Permalänk
Medlem

100% GPU Usage

Ja, precis som titeln lyder så tycker Arma II att det är en bra idé att lägga min GPU på 100% load oavsett inställningar och plats. Det hela börjar i main menu, där jag får 100% GPU usage direkt när jag kommer in. Alla settings kör på ~samma fps, utom very high då. Min CPU load ligger aldrig över 35% när jag spelar. Jag vet att motorn suger get, men från vad jag har fått fram från 30 minuters googlande så är det i princip alltid CPUn som inte riktigt vill samarbeta, jag har hittat 1 tråd där en kille hade 99% gpu load konstant på grund av en inställning med videominne, vilket även är något jag har testat att fippla med: utan varken relevanta eller fördelaktiga resultat. Jag skulle ha låtit er slippa denna tråd, men steams forum verkar fortfarande inte ha insett att jag tryckte på deras activation link!

GPU - GTX560
CPU - FX8350
HDD - WD 1TB 64 MB 7200 rpm

Permalänk

Får du FPS Drops? Ja/Nej?
Om ja: Ominstallera/Installera nyaste drivrutiner
Om nej: Då är det bara o tuta o köra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Får du FPS Drops? Ja/Nej?
Om ja: Ominstallera/Installera nyaste drivrutiner
Om nej: Då är det bara o tuta o köra.

Får inga drops överhuvudtaget, bara lite störande att ha GPUn på 70C + konstant när dess kylare låter som ett tröskverk

Permalänk

Du ska skatta dig extremt lycklig om ArmA 2 belastar ditt grafikkort till 100%.
De flesta inklusive mig klagar på att ArmA 2/3 är extremt dåligt optimerat och utnyttjar/belasta CPU och GPU med typ 10%, det är ett stort skämt, alla som köper en fin och dyr dator sitter och gråter när de dyra komponenterna inte utnyttjas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Du ska skatta dig extremt lycklig om ArmA 2 belastar ditt grafikkort till 100%.
De flesta inklusive mig klagar på att ArmA 2/3 är extremt dåligt optimerat och utnyttjar/belasta CPU och GPU med typ 10%, det är ett stort skämt, alla som köper en fin och dyr dator sitter och gråter när de dyra komponenterna inte utnyttjas.

Mjo, jag antar att det kunde vara värre. Men det känns lite skumt att bara jag, av mina 6 vänner som spelar spelet, har detta problem. För de andra flyter det på som vilket annat spel som helst, och deras datorer är av väldigt varierande prestanda. Och är ArmA 3 verkligen så dåligt? När jag snackar med tidigare nämnda personer som har kört alphan så verkar det vara mycket bättre optimerat än ArmA 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Mjo, jag antar att det kunde vara värre. Men det känns lite skumt att bara jag, av mina 6 vänner som spelar spelet, har detta problem. För de andra flyter det på som vilket annat spel som helst, och deras datorer är av väldigt varierande prestanda. Och är ArmA 3 verkligen så dåligt? När jag snackar med tidigare nämnda personer som har kört alphan så verkar det vara mycket bättre optimerat än ArmA 2.

killen ovanför tar i lite mycket om arma 3, eller lite?

på systemet i siggen så är cpu loaden runt 40-50% och gpun runt detsamma, förmodligen lite högre, långt ifrån optimalt men inte så dåligt som 10%

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

killen ovanför tar i lite mycket om arma 3, eller lite?

på systemet i siggen så är cpu loaden runt 40-50% och gpun runt detsamma, förmodligen lite högre, långt ifrån optimalt men inte så dåligt som 10%

Ja, det var något liknande jag vart tillsagd, orkade inte ta diskussion dock, du vet ju hur.. säkra på sin sak alla är på internet

Permalänk
Medlem

Vad har du för fps? Begränsa fpsen kanske kan vara värt att prova?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

testa launch parameters min cpu andvändning blev bättre. http://community.bistudio.com/wiki/Arma2:_Startup_Parameters

Visa signatur

Chassi: Fractal Define R6 Kyling: Corsair h150i Pro 360 Cpu: 9900k
Mb: Gigabyte Aourus Master z390 Gpu: 1060 6gb
Ram: 16gb Gskill Trident Z Psu: Seasonic focus+ 750w gold