Permalänk
Proffsmobbare

Den där kan man nog förlora många timmar framför!

Riktigt roligt bygge! Ser inte ut att ha kostat hela skjortan heller, det blir full pott.

Lite skeptisk till valet av möbel dock. Har själv lyckats slå sönder 8st möbler ur Lack-serien under 3 år, det är ju bara papper och lite plastfilm trots allt.

Permalänk
Avstängd

Häftigt bygge, nu blir jag sugen på att fixa något sånt till mina ungar.

Permalänk
Medlem

Raspberryn suger för de flesta grejjerna jag hoppades på skulle fungera fint (xbmc osv) så dethär kanske är det jag borde göra istället.

Hur bra flyter spelen och hur bra/snabbt kan raspi'n läsa från usb/sd funderar jag försiktigt. Har du testat?

Oavsett så är raspberryn en ganska trevlig enhet som helt klart kan få många bra användningsområden. Dethär är väl en av de bättre

Permalänk
Medlem

chysst bygge!!!

vad används de extra 4st svarta knapparna till?

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Hatten av! Nu är man allt bra avundsjuk.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Medlem

Själv hadde man aldrig klarat det... Glad för din skull:);)

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk

Grymt bygge:) vill ha

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Snyggt, men mugghållaren? Liiite tacky... du har ju ett helt(halvt) bord att ställa dina muggar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Den där kan man nog förlora många timmar framför!

Riktigt roligt bygge! Ser inte ut att ha kostat hela skjortan heller, det blir full pott.

Lite skeptisk till valet av möbel dock. Har själv lyckats slå sönder 8st möbler ur Lack-serien under 3 år, det är ju bara papper och lite plastfilm trots allt.

Tack! Jag har rensat ut mycket av pappen och ersatt den med råspont

Skrivet av rmd:

Raspberryn suger för de flesta grejjerna jag hoppades på skulle fungera fint (xbmc osv) så dethär kanske är det jag borde göra istället.

Hur bra flyter spelen och hur bra/snabbt kan raspi'n läsa från usb/sd funderar jag försiktigt. Har du testat?

Oavsett så är raspberryn en ganska trevlig enhet som helt klart kan få många bra användningsområden. Dethär är väl en av de bättre

Generellt så flyter det på ganska bra, men ljudet släpar efter i vissa emulatorer, men inte på grund av raspberryn. Dock så har den lite problem med att spela Tekken 3 och liknande på PSX.

Skrivet av Kel:

chysst bygge!!!

vad används de extra 4st svarta knapparna till?

De extra knapparna är administrativa:
Pause - Reset - Back - Menu

Skrivet av Tanner:

Snyggt, men mugghållaren? Liiite tacky... du har ju ett helt(halvt) bord att ställa dina muggar på

Jag håller med dig, enda problemet är att få själva toppen vattentät utan att sätta fast allt. Som det är nu så vill jag kunna plocka isär allt så enkelt så möjligt, och då blir det svårt att täta, därav mugghållarna.

Permalänk
Medlem

Otroligt bra jobbat. Ser riktigt bra ut : ).

Vilka verktyg krävde hela jobbet?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Vackert!! Och jag älskar mugghållaren

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut - önskar jag var så teknikkunnig.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Vilket fint byggE!! klar 5a..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Riktigt Najs bygge! Hade jag haft plats och utrymme så varför inte!

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Otroligt bra jobbat. Ser riktigt bra ut : ).

Vilka verktyg krävde hela jobbet?

Ska jag vara helt ärlig så använde jag nog bara universalkniv (mattkniv), skruvdragare, philipsmejsel, borrmaskin, penna, linjal och skruvtving.
Möjligt att det användes fler verktyg, men det mesta går att lösa med små medel.

Permalänk
Medlem

Ok, detta var hur Coolt som helst. Antar att Småbrorsorna är överlyckliga, även polarna måste ju va riktigt imponerade... Gick det att ge mer så skulle du få pluspoäng för mygghållaren.

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Medlem

Borde väl gå att fixa med en 3D printer, dock är den ev lite för lång för en billigare reprapper. som endast printar runt 2dm långt.

EDIT: note to self, läs inte en bildtext och svara på den. Menar ju självklart listen runt skärmen.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Inspiration och evolution

Jag blev inspirerad av ditt bygge o slängde ihop ett eget bord i vintras

https://www.flickr.com/photos/jensim/sets/72157637341923196/

Jag köpte två bänkskivor på byggmax, och separerade de med lite virke..
Man kan alltså öppna bordet som en låda, därmed kan man stötta upp "luckan" så att man kan få vinkel till skärmen och knapparna
Sen byggde jag ben-stommen separat, så att "lådan" går att vända upp-och-ned - då blir det ett vanligt fikabord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensim:

Jag blev inspirerad av ditt bygge o slängde ihop ett eget bord i vintras
https://farm6.staticflickr.com/5543/11286689113_8fbeea1f45_s....
https://farm4.staticflickr.com/3705/11286603386_d76f5279a2_s....

https://www.flickr.com/photos/jensim/sets/72157637341923196/

Jag köpte två bänkskivor på byggmax, och separerade de med lite virke..
Man kan alltså öppna bordet som en låda, därmed kan man stötta upp "luckan" så att man kan få vinkel till skärmen och knapparna
Sen byggde jag ben-stommen separat, så att "lådan" går att vända upp-och-ned - då blir det ett vanligt fikabord

Riktigt snyggt, och du har ju definitivt lagt lite mer tid på tillverkningen. Du skulle inte vara intresserad av att ställa ut sitt bord på ett evenemang som vi håller i januari?

Hälsningar,
Jonathan

Permalänk
Medlem

Kablarna...

Hej,
5/5!!
Försöker bygga ihop en egen variant
Jag undrar vart du har köpt kablarna från knapparna/joystick till iPACen?