Pålitligt GPS tracker till Android sökes...

Permalänk
Medlem

Pålitligt GPS tracker till Android sökes...

Jaha, eftersom jag inte med största vilja i världen kan hitta ett underforum med Android så hamnar tråden här i "Övrigt".

Har två barn som är en bit in i tonåren och börjar röra sig ute mer och mer. Börjar kännas lite olustigt av och till på sena helgkvällar och dyl.
Därför är jag nu på jakt efter en Androidapp som ger mig möjligheten att hålla koll på barnen, var de är och även hur de rört sig det sista dygnet eller så.

Har diskuterat med dom och dom är positiva till detta iom att det ger dom lite större frihet och lite mindre samtal från min sida...:)

Så min fråga blir helt enkelt, vilken app rekommenderar ni som den mest tillförlitliga och/eller bästa som finns idag. Gratis ät helt klart ett plus!

Har kollat på "GPS Tracking PRO" och "Real Time GPS Tracker". Kan dock inte hitta att någon av dom innehåller en logfunktion utan bara tracking i realtid. Förslag på andra och åsikter om ovanstående appar mottages tacksamt.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

Dina barn är positiva till det nu men lägg tanke på att NÄR de vill att du slutar bör du verkligen sluta med det.
Personligen har jag väldigt svårt med det hela "spåra ditt barn" som många föräldrar håller på med, det leder oftast till maktmissbruk.
Och att du vill kolla hur barnen rört sig de sista dygnen har jag väldiga problem med, spårning är endast för nödfall!

Men, jag förstår helt att du är orolig när det gäller sena kvällar och att någonting ska hända men det finns lite mer humana sätt att lösa det på.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Nu är iofs inte mina barn i tonåren än, men jag har ju själv varit där... På den tiden fanns det inga möjligheter att spåra någon via tfn/gps, och vi klarade oss rätt bra ändå...

Det skapar ju även en falsk trygghet för barnen, som tror att du konstant övervakar dem, och kan rycka in vid minsta problem...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Vore det inte bättre att hitta något i form av ett överfallslarm med gps på istället? Tycker verkligen inte att du ska övervaka dina barn. Usch. Hade du tänkt ha att de skulle ha på den hela tiden eller bara när de är ute på helger och dylikt?

Förstår varför men jag skulle känna mig väldigt olustig om jag visste att någon visste vart jag var hela tiden. Man behöver hemligheter.

Permalänk
Medlem

Vad är det för telefoner vi pratar om?

Jag kan t.ex. spåra min Xperia S med hjälp av Sonys egna lokaliseringstjänst, och jag vet att andra tillverkare har samma funktionalitet.

Dessutom kommer snart Googles egna app för detta, men den har jag glömt vad den heter.

[EDIT]
Android Device Manager hette den visst.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

Vad hände med att bara ringa och fråga? Om de nu ändå är ok med att bli övervakade så borde väl inte det vara så svårt.
Hade mina föräldrar gjort så där med mig hade jag fejkat fram koordinater till nåt grannland i ren ilska.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″