Folk med migrän, vad använder ni för medicin?

Permalänk
Medlem

Folk med migrän, vad använder ni för medicin?

Jag har på senare år börjat få episoder med migrän, med det menar jag att jag har migrän 1-3 gånger per dag i ca 3 veckor.

I dagsläget så brukar jag varva mellan Subatriptan(?) och Eeze, anledningen är att jag blir så förbannat stel i nacke och käke efter Subatriptan men det stoppar de jobbigaste av huvudverkar, för de mindre så tar jag Eeze.

Ni andra som får kraftiga migränattacker, vad tar ni? Har ni några allmänna tips?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk

Pratat med en läkare? Finns ju flera olika preparat som funkar olika bra. Jag har vuxit ifrån min migrän och har den 2-4gg per år nu. När den var som värst så såg jag dåligt/ingen ting och hjärnan höll på att "explodera". Då var det bara att trycka en tablett och in i ett mörkt rum med en kall handduk på huvudet och vila. Nu räcker det med att jag bara lägger mig och vilar vid första symptomen. Är 25 nu och började få det vid 15års ålder

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Pratat med en läkare? Finns ju flera olika preparat som funkar olika bra. Jag har vuxit ifrån min migrän och har den 2-4gg per år nu. När den var som värst så såg jag dåligt/ingen ting och hjärnan höll på att "explodera". Då var det bara att trycka en tablett och in i ett mörkt rum med en kall handduk på huvudet och vila. Nu räcker det med att jag bara lägger mig och vilar vid första symptomen. Är 25 nu och började få det vid 15års ålder

Japp, har fått en del utskrivet, även betablockerare även fast mitt blodtryck är på en bra nivå, får inte bort det riktigt iaf.

Jag blir ruskigt skakis då jag börjar få symptomen, nästan värre än själva huvudverken faktiskt.

Nästa besök hos läkaren blir den 19e då han kommer tillbaka från semestern, får se vad han rekommenderar då.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Nu har jag aldrig varit hos en läkare och fått det diagnostiserat, men så fort jag upptäcker synfelen (har migrän med aura) så drar jag i mig två stycken alvedon och tar mig hem så fort jag bara kan. Verkar få 1-2 anfall varannan månad eller så, alltid lika otrevligt. :-/

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[vEX:

;13762391']Nu har jag aldrig varit hos en läkare och fått det diagnostiserat, men så fort jag upptäcker synfelen (har migrän med aura) så drar jag i mig två stycken alvedon och tar mig hem så fort jag bara kan. Verkar få 1-2 anfall varannan månad eller så, alltid lika otrevligt. :-/

Räcker det med alvedon för dig?

För mig så går det käpprätt om jag inte får i mig min receptmedicin direkt nästan.

Är snart inne på min fjärde vecka med det här eländet nu, vill inte ta sig!

Provar med lite allt möjligt nu, bokat tid hos naprapat samt använd revaxör för att se om det kan vara vaxpropp eller liknande, men nada!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Räcker det med alvedon för dig?

För mig så går det käpprätt om jag inte får i mig min receptmedicin direkt nästan.

Är snart inne på min fjärde vecka med det här eländet nu, vill inte ta sig!

Provar med lite allt möjligt nu, bokat tid hos naprapat samt använd revaxör för att se om det kan vara vaxpropp eller liknande, men nada!

Jag klarar mig på två alvedon om jag tar dem direkt nu. Förut så hade jag en receptbelagd medicin, minns ej namnet. Men jag fick prova ett par olika för att se vilken som funka bäst. Efter som det händer så sällan nu och jag känner av symptomen bättre, så räcker det med alvedon för mig nu i alla fall. Dock så måste jag vila i ett mörkt rum efter att ha tagit dem.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Jag klarar mig på två alvedon om jag tar dem direkt nu. Förut så hade jag en receptbelagd medicin, minns ej namnet. Men jag fick prova ett par olika för att se vilken som funka bäst. Efter som det händer så sällan nu och jag känner av symptomen bättre, så räcker det med alvedon för mig nu i alla fall. Dock så måste jag vila i ett mörkt rum efter att ha tagit dem.

Vissa har det bra!

Ska börja träna igen och se om det hjälper lite, har läst och för vissa så hjälper det!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Vissa har det bra!

Ska börja träna igen och se om det hjälper lite, har läst och för vissa så hjälper det!

Jag träna 3-5gg i veckan när det började försvinna och är glad för det. Hade såna sjuka migrän anfall så man visste inte vart man skulle ta vägen...
Håller tummarna för att det ska bli bättre för dig i alla fall... Lider med dig i alla fall, är inge kul och man är hyfsat hjälplös.

I ett av mina värsta anfall så tappa jag synen och såg bara svagt svart/vit. Så tog mig till akuten men ansågs ha låg prio då synen kommit tillbaka men fortfarande mådde dåligt. Fick ett rum och sov i 3h innan läkaren kom och friskförklara mig....:s är ju så att man blir mörkrädd ibland....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Alvedon och relifex i kombination funkar rätt OK. Är det riktigt illa drar jag ner dom med treo. Sen är horisontellt läge och en blöt kall handduk inte fel för att lindra.

Allt är väl upp till var och en kan dock tyckas. Ingens migrän har varit som min är min uppfattning. Mina diagnoser har varit allt från spänningshuvudvärk till Hortons. Nu säger dom jag har en vaskulär huvudvärk som triggar en spänningshuvudvärk.

Gå till läkare och kräv en rejäl utredning om det påverkar arbetet eller privatlivet negativt. That's my two cents...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingsX:

Alvedon och relifex i kombination funkar rätt OK. Är det riktigt illa drar jag ner dom med treo. Sen är horisontellt läge och en blöt kall handduk inte fel för att lindra.

Allt är väl upp till var och en kan dock tyckas. Ingens migrän har varit som min är min uppfattning. Mina diagnoser har varit allt från spänningshuvudvärk till Hortons. Nu säger dom jag har en vaskulär huvudvärk som triggar en spänningshuvudvärk.

Gå till läkare och kräv en rejäl utredning om det påverkar arbetet eller privatlivet negativt. That's my two cents...

Skickades från m.sweclockers.com

Min läkare säger att jag får episoder triggade av stress, blev nästan skrattad i ansiktet då jag tog upp hortons huvudverk med honom...

Min nya läkare verkar dock vara bättre, och han vill gå djupare på detta... ska dit den 19e igen och få betablockerar medicin och hoppas att det ska lindra attackerna.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Jag träna 3-5gg i veckan när det började försvinna och är glad för det. Hade såna sjuka migrän anfall så man visste inte vart man skulle ta vägen...
Håller tummarna för att det ska bli bättre för dig i alla fall... Lider med dig i alla fall, är inge kul och man är hyfsat hjälplös.

I ett av mina värsta anfall så tappa jag synen och såg bara svagt svart/vit. Så tog mig till akuten men ansågs ha låg prio då synen kommit tillbaka men fortfarande mådde dåligt. Fick ett rum och sov i 3h innan läkaren kom och friskförklara mig....:s är ju så att man blir mörkrädd ibland....

Jag är lite av en hypokondriker och jag får alltid tanken att nu har jag en jävla tumör och kommer att dö... Dock så slog jag huvudet för ca en månad sedan och vaknade på sjukhuset i magnetröntken, inga problem på så vis med skallen så jag är då mycket lugnare om orsaken till huvudverken, att det inte är något livshotande iaf.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Räcker det med alvedon för dig?

För mig så går det käpprätt om jag inte får i mig min receptmedicin direkt nästan.

Är snart inne på min fjärde vecka med det här eländet nu, vill inte ta sig!

Provar med lite allt möjligt nu, bokat tid hos naprapat samt använd revaxör för att se om det kan vara vaxpropp eller liknande, men nada!

Nej det räcker inte, men det gör migränen mildare. Jag får fortfarande en rejäl huvudvärk och illamående som sitter i under ett par timmar. Sen känner man sig mörbultad i skallen under resten av dagen samt dagen efter.

Brukar bli att ~20-40 min efter synfelen så börjar huvudvärken sätta in, efter ytterligare 60-90 min så brukar jag börja känna mig spyfärdig. Dock blir det ett visst antal falska alarm innan man faktiskt spyr, så det blir att sitta halvt däckad på toan i en 5-10 min vid varje tillfälle. Ifall att. Men när jag väl ha spytt så har jag nått toppen och då brukar huvudvärken långsamt minska till en lägre nivå.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Hur ofta jag får migrän varierar under året. Är det mycket på universitet eller bara allmän stress så brukar migränanfallen komma när man börjar slappna av efter stressperioden. Kör stenhårt på två diklofenak (eeze eller motsvarande) så fort jag får synbortfall, eller aura. Oftast hjälper det så pass att man går omkring med lätt ömmande skalle typ resten av dagen. Tar jag inte några piller så gör skallen så ont att det egentligen bara är att gå och lägga sig ett par timmar (inte så lätt när man inte är hemma).
Det verkar som att anfallen kan triggas av bländande ljus som solen eller bilstrålkastare i mörkret så jag försöker undvika sånt. Även en störd sömnrytm och oregelbundna mattider kan ge anfall.
Det är inte så farligt under den tid man inte har det, men det är ju drygt som tusan när man får ett anfall och får avbryta vad man nu gör. Jag tycker synd om folk som får totalt synbortfall och förlamande huvudvärk med illamående, för jag får väl skatta mig lycklig för de "milda" anfall jag får.
Det där med träning är nåt jag ska börja med snarast då det ska hjälpa plus att högt blodtryck går i släkten. Drygt att man ska behöva tänka på sånt redan vid 27 års ålder dock

Permalänk
Medlem

Jag fick en magnetröntgen under tiden jag gick smärtrehab då jag också tänkte tumör eller nå annat sattyg kunde förklara värken och den visade såklart ingenting.
Försök få en remiss av din läkare till neurologen. De lyckades efter andra gången jag var dit både sätta hyfsat rätt diagnos och medicinera korrekt.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Hedersmedlem

Även jag lider av migrän med aura. Skiter i huvudvärken, synsfelen är absolut det som stör mig mest. Har dock slutat inta citrusfrukt, mörk choklad, rödvin och mogna bananer. Har inte haft migrän på 8-9 månader, innan hade jag det 3-4 ggr. per månad ibland mer.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Även jag lider av migrän med aura. Skiter i huvudvärken, synsfelen är absolut det som stör mig mest. Har dock slutat inta citrusfrukt, mörk choklad, rödvin och mogna bananer. Har inte haft migrän på 8-9 månader, innan hade jag det 3-4 ggr. per månad ibland mer.

Helt rätt! Om folk bara hade brytt sig mer om vad som triggar en migrän så hade många anfall aldrig blivit av. Jag har arbetskamrater som har migrän minst en gång varje månad men de vägrar tro på att saker som mörk choklad och rödvin kan framkalla det. Tänk vad lidande(och pengar) de hade kunnat spara bara genom att prova en sån enkel grej som att inte äta vissa saker.

Jag kör själv på samma strategi som ovanstående(förutom bananer som jag äter) även om jag bara haft 1-2 anfall om året senaste 10 åren. Jag har inte haft migrän sedan januari 2012.
De gånger jag fått migrän så är det Eeze och sömn som gäller.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dala56:

Helt rätt! Om folk bara hade brytt sig mer om vad som triggar en migrän så hade många anfall aldrig blivit av. Jag har arbetskamrater som har migrän minst en gång varje månad men de vägrar tro på att saker som mörk choklad och rödvin kan framkalla det. Tänk vad lidande(och pengar) de hade kunnat spara bara genom att prova en sån enkel grej som att inte äta vissa saker.

Jag kör själv på samma strategi som ovanstående(förutom bananer som jag äter) även om jag bara haft 1-2 anfall om året senaste 10 åren. Jag har inte haft migrän sedan januari 2012.
De gånger jag fått migrän så är det Eeze och sömn som gäller.

Det är svårt att säga vad det är som triggar min mat, jag varierar min kost väldigt mycket, äter myycket sällan citrus och mörkchoklad, rödvin blir 1 gång på 3 månader kanske.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Kan säga att migrän är ett helvete att behandla ur en läkares perspektiv.

Förstagångsanfall är ju i princip hjärnblödning tills man bevisat motsatsen, dvs någon form av radiologi, tex DT.
När man uteslutit detta så börjat det jävligaste delen, få bukt på problemet. En riktig migränanfall så ska man vara nästan helt paralyserad, ljud/ljuskänslig, synpåverkad, illamående kräkningar, yrsel och i de kraftigare fallen även neurologiska påverkan i form av sensorik eller motorkstörningar.

Man försöker hjälpa dem på akuten och ger dem tex Imigran i injektionsform och då får de biverkningar av det.

Ett helvete för er som har det och jag tycker innerligen synd om er. Det enda man kan göra är att som nämnts ta reda på trigger faktorer och försöka undvika dessa så gott det går och alltid ha med sig lite läkemdel för att stävja anfallet när man får känningarna.

Inga riktiga råd förutom att kolla med läkare för det finns olika behandlingar man kan få.
För den nyfikne kan jag klistra in följande länk.
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=251

Permalänk
Medlem

Var hos läkaren idag, han tycker att det låter som Hortons huvudverk, har kollat på det tidigare men den förra läkaren jag hade för ca 2 år sen skrattade nästan åt mig.

Jag ska prova ta Metoprolol Sandoz i nån månad nu för att se om det blir bättre, är bara en 25mg/dag till att börja med.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Kan nämna att "Topiramat", ursprungligen en antiepileptisk medicin, har visat framgång i förebyggande behandling av migrän. Min läkare visade mig en medicinsk rapport som visade på bra resultat med Hortonspatienter. Förändrade livet för mig iallafall...

Rätt sjuka biverkningar första 2-3 månaderna kan uppstå. Blev själv totalt apatisk och tappade nästan 20 kilo. Det går dock över och vissa känner inte av biverkningar. Dosen jag hamnade på efter introduktionen osv är ungefär en fjärdedel av vad en epileptiker ska ta. Märkte att om jag tog mer blev jag trött och slö, kunde somna var som helst men fick stora svårigheter att sova på natten.

Skrivet av CSM101:

Man försöker hjälpa dem på akuten och ger dem tex Imigran i injektionsform och då får de biverkningar av det.

Det enda jag fått när jag åkt in på akuten är voltarentabletter och vatten. Sen ligger jag där och hyperventilerar av smärtan tills attacken går över. Aldrig mer akuten pga huvudvärk för mig... Klarar mig bättre hemma.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingsX:

Kan nämna att "Topiramat", ursprungligen en antiepileptisk medicin, har visat framgång i förebyggande behandling av migrän. Min läkare visade mig en medicinsk rapport som visade på bra resultat med Hortonspatienter. Förändrade livet för mig iallafall...

Rätt sjuka biverkningar första 2-3 månaderna kan uppstå. Blev själv totalt apatisk och tappade nästan 20 kilo. Det går dock över och vissa känner inte av biverkningar. Dosen jag hamnade på efter introduktionen osv är ungefär en fjärdedel av vad en epileptiker ska ta. Märkte att om jag tog mer blev jag trött och slö, kunde somna var som helst men fick stora svårigheter att sova på natten.

Det enda jag fått när jag åkt in på akuten är voltarentabletter och vatten. Sen ligger jag där och hyperventilerar av smärtan tills attacken går över. Aldrig mer akuten pga huvudvärk för mig... Klarar mig bättre hemma.

Det finns starka medel, men nackdelen eller deras svaghet är att de i de allra flesta fallen är mest potenta precis innan migränen blossat ut. När du väl har ett kraftigt migränanfall så är den oerhörd svårkuperad.

Du verkar ha funnit något som hjälper vilket bara är att gratulera, men annars kan man prova kolla med familjeläkaren och få läkemedel utskrivet som man tar direkt när man känner att migränen är på gång.
Som syns i länken jag klistrade in så finns det ju en hel del alternativ.

Permalänk
Medlem

Kära stackars migrän-vänner, jag använder Diclofenac och det funkar så bra att jag kan gå till arbetet en timma efter intag (förutsatt att man tar två tabletter så fort man bara kan, vaknar man med migränen så går det inte lika bra). Prova!

Permalänk
Medlem

När jag hade migrän för några år sedan så brukade jag ta ett par koffeinpiller när jag kände av dom första symtomen. En läkare rekommenderade det till mig då jag inte drack kaffe på den tiden (som tydligen ska lindra migrän) Har för mig att det funkade ganska bra

Permalänk
Medlem

Diagnoserad med Hortons huvudverk, det ända jag har läst om som ska få bort huvudverkarna nästan helt är hallisar (LSD, magiska svampar osv).

Har fortfarande huvudverk varje dag, fortsätter det så överväger jag att prova svampar.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Det är svårt att säga vad det är som triggar min mat, jag varierar min kost väldigt mycket, äter myycket sällan citrus och mörkchoklad, rödvin blir 1 gång på 3 månader kanske.

Inte för att vara sådan men det vore ju lite halv coolt om du fick skörbjugg eftersom du inte äter citrus!

Och måste säga att jag lider med er som har migrän, jag växte ur min migrän för ca 10 år sedan, då fick jag så sjuka anfall att jag inte kunde stå utan att spy och kunde ha något ljus i rummet alls och alla i huset var tvungna att vara så tysta som det gick.

Jag fick dock aldrig något annat än alvedon på den tiden men fick ändå vara inne på undersökningar och röntga huvudet några gånger.

Permalänk
Medlem

Kan inte några av er prova följande om ni inte redan gjort det:
När ni håller på att utveckla eller redan har migrän, sätt fötterna I en balja med så varmt vatten ni klarar av samt lägg en påse frusna ärtor på nacken.

Hör av er med om huruvida detta funkar eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haft 3 episoder med Hortons huvudvärk. Varade ca 1 månad i taget där jag varje natt vaknade kl 02 med sprängande huvudvärk på ena sidan skallen och nästan blind på motsatta ögat. Brukade gå över efter 8-10 timmar. De gånger jag kunde känna att det var på gång räckte det att ta en kombination av Alvedon och Ipren, eller motsvarande preparat. Har väl värken startat hjälper dock inget.

Stress och kost är vanliga utlösande faktorer, för mig var troligen stress huvudfaktorn. Gör en översyn, förändra hur ni agerar/reagerar. Hjälper bra mycket bättre än svampar o annat skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk

Detta kanske låter knasigt men jag tror att det hjälper. Man måste bara ha tålamod och verkligen hålla sig till det, kan med andra ord inte förvänta sig en förändring inom någon vecka men kanske inom någon månad eller så.

Sluta äta skräpmat / allt som har socker i sig förutom frukt.
BÖrja med probiotika = Goda bakteier.
Se till att hitta goda bakterier som koliniserar sig inte bara varar under tiden man tar dom, utan hitta kvalitetsprodukter.

Permalänk
Medlem

Jag har haft diagnoserad migrän i över 20 år, men de senaste 10 har varit intensivare än de första. Jag klarade mig rätt länge ok med imigran (som nässpräy) och senare maxalt. Men sen jag fick migrän oftare och oftare. Efter diverse undersökningar och samtal med neurologer prövade vi med diverse medicineringar och behandlingar. Betablockerare, epilepsimedicin, antidepressiva, triptaner, akupunktur, massage osv.

Det som till slut hade avgörande inverkan var en kombination av hög dosering av Triptyl (antidepressiv) samt injiceringar av Botox. Triptyl dagligen och tre behandlingar av Botox (ca 3 månaders mellanrum) och sen var jag, förutom slät och fin i pannan, i praktiken långt migränfri. Tidigare hade jag migrän med kraftigt illamående ett par gånger per vecka. Nu har jag migrän kanske en gång varannan månad.

Alla reagerar olika på behandlingar, men jag tror det finns hjälp att få för alla. Ge inte upp och sök professionell hjälp. Min migrän begärnsade mitt liv dramatiskt i många år, men nu e de fan helt annat!

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

För ni som har migrän eller andra som är intresserade.

Hej!

Det här är en gammal tråd men tar upp det i alla fall.
Vill tipsa om migränmedecin som fungerar väldigt bra för mig.
har migrän 1-2 gånger i veckan. Smärtan och illamåendet slutar efter ca 40-60 minuter och man slipper ligga i ett mörkt rum hela dagen. Det är "Sumatriptan Apofri" och finns på alla Apotek. OBS, den är bara för migrän och inte vanlig huvudvärk.

Visa signatur

"I do not fear computers. I fear the lack of them."