Permalänk

Bästa Story I Spel

Hej.

Jag har spelat multiplayer VÄLDIGT länge nu och vill ta en paus och spela något bra Single-Player

Enda kravet : Story, Story och åter Story

Har / Ska spela

Jag har självklart spelat Half-Life serien den var riktigt bra
Jag har ps3 så The Last Of Us är ett alternativ, Bioshock Infinite har jag kollat på men är det värkligen så bra.
Några som jag har varit sugen på är : Bioshock 1&2 och Dishonored

Men vilket är bäst

Edit: Har Metro 2033, Dead Island och Crysis 2 är det värt att spela något av dom?

Visa signatur

Hej...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Hej.

Jag har spelat multiplayer VÄLDIGT länge nu och vill ta en paus och spela något bra Single-Player

Enda kravet : Story, Story och åter Story

Har / Ska spela

Jag har självklart spelat Half-Life serien den var riktigt bra
Jag har ps3 så The Last Of Us är ett alternativ, Bioshock Infinite har jag kollat på men är det värkligen så bra.
Några som jag har varit sugen på är : Bioshock 1&2 och Dishonored

Men vilket är bäst

Edit: Har Metro 2033, Dead Island och Crysis 2 är det värt att spela något av dom?

Det jag skulle rekommendera är att lira Metro 2033 (om du inte redan har spelat det) och Metro Last Light.
Troligtvis den bästa storyn jag varit med om i något spel hittills!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Hej.

Jag har spelat multiplayer VÄLDIGT länge nu och vill ta en paus och spela något bra Single-Player

Enda kravet : Story, Story och åter Story

Har / Ska spela

Jag har självklart spelat Half-Life serien den var riktigt bra
Jag har ps3 så The Last Of Us är ett alternativ, Bioshock Infinite har jag kollat på men är det värkligen så bra.
Några som jag har varit sugen på är : Bioshock 1&2 och Dishonored

Men vilket är bäst

Edit: Har Metro 2033, Dead Island och Crysis 2 är det värt att spela något av dom?

The last of us är ett måste.
Mass Effect gillar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Hej.

Jag har spelat multiplayer VÄLDIGT länge nu och vill ta en paus och spela något bra Single-Player

Enda kravet : Story, Story och åter Story

Har / Ska spela

Jag har självklart spelat Half-Life serien den var riktigt bra
Jag har ps3 så The Last Of Us är ett alternativ, Bioshock Infinite har jag kollat på men är det värkligen så bra.
Några som jag har varit sugen på är : Bioshock 1&2 och Dishonored

Men vilket är bäst

Edit: Har Metro 2033, Dead Island och Crysis 2 är det värt att spela något av dom?

Warcraft 3 spelen har ju riktigt bra story. Bara 89 kr på webhallen för kanske 80 timmar speltid!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 har skön story och med makalöst bra voice acting.
Fallout-serien.

Permalänk
Medlem

Kolla på walking dead från telltale games. Grym story

Permalänk
Medlem

Mass Effect serien har riktigt bra story och lore. Ettan är lite stelt men ändå bra. Tvåan är ett av de absolut bästa spelen jag har spelat under mina år, och då har jag ändå spelat mycket Trean är lite mer gears of war, men du kanske gillar sånt

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Jag vet inte men The last of us måste du spela igenom, jag tyckte även Farcry 3 va bra singleplayer

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Star Wars Knights of the Old Republic är ett mästerverk. (Ej blandas ihop med nya "Star Wars The Old Republic")

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Finns väldigt mycket, olika genrer osv.
Ett tips är att kolla toppen på metacritic. Titlar med både höga metascores och användarbetyg kan inte gå fel

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Star Wars Knights of the Old Republic är ett mästerverk. (Ej blandas ihop med nya "Star Wars The Old Republic")

Gärna med mods för både utökad och modernare spelupplevelse!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed serien

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Hej.

Jag har spelat multiplayer VÄLDIGT länge nu och vill ta en paus och spela något bra Single-Player

Enda kravet : Story, Story och åter Story

Har / Ska spela

Jag har självklart spelat Half-Life serien den var riktigt bra
Jag har ps3 så The Last Of Us är ett alternativ, Bioshock Infinite har jag kollat på men är det värkligen så bra.
Några som jag har varit sugen på är : Bioshock 1&2 och Dishonored

Men vilket är bäst

Edit: Har Metro 2033, Dead Island och Crysis 2 är det värt att spela något av dom?

Bioshock Infinite är ett skit bra spel

Visa signatur

Intel Core i5-2500k @ 4,5 ghz| MSI Z77A-S03 | 2x MSI GeForce GTX 660 | Corsair 4GBX2| intel SSD 40gb | Corsair TX650 | Silverstone Raven RV03 |

Permalänk
Medlem

Homeworld 1 & 2. Lär väl släppas på Steam snart.

Permalänk
Medlem

Alan Wake har grymt bra story. Stroyn i Dead Island är skamligt dålig.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Jag personligen gillar verkligen storyn i alla Bioshock och Assassin's Creed spelen.

Några andra jag tyckt varit kul där jag gillat storyn Mass Effect, The Walking Dead, Devil May Cry, Fallout 3/New Vegas, även om inte alla kanske har jätte djup story så har jag i alla fall gillat dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Star Wars Knights of the Old Republic är ett mästerverk. (Ej blandas ihop med nya "Star Wars The Old Republic")

Håller med dig. Tycker dock att KOTOR II var det bästa. KOTOR II är väldigt inriktad i den mörka sidan. Och spelet beskriver den mörka sidan helt fantastiskt!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

Dishonored och The Walking Dead är mina favoritspel från 2012. Dishonored har jäkligt intressant lore och bra story överlag, men gameplayet är nog det bästa med spelet.
TWD är ju point-and-click, men storyn är så fruktansvärt bra att det blir bra ändå.

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem

The Walking Dead.
Bästa spelet jag kört på säkert 8+ år.
Inte suttit so klistrad vid ett singelplayer spel sen den gamla goda tiden.

LÄÄÄÄÄNGTAR till uppföljaren.

Permalänk
Medlem

Dear Esther tycker då jag är väldigt trevligt, även om det kanske är lite mer av en interaktiv film (och dessutom tar slut väldigt, väldigt snabbt). Oavsett så har jag inte spelat något lika stämningsfullt varken före eller efter.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk

Last of Us, amazing (mycket bättre än bioshock infinite imo men Bioshock var väl också bra)
Som många sagt, Walking Dead serien va riktigt bra.
Rebooten av Tomb Raider var inte helt fel heller.
Gone Home, litet kort indie spel men forfarande väldigt bra

Visa signatur

Kalas

Permalänk
Medlem

The Walking Dead av Telltale Games! Ett av de bästa spelen jag har spelat, blir ännu roligare om du har lite vänner att diskutera spelet och dina val med. Dom håller dessutom på att utveckla en Säsong 2 av spelet också, vilket jag längtar till som f*n! Ungefär som när man satt och väntade på att episoder i första säsongen fast x100000 ^^

Rekommenderar också tvserien och serietidningarna!

Visa signatur

Spec:
| Chassi: Antec P280 | PSU: Fractal Design Integra R2 750W | Mobo: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II 965 BE OC 3,7GHz+ Cooler Master Hyper 212 Evo| GPU: Zotac GeForce GTX 770 4GB | RAM: 8GB 4x2GB 1300Mhz | HDD: 1TB + 250GB + 250GB + 150GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Gärna med mods för både utökad och modernare spelupplevelse!

Har inte testat några mods faktiskt. Några du kan rekommendera?

Åh, nu måste jag spela igenom det igen!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Har inte testat några mods faktiskt. Några du kan rekommendera?

Åh, nu måste jag spela igenom det igen!

Heheh, tagga! Nej men TSL restored osv, googla på kotor mods så ser du

Det finns bland annat en extra planet osv

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

OFFTOPIC: Om du vill slappna av lite rekommenderar jag medan of honor singleplayer
Knivhugga döda personer eller göra som man själv vill särskilt i uppdrag 3

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Bästa storyn jag har kört är absolut Heavy Rain. Synd bara att det är PS3 exklusivt så att inte PC-ägarna får njuta av detta underbara och annorlunda spel. Till dator så var Bioshock Infinite riktigt bra välskrivet.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk

Spec Ops: The Line har en väldigt grym story, grymt bra och helt enkelt grym. Jag var nästan helt matt när jag klarade det och tänkte typ: holy moly fuck vad var det där?
Själva spelandet är tyvärr inget vidare men det är ändå helt klart värt att köra igenom, enligt mig.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

Kom precis på att Alan Wake har nog den bästa storyn till PC som jag har kört. Känns precis som i en skräckfilm man inte vill vara i

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk

gillar mass effect skarpt, dead space har väll även en helt ok story

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Hej.

Jag har spelat multiplayer VÄLDIGT länge nu och vill ta en paus och spela något bra Single-Player

Enda kravet : Story, Story och åter Story

Har / Ska spela

Jag har självklart spelat Half-Life serien den var riktigt bra
Jag har ps3 så The Last Of Us är ett alternativ, Bioshock Infinite har jag kollat på men är det värkligen så bra.
Några som jag har varit sugen på är : Bioshock 1&2 och Dishonored

Men vilket är bäst

Edit: Har Metro 2033, Dead Island och Crysis 2 är det värt att spela något av dom?

Av dom spelen, lätt Metro 2033!

En i mina ögon underskattad serie: Dead Space

Andra spel jag tyckt varit riktigt bra på senaste: Far Cry 2, Tomb Raider och Dishonored.

Överskattade: Många däribland även Bioshock (nyaste), blev väldigt repetitivt tyckte jag och storyn bar faktiskt inte upp hela tiden, men kul ändå^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."