Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte köpa rayman legends från er, men undrar om det är steam eller uplay versionen? Vad jag kunde se står det inte på produktsidan

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Epic:

Tänkte köpa rayman legends från er, men undrar om det är steam eller uplay versionen? Vad jag kunde se står det inte på produktsidan

Hej Epicz,

Den informationen jag fått är att Rayman legends från oss ska mest troligt vara antingen till Steam eller fristående.
Det ska alltså inte gå via Uplay, tyvärr så kan jag inte hitta någon mer information än att vår produktinformation är direkt kopierad från Steam så jag misstänker det är på Steam du kommer aktivera spelet.

Hoppas detta hjälpte

/ Ted

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

hej, har skickat in min dator för den startade ej. Men kan man titta på hur det går för servicen för man får ju ett servicenummer?

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av FreakinOAL:

hej, har skickat in min dator för den startade ej. Men kan man titta på hur det går för servicen för man får ju ett servicenummer?

Hej FreakinOAL,

Ringer du in till oss eller mailar med ditt servicenummer så kan vi se hur hur det går på reparationen och om fel har konstaterats på en viss komponent osv.

Du når oss på 031 710 20 00 alternativt support@komplett.se

Vänligen,
Ted

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej FreakinOAL,

Ringer du in till oss eller mailar med ditt servicenummer så kan vi se hur hur det går på reparationen och om fel har konstaterats på en viss komponent osv.

Du når oss på 031 710 20 00 alternativt support@komplett.se

Vänligen,
Ted

Tack för svaret men fick nyss ett mail att dom skickat den

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av FreakinOAL:

Tack för svaret men fick nyss ett mail att dom skickat den

Perfekt!

/ Ted

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Köpte 16gb 9cl minnen (crucial ballistrix) från komplett då de var billigast. Bra leveranstid, bra pris, och skiten funkar som den ska
Annorlunda men väl paketerat.

Däremot gillade jag inte riktigt hemsidan. Vill gärna kunna söka på storlek. Dessutom var det inte så smidigt att skapa konto (nu visade det sig att jag visserligen redan ha ett konto).

Sweclockers rabatt för frakt vore najs också

Permalänk

Frakt 50 tum

Hej tänkte beställa en 50 tum plasma hos er med hemfrakt. Hur kommer den levereras då är det säkert?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Sweclockers rabatt för frakt vore najs också

Håller med här! Ni borde kunna fixa så att man får fri frakt vid köp av X kronor om man är medlem hos Sweclockers :3

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk

Hejsan!

Jag beställde datordelar i måndags och de skickades inte förrän på torsdag eftersom GPU:n levererades hos Komplett på onsdag. Hur som helst, jag började spåra mina varor, allt såg bra ut tills att när den anlände i Huddinge på fredag. Där är det röd streck och flaggad för avvikelse. Dessutom fick jag tillbaka mina pengar av någon anledning. Beställningen gjordes med hempaket som leveranssätt, ändå står det i statusen när jag spårar varorna att två brevaviseringar har skickats till mottagaren.Ena vid 13-tiden och den andra vid 16-tiden, varför vet jag inte. Alla dessa händelser förvirrar mig och jag vill gärna veta om jag kommer att få mina datordelar (i bästa fall på måndag 12/8) och sedan vill jag veta varför jag fick tillbaka pengarna.

Det är egentligen inte första gången jag beställer från Komplett.se, däremot är det första gången jag beställer 10 datordelar som är tänkt för datorbygget och det är inte direkt billiga grejer. Jag valde också att få allihopa levererade i en och samma leverans istället för separata leveranser. Så det där med två aviseringar samt tre olika kollinummer skapar frågetecken. Någon som kan klargöra för mig om det är normalt eller om någonting har gått fel?

Vore ytterst tacksam för svar.

Hälsningar,Ali.

Permalänk
Medlem

Stora saker som chassi,skärm,etc skickas i stort sett alltid i sina egna paket och får därmed eget kolliid.
Det enda "allt levererat på samma gång" gör är att komplett inte skickar saker som finns i lager om en,några varor inte skulle finnas på lager.
Sen avvikelse så kan det vara att paketet väger mer än dom där 20kg som är gränsen för hempaket vilket det kommer över med en del chassin tex och många butiker är ju ganska dåliga på att kolla detta tyvärr.
Det är ju även posten med verkar det som för dom släpper ju igenom väldigt många hempaket som väger mer än 20kg men ibland verkar det som dom vaknar och tittar på ett visst pakets vikt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Hej!

Jag köpte en Komplett PC för ett par veckor sen och jag är lite trött på CPU kylaren som följer med. Så jag undrar vad som händer med garantin om jag byter kylare, försvinner den helt eller kvarstår garantin som vanligt?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hur länge kommer Back to school-kampanjen att pågå? (tänker på 770 och 7970)

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av phanto:

Köpte 16gb 9cl minnen (crucial ballistrix) från komplett då de var billigast. Bra leveranstid, bra pris, och skiten funkar som den ska
Annorlunda men väl paketerat.

Däremot gillade jag inte riktigt hemsidan. Vill gärna kunna söka på storlek. Dessutom var det inte så smidigt att skapa konto (nu visade det sig att jag visserligen redan ha ett konto).

Sweclockers rabatt för frakt vore najs också

Hej Phanto,

Va roligt att höra!

På vår hemsida så har vi olika kategorier på vänstersida där du bl.a kan välja hårddisk och sedan endast 2,5" diskar.
Således kan du filtrera fram till de produkterna som du är intresserad av så som storlek prisklass m.m.

Jag har framfört ditt önskemål och kritik till personal som ansvarar för dessa områden!

/ Ted

Skrivet av Ballwaterboy:

Hej tänkte beställa en 50 tum plasma hos er med hemfrakt. Hur kommer den levereras då är det säkert?

Hej Auunsal,

Väljer du Hempaket så kommer posten att köra ut TV till din ytterdörr mellan 17:00-21:00 med en leveranstid på 1-3 dagar.
Observera att det är viktigt att du kollar upp att du bor på en ort som inte har lantbrevbärare då dessa inte kör ut paketen hem till dig,
du kan se detta hos posten.se.

/ Ted

Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Hejsan!

Jag beställde datordelar i måndags och de skickades inte förrän på torsdag eftersom GPU:n levererades hos Komplett på onsdag. Hur som helst, jag började spåra mina varor, allt såg bra ut tills att när den anlände i Huddinge på fredag. Där är det röd streck och flaggad för avvikelse. Dessutom fick jag tillbaka mina pengar av någon anledning. Beställningen gjordes med hempaket som leveranssätt, ändå står det i statusen när jag spårar varorna att två brevaviseringar har skickats till mottagaren.Ena vid 13-tiden och den andra vid 16-tiden, varför vet jag inte. Alla dessa händelser förvirrar mig och jag vill gärna veta om jag kommer att få mina datordelar (i bästa fall på måndag 12/8) och sedan vill jag veta varför jag fick tillbaka pengarna.

Det är egentligen inte första gången jag beställer från Komplett.se, däremot är det första gången jag beställer 10 datordelar som är tänkt för datorbygget och det är inte direkt billiga grejer. Jag valde också att få allihopa levererade i en och samma leverans istället för separata leveranser. Så det där med två aviseringar samt tre olika kollinummer skapar frågetecken. Någon som kan klargöra för mig om det är normalt eller om någonting har gått fel?

Vore ytterst tacksam för svar.

Hälsningar,Ali.

Hej Ali,

Om dina produkter skickades i Torsdags förmiddag från oss så borde de finnas hemma hos dig idag eller imorgon men eftersom du nämner en röd markerad avvikelse hos posten är det möjligt att det har blivit försenat.
Eftersom det är såpas många produkter som du har beställt så kan inte allt skickas i ett Kolli utan delas upp och då kan vissa av dessa Kollin dyka upp tidigare än de andra vid respektive postcentral.

När du lägger en beställning hos oss med t.ex. VISA-kort så görs en reservation vid beställningen som håller i 5 vardagar. Pengarna dras inte från ditt konto förrän vi har skickat varorna från vårat lager. Troligtvis har reservationen släppt och således sett ut som att pengarna dykt upp på ditt konto.

Nu är det svårt för mig att veta exakt hur det ligger till då jag inte kan se din order framför mig men skicka gärna ditt Ordernummer i PM till mig så kan jag se hur det ser ut.

Vänligen,

Ted

Skrivet av CurlKastrull:

Hej!

Jag köpte en Komplett PC för ett par veckor sen och jag är lite trött på CPU kylaren som följer med. Så jag undrar vad som händer med garantin om jag byter kylare, försvinner den helt eller kvarstår garantin som vanligt?

Tack på förhand!

Hej Curlkastrull,

Du bryter inte någon slags garanti för att du monterar en ny cpu-kylare t.ex. i en köpt Komplett-PC eller någon annan komponent,
se bara till att den nya kylaren blir rätt monterad så är det inga problem.

Garantin hos komplett-PC täcker t.ex. inte ifall man skulle spilla kaffe i datorn eller andra handhava fel.

/ Ted

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej! Hur kommer det sig att ni inte erbjuder GTX 660 eller 7850 i konfigureringen till Komplett Gamer i05 (http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10784) medan ni istället erbjuder 6 olika varianter av 650Ti ?

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Jag undrar ifall ni har några planer på att ta in någon 15.6"-version(med samma eller liknande specc) av denna bärbara datorn?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781358

Vilket riktpris och speccs isåfall?

Har kollat runt på MSI's sida, och har sett att de erbjuder några liknande modeller i 15.6"-storlek, men kan ej hitta någon återförsäljare av dessa, inom landets gränser.

//Lokans

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av autocad:

Hej! Hur kommer det sig att ni inte erbjuder GTX 660 eller 7850 i konfigureringen till Komplett Gamer i05 (http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10784) medan ni istället erbjuder 6 olika varianter av 650Ti ?

Tjena. Det är nu korrigerat och fler kort finns tillgängliga. Tack för att du påpekade det.

Skrivet av lokans:

Hej Komplett!

Jag undrar ifall ni har några planer på att ta in någon 15.6"-version(med samma eller liknande specc) av denna bärbara datorn?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781358

Vilket riktpris och speccs isåfall?

Har kollat runt på MSI's sida, och har sett att de erbjuder några liknande modeller i 15.6"-storlek, men kan ej hitta någon återförsäljare av dessa, inom landets gränser.

//Lokans

Vi har GE60 i lager som är en motsvarande modell. Du hittar den här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781361.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tjena. Det är nu korrigerat och fler kort finns tillgängliga. Tack för att du påpekade det.

Vi har GE60 i lager som är en motsvarande modell. Du hittar den här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781361.

//Erik

Tack för svar Erik.

Dock är grafikkortet i den datorn ca 30% sämre. Jag har kollat runt och det bästa som verkar finnas inom Sveriges gränser för 15.6", är lenovo y510(om vi bortser från thor einride som inte ens finns i lager hos cdon just nu ).

Det var därför jag undrade ifall ni, inom en snar framtid, planerade på att ta in någon bärbar i 15.6" som är lite kraftfullare än MSI GE60 och ligger i 10-12k-prisklassen.

Då det antagligen finns efterfrågan för "gaming"-laptops i 15.6" storlek.

//Lokans

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tacka för grymt bra servicemind när jag köpte Gainward 770 Phantom från er. Snabb leverans, grym produkt och riktigt bra hjälp från supporten. Top notch

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av lokans:

Tack för svar Erik.

Dock är grafikkortet i den datorn ca 30% sämre. Jag har kollat runt och det bästa som verkar finnas inom Sveriges gränser för 15.6", är lenovo y510(om vi bortser från thor einride som inte ens finns i lager hos cdon just nu ).

Det var därför jag undrade ifall ni, inom en snar framtid, planerade på att ta in någon bärbar i 15.6" som är lite kraftfullare än MSI GE60 och ligger i 10-12k-prisklassen.

Då det antagligen finns efterfrågan för "gaming"-laptops i 15.6" storlek.

//Lokans

Tjena.

Tyvärr är den modellen det alternativ vi har i dagsläget. Jag vidarebefordrar ditt önskemål till vår inköpare så får vi hoppas att vi får se fetare 15,6" framöver. //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej Daemon,

Mycket riktigt är det preliminärt den 14 augusti som Samsung 840 Evo väntas komma in på lager.

/ Ted

Hej!

Just nu står det olika datum på nästan alla modeller av EVO-diskarna.
på t.ex. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=791618 står det att de ska ha kommit in i fredags.

Det finns inga nyheter på den fronten?

Permalänk
Medlem

Finns det nån Sweclockers rabatt hos er?

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk

såg den här annonsen på Aftonbladets hemsida idag.
Sen när blev ett högpresterande grafikkort viktigt för skolstarten?
Om det inte är skolkstarten ni menar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NimrodSWE:

såg den här annonsen på Aftonbladets hemsida idag.
Sen när blev ett högpresterande grafikkort viktigt för skolstarten?
Om det inte är skolkstarten ni menar!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/34965467/skolstart.png

TryckfelsNisse måste vara i farten, det saknas ett "k".

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Flipped:

Hej!

Just nu står det olika datum på nästan alla modeller av EVO-diskarna.
på t.ex. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=791618 står det att de ska ha kommit in i fredags.

Det finns inga nyheter på den fronten?

Hej Flipped,

Vi fick in 840 EVO 120GB OEM samt 840 EVO 250GB BK OEM i Fredags
Resterande diskar är varierande datum på bl.a preliminärt 1 / 16 September.

Skrivet av Relish:

Finns det nån Sweclockers rabatt hos er?

Hej Relish,

I nu läget har vi ingen Sweclockers rabatt

Skrivet av NimrodSWE:

såg den här annonsen på Aftonbladets hemsida idag.
Sen när blev ett högpresterande grafikkort viktigt för skolstarten?
Om det inte är skolkstarten ni menar!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/34965467/skolstart.png

Hej NimrodSWE,

Ett schysst grafikkort i pausen mellan pluggandet kan alltid vara bra att ha men även till program som kräver mer grafikprestanda

// Ted

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av NimrodSWE:

såg den här annonsen på Aftonbladets hemsida idag.
Sen när blev ett högpresterande grafikkort viktigt för skolstarten?
Om det inte är skolkstarten ni menar!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/34965467/skolstart.png

Blev mer förvånad över vinskåpet de hade med förut till skolstarten, men det finns ju en massa stackars lärare vi får tänka på också.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej Phanto,

Va roligt att höra!

På vår hemsida så har vi olika kategorier på vänstersida där du bl.a kan välja hårddisk och sedan endast 2,5" diskar.
Således kan du filtrera fram till de produkterna som du är intresserad av så som storlek prisklass m.m.

Jag har framfört ditt önskemål och kritik till personal som ansvarar för dessa områden!

/ Ted

Han menar RAM minnen, inte hårddiskar. Med storleken syftar han på lagringskapaciteten. Det finns i dagsläget inga filter på er sida för att från fram enbart RAM på t ex 8 GB.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Blev mer förvånad över vinskåpet de hade med förut till skolstarten, men det finns ju en massa stackars lärare vi får tänka på också.

Haha! Fan det där vinskåpet förvirrade mig också då jag såg det! Då var man inte ensam att fundera över hur vin är associerat med skolstart

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av dwd:

Han menar RAM minnen, inte hårddiskar. Med storleken syftar han på lagringskapaciteten. Det finns i dagsläget inga filter på er sida för att från fram enbart RAM på t ex 8 GB.

Hej dwd94,

Jag förstår och kommer ta upp detta förslag om nytt filter direkt med personal som är ansvarig för vår hemsida!

Tack igen!

/ Ted

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej mr anställd på Komplett!

Finns det någon möjlighet att få veta om ni kommer ha ngn rea på eran Panasonic TX-P50ST60Y?

Tänkte eftersom ni har rabatt på den mindre versionen TX-P42ST60Y!

TPF

/Marc W

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.