Letar lite efter 2p, 3p o 4p co-op/lanspel

Permalänk

Letar lite efter 2p, 3p o 4p co-op/lanspel

Jag o mina kompisar lanar lite ibland, oftast är det bara jag + en till , ibland 3 och ibland alla 4. Beroende på vad vi har för tid över's
Vi spelar mest/endast Killing Floor hittils, då det är ett perfekt lan spel, fungerar bra om man är 2,3 eller4, och kanske 5 o 6 oxå om man har någon extra en dag.
Lagom balanserat, tar lagom med tid/runda, kan lätt välja nivå så att det passar dom flesta

Men man är väl ute efter något mer spel också, helst ska det ju gå att spela olika många, och någorlunda att alla alltid är på samma nivå.
Om man tänker Diablo 3, så skulle ju snabbt en, eller 2 spelar utlevla/geara dom andra. Och då bli tvunget att ha massa olika char's som då slutar i en röra.
Samma med borderlands antar jag? Har bara spelat det solo.

Ett spel jag kom och tänka på från äldre lan dagar är Ghost Recon Advanced Warfighter och Swat4. Vilket passar bra i detta läget. Men båda är fps.
r nog mer ute efter ett rpg liknande spel så vänder mig hit för tips

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att Borderlands fungerar väldigt väl på LAN.
Dock kräver det att man är max 4 för att ingen ska hamna utanför.

LoL/HoN/Dota/Motsv. fungerar ju rätt bra oftast.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Hmm , mmorpg är uteslutet antar jag ?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Om man tänker Diablo 3, så skulle ju snabbt en, eller 2 spelar utlevla/geara dom andra. Och då bli tvunget att ha massa olika char's som då slutar i en röra.
Samma med borderlands antar jag? Har bara spelat det solo.

Borderlands är roligt till en början. Så fort någon eller två i gruppen får någon bra drop blir dom så mycket bättre än andra i gruppen så det blir en jävla obalans. Då kommer en eller två personer springa runt och knappt göra någon skada alls medans 1 eller 2 personer i gruppen gör allt.

Hände mig i första spelet där jag blev helt värdelös 50% in i spelet och fortsatte gå åt helvete mot slutet. I 2an blev jag så OP att jag blev barnvakt efter halva spelet och får springa runt och ressa mina vänner medans mitt torn skjuter sönder ALLT.

Men som tips kan jag tipsa om Neverwinter Nights serien och köra igenom den co-op.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Borderlands funkar bra, klart att vissa får lite bättre vapen än dem andra man spelar med till en början. Men eftersom att alla bossar går att farma så är det inga större problem tyckte jag. (vi är 4st som spelar) I Borderlands 2 så är det ingen klass som har class specific weapons vilket gör allting smidigt eftersom alla får ut lika mycket av alla vapen... Så det finns ingen som får ett bättre vapen än någon annan:) Pröva spelet!

MVH Pluttpaj

Visa signatur

Dator: Fractal Desgin Define R2 - 550W - Asus Z97-A - i5 4690k 3,5 Ghz - GTX 970 DCII - 8GB 1600Mhz Vengeance - EVO 850 250GB - WD 1TB - 22x DVD -

Permalänk

Ett spel (som inte riktigt passar in i det du söker) som jag och mina polare haft sjukt roligt med i våra yngre dagar är Soldat. Vet inte om/hur det går att få tag på men fan vad skoj det är när man är 3-4st.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX

Permalänk
Medlem

Payday 2 Är förjälva roligt med kompisar

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Som sagt Borderlands 2, Orcs Must Die 2, Awesomenauts gillar jag med (lightvariant av MOBA, 3v3), Civ V, Sanctum, Sniper Elite: Nazi zombies, Dead Island, L4D. Finns en massa mer men det är vad jag kommer på nu

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag är ett fan av strategispel. Så jag tipsar om civ 5, company of heroes 1&2. Empire at war (om man gillar star wars).
Command & conquer generals(lite gammalt)
Och sen ett hack & slash. Castle crashers.

Permalänk

Warcraft 3 och alla dess custom maps man kan få tag på!

Permalänk

Men om man säger att vi en dag är bara 2 spelare, och lirar lite Borderlands 2, hur blir det för dom andra då? KOmmer dom inte mycket efter? Och får inte vi 2 då lira genom "gamla" quest för deras skull osv då?
Det som befaras lite. Annars så är ju Borderlands 2 eett väldigt fint spel med massa timmar att lägga, och co-op verkar awesome

Dota/lol osv är väl inget fel på spelmässigt, problemet där är väl att vi itne lanar så jätte ofta och i dessa spel ser jag der roliga i endast om man har en stabil grupp, 3, 4 eller 5 (helst 5 så klart) och spelar mot andra (ej bot's) och då krväs det det ju ändå lite tid så man blir lite bra i det. Annars så blir det rätt nötigt osv. Om ni förstår mig

Mmorpg är inte uteslutet. Men är väl samma där ungefär, att spelar bara 2 en dag/helg så är dom så långt före i form av quest/level's

Drför killing floor är så fint, visst jag som är Lv6 på alla perks har rätt så fördel mot dom andra (en som har 4-6pers) (en som har 2-4) (en med 0-3 perks)
så klarar vi oss genom Hard med lagom svårighet, klarar det på gränsen. Och jag som är "over level" har ändå lite "kämpigt" och känner mig inte rå imba mot dom andra

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten Mjau:

Warcraft 3 och alla dess custom maps man kan få tag på!

ditt namn o bild , tack för ett morgon leende

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Men om man säger att vi en dag är bara 2 spelare, och lirar lite Borderlands 2, hur blir det för dom andra då? KOmmer dom inte mycket efter? Och får inte vi 2 då lira genom "gamla" quest för deras skull osv då?
Det som befaras lite. Annars så är ju Borderlands 2 eett väldigt fint spel med massa timmar att lägga, och co-op verkar awesome

Jo det är klart, så det gäller ju att ha lite tålamod och vänta till alla som man spelar med är med för att det ska bli så bra som möjligt.. Jag och mina kompisar har lagt ner 100h+ på det och vi har inte klarat allt än så:D

Visa signatur

Dator: Fractal Desgin Define R2 - 550W - Asus Z97-A - i5 4690k 3,5 Ghz - GTX 970 DCII - 8GB 1600Mhz Vengeance - EVO 850 250GB - WD 1TB - 22x DVD -

Permalänk
Skrivet av pluttpaj:

Jo det är klart, så det gäller ju att ha lite tålamod och vänta till alla som man spelar med är med för att det ska bli så bra som möjligt.. Jag och mina kompisar har lagt ner 100h+ på det och vi har inte klarat allt än så:D

Mjo, lite därför jag letar efter ett spel som inte kräver alla spelare alltid.
Jag är den som har mest tid, så jag är väl alltid med på lan'en då dom blir hemma hos mig
Sen har jag en kompis, det är vi 2 som spelare mest tillsammans. Vi har ett jäkligt många lan-timmar med KillingFloor, TitanQuest, Left4Dead2, Minecraft osv.
Försökte ge oss på Borderlands, men funkade dock inte med W8 just nu (borde göra det nu).
Sen har vi nästa gubbe, som spelare både enbart med mig när det blir så, och även alla 3. Sen fjärde gubben som inte varit med så många gånger på lan.
Så då skulle man bara kunna lira Borderlands när alla är där, vilket skulle leda till väldigt sällan.

Skulle vilja ha ett extra lir paralellt med Killing Floor så man kan variera sig lite då Minecraft är en tanke .) Fungerar bra då man inte precis förlorar något med o missa lite lan, vvet docki nte hur deras inställning mot MC är, är ju ett väldigt speciellt spel ändå

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Left 4 Dead 2 finns om ni vill variera ert zombieslaktande lite
Annars skulle jag rekommendera MOBA's (hon, lol, dota) dock rättså svåra att sätta sig in i och ni måste nog lira det när ni inte lanar också om det ska bli roligt.
CS är också rätt roligt lanspel. Om ni är 6-10 (inte kul om man är färre/fler) stycken behöver ni inte ens gå online utan ni kan bara spela mot varandra.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Skrivet av FinApelsin:

Left 4 Dead 2 finns om ni vill variera ert zombieslaktande lite
Annars skulle jag rekommendera MOBA's (hon, lol, dota) dock rättså svåra att sätta sig in i och ni måste nog lira det när ni inte lanar också om det ska bli roligt.
CS är också rätt roligt lanspel. Om ni är 6-10 (inte kul om man är färre/fler) stycken behöver ni inte ens gå online utan ni kan bara spela mot varandra.

Jao, jag o min ena kompis har spelat en hel del Left4Dead2, tyvärr tyckte varken han eller jag att det va något speciellt o ha, otroligt dålig känsla i spelet enligt oss.
Killing Floor har så mycket mer känsla i spelet "tyvärr"

Har oxå tänkt lite på MOBA's men som du säger, man behöver ju spela mycket för att i min mening det ska bli roligt. Har spelat mycket Dota när det var nytt, HoN och LoL även och i mitt tyckte är det roligt när man spelar ordentligt seriöst

Tyvärr är vi 2 - 4 persone så CS o sånt går lite bort, samma anledning som för MOBA's där ungefär, ska man spela på intranätet så är det ju roligare om man är ordentligt sammspelda o så^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Half-Life-moddet "Sven Co-Op"

EDIT: Och Serious Sam!

Permalänk
Medlem

WC3 med mods, Payday 2, CS:GO

Permalänk
Skrivet av CorruptedLungs:

Half-Life-moddet "Sven Co-Op"

EDIT: Och Serious Sam!

Hur fungerar "Sven Co-op"? Hur många spelare kan det vara osv?

Skrivet av mudzi:

WC3 med mods, Payday 2, CS:GO

Payday 2 låter ju ändå intressant med co-op, samma fråga där. Hur många spelare kan man vara o så? Och hur tycker du (om du spelar coop) det fungerar att spela med kompisar?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

4, och jag har enbart kört med 1 kompis men det var svinkul

Permalänk
Skrivet av mudzi:

4, och jag har enbart kört med 1 kompis men det var svinkul

Men det kan låta intressant ju Får kolla upp gameplay o så, tackar för tipset

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Dota är roligt även om man bara är 2st på pubs.
Men ja SC2 vanligt eller med custom maps eller WC3 och samma där.
Company of heroes 2.

Soldat finns att få tag på fortfarande och är sjukt kul lite sådär mellan seriöst spelande. Har även hittat ett liknande spel i 3D på steam nu. Eller mer som Minecraft med mycket skjutande Guncraft heter det och rekommenderas starkt. Skall absolut spelas en massa massvis näsa lan mellan Dota matcherna.

Payday 2 har jag inte spelat men alla lovordar det och även detta blir ett absolut måste nästa lan.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

spelunky.

Permalänk
Medlem

Aliens colonial marines

Pay day 2 är riktigt skoj kan jag intyga ! Action eller stealth strategi kan man variera.

Permalänk
Medlem

Kan lägga in ett gott ord för Dungeon Defenders. Finns många svårighetsgrader som håller spelet utmanande och är perfekt på 4 pers co-op. Avslutade årets lan fest förra veckan och vi spelade Dungeon Defenders nästan uteslutande Tror vi kom till lvl 76-77 innan vi kände att det började bli gammalt.

Annars är Fear Combat ett roligt PvP FPS

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic