Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Behöver köpråd för pendlingshörlurar gärna med mikrofon

Permalänk

Behöver köpråd för pendlingshörlurar gärna med mikrofon

Hej, som rubriken lyder behöver jag tips på vilka hörlurar jag ska införskaffa. Jag har idag ett par Koss iPorta Pro men jag cyklar numera över en timme fram och tillbaka till jobbet och ljudet i lurarna är lite sisådär och mikrofonen börjar glappa. Anledningen till att jag gärna vill ha mikrofon är att jag vill ha möjlighet att enkelt svara i telefonen på väg hem. Kom med tips, hade tänkt lägga mellan 500-1000kr. Bör också nämna att jag inte vill ha in-ear lurar då dessa bara lossnar i mina öron (senast försökt med Samsung S2 lurarna som följer med telefonen). Så hel- eller halvslutna är det som gäller.

Tack på förhand, Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericobarco:

Hej, som rubriken lyder behöver jag tips på vilka hörlurar jag ska införskaffa. Jag har idag ett par Koss iPorta Pro men jag cyklar numera över en timme fram och tillbaka till jobbet och ljudet i lurarna är lite sisådär och mikrofonen börjar glappa. Anledningen till att jag gärna vill ha mikrofon är att jag vill ha möjlighet att enkelt svara i telefonen på väg hem. Kom med tips, hade tänkt lägga mellan 500-1000kr. Bör också nämna att jag inte vill ha in-ear lurar då dessa bara lossnar i mina öron (senast försökt med Samsung S2 lurarna som följer med telefonen). Så hel- eller halvslutna är det som gäller.

Tack på förhand, Erik

Jag hade nog inte rekommenderat slutna lurar, livsfarligt om du cyklar.

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Medlem

Ett nytt par Koss lurar? Inte många lurar som är lika smidiga att hålla på med, tar ingen plats och låter ok pluss ett vettigt pris.
I annat fall kan du testa tex. Philips Downtown lurar, dem låter lite bättre än Kossen är bekvämma men lite mer otympliga i jämförelse.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/headphones-a...

Köpte dessa och dom är helt underbara.. Super bra ljud. Trillar inte ut och man hör trafiken. Springer en del och på gymet funkar dom utmärkt.. Vattentåliga desutom.. Lite dyra men det har det varit helt värt.. inga problem att ta imot samtal häller när man springer mm.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/headphones-a...

Köpte dessa och dom är helt underbara.. Super bra ljud. Trillar inte ut och man hör trafiken. Springer en del och på gymet funkar dom utmärkt.. Vattentåliga desutom.. Lite dyra men det har det varit helt värt.. inga problem att ta imot samtal häller när man springer mm.

Någon form av bosse alltså, länken fungerar dock inte.

"Tyvärr, sidan du begärde kan inte hittas."

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Någon form av bosse alltså, länken fungerar dock inte.

"Tyvärr, sidan du begärde kan inte hittas."

Bose® SIE2i sporthörlurar Var det jag menade. Trist att länken inte funkade men trycker man på länken och sen på headset och sen på spårthörlurar så kommer dom upp..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Skrivet av ostersjo:

Jag hade nog inte rekommenderat slutna lurar, livsfarligt om du cyklar.

Bra, det tänkte jag inte på. Det är inte något problem med Koss-lurarna jag har idag men som du säger, allför slutna lurar är nog ingen bra idé.

Permalänk
Skrivet av Gaston85:

Ett nytt par Koss lurar? Inte många lurar som är lika smidiga att hålla på med, tar ingen plats och låter ok pluss ett vettigt pris.
I annat fall kan du testa tex. Philips Downtown lurar, dem låter lite bättre än Kossen är bekvämma men lite mer otympliga i jämförelse.

Ja, varför ska jag byta egentligen. Tänkte om det fanns något annat självklart val i denna prisklass men det får nog bli att jag skaffar ett par nya Koss iPorta Pro. För ca 390kr är de faktiskt rätt prisvärda.

Får ändå tacka övriga som kom med synpunkter och förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericobarco:

Ja, varför ska jag byta egentligen. Tänkte om det fanns något annat självklart val i denna prisklass men det får nog bli att jag skaffar ett par nya Koss iPorta Pro. För ca 390kr är de faktiskt rätt prisvärda.

Får ändå tacka övriga som kom med synpunkter och förslag.

Problemet är att det finns väldigt få lurar i det segmentet. Halvöppna, portabla, stryktåliga, mikrofon och sedan ska man ju få in bra ljud också

Dessa två kan jag tänka mig är ett par OK alternativ, har inte lyssnat på någon av dem då detta verkligen inte är mitt område (portabla, mic, osv.):

AIAIAI Capital
AKG K619

Dock är båda slutna.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

+1 på AKG K619, ägen själv ett par sådanda!

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Medlem

Visst är det bättre att ha öppna lurar när man cyklar än slutna, men det betyder inte att det är en dålig idé att använda slutna lurar när du cyklar (se bara till att vara extra uppmärksam med de andra sinnena).

Det går ju faktiskt att cykla även fastän man är döv/hörselskadad...

Själv använder jag ett par Soy MH1C (IEM (In Ear Monitor) med mikrofon), sitter som gjutna med rätt storlek på proppen (Sony hybrids).
Smidiga att ta med, när jag inte använder de lägger jag ner dom tillsammans med musikspelaren i solglasögonfodralet eller i en liten väska jag fått med andra hörlurar jag köpt. Valde IEM istället för stora hörlurar för det är mycket smidigare och tar mycket mindre plats.

Riktigt prisvärda är de oxo.

Har helt ok ljud för priset, eller nej.. ljudet är riktigt bra för priset. Det är bara basen som kan bli lite för okontrollerad och bumlig.
Stänger inte ute så mycket ljud heller så det funkar fint att cykla säkert med dom också.

Recension

Visa signatur

...

var fri

...