Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Avstängd
Skrivet av subaru_impreza:

Har fortfarande problem med Wlan. Ska man ta kontakt med Nokia eller återförsäljaren först?
Verkar bara gå att få kontakt med Nokia via sociala medier?

Finns telefonnr på "Om" inne på Inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av subaru_impreza:

Har fortfarande problem med Wlan. Ska man ta kontakt med Nokia eller återförsäljaren först?
Verkar bara gå att få kontakt med Nokia via sociala medier?

Ring Nokia Care på 0776-622 222

Permalänk
Medlem

Måste ha blivit bättre batteritid! Laddade igår morse, nu har jag 61% kvar!! 4G alltid på Bluetooth alltid på fotar lite,surfar och messar ringer och svarar som vanligt. Position på åsså.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Måste ha blivit bättre batteritid! Laddade igår morse, nu har jag 61% kvar!! 4G alltid på Bluetooth alltid på fotar lite,surfar och messar ringer och svarar som vanligt. Position på åsså.

Låter ju kalas! Väntar fortfarande på uppdateringen.. men men

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför ni som väntar inte hämtar hem den själva. Fan vad jag glad jag är att jag gjorde det så fort den sipprade ut, så man kan få njuta ännu längre av det nya och trevliga i luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jag fattar inte varför ni som väntar inte hämtar hem den själva. Fan vad jag glad jag är att jag gjorde det så fort den sipprade ut, så man kan få njuta ännu längre av det nya och trevliga i luren.

Du får gärna skriva om hur du gjorde då..

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Du får gärna skriva om hur du gjorde då..

Visst kan jag det, men jag redan gjort det masa gånger och om folk orkar läsa tråden, inte så långt så finns det grymma guider på hur man gör. Men sitt på röven och var lat. Det var inte jag och jag kan lova att jag nyttjar de nya funktionerna mycket, radio nästan varje kväll, skön avkoppling, klockan på släckt skärm, dubbel-knack för att väcka luren, de nya grymma kamera-apparna. ETC.

Permalänk

Nu finns OTA uppdateringen att hämta i Finland!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Är det operatörer som är så sena med att släppa iväg uppdateringar ? Jag sitter med halebop och fick min i måndags morgon, vad är det för operatörer som ännu inte fått ut amber till sina kunder?

oj, fick fnatt där!! Fredags morgon var det ju!! Hmm vådan av att författa tidigt på morgonen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jäkla skillnad på hur snabbt den startar om nu oxo,tog ju dubbelt så lång tid innan!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Sedan Amber-uppdateringen har jag inte kunnat ta emot MMS.
Får bara texten "Hämta medieinnehåll nu". Händer ingenting när man trycker på länken. Någon som har en lösning? Har Tre som operatör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Är det operatörer som är så sena med att släppa iväg uppdateringar ? Jag sitter med halebop och fick min i måndags morgon, vad är det för operatörer som ännu inte fått ut amber till sina kunder?

oj, fick fnatt där!! Fredags morgon var det ju!! Hmm vådan av att författa tidigt på morgonen.

Det har att göra med vilken firmware man har.

Permalänk
Medlem

SHit nya uppdateringen har gjort under på min telefon. Har alltid varit lite halvt osäker på om man skulle byta telefon då batteri tiden var sämsta jag sett på en telefon (klarade sig inte ens 1 dag). Laddade telefonen natten mellan sön-mån. och nu har jag fortf 68% kvar! vad har dom gjort för under? (kan säga att jag har pratat/sms/surfat lite på telefonen (4g/BT avstängt))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duran:

Sedan Amber-uppdateringen har jag inte kunnat ta emot MMS.
Får bara texten "Hämta medieinnehåll nu". Händer ingenting när man trycker på länken. Någon som har en lösning? Har Tre som operatör.

vad jag vet så kan man inte få mms om man är kopplad till ett wifi

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

vad jag vet så kan man inte få mms om man är kopplad till ett wifi

Jo, det kan man.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Jo, det kan man.

Inte med enbart wifi väl? Jag har aldrig kunnat ta emot mms med wifi utan 3G iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Inte med enbart wifi väl? Jag har aldrig kunnat ta emot mms med wifi utan 3G iaf..

Nej, inte enbart wifi, det stämmer, men så tolkade jag inte honom. Man måste ha täckning i det vanliga mobilnätet också.

Man kan skicka och ta emot MMS utan WIfi men inte utan mobilnätstäckning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Det har att göra med vilken firmware man har.

Var lite osäker på om det var så, då jag flashade sv i min norska lur. Men jag har inte haft problem med att ta emot uppdateringar. Men jag hade väl tur och hittade en fw som inte sabbade för nya uppdateringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I länken nedan kan alla se vad som medföljer i Amber, så ni kan checka av vad ni har fått och se om den är komplett eller om något återstår.

http://allaboutwindowsphone.com/features/item/18176_In_depth_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Var lite osäker på om det var så, då jag flashade sv i min norska lur. Men jag har inte haft problem med att ta emot uppdateringar. Men jag hade väl tur och hittade en fw som inte sabbade för nya uppdateringar.

Ja det är ju najs att du hittat en sån FW så du kan köra OTA uppdateringar senare. Har för mig jag läste här att OTA uppdateringar inte var möjlig efter en manuell installation av FW. Men nu kommer väl uppdateringen snart så det är ingen big deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

I länken nedan kan alla se vad som medföljer i Amber, så ni kan checka av vad ni har fått och se om den är komplett eller om något återstår.

http://allaboutwindowsphone.com/features/item/18176_In_depth_...

Tack! Verkar ju vara väldig användbar länk. Ska kolla det när min uppdatering kommer. För övrigt så förstår jag verkligen inte mig på systemet som uppdateringarna kommer. Verkar på användare här att funktioner kommer lite allt eftersom man har gjort den stora uppdateringen. SMS filter har ju nämnts. Borde ju vara så att antingen har du den nya uppdateringen med dess funktioner, eller så är du kvar på den gamla.

Men men, det finns säkert någon bra förklaring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Tack! Verkar ju vara väldig användbar länk. Ska kolla det när min uppdatering kommer. För övrigt så förstår jag verkligen inte mig på systemet som uppdateringarna kommer. Verkar på användare här att funktioner kommer lite allt eftersom man har gjort den stora uppdateringen. SMS filter har ju nämnts. Borde ju vara så att antingen har du den nya uppdateringen med dess funktioner, eller så är du kvar på den gamla.

Men men, det finns säkert någon bra förklaring.

Förklaringen är den att de funktioner som kommer sist, samtal+sms-filter, kamera-apparma, etc är saker utanför GDR2 (GDR2 + detta blir Amber för oss), som Nokia ger sina användare, därför trillar de nog in efter själva WP-updaten. Låter logiskt och så¨har det varit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Förklaringen är den att de funktioner som kommer sist, samtal+sms-filter, kamera-apparma, etc är saker utanför GDR2 (GDR2 + detta blir Amber för oss), som Nokia ger sina användare, därför trillar de nog in efter själva WP-updaten. Låter logiskt och så¨har det varit.

Aah ok Amber är inte rena GDR2, utan GRD2 + nokias anpassningar. Men ändå lite knäppt att man behöver starta om mobilen några gånger innan tilläggen kommer. Borde la känna av det på "första försöket".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Aah ok Amber är inte rena GDR2, utan GRD2 + nokias anpassningar. Men ändå lite knäppt att man behöver starta om mobilen några gånger innan tilläggen kommer. Borde la känna av det på "första försöket".

kan det bero på vilka appar man installerat innan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Nja, mina Nokia-appar uppdaterade jag innan ja fick Amber. Nya grejer som att blocka sms och nummer fanns så fort updateringen var klar, behövde inte göra några extra omstarter. Den funkationen kom i en uppdatering av appen extras+info. Tror det var två omstarter totalt sen fanns alla nya grejer.

Permalänk
Medlem

Jag kan tillägga att för oss som har en L920 ifrån Elgiganten så kickar 4G igång utan problem...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Sen den senaste uppdateringen så släcker inte min skärm sig när jag pratar i telefon, vad kan orsaka det? Det var 10328.78 som fuckade up det.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken skillnad det blev på batteritiden i uppdateringen som kom. Mitt batteri höll inte ens en dag förut men nu kramar den ur två dagar utan problem.

Btw hur syncar man bilder direkt till en mapp i datorn utan att behöva koppla in telefonen?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jäklar vilken skillnad det blev på batteritiden i uppdateringen som kom. Mitt batteri höll inte ens en dag förut men nu kramar den ur två dagar utan problem.

Btw hur syncar man bilder direkt till en mapp i datorn utan att behöva koppla in telefonen?

Genom att installera Skydrive.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan köpa en Lumia 920 Cyan, från utlandet?
Någon som har beställt en?

Rätta mig om jag har fel, men den kom aldrig till Sverige.

Visa signatur

EVGA X58 SLI3 | Intel i7 950 | 1 x Msi 560 Twin frozr @1000/2100mhz | 6gb Corsair 1600MHz | AX850 80+ | Fractal Design XL