Anmäl dig till Roborock Challenge!

Microsoft kovänder om Xbox One DRM

Permalänk
Medlem

Helt klart vad vi ville höra. Men för Microsofts del kan det vara för sent.

Permalänk
Medlem

1 problem fixat, 999 kvar. Typ.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

För närvarande är inte jag intresserat av nått som Microsoft gör, dom har släppt ett flertal usla produkter senaste året.
Så hos mig har dom bränt sina skepp, dom behöver ta till rejäla och radikala grepp nu om jag ska använda nån produkt eller tjänst dom har numera.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Känns som ren marknadsföring som de säkert tänkte ut från första början för att locka mer köpare.

Permalänk
Entusiast

*Hämtar popcorn, slickar mitt GTX 780 och läser kommentarer*

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ge nu Don Mattrick sparken också så har Microsoft gjort min dag. Kul att det ordnade sig för alla Xboxfans!

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Jag tror att för många är "skadan redan skedd", medan andra kanske kan ta dem till nåder.
Själv? Nej, Xbone är fortfarande den minst intressanta av de tre konsollerna.

Permalänk
Medlem

Nu ska de bara ta bort kinect, höja tflops med 50%, ändra till GDDR5 och låta spel utnyttja 7GB istället för 5GB så är det precis som en Ps4. Fast med tjockare chassi och andra exklusiva spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Hmm... nu blev det svårare att välja konsol!

PS4,an är ändå bättre + billigare, enda Microsoft har nu är exklusiva titlar och det kommer även PS4,an att ha.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

hade varit roligare om dem inte ändrat sig, för då kanske man slipper att nya idiot idéer kommer upp i och med dem skulle kursa på konsolen

Visa signatur

Asus P8Z77-PRO|Zotac 560 ti 448 cuda cores| i5 3570K | 4*4GB corsair vengance 1600mhz 8-8-8-24CL| Chassi coolermaster HAF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Så du gillar att köpa saker som har nån funktion du inte gillar och klagar aldrig om det eller? Vad fan är det för principer?

Microsoft är så löjliga. Dom visste redan innan att dom skulle få starka reaktioner angående DRM, använda spel etc. Men dom väljer istället att köra på planen som gynnar företaget och inte konsumenterna. Med tillräckligt mycket klagande gör dom om hela sin plan. Finns det mer vi kan ändra på bara vi blir förbannade?

Microsoft har ju uppenbarligen tabbat sig, det har inte Sony gjort...

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem

ganska uppenbart men sjukt nice av dem att göra :DD
xbox one, HERE I COME!!! <33

Permalänk
Medlem

synd att man inte kan spela utan skivan längre :/

Permalänk
Medlem

Konsekvensen av detta blir nog att jag kommer att skaffa båda konsoler... first world problems!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

För närvarande är inte jag intresserat av nått som Microsoft gör, dom har släppt ett flertal usla produkter senaste året.
Så hos mig har dom bränt sina skepp, dom behöver ta till rejäla och radikala grepp nu om jag ska använda nån produkt eller tjänst dom har numera.

fast sony har inte gjort många knop mer än att leva på microsofts temporära nedslag såå...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrNubcake:

1. Det är mest EAs fel
2. Om du kollar på BF4 ser du hur mycket de har lyssnat på communityt.

Ser ingen större skillnad. Inf ok resten noob anpassat (autolock på allt och sega choppers som man inte ens kan göra en loop med etc etc)

Permalänk
Medlem

Hur fungerar nu ''cloud powered''?

Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer detta göra att många helt och hållet glömmer vad Microsoft gjort och ingen bryr sig om att allt detta kan ändras när som.

Permalänk
Medlem

Tack Sweclockers för ordentligt sweet news!!
NU är det kamp på riktigt om de båda lagen, så jävla gött. Nu ska man också bara bestämma sig om vad man väljer sen.... -.-

Ciao

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem

någon annan som tänkte på vad major nelson sa åt angry joe när han frågade om 24h authenticate inte kundas tas bort lätt? svaret var iallafall något sånt här - är du programmerare på xboxet? nej? då så

Permalänk

Kinect behöver tas väck också innan det blir intressant överhuvudtaget. Microsoft behöver ändra mer än detta....... så länge all den här BS om kinect kvar står så tänker jag inte skaffa nått xbone, men tar dom väck det med så kanske man kan skaffa ett för lite exklusiva titlar! kanske...

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att de inte kan stå för sin ståndpunkt, en produkt som ändå utvecklats under väldigt lång tid, skrivs om på bara ett par dagar. Men det säger ju bara om hur pass fel de hade om sina idéer.

Permalänk
Medlem

Hur var det med det där om att Kinect fick agera som en "spion-kamera" till vilka det nu var? Har folk glömt det?
Att microsoft tvärt vänder på sina idéer nu efter all dålig publicitet visar ju bara hur otroligt ointressant deras produkt har varit för kunderna. Enligt mig så är det för sent att göra nått åt problemet, har läst och hör för mycket dåligt om detta för att jag skulle vilja köpa ett xbox one, plus att ps4an är billigare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Xbox One leder för mig nu, i princip är det samma typ av konsol som PS4, men med just nu bättre utbud av exklusiva spel

Som vad? Titanfall som även kommer på PC?

Permalänk
Medlem

Vad skulle dom annars gjort? Brakförlust?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Enda anledningen till att dom backar är att konsolen skulle säljas för dåligt annars. Dom gör det för att dom har för mycket att förlora.

Men dom har redan visat sina avsikter, och dom backar för att dom måste, det är inte frivilligt.

Så jag tycker att man bör bojkotta Xbox One ändå.

Permalänk
Skrivet av flammsig:

jag håller med dej bra jobbat. men "nu tänker ni med huvudet igen" :S Det är ju vi som "tänkt" åt dom
haha

Njaa det var väl inte riktigt det heller. Enda anledningen till att Microsoft slopar detta lär vara för att dom insåg hur jäkla mycket pengar dom skulle förlora.
Dom gör det knappast för att dom lyssnat och tagit åt sig kritik av spelare.

Detta var ingen dåligt nyhet i alla fall, Men tilltron till Microsoft lyser dock fortfarande med sin frånvaro....

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D 8C 16T | Nvidia RTX 4070TI Superr 16GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Define 7 TG |

Permalänk
Skrivet av TinXery:

ganska uppenbart men sjukt nice av dem att göra :DD
xbox one, HERE I COME!!! <33

Det är ta mig tusan tragiskt hur jäkla lättledda ni är. De lägger en skit på era huvuden, tar bort den och ni tackar för hatten.

Microsofts enda anledning till en ändring i DRM frågan är för att de såg att den negativa publiciteten skulle skada försäljning. Ta en god titt på företaget som ens hade mage att införa detta till att börja med. Förstår inte hur ni kan förlåta en sådan hemsk inställning till sina kunder - för den har inte ändrats kan jag lova. Nej Sony verkar har betydligt bättre syn på sina kunder och förtjänar pengar för det.

Inte för att tala om all PR snusk vi blivit matade med sedan revealen. "Infinite power of the cloud" etc - vilket vi lite datorkunniga visserligen redan från början visste att det var skitsnack, men ändå.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

Även om MS ändrar detta, så är fortfarande Ps4:an bättre som många andra redan har sagt(billigare, mindre, starkare GPU), men man får också tänka på att MS inte hade ändrat sin policy om det inte hade stått så mycket på spel... de hade troligtvis gladligen stått fast vid den förra policyn dom hade innan och om allt annat hade gått som förväntat...

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 16GB @ 3200MHz | Moderkort: MSI Z390I | GPU: EVGA Geforce RTX 2080ti 11gb | CPU: Intel i5 9600k @ 3.7 GHz | PSU: Corsair SF850 | Lagring: x2 Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 i RAID 0

Permalänk
Avstängd

Riktigt dåligt gjort av Microsoft det här att böja sig för baktåsträvare. Här hade man hoppats att man skulle få leva digitalt, men icke. Folket krävde plastskivor från 70-talet och det fick dom.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...