Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Hej Inet!

Tänkte kolla ungefär när detta ordernummer beräknas att skickas?

Ordernummer: 5997932

Mvh. Joakim

Skickades från m.sweclockers.com

Notera att denna tråd ej är till för enskilda ärenden. För snabbast service ringer du dom, eller kontaktar dom vi PM.
// Batman

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hej Inet en kompis till mig köpte ett nätagg av er i början av året tillsammans med lite andra saker, nu är det så att han gav mig agget i present, kvitto har jag fått (vidarebefordrat pdf från er)
nu är det så att fläkten har börjat skramla på det agget, förmodligen lagret som lagt av... men man hör det bara när fläkten går upp i varv typ under belastningen av mitt 7970 när det ligger i 99% load av mitt bitcoin mining program.
gäller garantin även om han gav mig agget men han står på kvittot?
alltså kan jag skicka in agget på garantin eller måste min kompis göra det?

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Miljovänligt

PS. Inet, önskar Corsair K70 svart för 999kr igen som ni hade för länge sedan

Permalänk
Inet
Skrivet av Drasteroid:

Hej Inet!

Tänkte kolla ungefär när detta ordernummer beräknas att skickas?

Ordernummer: 5997932

Mvh. Joakim

Skrivet av Batman:

Skickades från m.sweclockers.com

Notera att denna tråd ej är till för enskilda ärenden. För snabbast service ringer du dom, eller kontaktar dom vi PM.
// Batman

Som Batman skriver så är denna tråden tyvärr inte till för enskilda ärenden och du får även snabbast och bäst hjälp om du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se.

Skrivet av bl00keRs:

Kommer ni att få in WD My Passport Ultra 1TB?

Tyvärr inte som det ser ut just nu.

Skrivet av cybermas:

Hej Inet en kompis till mig köpte ett nätagg av er i början av året tillsammans med lite andra saker, nu är det så att han gav mig agget i present, kvitto har jag fått (vidarebefordrat pdf från er)
nu är det så att fläkten har börjat skramla på det agget, förmodligen lagret som lagt av... men man hör det bara när fläkten går upp i varv typ under belastningen av mitt 7970 när det ligger i 99% load av mitt bitcoin mining program.
gäller garantin även om han gav mig agget men han står på kvittot?
alltså kan jag skicka in agget på garantin eller måste min kompis göra det?

Så länge det är ett vanligt garantiärende så är det OK att det är din kompis namn på kvittot. Du kan dock inte använda dig av reklamationsrätten om det är så att det är ett annat namn som står på kvittot utan då måste det det vara din kompis som gör det.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Var inne på Inet idag för att se om de hade något preliminärt datum för Ivy Bridge-E, framförallt 4820k. Fick svaret "Nästa år" och hänvisades till att köpa 3820. Av tidigare erfarenhet från butiken så förväntade jag mig faktiskt mer upplyst personal.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Något datum tillgängligt på när ni kommer att få in den vita varianten av Bitfenix Recon igen?

Kan vara värt att kolla till priset på Gigabytes GTX 770 4GB variant också, i produktlistan står det 3896 kr, men går man in på enbart kortet så ligger det på 3990 kr.

EDIT: Finns det några planer på att ta in en dvdbrännare med vid front? Ev. kan ni rekommendera någon med utbytbar front som man kan måla om själv?

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Jag beställde MB, CPU, RAM och vattenkylning från Inet och fick paketet efter 2 dagar.
Pingvinstång och snabb leverans, vad mer behöver man?

Installerade allt men sen ville inte datorn starta, felsökte i flera timmar och kopplade ur nästan allt men ingenting hände när jag tryckte på startknappen, inte heller när jag förökte kortsluta pinnarna på MB för att starta
Jag trodde att det var MB som är felaktig och efter 2 besök hos Inet i Stockholm installerade jag om allt igen och nu fungerar datorn som det ska.
Vet inte vad det var för fel första gången men iaf vill jag tacka personalen i Stockholm för ett mycket bra bemötande trots att jag var där 2 ggr och trodde att det var fel på produkterna.

Ville helt enkelt skriva här och bara säga stort tack Inet, ni är bäst.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av DaniZzH:

Hej,

Nu har det jag inte trodde kunde hända hänt!
Jag har nämligen tagit emot en defekt produkt från inet!
Efter alla dessa år av handlande har ALLTID ALLA produkter fungeral felfritt vid leverans!
Men i fredags tog jag emot min nya dator med en ny skärm.
Vid inkoppling av den nya datorn under lördagsförmiddag så inser jag att jag har en KNALLRÖD pixel som lyser hela tiden
ganska centrerat i skärmen. Jag dundrar ner till Inet Sisjön och lämnar in skärmen och hoppas dom kan hjälpa mig.
Fick även reda på att om det inte byts på garantin så "Köper dom tillbaka skärmen till 80% av nypriset".
Förstår inte hur det kan bli såhär när den är "Pixeldöd on arrival". Trist, men händer även i dom finaste familjerna!
Anledningen till denna tråd? Ville bara skriva av mig lite.

p.s Pingvingstången låg i botten på paketet! d.s

\\Danne

Om du har köpt den via hemsidan och de vägrar byta skärmen alt bara erbjuda 80% av värdet, hävda återköp via distansavtalet för att därefter beställa en ny skärm!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara titta om ni har någon idé om när era försenade Asus 780 Dc2 kommer in? Är sugen på ett och det går inte slå era priser på det kortet.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Tack för ert arbete med min samsung laptop, gällande en ominstallation, därimot skulle det vara bra om ni i framtiden uppdaterar grafikkortet till senaste V.320 ist för V.306 när ni ändå passar på att hämta hem alla uppdateringar men inte uppdaterar grafikkortet till senaste version förstår jag inte, man betalar trots allt 599:- och vill ju få en optimerad dator för bästa prestanda!
men strunt samma det går ju ändå ganska snabbt att göra själv, men jag tänker för de som inte är så bra på datorer.

Permalänk
Medlem

Hej! Ni har ingen aning om när duckys shine3 tangentbord kommer in i lager? Och när de kommer in, kommer det finnas röd LED med bruna switchar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexan92:

Tack för ert arbete med min samsung laptop, gällande en ominstallation, därimot skulle det vara bra om ni i framtiden uppdaterar grafikkortet till senaste V.320 ist för V.306 när ni ändå passar på att hämta hem alla uppdateringar men inte uppdaterar grafikkortet till senaste version förstår jag inte, man betalar trots allt 599:- och vill ju få en optimerad dator för bästa prestanda!
men strunt samma det går ju ändå ganska snabbt att göra själv, men jag tänker för de som inte är så bra på datorer.

Du får ju inte många FPS extra med 0,320:) Dessutom är det många med problem, med just ,320 (inte alla och jag vet inte om laptops också är drabbade).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hur lägger man till fraktfritt sweclockers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungenaik:

Hur lägger man till fraktfritt sweclockers?

https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Inet

Ny vecka, nya möjligheter och nya kampanjer! Vill passa på och tipsa om vår kampanj på Nvidiakort från Asus som vi sparkade igång i slutet av förra veckan. Som grädde på moset så skickar vi även med det kommande Batmanspelet med GTX 660 och uppåt (gäller alla tillverkare)!

http://www.inet.se/kampanj/1181/nvidia-weeks-asus-batman-arkh...

http://www.inet.se/kampanj/1172/nvidia-gear-up-for-batman-ark...

Skrivet av RaZman:

Var inne på Inet idag för att se om de hade något preliminärt datum för Ivy Bridge-E, framförallt 4820k. Fick svaret "Nästa år" och hänvisades till att köpa 3820. Av tidigare erfarenhet från butiken så förväntade jag mig faktiskt mer upplyst personal.

Hej RaZman! Vill börja med och be om ursäkt över att svaret här har dröjt. När det gäller release av nya produkter så försöker vi alltid att vara så uppdaterade som möjligt, men tyvärr så är det ibland svårt att hänga med. Vi försöker uppdatera oss så mycket som möjligt genom att kolla på SweClockers och liknande sidor, men ibland missas vissa saker. Man skulle kunna tro att vi sitter på förhandsinformation från tillverkarna långt innan produktsläpp, men faktum är att det oftast läcker ut på nyhetssidor såsom SweClockers eller liknande innan vi får "hemlighetsstämplad" information från dem själva.

När det gäller Ivy Bridge E så har jag nu informerat personalen om vad som gäller och när de kommer in. Dock så sätter tillverkarna oss i en lite knepig situation vid nya produktsläpp då vi enligt avtal oftast inte får nämna när de släpps om datumet inte är officiellt. Att svara nästa år känns dock lite onödigt då snarare släpps vääääldigt snart!

Skrivet av suzaku:

Något datum tillgängligt på när ni kommer att få in den vita varianten av Bitfenix Recon igen?

Kan vara värt att kolla till priset på Gigabytes GTX 770 4GB variant också, i produktlistan står det 3896 kr, men går man in på enbart kortet så ligger det på 3990 kr.

EDIT: Finns det några planer på att ta in en dvdbrännare med vid front? Ev. kan ni rekommendera någon med utbytbar front som man kan måla om själv?

Angående fläktkontrollern så är den vita varianten en beställningsvara och beräknad leveranstid är 1-2 veckor från att vi får in en kundorder. När det gäller DVD-brännare så har vi varken vita eller varianter som det går att byta front på. Däremot så brukar fronten gå att plocka loss på de flesta och om ni önskar så kan jag springa ut på lagret och kolla om det går att montera ner fronten på följande? -> http://www.inet.se/produkt/7104262/dvd-rw-samsung-24x-dl-svar...

Tack för ni sa till om Gigabytekortet! Vi håller på och trixar lite med hemsidan för att få upp hastigheten för er kunder och detta innebär att det uppstår lite oväntade fel då och då, men vi brukar lösa dem på ett par timmar.

Skrivet av Zorrox:

Jag beställde MB, CPU, RAM och vattenkylning från Inet och fick paketet efter 2 dagar.
Pingvinstång och snabb leverans, vad mer behöver man?

Installerade allt men sen ville inte datorn starta, felsökte i flera timmar och kopplade ur nästan allt men ingenting hände när jag tryckte på startknappen, inte heller när jag förökte kortsluta pinnarna på MB för att starta
Jag trodde att det var MB som är felaktig och efter 2 besök hos Inet i Stockholm installerade jag om allt igen och nu fungerar datorn som det ska.
Vet inte vad det var för fel första gången men iaf vill jag tacka personalen i Stockholm för ett mycket bra bemötande trots att jag var där 2 ggr och trodde att det var fel på produkterna.

Ville helt enkelt skriva här och bara säga stort tack Inet, ni är bäst.

Skönt att datorn gick igång till slut!

Skrivet av zather:

Tänkte bara titta om ni har någon idé om när era försenade Asus 780 Dc2 kommer in? Är sugen på ett och det går inte slå era priser på det kortet.

Ber om ursäkt över sent svar, men det finns på lager nu, till kapmpanjpris och Batman på köpet!

http://www.inet.se/produkt/5409915/asus-geforce-gtx-780-3gb-d...

Skrivet av Alexan92:

Tack för ert arbete med min samsung laptop, gällande en ominstallation, därimot skulle det vara bra om ni i framtiden uppdaterar grafikkortet till senaste V.320 ist för V.306 när ni ändå passar på att hämta hem alla uppdateringar men inte uppdaterar grafikkortet till senaste version förstår jag inte, man betalar trots allt 599:- och vill ju få en optimerad dator för bästa prestanda!
men strunt samma det går ju ändå ganska snabbt att göra själv, men jag tänker för de som inte är så bra på datorer.

Målet är att vi ska uppdatera till senaste stabila släppta drivrutiner. Om det finns någon anledning till att teknikern inte valt den allra senaste versionen eller om han missat kan jag tyvärr inte svara på utan att ha satt mig in i ditt specifika fall. Kul att du ändå är nöjd och fick in drivrutinerna själv!

Skrivet av Poptart:

Hej! Ni har ingen aning om när duckys shine3 tangentbord kommer in i lager? Och när de kommer in, kommer det finnas röd LED med bruna switchar?

Det är tyvärr magert med leveransdatum, men om du länkar exakt vilken variant du har så ber jag inköparen att försöka få fram ett preliminärt datum!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av suzaku:

Finns det några planer på att ta in en dvdbrännare med vid front? Ev. kan ni rekommendera någon med utbytbar front som man kan måla om själv?

Vi kommer att lägga upp en variant från Samsung med utbytbar front senare idag! Den kommer gå att hitta på följande adress: http://www.inet.se/produkt/7104261

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet!
Kommer ni att få in ASUS GeForce GTX 760 2GB DirectCU Mini OC?

Permalänk
Inet
Skrivet av DDemis:

Hejsan Inet!
Kommer ni att få in ASUS GeForce GTX 760 2GB DirectCU Mini OC?

Vi har skickat vidare frågan till Asus, men har tyvärr inte fått något svar än. Så fort vi får reda på pris så slänger vi upp det på vår hemsida!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

Det är som så att min ace edge 3200 (headset) sprack när jag skulle ta av mig det. Helt random. Har en teori om hur det hände men det är där det ska böjas som det sprack. Var inte mycket tryck alls på det. Lite svårt att förklara men skulle du tro att det går på garantin? Jag vet att plasten var dålig från fabrik, blir bara lite svårt att bevisa det.

Permalänk

Inet, tror ni att ni kan få fram ett 7970 kort till "rätt pris" snart? , som många andra har det, typ netonnet och komplett, 2695:-

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

Inet, tror ni att ni kan få fram ett 7970 kort till "rätt pris" snart? , som många andra har det, typ netonnet och komplett, 2695:-

Det på Komplett är väl inte "GHz Edition"? Har kollat på det kortet jag med.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi har skickat vidare frågan till Asus, men har tyvärr inte fått något svar än. Så fort vi får reda på pris så slänger vi upp det på vår hemsida!

Mvh / Inet

Trevligt

Permalänk
Inet
Skrivet av foxzox7:

Hej!

Det är som så att min ace edge 3200 (headset) sprack när jag skulle ta av mig det. Helt random. Har en teori om hur det hände men det är där det ska böjas som det sprack. Var inte mycket tryck alls på det. Lite svårt att förklara men skulle du tro att det går på garantin? Jag vet att plasten var dålig från fabrik, blir bara lite svårt att bevisa det.

Vänligen gör en felanmälan på vår webb så tar vi en titt, skriv med eventuella frågor i felanmälan! -> https://www.inet.se/support/OrderList

Skrivet av musse pigg:

Inet, tror ni att ni kan få fram ett 7970 kort till "rätt pris" snart? , som många andra har det, typ netonnet och komplett, 2695:-

Är det någon specifik modell ni är ute efter? Tyvärr så är det inte alltid helt lätt att få till rätt priser på allt i sortimentet, men målet är att ligga rätt på större delen.

Skrivet av DDemis:

Asus GTX 760 Mini kommer strax upp här! -> http://www.inet.se/produkt/5409937/

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Asus GTX 760 Mini kommer strax upp här! -> http://www.inet.se/produkt/5409937/

Mvh / Inet

Vad snabbt det gick. Tackar så mycket!

Permalänk
Medlem

Kommer ni att få in nya WD Red 2.5" diskar?
750GB - WD7500BFCX och 1TB - WD10JFCX

Permalänk
Inet
Skrivet av bl00keRs:

Kommer ni att få in nya WD Red 2.5" diskar?
750GB - WD7500BFCX och 1TB - WD10JFCX

Kommer upp på hemsidan senare i veckan! Vi har tyvärr inte fått något leveransdatum från WD, men inköparens kvalificerade gissning är runt två veckor. Datum uppdateras på respektive produkt så fort vi får ett!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

När väntas 4930k trilla in i lager hos er ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ringu:

När väntas 4930k trilla in i lager hos er ?

Samt 4820K?

Permalänk
Inet
Skrivet av ringu:

När väntas 4930k trilla in i lager hos er ?

Skrivet av DDemis:

Samt 4820K?

Som det ser ut just nu så kommer vi att ha på lager vid release som är senare den här månaden!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Som det ser ut just nu så kommer vi att ha på lager vid release som är senare den här månaden!

Mvh / Inet

Oki, 10 sep eller senare? dyker det även upp några nya moderkort vid release?