Permalänk
Medlem

Datorn dör fast endå inte.

Jag har gått och funderat i dagar vad fasen problemet kan vara, har även googleat och inte funnit något liknande.

Jag var sinnesjukt nöjd med Intel i början. Jag har alltid stått för att jag gillar AMD, visst dem kanske inte är bäst men det är värt pengarna. Hur som heslt dags att gå till problemet.

Det händer oftast 1 gång om dagen och datorn "dör" fast fläktarna är på, mina skärmar blir svarta som att skärmarna går i standby och ljud från mediaspelare försvinner direkt när jag möter på problemet. Det är som en bluescreen fast bluescreenen aldrig dyker upp.

-----Dator specs.
I7 3770K
8GB RAM 1600MHZ
Asus Sabertooth z77
7950 crossfire x2
750W Agg från Corsair
2 SSD'S från samsung, os disken är från i början från 2012.

/Mewonswe

Permalänk
Medlem

Vilken serie är det där 750W agget från Corsair?
Corsair har både budget agg (CX serien) och bra agg (HX, TX serierna) på 750W.

Har datorn alltid varit så där sen du byggde datorn?
Har länge har du haft problemet?

Permalänk

Har exakt samma problem, och jag kom fram till att min 24pin kontakt var glapp, har gjort en provisorisk lösning, spänt fast kabeln hårt med en kattstrypare, funkat perfekt sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Vilken serie är det där 750W agget från Corsair?
Corsair har både budget agg (CX serien) och bra agg (HX, TX serierna) på 750W.

Har datorn alltid varit så där sen du byggde datorn?
Har länge har du haft problemet?

Skrivet av Magnusdalberg:

Har exakt samma problem, och jag kom fram till att min 24pin kontakt var glapp, har gjort en provisorisk lösning, spänt fast kabeln hårt med en kattstrypare, funkat perfekt sedan dess.

Problemet upp kom sedan jag tagit bort 4 gb ram. Och endast har 8gb kvar.

Skall öppna burken imorgon och kolla 24 pinnen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewonswe:

Problemet upp kom sedan jag tagit bort 4 gb ram. Och endast har 8gb kvar.

Skall öppna burken imorgon och kolla 24 pinnen!

Eftersom att felet uppstod efter en minnes "operation" så bör du nog köra memtest..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Har nu kört memtest med 2 passes utan några errors.

Kollar 24 pinnen imrn. Undrar dock varför det skulle vara den då moderkortet är inte ens 3 månader gammalt..