Dina fem spel du hatar mest!

Permalänk
Medlem

Dina fem spel du hatar mest!

Som rubriken, nämn några av dina mest hatade spel.

Tråden Off-Topic
Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1233474-d...

Allt det där finns redan en tråd för :).

EDIT:Satan du var snabbare.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Alla FPS som belönar camping genom ta bort accuracy när man rör sig. Oj vad jag saknar tiden då man behövde klara av att både sikta och göra sig svårträffad samtidigt. Borde täcka upp 5 st

Permalänk
Medlem

cs:s
cs:go
shootmania
cod
bf
Gör min lista med tanke på hur spelen har förstört fps och/eller fps inom esport.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Alla onlinespel av den enkla anledningen till att folk är dumma i huvudet på internet.
Det räcker med att folk är oförskämda på mitt jobb.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:
Skrivet av 93Clocker:

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1233474-d...

Allt det där finns redan en tråd för :).

EDIT:Satan du var snabbare.

Det är skillnad på sämsta och mest hatade.

OT: League of Legends

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det är skillnad på sämsta och mest hatade.

Jepp, men i den andra tråden verkar folk ta upp de mest hatade än de sämsta iallafall ...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

finns det inte en likadan tråd redan?

Skrivet av 93Clocker:

Allt det där finns redan en tråd för.

Stoppa pressarna! Detta är alltså samma sak för er?

Skrivet av Lexikon:
  • Hat

Synonymer: avsky, fientligt sinnelag, mycket stark avsky

Skrivet av Lexikon:
  • Sämst

Synonymer: bristfällig, inte bra, kass, usel, värdelös

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jepp, men i den andra tråden verkar folk ta upp de mest hatade än de sämsta iallafall ...

Vet, sen genom att läsa inlägg så känns det som ingen har spelat ett spel innan 2010.

Permalänk
Medlem

Varför så mycket fokus på det som är negativt? Spär ju bara på det allt mer växande generella hatet och allt det ni ogillar med spelen förstoras.

Spela något annat eller gå ut och lägg er på en äng tills ni andas lugnt igen.

Permalänk

Bethesda Softworks när dom fördummade Oblivion. Visst, de tjänade på det och fick massa casual-gamers på kroken men för mig var det ett svek. Då har jag ändå bara spelat Morrowind.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Varför så mycket fokus på det som är negativt? Spär ju bara på det allt mer växande generella hatet och allt det ni ogillar med spelen förstoras.

Spela något annat eller gå ut och lägg er på en äng tills ni andas lugnt igen.

Jag lever för att hata och klaga på saker. Finns inge roligare.

Skrivet av Ninotramp:

Bethesda Softworks när dom fördummade Oblivion. Visst, de tjänade på det och fick massa casual-gamers på kroken men för mig var det ett svek. Då har jag ändå bara spelat Morrowind.

Håller med, jag var så besviken. En av anledningarna till att jag inte gillade Skyrim, ännu mer fördummat.

Permalänk
Medlem

SIMS
SIMS
SIMS
SIMS
SIMS

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Varför så mycket fokus på det som är negativt? Spär ju bara på det allt mer växande generella hatet och allt det ni ogillar med spelen förstoras.

Spela något annat eller gå ut och lägg er på en äng tills ni andas lugnt igen.

Det är ingen nyhet att speltrenden har gått upp och kvaliten störtdykit dom senaste 7 åren

"The needs of the many outweigh the needs of the few"

Är spelutvecklarnas motto idag, allt handlar om att leverera så många exemplar som möjligt, om det är ett bra spel betyder inte ett skvätt, falsk marknadsföring är standarden idag, inga demos för att dom vet att produkterna är skräp, skulle folk få testa det först så skulle dom inte få sälja.

Att folk ska få uttrycka sin ilska över detta är en självklarhet, folk borde bojkotta spel helt och hållet idag så utvecklarna får tummen ur baken och gör ett bra spel istället från första början, men dagens casual gamers tänker inte, dom köper spelet en månad innan det ens släpps utan att ha testat demo och bara sett ett par bilder som är extremt missvisande och en teaser trailer som är cinematic, inte konstigt att utvecklarna fortsätter att göra skräp, dom lurar ju spelarna i grunden.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag hatar inte spel eller spelutvecklare, de försöker nästan alltid bygga sitt drömspel och göra det så bra som möjligt.

Hatar däremot gamla gnälliga spelare, speciellt den sort som anser sig mer värd för de är entusiaster eller har varit med från början.
Om du inte gillar något så spela inte skiten, du behöver inte skriva två romaner om varför på ett forum!

Skrivet av zhrooms:

Inte så konstigt då majoriteten av folk som besöker SweClockers idag är registrerade efter 2010, ny breed av "gamers" som växt upp med Xbox 360 och PS3, aka casuals som inte ens vet vad Quake är och tror Crossfire och SLI är samma sak

Riktigt komiskt att läsa hur du spyr galla om alla dessa neddummade gamers och spel och sedan i samma andetag "hatar" Kerbal Space Program för att man behöver lära sig hur saker fungerar i verkligheten och för att det tar "en vecka" att lära sig spela det. Underhållning i högsta grad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Bethesda Softworks när dom fördummade Oblivion. Visst, de tjänade på det och fick massa casual-gamers på kroken men för mig var det ett svek. Då har jag ändå bara spelat Morrowind.

Hah! Även jag säger Bethesda Softworks, men orsaken för mig är när dom fördummade Fallout och körde serien i botten. DET kan man kalla svek.

Permalänk
Medlem

Ah, äntligen en tråd som passar mig perfekt.
1. Dota 2 - För mycket ryssar och annat pack som inte kan Engelska som gör en förbannad och hatisk.
2. World of Warcraft - Antifeminism spel på hög grad.
3. Ghost Recon Advanced Warfighter 2 - Ètt hatat multiplayer läge där man dör extremt ofta pga pingskillnader mellan spelarna.
4. Splinter Cell - Aldrig förstått meningen med att spela något så tråkigt som detta. Hoppa omkring och leka spion passar 10 åringar.
5. Bloodline Champions - Hatar typen av spel. "MMO Arena" eller vad det kallas.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Ah, äntligen en tråd som passar mig perfekt.
1. Dota 2 - För mycket ryssar och annat pack som inte kan Engelska som gör en förbannad och hatisk.
2. World of Warcraft - Antifeminism spel på hög grad.
3. Ghost Recon Advanced Warfighter 2 - Ètt hatat multiplayer läge där man dör extremt ofta pga pingskillnader mellan spelarna.
4. Splinter Cell - Aldrig förstått meningen med att spela något så tråkigt som detta. Hoppa omkring och leka spion passar 10 åringar.
5. Bloodline Champions - Hatar typen av spel. "MMO Arena" eller vad det kallas.

Va kul att man är en 10 åring igen:)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ixos:

Jag hatar inte spel eller spelutvecklare, de försöker nästan alltid bygga sitt drömspel och göra det så bra som möjligt.

Hatar däremot gamla gnälliga spelare, speciellt den sort som anser sig mer värd för de är entusiaster eller har varit med från början.
Om du inte gillar något så spela inte skiten, du behöver inte skriva två romaner om varför på ett forum!

Riktigt komiskt att läsa hur du spyr galla om alla dessa neddummade gamers och spel och sedan i samma andetag "hatar" Kerbal Space Program för att man behöver lära sig hur saker fungerar i verkligheten och för att det tar "en vecka" att lära sig spela det. Underhållning i högsta grad

Dock har det blivit så.
Man accepterar allt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Nu brukar jag inte hata spel, kanske ogilla vissa aspekter.

MEN, Airline Tycoon 2 är ett undantag. Fruktansvärt dåligt intuitivt system som känns väldigt ineffektivt och allmänt kasst, allt detta blandat med en löjlighetsfaktor som är dess grafiska stil gör att detta spelet är ett av de värsta spelen jag spelat, hatade det i princip från det att jag hade påbörjat ett nytt spel.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

5. Bloodline Champions - Hatar typen av spel. "MMO Arena" eller vad det kallas.

OT: Innan patchen med medallions och diverse så var det ett utav dom få nyare spelen som var 100% skill. Man måste väl ändå ge dom ett litet plus i kanten för att dom pekar utvecklarna i rätt riktning på den fronten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Riktigt komiskt att läsa hur du "hatar" Kerbal Space Program för att man behöver lära sig hur saker fungerar i verkligheten och för att det tar "en vecka" att lära sig spela det. Underhållning i högsta grad

"Underhållning i högsta grad", ja du, är KSP det? Nej juste, det är det inte om det inte finns beskrivningar, tutorials eller nånting om hur man kommer igång, har aldrig spelat ett spel med så lite information någonssin, och uppe på det så är prestandan horribel och grafiskt sett ser det ut som ett spel från 2000, det är ett genialt koncept, rymd exploration, bygga egna rymdfarkoster m.m, men som sagt dom verkar ha prioriterat helt fel under utvecklingens gång, poor execution verkligen. Om några år kanske dom fått till det men just nu är det riktigt uselt, vilket är synd. Därav känner jag ilska mot det för det går inte att förstå genom en rutten överkomplicerad UI, måste sitta och gräva i keybinds för att förstå vilken knapp som gör vad, timmar åter timmar innan man ens kan komma igång med det. Det ska verkligen inte vara så, det fattar vem som helst.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:
  • Kerbal Space Program, utvecklarna har prioriterat helt fel, tar en vecka att lära sig och 30 FPS på vissa planeter med CPU i 5GHz, ser skräp ut f.ö

Jag trodde hela meningen med spel är att man ska behöva lära sig något för att ta sig till målen, speciellt sandbox-spel. Sedan har jag hört att det är jättekul att klanka på spel som befinner sig i alpha stadie för att man får 30 fps på några ställen.

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

"Underhållning i högsta grad", ja du, är KSP det? Nej juste, det är det inte om det inte finns beskrivningar, tutorials eller nånting om hur man kommer igång, har aldrig spelat ett spel med så lite information någonssin, och uppe på det så är prestandan horribel och grafiskt sett ser det ut som ett spel från 2000, det är ett genialt koncept, rymd exploration, bygga egna rymdfarkoster m.m, men som sagt dom verkar ha prioriterat helt fel under utvecklingens gång, poor execution verkligen. Om några år kanske dom fått till det men just nu är det riktigt uselt, vilket är synd. Därav känner jag ilska mot det för det går inte att förstå genom en rutten överkomplicerad UI, måste sitta och gräva i keybinds för att förstå vilken knapp som gör vad, timmar åter timmar innan man ens kan komma igång med det. Det ska verkligen inte vara så, det fattar vem som helst.

Men sen är inte KSP riktat mot folk som bara vill sätta sig och spela och allt är framför dem. (dessutom är det bara vadå 3 knappar man måste kunna?)
Dessutom har du helt fel att hata bf4 då det inte ens är släppt.

Känns lite som att folk hatar ett spel för att det inte passar dem i smaken. Det är ju inte spelens fel. Dåliga spel kan vara spel som har många buggar, mycket dålig grafik, dålig story mm...

Permalänk
Medlem

wow: pga att folk blir så jävla beroende och går ner sig totalt i skiten, har flertalet vänner som börjat spela skiten och totalt struntar i allt och bara sitter dag ut och dag in och spelar.
värre än missbrukare..

edit en till sak jag hatar med wow, man måste betala månadsvis för att få spela, jag tycker att man ska köpa spelet och sen ha fri tillgång till det hela tiden.
detta gäller dock inte bara wow, jag bojkottar alla spel som mjölkar sina kunder på detta sättet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vact:

Alla FPS som belönar camping genom ta bort accuracy när man rör sig. Oj vad jag saknar tiden då man behövde klara av att både sikta och göra sig svårträffad samtidigt. Borde täcka upp 5 st

Du satte huvudet på spiken.
Allting ska vara så jäkla verklighetstroget nuförtiden. Trodde spel var en typ av verklighetsflykt. Ett sätt att åka på äventyr utan konsekvenser.

Men nej, man ska ligga i en buskjävel med solen i ögonen och vänta på quick time events.

Mirrors edge är nog det överlägset mest verklighetstrogna av mina favoritspel.

Mest hatade är nog Sim City "5" och Brink. Båda två är kolossala besvikelser. Kommer dock inte på fler för tillfället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av empo021:

wow: pga att folk blir så jävla beroende och går ner sig totalt i skiten, har flertalet vänner som börjat spela skiten och totalt struntar i allt och bara sitter dag ut och dag in och spelar.
värre än missbrukare..

edit en till sak jag hatar med wow, man måste betala månadsvis för att få spela, jag tycker att man ska köpa spelet och sen ha fri tillgång till det hela tiden.
detta gäller dock inte bara wow, jag bojkottar alla spel som mjölkar sina kunder på detta sättet.

Tar betalt för sin produkt menar du? Hur ska dom betala dom som jobbar åt företaget har du tänkt? 100 kr, lite värre än en bigmac på McDonalds! Tycker du 1200 kr per år är en dyr hobby?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av oouhdawg:

Tar betalt för sin produkt menar du? Hur ska dom betala dom som jobbar åt företaget har du tänkt? 100 kr, lite värre än en bigmac på McDonalds! Tycker du 1200 kr per år är en dyr hobby?

exakt dom bästa spelen för MMO är månads betalning enligt mig.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Tar betalt för sin produkt menar du? Hur ska dom betala dom som jobbar åt företaget har du tänkt? 100 kr, lite värre än en bigmac på McDonalds! Tycker du 1200 kr per år är en dyr hobby?

nej det är inte speciellt dyrt, det är konceptet jag ogillar.
har man köpt ett spel så har man, man ska inte behöva betala månadsvis för att få spela det.