Android - Installation av appar manuellt

Permalänk
Medlem

Android - Installation av appar manuellt

Tänkte höra om någon Sweclockare vet hur man överför samt installerar appar från datorn till Android. För att göra det för iPhone krävs det att man jailbreakar dock hur fungerar det på Android?

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Zowaa:

Tänkte höra om någon Sweclockare vet hur man överför samt installerar appar från datorn till Android. För att göra det för iPhone krävs det att man jailbreakar dock hur fungerar det på Android?

Tack på förhand!

APK filer? Eller att ladda ner från Play Store från datorn till telefonen?

Permalänk

ladda ner appen via datorn eller mobilens webbläsare. leta upp filen i valfri filhanterare ex astro filemanager öppna och installera

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk

Finns även torrentprogram till android och det använder jag, hur bra som helst att tanka direkt till mobilen ;D

Permalänk
Medlem

Du kan även behöva gå in i Inställningar->Säkerhet och kryssa i att du vill tillåta installation från okända källor

Permalänk

Jag antar att du gör detta för att du vill ha gratis full versioner vilket är olagligt?
Varför inte bara installera dom från Play Store? Oh, juste.. Du vill ju ha full versionen gratis vilket är olagligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplashTerror:

Jag antar att du gör detta för att du vill ha gratis full versioner vilket är olagligt?
Varför inte bara installera dom från Play Store? Oh, juste.. Du vill ju ha full versionen gratis vilket är olagligt.

Finns mängder av anledningar att vilja lägga in apk-filer från andra källor än google play, så varför anta och kasta ur sig anklagelser?

OnT: Som folk redan har nämnt så kan du bara dra in filerna via USB, fu kan maila dem till dig själv eller liknande. Därefter använder du en filebrowser (ES filebrowser är min favorit) för att öppna filen.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Sötast
Skrivet av SplashTerror:

Jag antar att du gör detta för att du vill ha gratis full versioner vilket är olagligt?
Varför inte bara installera dom från Play Store? Oh, juste.. Du vill ju ha full versionen gratis vilket är olagligt.

Lugna dig nu lill-jonte, hela idén med Android är att det är ett öppet system.

Att försöka basha någon för att använda systemet på det sätt som är menat är bara puckat.
Det han vill köra finns kanske inte ens i playstore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplashTerror:

Jag antar att du gör detta för att du vill ha gratis full versioner vilket är olagligt?
Varför inte bara installera dom från Play Store? Oh, juste.. Du vill ju ha full versionen gratis vilket är olagligt.

Finns dem som vill utveckla egna appar eller hjälpa någon att testa appar som den har utvecklat. Då är det väldigt smidigt att kunna göra så.

Ingen större ide att kasta ur sig anklagelser utan anledning. Det får bara folk här på forumet att tycka illa om dig.

Mvh
Mattias

Permalänk
Medlem

Dropbox fungerar bra.
Om du vill installera appar som finns på Play Store via datorn, så går det också, genom att logga in på play.google.com/store med samma konto du har på telefonen.

Permalänk
Avstängd

Normalt så ska .apk filer starta installationen när man klickar på dem men finns det någon risk att man kan ställa om Android så dubbelklick inte startar installationen?
Typ öppnar filen i redigerare istället, om så, hur ändrar man tillbaka.

Bara nyfiken

Nu mer skickar Samsung med en filhanterare som en del av bloatware packet i TouchWiz men annars gick det att skicka över en apk med en filhanterare med Bluetooth när BT överföringen var klar fanns filen i notifierings fältet och genom att klicka på den notifieringen så fick man valet att installera apk:n.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har du wifi så kan du skicka filerna till/från datorn smidigt med airdroid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har lyckats öveföra filen samt öppna akp där det står installerar dock fungerar inte filen? Kan det vara så att jag har byggt den lite knasigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zowaa:

Har lyckats öveföra filen samt öppna akp där det står installerar dock fungerar inte filen? Kan det vara så att jag har byggt den lite knasigt?

Det bör vara problemet, du verkar ha låst upp möjligheten till att installera om du kommer så långt.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplashTerror:

Jag antar att du gör detta för att du vill ha gratis full versioner vilket är olagligt?
Varför inte bara installera dom från Play Store? Oh, juste.. Du vill ju ha full versionen gratis vilket är olagligt.

Say whaat? Vem vill inte det?

Permalänk
Medlem

Fungerar fortfarande inte, står att den installerar mm mm dock när jag försöker starta upp programmet som jag installerad ger den upp. Händer inget