är riktigt dåligt även jag tycker det. Men istället så försöker Microsoft sabotera för konkurrensen med sina monopol pengar från Windows riktigt dåligt tycker jag.

Sen allt detta gnäll om att kritiken mot Xbox One är obefogad? Då måste ni helt ärligt vara Microsoft fanboys om ni tycker det. Det är inte så att Microsoft och deras Xbox One är ensamt om att ha fått ta mycket negativ kritik från konsumenter om vi säger så.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Vilket är acceptabelt med alla mått mätt 2013.

nej

det är det inte för det innebär att du köper en produkt för 600-700 kr (rekommenderat pris) som när som helst kan sluta fungera pga att utgivaren/ms inte längre vill betala serverkostnaderna. Vad som är säkert är att det spelet inte kommer fungera på din Xbox One någon gång i framtiden även om din konsol fortfarande fungerar.

Onlinechecks medför inga som helst fördelar för konsumenter och är totalt onödiga.

Apple har inte en liknande lösning. Alla appar jag laddat ner på min iphone och ipad fungerar utan problem om jag inte har internetkoppling. Sen kanske en del appar kräver internet för att leverera innehåll men det är en helt annan sak mot spel på Uno där man redan har innehållet lokalt men ändå måste koppla upp sig mot nätet enbart för att bevisa att man inte är en tjuv för att kunna spela spelet.

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att någon läcker dokument om detta är sant.
Typiskt Microsoft att sätta käppar i hjulen på andra bara för att dom ligger efter på allt.

Nej en fin summa böter skulle sitta fint!

Permalänk
Medlem

Mycket Microsoft fanboys här. Jag själv var kanske Sveriges största fan utav deras Xbox >1<. Spelade Halo så mycket så att man knappade in på top 20 leaderboard i EU.

Men sen kom Xbox 360 med sin undermåliga hårdvarukvalité, sen kom HD-dvd, sen kom Kinect. Bara massa felsatsningar hela tiden enligt mig.

Xbox One är inte annat än en stor besvikelse. Nä juste, handkontrollen har ju inbyggt batteri, alltid något...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

. Det är la själklart att ms betalar utvecklare att visa sina spel på just deras plattform. Har inte orkat klicka på länken men det är ju så man gör för att marknadsföra sig.

Och varför skriver massa gossar på nätet "crapbox"? Är det så man platsar in i gaystation gängen (jävlar vad tuff jag kände mig där)
Det är ungefär i nivå med folk som kallar aftonbladet för aftonhoran...

Skickades från m.sweclockers.com

håller med, när jag läste ordet CrapBox så sjönk värdet i posten rejält, första tanken var "jahop ännu en PS fanboy" och det ger mer diskussion till hur vida TrådSkaparen är ett fanboy mer än om att MS bedriver en omoralsik kampanj att hålla Sony PS4 och deras spel utanför media till deras Consol-release.

Att MS betalar utvecklare att hålla inne med information om spel till PS4 är smart men inte moraliskt rätt, och affärer och moral brukar sällan gå hand i hand.
Inget konstigt, men som Enduser av consoler och spel så vill man ju inte att MS gör så här då man är nyfiken och vill veta vad som kommer både till PS4 och XBOX One för att jämföra utbudet av spel.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hoppas innerligt att någon läcker dokument om detta är sant.
Typiskt Microsoft att sätta käppar i hjulen på andra bara för att dom ligger efter på allt.

Nej en fin summa böter skulle sitta fint!

absolut inte typiskt MS, det är typiskt för branschen överlag faktiskt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag läste detta för någon dag sen i en annan nyhet och postade det i någon Xbox One tråd här på Sweclockers.

Det handlar inte om att smutskasta Microsoft och deras Xbox One. Det som gör en aningen irriterad är att Microsoft hellre köper/mutar utvecklare för att inte visa upp Playstation 4 spel och på så sätt sätta käppar i hjulen för konkurrensen. Det är inte första gången Microsoft köper/mutar andra för att sätta käppar i hjulen för deras konkurrenter de använder sina monopol pengar från Windows och gör såhär.

De kan istället för att göra såhär lyssna på konsumenterna och ändra/ta bort de saker med denna konsol som många tycker är riktigt dåligt även jag tycker det. Men istället så försöker Microsoft sabotera för konkurrensen med sina monopol pengar från Windows riktigt dåligt tycker jag.

Sen allt detta gnäll om att kritiken mot Xbox One är obefogad? Då måste ni helt ärligt vara Microsoft fanboys om ni tycker det. Det är inte så att Microsoft och deras Xbox One är ensamt om att ha fått ta mycket negativ kritik från konsumenter om vi säger så.

sen är det inte första gången Microsoft gör uppdateringar åt konkurrenter också, tex har MS gjort uppdateringar till FireFox, både som varit negativa och positiva. MicroSoft har många fingrar med i spelet och syltburken.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

absolut inte typiskt MS, det är typiskt för branschen överlag faktiskt.

För det är ju inte Microsoft som har pågående stämningar med en rad olika företag och utvecklare
Att skylla på branschen håller inte tyvärr, man kan ju föregå med gott omdöme istället!

I slutändan så är detta olagligt och Microsoft skulle behöva hosta upp en fin summa åt både Sony och domstolar.
(såklart kan ju Microsoft vara helt oskyldiga)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Det handlar inte om att smutskasta Microsoft och deras Xbox One. Det som gör en aningen irriterad är att Microsoft hellre köper/mutar utvecklare för att inte visa upp Playstation 4 spel och på så sätt sätta käppar i hjulen för konkurrensen. Det är inte första gången Microsoft köper/mutar andra för att sätta käppar i hjulen för deras konkurrenter de använder sina monopol pengar från Windows och gör såhär.

Skrivet av Mimematis:

Hoppas innerligt att någon läcker dokument om detta är sant.
Typiskt Microsoft att sätta käppar i hjulen på andra bara för att dom ligger efter på allt.

Nej en fin summa böter skulle sitta fint!

Men hallå pojkar, Sony har gjort precis samma sak. Det är "normalt". Man pröjsar utvecklare för att visa sin version av spelet och inte snacka en massa om att det kommer till konkurrentens konsol...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Jag skulle i alla fall inte vilja ha en högupplöst kamera som är uppkopplad 24/7 mot en tredje part (dvs. skickar information utanför hemnätverket).

Seriöst, tror du verkligen att MS skulle använda Kinect för att spionera på dig där du sitter i soffan, käkar chips och tittar på Let's dance..?

Om de blev påkomna med det kan de lika gärna lägga ner företaget. Det är inget de skulle riskera.

Men visst, ta på foliehatten och stäng ner din internetanslutning annars kommer MS och tar dig...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;13592370']Men hallå pojkar, Sony har gjort precis samma sak. Det är "normalt". Man pröjsar utvecklare för att visa sin version av spelet och inte snacka en massa om att det kommer till konkurrentens konsol...

Vänta så det är okej bara för någon annan gör det?
ahh shit visste inte det.
Brb ska baxa en Lambo nu för några andra gjorde det.

Dold text
Permalänk

Förstår inte riktigt hur folk tänker, det handlar inte om mutor och saker i det fördolda utan vanligt affärsupplägg.
"Vi" finansierar utveckling av spel hos er mot att det är exklusivt för vår konsol, eller att vår konsol har den exklusivt i 3 månader.
Så är det alltid med spel som släpps till den ena konsollen innan den andra.
Ibland är det en vecka mellan släppen och ibland längre. Vanliga affärer, absolut inget olagligt med det.

Vad tror ni egentligen?
"Neeej, det kommer 1 månad senare till xbox360, måste vara portning som tar tid".

Pengar, pengar och åter pengar, spelföretagen vill finansiera sina spel, och är spelet färdigfinansierat mer eller mindre innan släpp så är det ju ett säkrare projekt än att släppa ett spel som är beroende av försäljning.

Förbetalning från konsol-tillverkare och reklam-intäkter för att bilmärken syns och att rätt läsk dricks.

felstavning
Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Hur tror ni Sony har fått Bungie att visa upp Destiny på deras presskonferens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Förstår inte riktigt hur folk tänker, det handlar inte om mutor och saker i det fördolda utan vanligt affärsupplägg.
"Vi" finansierar utveckling av spel hos er mot att det är exklusivt för vår konsol, eller att vår konsol har den exklusivt i 3 månader.
Så är det alltid med spel som släpps till den ena konsollen innan den andra.
Ibland är det en vecka mellan släppen och ibland längre. Vanliga affärer, absolut inget olagligt med det.

Vad tror ni egentligen?
"Neeej, det kommer 1 månad senare till xbox360, måste vara portning som tar tid".

Pengar, pengar och åter pengar, spelföretagen vill finansiera sina spel, och är spelet färdigfinansierat mer eller mindre innan släpp så är det ju ett säkrare projekt än att släppa ett spel som är beroende av försäljning.

Förbetalning från konsol-tillverkare och reklam-intäkter för att bilmärken syns och att rätt läsk dricks.

Nej detta handlar inte om en exklusive deal som vissa utvecklare har utan om rena mutor.

För att folk lättare ska förstå:
MS slänger fram pengar för att Battlefield 4 ska vara en månad före med uppdateringar och släpp på Xbox 2013 One.
Spelet får därmed en "exclusive "deal", detta annonseras m.m.

MS slänger fram pengar för att Battlefield 4 absolut inte får nämnas i samband med PS4 utan bara Xbox 2013 One tom utsatt datum.
Allmänheten får aldrig reda på det då allt händer under bordet.

Det rör sig om helt olika slags marknadsförnings knep.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Hur USAs telekom-infrastruktur ser ut är inget jag bryr mig om. Förstår absolut vad du menar ang. Facebook, det får verkligen att se ut som att alla kunderna är missnöjda. Det förändrar dock inte det faktum att det dagligen dyker upp inlägg om folk som har förlorat sitt internet, folk som då inte heller kan bruka sin konsol. När vi bytte till BBB satt vi utan internet i en månad, väldigt glad att de inte hade börjat med Hitler-policyn då! Det jag försöker säga är att jag baserar min uppfattning på personliga erfarenheter samt sådant man läser på internet.

Jag hade en tanke medan jag skrev kommentaren angående USA:s telekom-infrastruktur, men missade att binda ihop det med ämnet - vilket jag nu inte kan påminna mig. Så det var mitt fel att det ens presenterades.

Angående bortkopplingen utav nätet, oavsett anledning, så är det givetvis ett enormt problem för tillförlitligheten av framtida system. Man blir så beroende utav att en allmänt enormt skör tjänst fungerar, både som bolag och som privatperson. Att industrin rör sig i denna riktning att koppla upp mjukvara online för verifiering, antingen hela tiden eller vid uppstart, är helt fel väg att gå.

Skrivet av Bananas2thebeat:

Alltså... Jag tror ni måste börja inse att ALL mjukvara inom en snar framtid kommer att hyras, inte säljas; att ALL mjukvara kommer att att använda online-accounts som DRM; att ALL mjukvara kommer att kräva permanent uppkoppling. Microsoft och Apple är värst, men de är inte på något vis ensamma, och resten av industrin är inte på något vis emot den här utvecklingen, de är bara oense om vem som ska sköta DRM'en och ta avgift på uthyrningen.

Det är här konsumenterna måste engagera sig och tänka på vad de stödjer med sina pengar och kanske även organisera sig för att resa opinion och lobbying i frågan. Att ha en sådan förlorar-inställning till att bara "inse hur det blir" är kontraproduktiv även om observationen må vara sund - men det finns utrymme till förändring.

Skrivet av Tobblish:

Hoppas innerligt att någon läcker dokument om detta är sant.
Typiskt Microsoft att sätta käppar i hjulen på andra bara för att dom ligger efter på allt.

Nej en fin summa böter skulle sitta fint!

Böter för vad? Så som jag ser det så bedriver inte Microsoft något i sak olagligt om så dessa rykten stämmer. Åtminstone inte i USA, men dock kanske krockar med någon etnisk affärslinje inom EU - men det är ju småpengar en böter heter för denna branschen.