Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Lirat lite under betan och blivit lite sugen på att testa en sväng till. Är det värt att köpa ett fysiskt ex. eller ska man vänta tills dom säljer digitalt igen? Går det att logga in överhuvudtaget?

Det har alltid gått att köpa ifrån offgamers även när de stängde på alla andra ställen. Kompisen köpte där i förrgår.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Det har alltid gått att köpa ifrån offgamers även när de stängde på alla andra ställen. Kompisen köpte där i förrgår.

Out off stock stod det där. Kan smita förbi Webhallen på hemvägen.... men frågan är om det är värt då det verkar svårt att logga in överhuvudtaget.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Sötast
Skrivet av Främling:

Out off stock stod det där. Kan smita förbi Webhallen på hemvägen.... men frågan är om det är värt då det verkar svårt att logga in överhuvudtaget.

Jag hade väntat på spelbutiken istället, de beräknar fler fysiska i lager tills imorgon och de går för 198 kr stycket.

Sen oavsett om de inte skulle få in fler på en vecka eller två så verkar det kvitta pga just det du sa, servrarna är maxade.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Jag hade väntat på spelbutiken istället, de beräknar fler fysiska i lager tills imorgon och de går för 198 kr stycket.

Sen oavsett om de inte skulle få in fler på en vecka eller två så verkar det kvitta pga just det du sa, servrarna är maxade.

Mjo. Blir nog att vänta några veckor.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Fick 3799 i benchmarken med datorn i sign

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Främling:

Mjo. Blir nog att vänta några veckor.

Så länge hoppas jag att man inte behöver vänta. De håller på att uppgradera servrarna just nu och det ska vara klart till lunch. Efter det är förhoppningsvis alla serverproblem bortblåsta

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så länge hoppas jag att man inte behöver vänta. De håller på att uppgradera servrarna just nu och det ska vara klart till lunch. Efter det är förhoppningsvis alla serverproblem bortblåsta

Allt verkade fungera igår kväll men alla servrarna jag hade gubbar på var fulla. Lyckades dock komma in väldigt sent igår kväll. Förhoppningsvis blir det bättre idag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Master of Overkill

Har inte kunnat spela på flera dagar.

Hatar när sånt här händer.....

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Fungerar det bättre nu?

Permalänk
Skrivet av metuz:

Fungerar det bättre nu?

Angående problemen med att logga in, nej. Någon queue har de inte lagt till än i alla fall. Eller ja, den finns där men det verkar bara vara för max 20 pers. Så om man vill spela mellan 1200 och 2400 så får man ha en jävla tur om man ska komma in. 2400-1200 går det dock ganska så bra.

Stod visst lite om det på deras hemsida.

Citat:

-Login Restrictions
In the time period just after maintenance has completed, we predict a rush of characters logging in simultaneously. In order to prevent any technical difficulties due to this login rush, we will be temporarily placing severe login restrictions. These login restrictions may occur frequently, lasting from a few minutes to ten minutes; however, restrictions will be lifted in a gradual manner as login status is carefully monitored. We ask for your patience and understanding in this matter.

Furthermore, as a result of the countermeasures taken to alleviate stress on the Duty Finder servers, we expect to be able to increase the number of players able to login simultaneously; however, if those login numbers still surpass the maximum number of possible logins in the various Worlds, please be aware that we will continue to implement login restrictions.

-Regarding Limits on New Character Creation As a result of this maintenance, it is now possible to accommodate an increased number of simultaneous logins in the various Worlds; therefore, we have now lifted the New Character Creation restrictions in the majority of Worlds in which restrictions were in effect. New players who are just starting a game or those who would simply like to create a new character can do so by finding a World which has had the restrictions lifted, and creating a character there.

Please note that there is a tendency for characters to become concentrated in certain Worlds, causing login numbers to jump up in those particular Worlds. In order to create a population balance between Worlds, we will continue to be implementing New Character Creation restrictions in overly congested Worlds.

We will monitor the situation, and in the event restrictions may be lifted, follow-up news posts will be posted. We apologize for any inconvenience this may cause, and ask for your patience and understanding.

-Addition of New Worlds
With this maintenance, preparation for the addition of new Worlds has been completed.

Although it is possible to add several new Worlds due to load balancing on servers, an increased number of players able to login simultaneously to various Worlds, and New Character Creation being possible again on various Worlds as a result of this maintenance, we will only be adding a minimal number of Worlds at this time directly after maintenance.

At this time, the following new Worlds have been added.

*Japan Data Center
-Pandemonium

*North American/European data center
-Famfrit/Lich (Europe-recommended World)

Please note that, after a new World opens, we predict players will be concentrated in that specific World. In order to create a population balance, please be aware that we will be implementing New Character Creation restrictions or login restrictions in overly congested Worlds.

We will continue with the addition of new Worlds as we monitor the login situation and public opinion in real time, and updates of any new Worlds will be posted.

Permalänk
Medlem

edit: nm

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Kollat lite på forumet här på jobbet och folk vrålar fortfarande av vrede.
"Error 3120 - You are still logged into the game" verkar vara den heta potatisen.

Verkligen synd :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Kollat lite på forumet här på jobbet och folk vrålar fortfarande av vrede.
"Error 3120 - You are still logged into the game" verkar vara den heta potatisen.

Verkligen synd :/

Mjo men SE har ju sagt att de ska släppa tyglarna lite långsamt så att folk inte dödar alla servrar genom att alla loggar in samtidigt. Ge det några timmar till så kanske.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

FFXIV PC och PS3 leder svenska spelförsäljningen vecka 35.

http://feber.se/spel/art/280590/svenska_speltoppen_vecka_35/

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Skönt att man kan kommer in smidigt numera,endast kort kö på en minut eller så.
Dags o ta igen förlorad tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Mjo men SE har ju sagt att de ska släppa tyglarna lite långsamt så att folk inte dödar alla servrar genom att alla loggar in samtidigt. Ge det några timmar till så kanske.

De fixade tydligen problemet rätt snabbt såg jag sen på Lodestone Status. Errorkoden innebar att folk som loggade ut inte kom in igen eftersom det stod att de fortfarande var inloggade Eller att de fick 9000 sen 3120.

När jag kom hem patchades spelet i rasande fart (3.5MB/s) och förutom ett 5006 error i början kom jag in direkt på Odin efter restart av klienten (runt 21:00) och körde på några timmar utan problem Härligt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Finns det någonstans där man kan köpa spelet via digital download? Fortfarande stängt på officiella sidan..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Romuhousu:

Finns det någonstans där man kan köpa spelet via digital download? Fortfarande stängt på officiella sidan..

Nej det är precis som du säger stängt fortfarande. Skulle gissa att det kommer igång rätt snart igen.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Finns det någonstans där man kan köpa spelet via digital download? Fortfarande stängt på officiella sidan..

http://www.oneplay.com/download/details/11122

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XIV - A Realm Reborn (PC) (EU)
Slut på lagret: Beräknad leverans: 2-5 dagar

Går inte att beställa där heller

Permalänk
Skrivet av Zombz:

Final Fantasy XIV - A Realm Reborn (PC) (EU)
Slut på lagret: Beräknad leverans: 2-5 dagar

Går inte att beställa där heller

Då hade jag tur ;). Beställde min kl 10 idag och fick min kod 10 min senare.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Då hade jag tur ;). Beställde min kl 10 idag och fick min kod 10 min senare.

Min vanliga tur nån som vet av några andra sidor ?

Permalänk
Skrivet av Zombz:

Min vanliga tur nån som vet av några andra sidor ?

Inte nog med att jag fick det igår, får 200:- fick jag även Collectors ;D. Har 4st sköna items nu. Ibland har man tur.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Grattis håller på att installera nu jag med. Efter 16 timmars väntade fick jag min cd-key från 3zoom.com...

Permalänk

Någon som spelar på servern Odin och är med i Guilden Nordanvind och vet om Guilden tar in fler personer eller om det är fullt!!

Sen undrar jag hur många kan vara med i en Guild på det här spelet??

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Någon som spelar på servern Odin och är med i Guilden Nordanvind och vet om Guilden tar in fler personer eller om det är fullt!!

Sen undrar jag hur många kan vara med i en Guild på det här spelet??

Tyvärr är vi fullt i Nordanvind för tillfället.
Taget från våran sida:

5/9 - 2013 Förändringar på gång

Förändringar på gång i FC, Pga av det stora antalet nya ansökningar som strömmar in varje dag, måste vi nu låsa alla nya invites. De som idag har reggat sig på sidan (men INTE fått invite), kommer att få sina ansökningar omvärderade, vissa kommer att komma in och andra inte. För övriga intressenter är ansökan stängd.

Källa: http://nordanvind.nu/

Tror man kan vara ganska många i ett free company

Permalänk
Skrivet av manskiller:

Någon som spelar på servern Odin och är med i Guilden Nordanvind och vet om Guilden tar in fler personer eller om det är fullt!!

Sen undrar jag hur många kan vara med i en Guild på det här spelet??

De verkar inte vara så aktiva på att svara på medlemsansökningar ;/

Edit: Finns det intresse bland free company lösa folk här att starta en?

Permalänk

Friskyttarna har numera ett gille i Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Server: Cerberus

Välkomna!

Permalänk
Avstängd

Jag har bara kört till level 20 men jag kan bekräfta att det här är det bästa spelet någonsin alla kategorier.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Jag har bara kört till level 20 men jag kan bekräfta att det här är det bästa spelet någonsin alla kategorier.

Kul att du tycker det! Kan du utveckla lite mer? Jag har precis startat min Warrior (lv 30 MAR, LV 15 GLA) och tycker även jag att det är fantastiskt.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>