Blizzard ägda servrar - World of Warcraft

Permalänk
Avstängd

Blizzard ägda servrar - World of Warcraft

Hej!

En kollega köpte sig en server som varit i bruk av Blizzard och själv så blev man ju sjukt sugen på att skaffa sig en då man ändå lagt ner större delen av sin ungdom på det där spelet så skulle de varit ett fantastiskt minne nu när man är äldre och inte spelar längre men ändå pysslar en del med servrar.

Det är dessa:

Vid tillfället kunde man köpa 2000/st av dessa och iochmed att de är bladservrar så tycker man ju att många som köpte dessa borde ha sedan sålt dem igen för att försöka tjäna pengar men jag hittar dem inte någonstans vilket är väldigt konstigt har kollat igenom eBay där de såldes...

Någon som har några tips? DE FÅR KOSTA VAD DE KOSTA VILL

EDIT: Kollegan köpte den på eBay när auktionen var igång.

Permalänk
Medlem

Har ingen som helst aning om var man kan få tag på dem, men ack så ballt :D!

Permalänk
Avstängd

Kirra fram en mille till mig så har du den utanför din dörr innan lördagen är slut.

Skrivet av Kaylas:

Hej!

En kollega köpte sig en server som varit i bruk av Blizzard och själv så blev man ju sjukt sugen på att skaffa sig en då man ändå lagt ner större delen av sin ungdom på det där spelet så skulle de varit ett fantastiskt minne nu när man är äldre och inte spelar längre men ändå pysslar en del med servrar.

Det är dessa:

http://i.imgur.com/dRdWGEq.png

Vid tillfället kunde man köpa 2000/st av dessa och iochmed att de är bladservrar så tycker man ju att många som köpte dessa borde ha sedan sålt dem igen för att försöka tjäna pengar men jag hittar dem inte någonstans vilket är väldigt konstigt har kollat igenom eBay där de såldes...

Någon som har några tips? DE FÅR KOSTA VAD DE KOSTA VILL

EDIT: Kollegan köpte den på eBay när auktionen var igång.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neonodia:

Kirra fram en mille till mig så har du den utanför din dörr innan lördagen är slut.

Visst, inga problem. Men du får bevisa först att du har möjlighet att få fram... själv så har jag hittat en för 5k vilket är betydligt billigare shoo bree

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaylas:

Visst, inga problem. Men du får bevisa först att du har möjlighet att få fram... själv så har jag hittat en för 5k vilket är betydligt billigare shoo bree

Billigt ja, men du lär behöva mer än en bladserver för att driva WoW.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av netbuddy:

Billigt ja, men du lär behöva mer än en bladserver för att driva WoW.

Kommer ihåg när man var yngre då jag å några polare satte upp en vanilla server på en random core2duo med 4gb ram men tanken är inte heller att ha någon WoW server på den mer som en lamp server / filserver som man startar upp ibland när man känner sig lite nostalgisk, vill inte ha den i drift.

EDIT: Köpt servern för 5k, tack för alla arroganta svar ...

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en HP Proliant Bl25P med Amd cpu, kul som kuriosa

Visa signatur

//lots of Random Servers\\
\\-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-//

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mnemonic:

Ser ut att vara en HP Proliant Bl25P med Amd cpu, kul som kuriosa

Japp, mycket trevligt tillskott i samlingen Får bli att installera någon linux dist på den kanske centos konstigt nog hittade jag diskar som passar i denna gamlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaylas:

Japp, mycket trevligt tillskott i samlingen Får bli att installera någon linux dist på den kanske centos konstigt nog hittade jag diskar som passar i denna gamlingen.

Du är medveten om att du behöver ett chassi till den va?

Typ:
http://vibriefing.com/wp-content/uploads/2011/01/c7000w16.jpg

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem

Min polare vann en sådan auktion för 10k, när han fick det fanns det ingen processor, inga ram minnen endast moderkort och HDD vilket ej fungerade och hade borrhål i sig samma sak med HDD. Så din plan gick nog i graven :/

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

Som tidigare nämnt så är det nog ingen funktionell server du köper utan är i ordning gjort för att ha som utställning stå i hyllan eller hänga på väggen misstänker jag. (i.e. de har borrat i moderkort och satt på plasthölje osv, för att det ska se snyggt ut, men därav också förstört moderkort osv.)

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

"Q: Is the server blade functional?

A: The HP server blade is not functional and contains no World of Warcraft or Blizzard-related data. It's a barebones retired HP server blade, and is intended as a unique collector’s item and not a piece of functioning hardware."

Källa: http://us.battle.net/wow/en/blog/3710218

Permalänk
Avstängd

Har fått högupplösta bilder på servern och där finns inga hål eller liknande allt ingår förutom hårddiskar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaylas:

Har fått högupplösta bilder på servern och där finns inga hål eller liknande allt ingår förutom hårddiskar....

Du behöver fortfarande bladchassit, och dom är stora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Du behöver fortfarande bladchassit, och dom är stora.

och PSUer

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.