Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

Nu har jag fått min Z. Har kört iPad sedan första ipaden kom, är nu glad att det äntligen finns ett bra fritt alternativ.

Första intrycket är gott, så lätt och tunn! Kvaliteten känns på topp och fint att äntligen kunna använda 4G. Kommer med mer intryck senare när jag klämt lite mer på den!

Det var snabbt, jag har beställt min på sonymobile och skulle få min först på måndag-tisdag nästa vecka :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe42:

Det var snabbt, jag har beställt min på sonymobile och skulle få min först på måndag-tisdag nästa vecka :/

Beställde från Proshop, 5601 kr totalt, tog en dag att få hem.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

Var lite lockad att beställa den från Proshop när den kostade 5600:-, men avvaktade då jag inte trodde att den fanns i lager. Tyckte att det var osannolikt att de skulle vara den enda som hade ett flertal, medan alla andra hade tomma lager. Kan ju vara lite missvisande lagerstatus hos vissa återförsäljare.

Permalänk

Idag kommer min Tablet Z 4G till Inet här i Uddevalla och så jobbar man fram till 21:30... Gissa vem som kommer att stå redo när de öppnar imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Galet nöjd med den här apparaten; tunn som ett löv, lätt, snabb, hög pixeldensitet, spelar upp mina 1080p-filmer utan problem - 32 GB-modellen plus ett minneskort på 64 GB gör den verkligen till en portabel underhållningsmaskin; har proppat den full med musik, filmer, serier, spel, böcker och serietidningar

Spelar GTA, Virtua Tennis och Nintendo-emulatorer med Dualshock 3 via bluetooth, kopplar till kameran (Sony RX100) och kollar på dagens foton enkelt via USB-porten, spelar upp musik (eller filmljudet) via bluetooth till Logitech UE Boombox.

En bra surfplatta för soffahäng, men verkligen den perfekta resekamraten

Det enda jag har att anmärka på hittills är att jag har köpt Sonys läderfodral (som ju också fungerar som stativ), och detta gör ju dessvärre att hela paketet blir mycket tyngre och tjockare, men men, det är ju mer eller mindre oundvikligt...

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på att skaffa den.Är det ngn som vet var man kan beställa den vita?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Skrivet av tEan:

Är riktigt sugen på att skaffa den.Är det ngn som vet var man kan beställa den vita?

Jag tror bara det går via Sony för tillfället.

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen, pga vattentåligheten och att det är android, men hade föredragit vanilla för att få fortsatta uppdateringar..

behöver någonting större än mobilen att slötitta serier på och läsa pdfer borta från datorn.

ni som har en, klarar den av att bläddra igenom en 800-sidors manual (min wp8 mobil krashar hela tiden av det, och att springa fram och tillbaks mellan garaget och vardagsrummet vid felsökning slösar mycket tid...)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har beställt från Telenor, 16GB, 4G och olåst för 4800:-

Fick den idag, jävla nice platta, tunn som fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

ni som har en, klarar den av att bläddra igenom en 800-sidors manual (min wp8 mobil krashar hela tiden av det, och att springa fram och tillbaks mellan garaget och vardagsrummet vid felsökning slösar mycket tid...)

Lite svårt för dom som ska testa när du inte postar länk till en 800 sidors pdf... Vet att min gampla Xperia tablet kan öppna 600+ sidors pdf alldeles utmärkt iaf, ser inte varför Z skulle ha problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Så, http://www.skyline.se/dokument/R32_gtr_service_manual.pdf är det som får pdf-appen i mobilen att dö var tionde sida..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tablet Z

Köpte en Tablet Z för ett par dagar sedan. Väldigt nöjd än så länge, har dock inte själv ägt en surfplatta tidigare så har inte jättemycket att jämföra med förutom att man såklart testat Ipad ett par gånger och kikat runt i butikerna.

Känns som en kvalité-platta rakt igenom. Är grymt imponerad av skärmen och det djup den ger sken av trotts en så tunn och lätt platta.

Återkommer eventuellt när jag använt den lite mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewen:

Köpte en Tablet Z för ett par dagar sedan. Väldigt nöjd än så länge, har dock inte själv ägt en surfplatta tidigare så har inte jättemycket att jämföra med förutom att man såklart testat Ipad ett par gånger och kikat runt i butikerna.

Känns som en kvalité-platta rakt igenom. Är grymt imponerad av skärmen och det djup den ger sken av trotts en så tunn och lätt platta.

Återkommer eventuellt när jag använt den lite mer

Vart köpte du den ifrån?? har inte sett den i lager på något ställe i sverige, däremot verkar den finnas i england, Sverige är väl bortglömt som vanligt

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbo:

Vart köpte du den ifrån?? har inte sett den i lager på något ställe i sverige, däremot verkar den finnas i england, Sverige är väl bortglömt som vanligt

Telenor har den, olåst för 4800:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbo:

Köpte min på Telia, går bra att ringa kundtjänst och höra om de har hemma på någon butik nära

Kostar 5999kr där för 4G varianten, alla på prisjakt ligger där omkring för 4G.

Går det nu att få tag på 4800kr för 4G på telenor är det juh bara köpa där direkt, verkar dock lite mysko när alla andra tar 6000kr. WiFi varianten ligger på 4500kr cirka på prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewen:

Köpte min på Telia, går bra att ringa kundtjänst och höra om de har hemma på någon butik nära

Kostar 5999kr där för 4G varianten, alla på prisjakt ligger där omkring för 4G.

Går det nu att få tag på 4800kr för 4G på telenor är det juh bara köpa där direkt, verkar dock lite mysko när alla andra tar 6000kr. WiFi varianten ligger på 4500kr cirka på prisjakt.

Jag har själv köpt på telenor.se för 4800:- olåst och redo

Permalänk
Medlem

Köpte min med på Telenor 4800 4g varianten frågade även säljaren varför dom säljer den så billigt men fick inte nått vettigt svar från han

Grym platta för övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvadde:

Köpte min med på Telenor 4800 4g varianten frågade även säljaren varför dom säljer den så billigt men fick inte nått vettigt svar från han

Var den olåst?

Var inne i en Telenorbutik idag och där sa dom att den var låst om man köpte den i butik, tyckte det låt konstigt men vågade inte chansa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestrafe:

Var den olåst?

Var inne i en Telenorbutik idag och där sa dom att den var låst om man köpte den i butik, tyckte det låt konstigt men vågade inte chansa...

Olåst är den kör med Telias 4g

Permalänk
Medlem

Står alltid på Telenors kvitto om varan är låst eller olåst.

Står även tydligt på deras hemsida att den är olåst

Köp den du har alltid 14dagars öppet köp men kan till 99% säga att den är olåst

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvadde:

Står alltid på Telenors kvitto om varan är låst eller olåst.

Står även tydligt på deras hemsida att den är olåst

Köp den du har alltid 14dagars öppet köp men kan till 99% säga att den är olåst

Man har inte öppet köp i butiken om man bryter förpackningen men jag chansade och köpte ändå och struntade i vad dom sa och mycket riktigt är den olåst, kör den med tele2 och är mycket nöjd. Precis det om kvittot sa dom i butiken också men experia tablet z står varken som låst eller olåst på deras kvitto vilket är ovanligt för dom.

Permalänk
Medlem

Ingen som hört några rykten om en mindre modell av Zan?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Sitter och velar fram och tillbaka om jag ska köpa denna eller inte. Sålde nyligen min iPad 4 och suget efter en platta nu till semestern är ganska stor.
Dom recensioner och omdömen jag läst om plattan verkar enbart vara positiva, så finns det några negativa saker med den? Hur fungerar skärmen utomhus i solsken? Vad får ni för batteritid? Finns det tendens till lagg?

Ska iväg till Media Markt och känna och klämma på den imorgon

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Inhandlade en sån här. Tyvärr har den en död pixel nästan helt i mitten av skärmen. Tror det är 1 lysande och 1 död subpixel men det är inte lätt att se eftersom dom är så små. Men man ser den lysande pixeln tydligt tyärrr. Gillar plattan starkt annars men den får nog åka tillbaka till Telenor.

Permalänk

testa att spela upp denna i fullscreen innan du skickar tillbaka den
http://www.youtube.com/watch?v=qKSu_GdF6wk

kompisen köpte en laptop förra veckan och den hade 2 döda pixlar på skärmen, vi fick spela upp den där video i 1 minut, efter det var dom döda pixlarna borta

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag köpte plattan från Telenor om ni tipsade om. Tack för bra tips.
Hur hittar man aktivitetshanteraren? På min Samsung Note mobil så håller man inne mittenknappen men på surfplattan finns ingen sån knapp. Vill kunna stänga ner aktiva program.

Permalänk
Medlem

Kan man få lite användarrecensioner?
Har väl funnits i händerna på ett par stycken här nu.
Positivt-negativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Kan man få lite användarrecensioner?
Har väl funnits i händerna på ett par stycken här nu.
Positivt-negativ?

Positivt:

Plattan är riktigt snygg och tunn som fan
Batteritiden är kanon, 6000mAh batteri
Bra upplösning på skärmen
Vattentät

Negativt:

Skärmen har lite bleeding i vänstra hörnet, syns bara vid svarta bakgrunder m.m.
Skärmen har ett splitterskydd som inte är fingeravtrycksbehandlat vilket gör att den blir väldigt kladdig snabbt och drar åt sig damm.
Jag tycker att responsen på touchen är sämre än vanligt när man scrollar i websidor, det är svårt att få en bra scrollhastighet om man ska t.e.x. upp hela vägen till toppen från botten.
Placering av usb-porten är riktigt dåligt genomtänkt, det gör att enheten lutar när man har den i fodralet uppfälld och vill ladda den samtidigt.

Fyller på när jag kommer på mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Positivt:

Vattentät

Negativt:

Skärmen har lite bleeding i vänstra hörnet, syns bara vid svarta bakgrunder m.m.
Skärmen har ett splitterskydd som inte är fingeravtrycksbehandlat vilket gör att den blir väldigt kladdig snabbt och drar åt sig damm.
Jag tycker att responsen på touchen är sämre än vanligt när man scrollar i websidor, det är svårt att få en bra scrollhastighet om man ska t.e.x. upp hela vägen till toppen från botten.
Placering av usb-porten är riktigt dåligt genomtänkt, det gör att enheten lutar när man har den i fodralet uppfälld och vill ladda den samtidigt.

Har ett ex. jag också och kan bara instämma med alla punkter.
Det som stör mig mest är placering och "lucka" till USB, den känns så grymt klen.

Har bara haft den några dagar ännu och än så länge är jag nöjd i det stora hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Positivt:

Vattentät

Negativt:

Ett tips ang splitterskyddet, jag tog bort mitt och behandlade glaset med detta medlet http://www.seab.se/produkter/turtle-wax/rutor-glas/turtle-cle...
det gör glaset halt och lättare att hålla rent samt att det står i mot flötiga fingrar bättre

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |