Windows 8.1 RTM i slutfasen – skarp version kan vara redo i augusti

Permalänk
Melding Plague

Windows 8.1 RTM i slutfasen – skarp version kan vara redo i augusti

Den första större uppdateringen av Windows 8 närmar sig med stormsteg. Nu läcker uppgifter som tyder på att alla finesser är på plats och att utvecklingen av operativsystemet går in i slutskedet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas på Windows Phone 8.1 med! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hoppas på Windows Phone 8.1 med! ;D

jag hoppas också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Acer Nitro+ RX 9070XT OC// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1 // Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Inaktiv

Awww.. Kan inte vänta till all underbar reklam!

Permalänk
Medlem

En ny nyhet den här tiden på dagen (natten)?! Svårt att sova?

OT: Gillas! Förutom den integrerade reklamen..

Permalänk
Medlem

Om man installerar denna kan man inte uppgradera direkt till release sen va?

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

behäller nog mitt Win 8 as is just nu!

med EX7forW8 så är det nästan perfekt(vill bara bli av med ribbon med)

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Master of Overkill

Kör redan 8.1 på 4 datorer och funkar skit bra.

Älskar windows 8.1, dock kör jag aldrig utan Start8

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast

Windows 8.1 ser ut att vara riktigt bra!

Skulle nog kunna tänka mig att ha det som operativsystem fast det är verkligen inte värt vad det kostar att uppgradera till det... Nae, det blir Windows 9 för mig.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Windows 8.1 ser ut att vara riktigt bra!

Skulle nog kunna tänka mig att ha det som operativsystem fast det är verkligen inte värt vad det kostar att uppgradera till det... Nae, det blir Windows 9 för mig.

279kr eller vad det kostade, bästa OS köpet jag gjort sedan min första dator. Lätt värt varenda krona, sen att hoppas att Windows 9 blir bättre är väl inte så sunt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

279kr eller vad det kostade, bästa OS köpet jag gjort sedan min första dator. Lätt värt varenda krona, sen att hoppas att Windows 9 blir bättre är väl inte så sunt.

Ja helt sjukt vad prisvärt Win8 var vid release. Köpte 4st licenser bara för att ha

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig riktigt förstått varför det är så bra att visa upp sitt operativ med väderapps. Det måste vara en av de mest överskattade grejerna med "appar". Varför skulle jag någonsin vilja ha en fjärdedel av min skärm upptagen med en app som visar vädret utanför fönstret? Visst finns det behov av att kolla vädret ibland, men det är enklast att klicka på en URL och kolla det i betydligt bättre detalj. Eller är det så att Microsoft inte har några andra bra appar att visa på sina demoskärmar.

För att återgå till ämnet så ser Win 8.1 helt ok ut, blir till att uppgradera på min bärbara. Kör med Start8.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeVvE:

Mjo jag vet, men jag lever i nuet
Windows 8 gav inte de bästa intrycken vid release om man säger så... Jag behöver verkligen inte Windows 8/8.1 men det skulle väl vara roligt att ha helt enkelt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Fick mitt för 139kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klappa:

Fick mitt för 139kr

samma här 160:- eller liknande,, vilket kap det var..kostar väl cirka 10 gånger mer nu eller så.

Ärligt talat mitt första microsoft OS som jag betalt för. Ser ingen anledning för piracy för det priset.

Permalänk

Hatade 8.0, älskar 8.1! Sån stor skillnad är det, för 8.1 är 1000 gånger mer stabil än 8.0. Och har mycket mindre problem med program pre-win8.

Visa signatur

My Hardware:Ryzen 9 AM4, MSI MAG Tomahawk, 64GB Kingston Fury, Geforce RTX 4070, Custom WC Loop (DIY)...PC2: Ryzen 7, Asus Prime B550 Plus, 64GB Kingston Fury, Geforce RTX 3060Ti,...plus Xbox XS, HP Omen Laptop & Intel PC LGA1700 med ett RX 7800XT 16GB... (alla fyllda med ai virus)

Permalänk
Medlem

8.1 är ett bättre OS, men i det stora hela samma stora flopp som 8.0 default installerat.
Kräver en eller flera tredjepartstillägg för att bli användbart.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Hatade 8.0, älskar 8.1! Sån stor skillnad är det, för 8.1 är 1000 gånger mer stabil än 8.0. Och har mycket mindre problem med program pre-win8.

Det låter underbart, har haft en del småbekymmer med Windows 8 efter att jag byggde min nya dator. Har knappt hunnit vänja mig vid 8an än. Hoppas 8.1 kommer snart!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Kunde inte ens använda Bank ID då jag provade 8.1, får hoppas de fixat det nu. Annars är det inga stora ändringar som helt plötsligt gör Windows 8 till vad det borde varit från början. Förstår inte hur de kan tro att det blir någon nytändning när den stora skillnaden är att man kan klicka i att boota till desktop direkt... Finns fortfarande ingen vanlig startmeny så är precis samma problem som tidigare.

Jag är nöjd med Windows 8 för de pengar man betalat, men det är ju befängt att tro att 8.1 ska locka kunder när de inte fixat det stora problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

varannat operativsystem har ju typ varit bra hos dom... o uppenbarligen är inte 8an det bästa enligt måånga. Xp..bra..vista dåligt..Win 7 bra..8an njae....osv osv..nu kommer 8.1 för att styra upp det hela lite mot bättre hållet..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

varannat operativsystem har ju typ varit bra hos dom... o uppenbarligen är inte 8an det bästa enligt måånga. Xp..bra..vista dåligt..Win 7 bra..8an njae....osv osv..nu kommer 8.1 för att styra upp det hela lite mot bättre hållet..

Det ser ut som ett bra argument men det brister när man hoppar över massa OS. Vista VAR dåligt när det kom för det fanns inga drivrutiner, nu för tiden är det inge fel på Vista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Skrivet av LeVvE:

Det ser ut som ett bra argument men det brister när man hoppar över massa OS. Vista VAR dåligt när det kom för det fanns inga drivrutiner, nu för tiden är det inge fel på Vista.

Håller med, jag körde Vista på en av mina datorer fram tills i våras, då jag bytte ut den och det fungerade alldeles utmärkt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Kommer testa på laptopen under hösten för att bilda mig en uppfattning. Men det är enda datorn som får det. Den tidigare testversionen krävde ett online ID och det är nått jag inte går med på för operativsystem på datorer. Vare sig det är apple, windows eller någon linux version.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Som dom skriver på Tomshardware: Största Servicepacket någonsin.

Hemskt att ett servicepack skall få sådan uppståndelse. Hemskt att det behövs. Med Windows 8 så lyssnade MS inte på några andra än deras säljfolk.

Nix, jag behåller Windows 7 och så väntar jag på "9:an" eller att Google får fingrarna ut och gör ett OS för PC.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd

Sweclockers recenserade Windows 7 men inte Windows 8. Blir det en recension av Windows 8.1 med spel-prestandatester m.m.?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Som dom skriver på Tomshardware: Största Servicepacket någonsin.

Hemskt att ett servicepack skall få sådan uppståndelse. Hemskt att det behövs. Med Windows 8 så lyssnade MS inte på några andra än deras säljfolk.

Nix, jag behåller Windows 7 och så väntar jag på "9:an" eller att Google får fingrarna ut och gör ett OS för PC.

.

Google har ju redan Chrome OS och det finns en eller flera Android x86 portar!

Windows 8 kostade mig 139kr och jag ser inget problem i operativsystemet. Jag arbetar minst lika fort som jag gjorde i Windows 7!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Google har ju redan Chrome OS och det finns en eller flera Android x86 portar!

Windows 8 kostade mig 139kr och jag ser inget problem i operativsystemet. Jag arbetar minst lika fort som jag gjorde i Windows 7!

Ja, visst har de det. Men jag hoppas starkt att Google gör ett OS som jag kan installera på min stationära PC och få samma funktionalitet, och mjukvarustöd, som jag idag har i Windows 7.

MS behöver konkurrens på det området. Det är avsaknaden av konkurrens som nu gjort att säljnissarna på MS har kommit på att de skall göra en Apple: Därför har de skapat ett OS som skall se likadant ut för användarna, oavsett om de använder PC, platta eller telefon. Detta förstås i ett försök att låsa in användarna så att vi alltid väljer en maskin från MS, oavsett plattform. Och det var därför som Win 8 släpptes helt utan att vara vad en PC-användare med mus behöver. De släppte något som de själva ville ha - inte något som deras kunder ville ha.

Att de sedan behövde släppa det rekordbilligt är väl ännu ett tecken på att det var en produkt framtagen efter deras säljnissars specifikationer, inte efter kundernas.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Är än så länge väldigt besviken på 8.1 och funderar att gå tillbaka ännu en gång till W7. Fattar inte hur dom kan fucka upp saker som funkade utan problem i W7. Tex att ha flera skärmar och tvn kopplad till datorn verkar vara mer än 8.1 klarar av, kan bara hoppas det kommer någon fix men lär nog inte hända. Kan ju vara hos Nvidia felet ligger men har svårt att tro det just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wolfgrin:

Är än så länge väldigt besviken på 8.1 och funderar att gå tillbaka ännu en gång till W7. Fattar inte hur dom kan fucka upp saker som funkade utan problem i W7. Tex att ha flera skärmar och tvn kopplad till datorn verkar vara mer än 8.1 klarar av, kan bara hoppas det kommer någon fix men lär nog inte hända. Kan ju vara hos Nvidia felet ligger men har svårt att tro det just nu.

8.1 är en betaversion och man måste räkna med att allt inte fungerar klockrent då.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfgrin:

Vad förväntar du dig av en betaversion?

Skickades från m.sweclockers.com