Microsoft kovänder om Xbox One DRM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag tror att för många är "skadan redan skedd", medan andra kanske kan ta dem till nåder.
Själv? Nej, Xbone är fortfarande den minst intressanta av de tre konsollerna.

utveckla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GodsGift:

Som vad? Titanfall som även kommer på PC?

T.ex:
Forza 5
Quantum Break

Inte bara exklusiva spel men du kan ju ta dig en titt så du får se att det faktiskt finns fler.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_One_games

Permalänk
Inaktiv

Alltid positivt att företag tar åt sig av konsumenternas kritik, bra Microsoft!

Permalänk
Medlem

PS4 gogogo!

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Alltid positivt att företag tar åt sig av konsumenternas kritik, bra. Microsoft!

Fortfarande, att dom ens tänker tanken skrämmer bort mig som köpare

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Fanns kanske en viss orsak till att de valde att skipa press grejen efter E3... Tror dock Major Nelson (Larry Hryb) kan inte ha det allt för lätt nu. Var ju inte många dagar sedan han i en intervju av Angry Joe sa helt andra saker.

Det är fortfarande krav på Kinect vilket gör att jag aldrig kommer köpa konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Om ni tänker efter borde ni ändå köpa PS4 för hade inte Sony och Playstation funnits hade MS fått hålla på så här utan motstånd!

Stöd PS4!!!!

Och när Microsoft slutar göra konsol då? Då kan Sony hålla på utan motstånd.
Men nu blev det hela till en smaksak även om jag tycker Sony är snäppet bättre. Men det får vi se när spelen och konsolerna släpps

Permalänk
Inaktiv

Låt mig snabbt få citera min kompis: "för sent, skadan är redan skedd".

Permalänk

Förändrar inget, PS4:a om något. Gillar de exklusiva titlarna bättre och med tanke på hårdvaran så lär det bli mycket att se fram emot. Undrar hur UC4 ska bli!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Anade att de skulle göra en kovändning. Bra att de faktiskt lyssnar på sina kunder och inte är så jävla arroganta. Hoppas även på att de slänger kinecten åt skogen och sänker priset, så har de en köpare i mig.

Permalänk
Medlem

Även fast detta framkommer så tycker jag det bara blir pinsamt och därmed köper en ps4 ifall det blir någon konsoll överhuvudtaget. Ett uttalande om att man ska köpa xbox 360 om man inte har internet och nu detta...

Permalänk
Medlem

hah, jag antar att microsoft ville sälja mer änn 10-25% av alla consoler den här generationen då

fan tänk er om dom behållt samma krav / restriktioner som innan

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Riktigt dåligt gjort av Microsoft det här att böja sig för baktåsträvare. Här hade man hoppats att man skulle få leva digitalt, men icke. Folket krävde plastskivor från 70-talet och det fick dom.

Nej... Vad folket krävde var ett att slippa ett idiotiskt DRM system. Det finns inget som hindrar MS från att leverera digitalt innehåll. Hur de ens kunde komma på tanke med att införa regionskydd och 24h-drm 2013 kan ingen förstå.

MS gjorde bort sig riktigt rejält och är nu tvungna att krypa till korset. Enda som saknas nu är att Kinect tvånget försvinner också.

Permalänk
Medlem

Gör om, gör rätt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elev10:

Fortfarande, att dom ens tänker tanken skrämmer bort mig som köpare

Kan hålla med dig, jag förstod aldrig det "bra tänket" med att verifiera sig 1 gång per dygn exempelvis. Sedan är det aldrig bra att företag inte är nytänkande och innoativa, men vissa saker håller verkligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chabean:

MS har visat hur svagt deras företag är, varför inte bara göra så från början?

Patetiskt tycker jag, klagar du tillräckligt får du det du vill ha - vad f*n är det för principer..?

Men är du sprängd? Om jag var VD i ett miljardföretag och hade en release som skulle kunna gå back hundratals miljoner om jag inte gjorde vissa förändringar som majoriteten vill se OCH som min största konkurrent erbjuder, så borde jag inte inneha min position i företaget, jag skulle vara jävlart dum i huvet.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Nej... Vad folket krävde var ett att slippa ett idiotiskt DRM system. Det finns inget som hindrar MS från att leverera digitalt innehåll. Hur de ens kunde komma på tanke med att införa regionskydd och 24h-drm 2013 kan ingen förstå.

MS gjorde bort sig riktigt rejält och är nu tvungna att krypa till korset. Enda som saknas nu är att Kinect tvånget försvinner också.

Tidigare kunde man köpa spel på skiva, installera och sen aldrig mer behöva bry sig om skivan. Man kunde till och med dela spelet med 10 andra människor helt gratis, som inte ens behövde bo i samma stad.

Det här nya systemet fungerar likadant som Nintendo 8-bit. Det är jag less på. Internet är framtiden.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Förändrar inget, PS4:a om något. Gillar de exklusiva titlarna bättre och med tanke på hårdvaran så lär det bli mycket att se fram emot. Undrar hur UC4 ska bli!

Lär ju även komma ett "The last of us" för PS4 med tanke på hur stort det slog igenom och vilka betyg + reviews det spelet fick.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Ser ingen större skillnad. Inf ok resten noob anpassat (autolock på allt och sega choppers som man inte ens kan göra en loop med etc etc)

För man gör ju loopar med helikoptrar i krig i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tidigare kunde man köpa spel på skiva, installera och sen aldrig mer behöva bry sig om skivan. Man kunde till och med dela spelet med 10 andra människor helt gratis, som inte ens behövde bo i samma stad.

Det här nya systemet fungerar likadant som Nintendo 8-bit. Det är jag less på. Internet är framtiden.

Och det finns fortfarande inget som stoppar MS från att införa detta. Det är inte överdrivet många rader kod som behövs...

Permalänk
Medlem

Betyder bara att jag måste köpa två konsoller igen...

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

vröv, jag som hade sett fram emot att slippa skivorna :/

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Låter bra det här men blir Ps4 ändå.

Permalänk
Medlem

Vi i sverige bör inte tycka att always on är ett problem, visst, på singleplayer spel så är det ju lite fånigt.
Men utvecklarna kan få in mer statistik och dynamik om de kan ta för givet att spelaren är uppkopplad medan denne spelar.

Precis som spel på 360 blev lite virriga, eftersom varesig hårddisk eller kineckt var ett krav.
Det mesta går nog att utföra utan att kräva uppkoppling givetvis.

Tycker fördelarna och nackdelarna av de två möjliga xbox one's tar ut varandra faktiskt, ingen big deal.

§1.6
Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Fantastiskt, ska bli riktigt intressant att lira spel i 4K sen. Så kan ju alla Ps4:a fanboys spela i 1080p. Tycker inte Sony har gjort något att hänga i julgranen sedan Walkman. Men alla är vi olika.

Permalänk
Skrivet av Kel:

vröv, jag som hade sett fram emot att slippa skivorna :/

Håller med det är synd dom skulle kunna göra så man får välja hur man vill göra. Men samtidigt förstår jag med tanke på hur många som gnällt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nåt jag hatar så innerligt är personer som står fast vid nån idé som uppenbarligen kunde ha gjorts mycket bättre. Så kudos till Microsoft även om situationen fortfarande känns fånig (lesser of two evils kan man säga).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrNubcake:

För man gör ju loopar med helikoptrar i krig i verkligheten.

Du spelar inte bf för att spela en verklighetssimulator. Du spelar för att få en kul känsla och där spelar din skicklighet en stor del i hur kul du kan ha. Kan du inte använda dig utav din skicklighet försvinner mkt utav det roliga. Det är därför jag inte flyger längre o jag var 35 i världen i bf2.
Men nu är vi lite ot.

Bra beslut att lyssna på konsumenterna till skillnad från dice som sagt. Något annat vore bara dumt. Man står inte fast vid en ståndpunkt pga en princip när man ser att ens beslut ogillas utav majoriteten av användarna.

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till detta är pga PS4,an har exploderat i förhandsbokningar, och att Sony totalt krossade dom på E3. Microsoft fick kalla fötter och drog svansen mellan benen och försöker nu smöra in sig hos sina förlorade själar att ta dom tillbaka, men akta er.

Vad som en gång var kan komma igen.

Efter Microsoft misslyckande på E3, hur kan dom ha kvar detta? givetvis så kan dom inte det. Att dom ens försökte med detta bevisar ju bara vilket typ utav företag som dom är, så jag tycker folk ska supporta dom som gjorde rätt från början.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Riktigt dåligt gjort av Microsoft det här att böja sig för baktåsträvare. Här hade man hoppats att man skulle få leva digitalt, men icke. Folket krävde plastskivor från 70-talet och det fick dom.

Tur möjligheten finns då att köpa spelen online och strunta i skivan då

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650