Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Ny update ute, där man kan kan välja om den ska använda mobildata eller ej, om/när man har tillgång/inte tillgång till Wifi.

http://wmpoweruser.com/latest-nokia-lumia-820920-roms-allows-...

Jag vet inte om jag missar poängen, men man kan ju redan som det är stänga av mobildata när man vet att man har Wifi, men detta kanske sköter den biten bättre och per automatik.

Edit: Det verkar vara denna uppdatering som nyss kom till 925, då den även ska innehålla:

"Fullversion av Nokia Glance screen
• Förbättringar av Bluetooth-ljud, FM-radio, och samtal/ljudkvalitet
• Allmän prestanda och förbättrad användbarhet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnza:

Någon som vet vart man kan köpa en Lumia 920 Cyan, från utlandet?
Någon som har beställt en?

Rätta mig om jag har fel, men den kom aldrig till Sverige.

http://www.noovi.de/handys/nokia/nokia-lumia-920-cyan.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnza:

Någon som vet vart man kan köpa en Lumia 920 Cyan, från utlandet?
Någon som har beställt en?

Rätta mig om jag har fel, men den kom aldrig till Sverige.

Inte svar på din fråga, men här har du en bra lösning http://www.katshing.se/mobiltillbehor/skal/nokia_cc-1043_skal...

Permalänk
Medlem

Fick klämt ut 3 dagars batteritid på min 920 med lite användning (lite surf, några timmars musiklyssnande). Före Amber uppdateringen var 2 dagar max vid motsvarande användning.
Mycket trevligt

Permalänk

Sjuukt nice med blockerings appen nu, kan blocka privata nummer och alla radiotjänst/säljar nummer som ringer.

Gillar också Data Sense, var den man väntade på sen starten, Halebop har fortfarande inte löst det för oss som har 4gb och inte 3 så man får ett sms efter 3gb ändå. Med Data Sense ser jag exakt hur mycket jag har kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Sjuukt nice med blockerings appen nu, kan blocka privata nummer och alla radiotjänst/säljar nummer som ringer.

Gillar också Data Sense, var den man väntade på sen starten, Halebop har fortfarande inte löst det för oss som har 4gb och inte 3 så man får ett sms efter 3gb ändå. Med Data Sense ser jag exakt hur mycket jag har kvar.

Hade samma problem, kontakta deras support så får du 4gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Hade samma problem, kontakta deras support så får du 4gb.

har jag missat något? Finns det 4åsså? Är det mkt dyrare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk

Halebop rubbet hade från början 4 gig data men sänktes efter ett tag till 3 gig.

Mvh

Permalänk
Medlem

Lumia 925 med ruskigt bra pris hos Misco Dom har även Ativ S för 1990.

http://www.misco.se/Product/ItemCompare.aspx?IC_AddItemId=594...

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen amber för oss som köpte hos elgiganten? Jag väntar!!!! står coming soon på deras lista

Permalänk
Medlem

Fan vad gott att Jays HF för WP har kommit, Jays 5. Gjorde precis ett köp. Ni som testat Jays vet ju hur grymma de är, men de har tyvärr bara funkat ett tag, sedan har de bara lagt av, men nu har Jays tagit fram specifika till WP, vilket får anses som ett gott betyg åt plattformen i sig. Bästa HF jag testat, grymt ljud, trasselfria och sitter skönt.

http://wmpoweruser.com/windows-phone-8-compatible-ajays-five-...

Perfekt, Jays när man är ute och Nokia Purity HD by Monster med BT hemma.

Permalänk
Medlem

Dustinhome tar 2990kr för 920 nu

Permalänk
Medlem

Ingen amber för min del heller..

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

Jag köpte min på Elgiganten här i Västerås och fick uppdateringen samma dag som den släpptes.

Permalänk
Medlem

kommer den inte denna vecka blir jag lack :p! Kanske får den samtidigt som wp blue .....

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

kommer den inte denna vecka blir jag lack :p! Kanske får den samtidigt som wp blue .....

Den här uppdateringen "amber" är den bara för Nokia? Funderar på att köpa en Samsung Ativ S som är riktigt billig nu men man blir ju lite osäker på hur Samsung sköter uppdateringar då de inte verkar satsa så mycket på Win8.

Permalänk
Medlem

Ja, Amber är endast för Nokia, men Microsoft har släppt uppdatering till windows phone också, står förklarat bra här http://allaboutwindowsphone.com/features/item/18176_In_depth_...

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vad som kan orsaka att skärmen inte släcks när man är i samtal?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Ingen som vet vad som kan orsaka att skärmen inte släcks när man är i samtal?

Kanske är dammigt innanför skalet? Bara en ide.

Permalänk
Medlem

Är extremt nöjd med min telefon nu efter uppdateringen! Var nöjd innan också men nu får jag nog säga att Lumia 920 är den bästa telefon jag har haft. Sen är det en rätt "tråkig" telefon om man vill leka en massa. Men var trött på lekandet och ville ha en telefon med bra kamera, bra batteritid och bra samtalskvalitet och det fick jag

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jaxione:

Är extremt nöjd med min telefon nu efter uppdateringen! Var nöjd innan också men nu får jag nog säga att Lumia 920 är den bästa telefon jag har haft. Sen är det en rätt "tråkig" telefon om man vill leka en massa. Men var trött på lekandet och ville ha en telefon med bra kamera, bra batteritid och bra samtalskvalitet och det fick jag

Mvh J

Jag måste hålla med.

Att samtalskvaliteten faktiskt är märkbart bättre än med min gamla N8 överraskade positivt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av madman99:

Ja, Amber är endast för Nokia, men Microsoft har släppt uppdatering till windows phone också, står förklarat bra här http://allaboutwindowsphone.com/features/item/18176_In_depth_...

Samtidigt är man kanske dum som inte köper Lumia 920 istället och får bättre kamera, 4G, Nokias appar och troligen bättre support o uppdateringar framöver när det bara skiljer 1.000kr mot Samsungen, är lite rädd för vikt o storlek bara, sitter med en 4S idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Kanske är dammigt innanför skalet? Bara en ide.

Fick hjälp på Nokias forum, en reboot räckte för att lösa det

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka mig på att skruva isär telefonen idag och byta skärm som jag fick hem från Kina för någon dag sedan.
Ska bara försöka hitta åt mina Torxbits som jag ska ha liggandes någonstans.

Någon här som provat skruva isär?
Är det svårt?

Kollat på en del videos och det verkar inte speciellt svårt

Jaja, kan bara gå åt helvete...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Nu köpt en Nokia Lumia 520 åt min fader också då jag var så nöjd med min 920
Måste bara hitta en amber uppdatering åt den

Permalänk

amber

YES!! Nu har amber kommit till oss med 1308.002 har installerat den nu..

Permalänk
Medlem

Brushpris på svart Lumia 925 på komplett just nu: 3790:-

Näst billigaste vettiga återförsäljare på prisjakt 3990:-

Visst; bara 150 spänn med frakt inräknat, men för den som tänkt beställa idag är det ju aldrig fel att spara någon hundralapp.

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Stämmer fint, amber har kommit... Installerat o klar på 920in ��

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

Kul, hoppas alarmet funkar imon bara :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Samtidigt är man kanske dum som inte köper Lumia 920 istället och får bättre kamera, 4G, Nokias appar och troligen bättre support o uppdateringar framöver när det bara skiljer 1.000kr mot Samsungen, är lite rädd för vikt o storlek bara, sitter med en 4S idag.

Då kanske en Lumia 925 är ett bättre val.