Podcast 26: "Teknikredo för semestern"

Permalänk
Medlem

"Flower water"

HaHa! Flower Water låter som en billion dollar idea, ta vara på den

Permalänk
Medlem

Sportigt? Javisst!

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Jag måste flika in en sak ang. att ta med TV:n på flyget; När jag var ute och flög förra året och skulle byta flyg i München så var där en kvinna som kom bland de sista som bordade planet. Hon bar på en nyköpt, rätt så stor, TV som hon alltså tänkte ha med sig som handbagage. Kabinpersonalen himlade med ögonen och fick lösa det genom att placera den i något annat utrymme, förmodligen framför någon nödutgång eller liknande.

Permalänk
Avstängd

Till Ida: Jag kom förbi era kanal på youtube. "99mac packar upp iPhone 5" - Be din kollega gå en kurs i apple och el-lära. Att apple väljer att inte använda micro-usb beror verkligen inte på att den är för stömsvag, eller "fel" spänning. Amatör.

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av Dj_Xearo:

Till Ida: Jag kom förbi era kanal på youtube. "99mac packar upp iPhone 5" - Be din kollega gå en kurs i apple och el-lära. Att apple väljer att inte använda micro-usb beror verkligen inte på att den är för stömsvag, eller "fel" spänning. Amatör.

Tack för upplysningen. Vill minnas att vi kom fram till det också efter inspelningen. Kollegan har för övrigt slutat på 99 och bytt jobb så han får klara sig utan hälsningen

//Ida

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av solid_force:

Bara för att Ida frågar så ska jag vara så snäll att göra ett kort klipp med hur ett 7-11 ser ut i Taiwan. Det är ingen brist på dem direkt, hörde att det ska finnas runt 2500 bara i Taipei.

Ja va bra! Jag kan behöva friska upp minnet!

//Ida

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av HurMycket:

Gillar kontrasterna när SweC möter 99mac: Emil kallar sina prylar "[surf]platta" etc medan Ida i motsvarande fall oftast säger "iPad". Upplever att hon som regel utgår från en Apple-produkt, typ "Apple TV, eller nån motsvarande sån, typ Boxee Box".

Nåja, jag säger själv oftast "iPaden" om min egen surfplatta.

Visst har du rätt i det. Jag använder mestadels prylar från Apple, dels på grund av jobbet jag har och dels på grund av gammal vana. Har växt upp i en Apple-familj så hade inte så mycket val Men vill bara flika in att jag inte längre är någon taliban som jag var i tonåren. Tycker att det finns mycket från "andra sidan" som ser riktigt läckert ut, men det stannar oftast vid uppskattning och en förhoppning om att konkurrensen innebär något bra för Apples kommande grejer.

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.