Nvidia: "GTA V kommer till PC i höst"

Permalänk
Medlem

Han säger ju bara att det är ett av spelen grafikkortsköpare uppgraderar inför.. Inte att det stämmer. Det kommer inte komma snart till PC

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Nvidia har ingen insikt i vad TakeTwo eller Rockstar håller på med. Detta är bara reklamsnack med namn på populära spel där GTA V nämns som höstrelease - vilket ju är sant om konsolreleasen.

Att ta detta som bevis på att en PC-version ens kommer att släppas skulle jag inte göra. Gissningsvis ser vi ett PC-släpp tidigast ett halvår efter konsolreleasen, som förra gången.

Skrivet av Knuckles:

Problemet med detta är ju att spelets story kommer att läcka tack vare pirater innan release.

Skrivet av MicroTorrent:

Själv kommer jag köpa GTA på release dagen då jag inte vill att någon ska spoila storyn

Spoila storyn i GTA V? Ni oroar er i onödan. Detta är inte senaste Harry Potter-boken. Storyn i GTA är inte tillräckligt intressant som diskussionsämne för att diskuteras i kommentartråd efter kommentartråd (som Mass Effect 3's slut) eller att spoilas i "attackvågor" av troll (som en viss händelse i Harry Potter-böckerna). På de 5 år som gått sedan GTA IV släpptes har jag inte sett någonting ur storyn nämnas utanför dedikerade GTA-trådar. Och läser man dessa innan man spelar spelet själv så får man skylla sig själv, då personer alltid kommer att skriva spoilers i dessa oavsett regelverk om spoilers.

Permalänk
Medlem

Hoppas att man inte kommer behöva klocka upp till 5 Ghz för att spela det, som det var till GTA IV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamW8:

Nvidia har ingen insikt i vad TakeTwo eller Rockstar håller på med. Detta är bara reklamsnack med namn på populära spel där GTA V nämns som höstrelease - vilket ju är sant om konsolreleasen.

Att ta detta som bevis på att en PC-version ens kommer att släppas skulle jag inte göra. Gissningsvis ser vi ett PC-släpp tidigast ett halvår efter konsolreleasen, som förra gången.

Spoila storyn i GTA V? Ni oroar er i onödan. Detta är inte senaste Harry Potter-boken. Storyn i GTA är inte tillräckligt intressant som diskussionsämne för att diskuteras i kommentartråd efter kommentartråd (som Mass Effect 3's slut) eller att spoilas i "attackvågor" av troll (som en viss händelse i Harry Potter-böckerna). På de 5 år som gått sedan GTA IV släpptes har jag inte sett någonting ur storyn nämnas utanför dedikerade GTA-trådar. Och läser man dessa innan man spelar spelet själv så får man skylla sig själv, då personer alltid kommer att skriva spoilers i dessa oavsett regelverk om spoilers.

Ja jag håller med fullständigt.

Spoila storyn......i ett spel.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Känns ju som att rockstar skulle skjuta sig själva i foten genom att inte vara med på Next gen, Om de nu har börjat jobba på en PC version så borde inte klivet från PC till Next gen vara så svårt? Det är ju samma hårdvara. Så portingen antingen från konsol till pc eller tvärtom borde ju vara mycket lindrigare än nuvarande generation konsoller. Jag kan tänka mig att både Sony & Microsoft vill Bundla sina next gen konsoler med GTA V

Precis så har jag också tänkt. Av den anledningen har jag också svårt att se varför Rockstar inte skulle vänta några månader innan de släpper GTAV för PC.
I alla falla inte innan next gen. ligger ute i butik.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny91:

GTA V. Watch dogs och Stick of truth.

Hösten och halva vintern är räddad:D

Hela livet, kommer nog aldrig tröttna på GTA V

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Hoppas att man inte kommer behöva klocka upp till 5 Ghz för att spela det, som det var till GTA IV.

Hoppas att det inte är en kass portning!

Hoppas att spelet inte kommer att vara löjligt o-optimerat!

Hoppas att man slipper Games For Windows Live!

Hoppas att man slipper vänta ett halvår innan PC-release!

Det är mycket vi hoppas på, och något säger mig att vi kommer att besvikna på alla dessa punkter (men ändå få ett förbannat bra spel om man ignorerar dessa saker).

Permalänk

Blir nog ett köp till både PC och PS3.... :s

Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nyfiken som man är så måste man ju bara fråga, vad exakt hindrar dig för att spela avslappnat i din soffa?

för att man måste dra hdmi kabeln, flytta datorn närmare, köpa en kontroll osv, för att kunna spela det på TVn, och sen kanske man glömmer sitt steam/origin/uplay/osv lösenord eller så blir den hackad, så man kan aldrig riktigt slappna av när man spelar PC spel.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Inaktiv

Premier league & sport generellt sänds direkt mellan länder.. film & spel brancherna väljer att avvakta mellan länder.. klart warez har blivit vad det är idag.. accepterat.. aja nu måste man väl till och köpa spelet

Permalänk

Underbart! Var orolig för att jag skulle behöva köpa GTA till xboxet först och senare till datorn >.<

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Avstängd

Tänkte skaffa till PS3, men nu blir jag änna osäker... Tror fortfarande på PS3 though, gött att bara kunna ligga i sängen och trycka på 2 knappar utan att behöva stiga upp först.. GTA är typiskt sådana spel man avnjuter sängliggandes!

Jag har en 26" TV med låg upplösning (1366x768), kommer knappast göra något gott att koppla in PCn där.. Då kommer jag att få flytta datorn fram och tillbaks hela tiden.. För att surfa på en 26" 2 meter ifrån i sängen med tangentbord och mus är fan inte bekvämt..

Nä jag köper GTA V till PS3 och kanske tankar när det till PC kommer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atropos:

Precis så har jag också tänkt. Av den anledningen har jag också svårt att se varför Rockstar inte skulle vänta några månader innan de släpper GTAV för PC.
I alla falla inte innan next gen. ligger ute i butik.

Precis! Det är också därför jag gissar på att de släpper PC & Next Gen samtidigt kring nov-dec. Tillsammans med next gen konsolerna.
Och anledningen till varför vi inte hör något om en PC/next gen release från Rockstar är ju för att alla ska förhandsboka det till konsolerna. Även om de hade sagt PC release 2014 eller tom längre fram i tiden så hade Rockstar och Take two förlorat på att säga det innan release av ps3/360.
Så därför kommer Rockstar hålla käft om PC/next gen release förens ps3/360 versionerna är ute i handeln

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

[QUOTE="zhrooms;13778187"]Nej? Det är ett open world spel, det kommer aldrig flyta som Call of Duty.. GTA IV var aldrig dåligt optimerat, jag lirade det i 60 FPS konstant på en i7 920 i 3.8GHz på Stock kylaren dagen det släpptes till PC, hur är det dåligt optimerat?

Så du lirade GTA IV på 60 fps konstant. På lägsta grafiken etc isåfall. Kom inte o säg något annat för då ljuger du så hårt.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

Man får nästan intrycket att han försade sig när han listade upp några spel!

Permalänk
Medlem

Fan va fräscht, dock var jag rätt säker på att de skulle komma till PC. Känns ju väldigt konstigt om inte.
Längtar gal1 till GTA V!

Visa signatur

oi

Permalänk
Avstängd

happ, då bliré till pc i samband med ny gamingburken! ^^,

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

PC i all ära, men spel av den här typen spelar jag helst slappandes i soffan

Köp en lång hdmi-kabel och en gamepad så är du ju hemma...!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Skrivet av Stisse:

Fan står i ett sånt jävla dilemma. Vänta på PC release eller köpa ett ps3 och spelet. Så jävla jobbigt att rockstar inte kan komma med något som helst datum. Säg bara 2014 så köper jag en ps3a direkt.

Man behöver inte bara den anledningen till att köpa Ps3. Ps3 har väldigt många bra exklusiva titlar som gör det värt det att köpa Ps3 bara för att få spela dom. Hela Uncharted serien, 1, 2 och 3, Heavy Rain, The Last of Us och snart Beyond: Two Souls. Bara dessa 6 spel köpte jag Ps3 för och har fått många timmar spelglädje utav min Ps3a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cousin Cocaine:

Man behöver inte bara den anledningen till att köpa Ps3. Ps3 har väldigt många bra exklusiva titlar som gör det värt det att köpa Ps3 bara för att få spela dom. Hela Uncharted serien, 1, 2 och 3, Heavy Rain, The Last of Us och snart Beyond: Two Souls. Bara dessa 6 spel köpte jag Ps3 för och har fått många timmar spelglädje utav min Ps3a.

Jo jag har ägt ps3 innan. Den har nyligen total brakat dock & ingen garanti kvar heller:( så därför måste jag köpa en ny bara för GTA V. Och egentligen vill jag spara pengarna till ett ps4 istället. Nu kostar ju iofs inte ett ps3 så fasansfullt mycket pengar men känns ändå jäkligt surt.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Visst kan man ignorera klippen men ibland så är det ju spoilers i titeln innan man klickar. När det gäller varför jag tror att det inte kommer i år är ju att Rockstar fortfarande säger att spelet enbart ska släppas till 360 och PS3 i dagsläget. Rockstar själva vet ju att de drog in minst 10x gånger mer pengar på 360versionen av GTA IV jämnfört med PC och det vore dumt att ändra på det

GTA V kommer nästan garanterat handla om människor som på ett eller annat sätt utför kriminella handlingar. Om du överlever en spoiler som denna klarar du nog sånt som inte är mer komplext än att det får plats i en videotitel.

Dold text

GTA-spel har för övrigt ganska ointressanta storys, där de slänger in lite chockerande moments som "Oh no, någon av de extremt kriminella människorna blev plötsligt dödad. You bastards! Äsch, dags att skjuta en tvåbarnsmamma i ansiktet med en hagelbössa för att hon tittade surt på mig."

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

GTA4 var inte dåligt optimerat utan hade höga krav. Ingen gnällde om att Crysis var dåligt optimerat. GTA4 krävde fyra kärnor, 1GB VRAM och 4GB RAM för att något så när flyta på högsta inställningar.

Jag tyckte GTA4 flöt på ok också. Jag hade ingen värsting dator då men AMD P1 4 kärning och ATI/AMD 4850 512mb. Jag vill minnas jag snittade strax över 40 fps och nästan högsta på allt utom upplösning. Har inte provat hur det flyter på på min nyare dator. Men i GTA SA får jag micro stuttering som bara den om jag stänger av frame limiter eller om fps sjunker så mycket men det tror jag inte.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Någon som har förslag på en riktigt bra handkontroll till PC som passar till GTA?

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Jag spelade GTA 4 på min dator och det fungerade jättebra, hade inte allt på högsta, men med en x2 kärning processor och ett HD4850 så fungerade det bra. Så GTA 5 till PC blir nog inga problem, om man har bra grejor.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Någon som har förslag på en riktigt bra handkontroll till PC som passar till GTA?

Xbox 360 handkontrollen.
Jag är inte mycket för konsoler men jag måste säga att jag tycker den handkontrollen är bland de bästa som finns.
Finns både med eller utan sladd.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/gamingtillbehor/gamep...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Ska fungera bra!
Så länge Rockstar inte gör en skit port av samma kvalité som GTA 4 som ofta ses som det sämst optimerade spelet delat med Saints row 2.

Får hoppas Rockstar tar sitt förnuft till fånga och gör det bra efter allt strul med IV!!!

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem

GTA 4 hackade sönder på både Xbox 360 och Ps3, tydliga slowdowns i ex kurvorna när man körde och det var lite detaljer.
Sen var GTA4 en dålig port av en redan dålig optimerat spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

för att man måste dra hdmi kabeln, flytta datorn närmare, köpa en kontroll osv, för att kunna spela det på TVn, och sen kanske man glömmer sitt steam/origin/uplay/osv lösenord eller så blir den hackad, så man kan aldrig riktigt slappna av när man spelar PC spel.

Dina egna hårdvaro problem skall du ju inte dra andra i, som att "dra en HDMI kabel" eller att " flytta datorn närmare" eller "köpa en kontroll" o s v o s v

Det är ju bara praktiska lösningar på "problemet" och vi är många som kör på det viset. Att inte du kan fixa det, innebär inte att det inte går.

Så inlägget:

PC i all ära, men spel av den här typen spelar jag helst slappandes i soffan

Är ett inlägg helt utan belägg med väldigt stora !:tecken

Så är det bara, och det kommer alltid att förbli så.

Många är vi som spelar i soffan, med en Pc, precis som andra spelar i soffan, med en konsol.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Om vi får vänta ända tills 17 september hoppas jag fan inte att det blir någon dålig jävla portning från ps3 / xbox360..

EDIT: Jag förstår inte varför varit så jävla oroliga för att spelet inte skulle komma till PC. Ett så efterlängtat spel skulle väl rockstar inte missa chansen att släppa till PC.

Besides. ALLA ANDRA GTA SPEL HAR KOMMIT TILL PC SÅ LOL TILL ALLA ER SOM TRODDE ATT DET INTE SKULLE KOMMA TILL PC!

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

Vet ej vilket grafikkort du har, eller vilka inställningar.. men jag spelar på MEDIUM, och även med i5 3575k och 7970 så ligger det mellan 40 - 50.
Väldigt sällan hoppar det upp till 60 FPS

Har 2500k 4.2Ghz med ett Asus 560ti, ca 40 fps MED grafik mods, alltid 60 fps utan.
Kanske GTA4 är ett nvidia fan?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit. Allt på max såklart, 1080p