Permalänk

3 skärmar

Sugen på att köpa mig 3 st sådana skärmar: http://www.inet.se/produkt/2204873/acer-27-g276hlabid-led - har liknande produkt av den som utgått.

Undrar hur/om det funkar med mitt grafikkort: http://www.inet.se/produkt/5409460/msi-geforce-gtx-670-2048mb...

Påverkar det FPS mycket? Jag hade då inte tänkt spela med Nvidia Surround med 3 skärmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR_FREDDY50:

Sugen på att köpa mig 3 st sådana skärmar: http://www.inet.se/produkt/2204873/acer-27-g276hlabid-led - har liknande produkt av den som utgått.

Undrar hur/om det funkar med mitt grafikkort: http://www.inet.se/produkt/5409460/msi-geforce-gtx-670-2048mb...

Påverkar det FPS mycket? Jag hade då inte tänkt spela med Nvidia Surround med 3 skärmar

Om du inte ska spela på alla 3 st samtidigt vet du väl hur bra grafikkortet presterar?

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Du kommer knappast kunna spela på alla 3 skärmar samtidigt, men du kan ju spela på en och ha annat på de andra två. Det borde inte påverka din FPS så mycket, om ens något.

Permalänk

Om du skaffar ett till 670 så kan du nog spela de ganska krävande spelen på ok inställningar, men ett 670 i nvidia surround är inte mycket att hurra för :/

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Medlem

Hade du inte tänkt köra surround så påverkar det FPS:en minimalt. kanske 2-5 FPS beroende på spel etc.
Tänker du köra surround i framtiden så är ett till 670 något du borde fundera över.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Utan 3Dsurround dras det ytterst lite mer VRAM. Du kommer inte att märka någon skillnad. Kör i vind!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Som jag sa så har jag inte tänkt köra Nvidia Surround. Tack för svar!

Hur kopplar jag in dessa 3 i GPUn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR_FREDDY50:

Som jag sa så har jag inte tänkt köra Nvidia Surround. Tack för svar!

Hur kopplar jag in dessa 3 i GPUn?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har hört att sladdar ska vara bra för det ändamålet

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Jag har hört att sladdar ska vara bra för det ändamålet

No shit

Dryga er inte..
Skärmen har VGA, DVI-D och HDMI
GPUn har HDMI, DVI-I, DVI-D och DisplayPort

Antar att:
1 skärm ska in i HDMI (Main Monitor)

1 skärm ska in i DVI-D (Left Monitor)

1 skärm ska in i ? Finns ju ingen DVI-I på skärmen, ska man köpa en adapter? (Right Monitor)

EDIT: Kom på att DVI-D kabel funkar utmärkt i en DVI-I då jag bara ska skicka digital bild och inte något ljud

Då blir det ett köp av 3 nya skärmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR_FREDDY50:

No shit

Dryga er inte..
Skärmen har VGA, DVI-D och HDMI
GPUn har HDMI, DVI-I, DVI-D och DisplayPort

Antar att:
1 skärm ska in i HDMI (Main Monitor)

1 skärm ska in i DVI-D (Left Monitor)

1 skärm ska in i ? Finns ju ingen DVI-I på skärmen, ska man köpa en adapter? (Right Monitor)

EDIT: Kom på att DVI-D kabel funkar utmärkt i en DVI-I då jag bara ska skicka digital bild och inte något ljud

Då blir det ett köp av 3 nya skärmar

Har den inte fler än 1 DVI utgång så är det väl glasklart att en adapter krävs för dig för DP.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

AFAIK står det i manualen som kom med kortet.

Nej, du lär inte få några tappade frames ifall du kör med 2D Surround i Windows miljö men spelar i 1920x1200 t ex. DOCK... MEN ETT DOCK. Vissa spel, som Metro spelen, är envis och kommer inte låta dig spela i 1920x1200, utan kommer ge sig fasen på att du ska spela i 5760x1200. Antingen avinstallerar man det eller så kan man inaktivera 2D Surround för att spela det på en skärm.

Kanske finns en lösning nu men, man har själv accepterat att det inte går utan att svettet rinner på pannan. Då fick det vara.

Permalänk
Skrivet av GooGeL:

AFAIK står det i manualen som kom med kortet.

Nej, du lär inte få några tappade frames ifall du kör med 2D Surround i Windows miljö men spelar i 1920x1200 t ex. DOCK... MEN ETT DOCK. Vissa spel, som Metro spelen, är envis och kommer inte låta dig spelar i 1920x1200, utan kommer ge sig fasen på att du ska spela i 5760x1200. Antingen avinstallerar man det eller så kan man inaktivera 2D Surround för att spela det på en skärm.

Kanske finns en lösning nu men, man har själv accepterat att det inte går utan att svettet rinner på pannan. Då fick det vara.

Okey tack!
En till fråga, om jag nu vill bara köra spel på 1 skärm. Då är det väl bara att koppla in skärmarna och köra. Utan att installera 2D/3D Surround?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du behöver enbart välja rätt/din önskade upplösning, typ 1920x1200, i spelet så ska den slå om till endast en skärm, de andra två kommer att släckas så vida du inte kör i window mode.

Det enda du behöver gör när du väl har fått skärmarna är att plugga in dom samt gå in i kontrollpanelen > Configure SLI, Surround, PhysX > Bocka i Span displays with Surround och göra en konfig där du ordnar så att dina skärmar kommer i rätt följd.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GooGeL:

Du behöver enbart välja rätt/din önskade upplösning, typ 1920x1200, i spelet så ska den slå om till endast en skärm, de andra två kommer att släckas så vida du inte kör i window mode.

Det enda du behöver gör när du väl har fått skärmarna är att plugga in dom samt gå in i kontrollpanelen > Configure SLI, Surround, PhysX > Bocka i Span displays with Surround och göra en konfig där du ordnar så att dina skärmar kommer i rätt följd.

Ska han verkligen ha Surround aktiverat alls? Jag har tre skärmar, men spelar bara på en; därför har jag inte Eyefinity aktiverat. Det funkar jättebra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Ska han verkligen ha Surround aktiverat alls? Jag har tre skärmar, men spelar bara på en; därför har jag inte Eyefinity aktiverat. Det funkar jättebra.

Tänkte jag också på. Slocknar dina skärmar när du kör på den i mitten eller kan du tabba ner och använda andra skärmarna samtidigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ska han verkligen ha Surround aktiverat alls? Jag har tre skärmar, men spelar bara på en; därför har jag inte Eyefinity aktiverat. Det funkar jättebra.

http://www.geforce.com/whats-new/guides/how-to-correctly-conf...
http://www.geforce.com/whats-new/guides/how-to-correctly-conf...
http://www.geforce.com/whats-new/guides/how-to-correctly-conf...

Klart dom tänds igen när du tabbar ur.

Permalänk
Skrivet av MR_FREDDY50:

Tänkte jag också på. Slocknar dina skärmar när du kör på den i mitten eller kan du tabba ner och använda andra skärmarna samtidigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är ganska säker då det fungerar så när jag kör på 2 skärmar att du inte kan spela i "Fullscreen" utan får spela "Borderless" och finns inte det som alternativ i spelet får man köra windowed mode och fixa hem lite program som gör om det till Borderless för att dina 2 återstående skärmar ska vara aktiva.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MR_FREDDY50:

Tänkte jag också på. Slocknar dina skärmar när du kör på den i mitten eller kan du tabba ner och använda andra skärmarna samtidigt?

Det händer någon enstaka gång att de slocknar, men i regel fortsätter de vara tända utan konstigheter. Tabba ner kan jag göra, men framförallt kan jag se allt som händer på sidoskärmarna (Mumble, TS, Afterburner, Task Manager, Real Temp) under spelets gång.

Nu förstår jag inte. Mina sidoskärmar är tända hela tiden, även när jag spelar i fullscreen.

Skrivet av RobinEdquist:

Jag är ganska säker då det fungerar så när jag kör på 2 skärmar att du inte kan spela i "Fullscreen" utan får spela "Borderless" och finns inte det som alternativ i spelet får man köra windowed mode och fixa hem lite program som gör om det till Borderless för att dina 2 återstående skärmar ska vara aktiva.

Detta måste vara någon Nvidia-grej då, för jag kan köra i fullscreen helt normalt utan att behöva göra något av det du sa.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers