Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deviantart:

Hiss eller diss?

http://www.shacknews.com/article/79935/battlefield-4-second-a...

*Andra DLC kommer bestå av fyra banor från BF3

Metro gör ju en return....ja mer CoD banor till pojkarna.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikaw:

Vad tror ni om ett GTX 570 1.28 GB? Flyter på ganska bra på BF3 med custom grafik.

Har svårt att tro att alphan är så optimerad. Mina 2 6950 2gb tyckte det var jobbigt att driva iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

FIck ett mail angående Alpha från DICE, de skrev att jag var inbjuden till att testa det.
Några timmar efter så skickade de ett mail till där det stod såhär:
"Hello,
Earlier today you received an email invitation to the Battlefield 4 Alpha Trial. This email was sent in error and unfortunately we cannot accommodate the additional entries into the Alpha Trial. We understand that this may have caused great frustration and we sincerely apologise for any disappointment this has caused our fans."
:'(

Visa signatur

i7 3770 @Stock | Corsair H80i | 2x Gigabyte GTX 680OC | 16 GB kingston HyperX Genesis 1600 @1600MHz|
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel X-25M 80GB] | 1 TB Samsung Spinpoint F3 HDD | Corsair TX750 750W |
Fractald Design Define R3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGamerGod:

FIck ett mail angående Alpha från DICE, de skrev att jag var inbjuden till att testa det.
Några timmar efter så skickade de ett mail till där det stod såhär:
"Hello,
Earlier today you received an email invitation to the Battlefield 4 Alpha Trial. This email was sent in error and unfortunately we cannot accommodate the additional entries into the Alpha Trial. We understand that this may have caused great frustration and we sincerely apologise for any disappointment this has caused our fans."
:'(

Det är inget nytt, det har drabbat fler än dig serru.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Hiss eller diss?

http://www.shacknews.com/article/79935/battlefield-4-second-a...

*Andra DLC kommer bestå av fyra banor från BF3

Diss, äcklande pengakåta när dom släpper DLC samtidigt som spelet. "Köp en tredjedel av spelet för 400 kr så kan ni köpa resten av spelet i 5 delar till, 200 kr st"

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Hiss eller diss?

http://www.shacknews.com/article/79935/battlefield-4-second-a...

*Andra DLC kommer bestå av fyra banor från BF3

Metro är ju verkligen inte min favorit precis.. Helst skulle jag vilja ha Kiasar Railroad (skogisbnanan från EG), Markaz Monolith, Damavand Peak och Grand Bazar i BF4-tappning.
Jag förutsätter att Wake dyker upp i BF4 per automatik precis som den gjort i alla tidigare versioner..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som vill ha bort "klass-indelningarna" ? Hade varit svinnice att kunna få välja sin helt egna loadout. Rpg,ammolåda,ak74 och reptool Så att alla vapen/utrustning är tillgängling med alla vapen (förutom att kunna ha medpacks tillsammans med sniper ofc.) Så enormt less på att vara tvungen att spela medic för att få använda de roliga vapnen. Eller engineers skräpiga carbiner för att få tillgång till Rpg. Vore rätt fränt då varje spelare kan skapa sin egen "ultimate soldier"

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Diss, äcklande pengakåta när dom släpper DLC samtidigt som spelet. "Köp en tredjedel av spelet för 400 kr så kan ni köpa resten av spelet i 5 delar till, 200 kr st"

FAN! Nu ska man behöva dras med samma problem som i Bf3. *Hittar 50 servrar, varav 49 är Metro* Förstår inte hur någon ens kan tycka att denna map är ROLIG ???? Detta är för mig helt oförståeligt

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Någon som kan bekräfta om det är m24 sniper han använder ?? Isåfall kommer jag att bli glad...

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Är det bara jag som vill ha bort "klass-indelningarna" ? Hade varit svinnice att kunna få välja sin helt egna loadout. Rpg,ammolåda,ak74 och reptool Så att alla vapen/utrustning är tillgängling med alla vapen (förutom att kunna ha medpacks tillsammans med sniper ofc.) Så enormt less på att vara tvungen att spela medic för att få använda de roliga vapnen. Eller engineers skräpiga carbiner för att få tillgång till Rpg. Vore rätt fränt då varje spelare kan skapa sin egen "ultimate soldier"

Tror det skulle bli lite att alla springer runt med samma kit hela tiden. Själv tycker jag det är kul att man måste samarbeta för att kunnna nyttja alla fördelar de olika klasserna har.

Sen är ju ACW-R:en till engineer en av de enklaste bössorna att kötta med i hela spelet så håller inte med att den klassens vapen suger.

Däremot skulle jag vilja se mindre snipers även fast klassen ska finnas kvar. Skönt att det finns servrar som man blir dödad per automatik om man skjuter med prickgevär.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oetzi:

Tror det skulle bli lite att alla springer runt med samma kit hela tiden. Själv tycker jag det är kul att man måste samarbeta för att kunnna nyttja alla fördelar de olika klasserna har.

Sen är ju ACW-R:en till engineer en av de enklaste bössorna att kötta med i hela spelet så håller inte med att den klassens vapen suger.

Däremot skulle jag vilja se mindre snipers även fast klassen ska finnas kvar. Skönt att det finns servrar som man blir dödad per automatik om man skjuter med prickgevär.

Recon klassen kan ju vara den mest underlägsna klassen i hela spelet? en miss så är du körd ju. Tycker det är bra med "oneshotkill" bössor till och från. man ska bli belönad för att ha ett bra aim och kunna räkna lite snabbt innan man skjuter

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Recon klassen kan ju vara den mest underlägsna klassen i hela spelet? en miss så är du körd ju. Tycker det är bra med "oneshotkill" bössor till och från. man ska bli belönad för att ha ett bra aim och kunna räkna lite snabbt innan man skjuter

Det är inte det att jag motsätter mig prickskytt som klass, den är kul och riktigt användbar ibland. Det dryga är att oftast kör en tredjedel av laget den klassen, ligger långt bort i utkanten av kartan och jagar snygga headshots.

Ett sånt lag förlorar säkert 80% av gångerna eftersom en person med bra k/d (oftast inte med speciellt många kills heller) nästan inte alls bidrar till lagets vinst i jämförelse med en person med kanske lite sämre k/d (behöver inte vara så) som tar och håller flaggor.

Ska nämna att detta gäller conquest, vilket nästan är det enda jag spelar (och så som bf ska spelas ). Kan kanske bidra mer till laget vid TDM.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Jag undar om grafikkort klarar typ GTX 500 serie på BF4 kommer runt low eller medium med upplösning 1920x1080 ?

nu fast jag har GTX460 kommer klarar eller inte ? så jag fundera köpa grafikkort .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Quadcore:

Jag undar om grafikkort klarar typ GTX 500 serie på BF4 kommer runt low eller medium med upplösning 1920x1080 ?

nu fast jag har GTX460 kommer klarar eller inte ? så jag fundera köpa grafikkort .

Beror ju på vilket 500 kort... Jag hade ett 460 SOC innan och de mätte sig ganska bra med 570 och 580.
Lika dant med mitt "nya" 680 SOC ligger bara lite under de nya 700 korten.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Beror ju på vilket 500 kort... Jag hade ett 460 SOC innan och de mätte sig ganska bra med 570 och 580.
Lika dant med mitt "nya" 680 SOC ligger bara lite under de nya 700 korten.

Ja GTX 580 som jag fundera på den men kanske ta ny kort GTX 700 kanske .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

köpte ny laptop med dubbla GT750M kort visst kanske inte klarar samma inställningar som mitt GTX580 Power edition från Msi men spelbart på 1920x1080 borde det vara BF3 vara hur 4 blir får man se i oktober/november

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om att spela BF4 på denna, http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10796? Högsta inställningar möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskh:

Vad tror ni om att spela BF4 på denna, http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10796? Högsta inställningar möjligt?

Tveksamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Tveksamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad tror du skulle behövas främst för ökad prestanda då? Ett vassare grafikkort bara, eller något mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskh:

Vad tror du skulle behövas främst för ökad prestanda då? Ett vassare grafikkort bara, eller något mer?

Sli skulle jag vilja påstå. Ett 770 pallar BF3 på Högt men BF4 , nja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Sli skulle jag vilja påstå. Ett 770 pallar BF3 på Högt men BF4 , nja.

Skickades från m.sweclockers.com

Så två stycken GTX 770 i SLI med 16GB minne och i5 3.4Ghz Haswell skulle fixa högsta inställningarna i BF4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskh:

Så två stycken GTX 770 i SLI med 16GB minne och i5 3.4Ghz Haswell skulle fixa högsta inställningarna i BF4?

Ska kunna ja. Vänta med att köpa ett 770 till releasen annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Geeks Gaming

För er som missat.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Mitt 770 kör allt på högsta (dvs ultra på bf3) utan problem. temp hamnar på 60 grader också så high på bf4 ska nog inte vara allt för mycket att kräva!

Permalänk
Medlem

förbeställde bf4 digital deluxe snipaz 360 hs edition! 700 bagis från origin ... fy vilket rån! sedan alla dlc:s på det.. över 1000 lappen.. tror jag lade ut 1000kr på bf3 oxå men har ju seplat nu 6-700 timmar bf3 jag får säga det var värt det! hoppas 4an är bättre och mer buggfritt. Jag hoppas det flyter på min rigg! men tror det blir ett av AMDs nya kort sen då de kommer

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Har inte förbeställt mitt än, men det är väl dax snart. Dom lär jue inte rea ut det innan det släpps lixom. :/
Håller med om att det är en del pengar men samtidigt är BF3 det enda spelet jag fortsatt spela sen det släpptes så BF4 lär hålla tills BF5 släpps. Andra onlineshooters som COD etc höll inte alls lika länge även om det var kul ett tag.

Dock hade jag heldre velat ha ett BF från en annan tidsperiod men av det jag sett av BF4 blir jag nog inte besviken.

Det enda som jag funderar på nu är om mitt grafikkort pallar trycket (GTX570) hehe.

Permalänk

BF4 kommer nog bli helt ok. Gillade känslan i alphan när jag lirade det. Kändes lite annorlunda mot BF3 till det bättre. Men kommer inte förhandsboka förrän jag fått spela betan.

Visa signatur

PC + XBOX360 + WII U + PS4

Permalänk
Medlem

Ser mest fram emot att få vara patriotisk och använda AK5C

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Ser mest fram emot att få vara patriotisk och använda AK5C

HAHAH! Jag med!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-GD65 Gaming CPU: i7 4770k Grafikkort: ASUS GTX 780 DCU II - (knäpptyst, supersvalt) RAM: 16GB VENGEANCE PRO 1600Mhz SSD: Samsung EVO 250GB Nätaggregat: Corsair AX860i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om de flyttar hitdetection från client till serverside?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."