Ljud från två källor samtidigt?

Permalänk
Medlem

Ljud från två källor samtidigt?

Tjena, jag har ett ps3 och en gaming pc. Nu när gta v kommer ut så vill jag kunna höra spelljuded från ps3 samtidigt som jag lyssnar på musik, snackar i skype m.m. Jag har 2 monitors för datan just nu och har fixat så jag kan byta min main skärm mellan windows och ps3. Nu till min fråga kan jag dra båda ljuden ifrån windows och ps3 samtidigt via någon adapter?

Permalänk
Medlem

Om du köper en mixer skal det väl gå bra

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Entusiast

Billigaste är ju att koppla in en 3,5a direkt i line-in och låta datorn spela upp den. Om du nu kan få ut ljudet på det viset ut ps3an. Du får dock lite delay, men inget jag har stört mig på hittills iaf.

Permalänk
Skrivet av Laykith:

Tjena, jag har ett ps3 och en gaming pc. Nu när gta v kommer ut så vill jag kunna höra spelljuded från ps3 samtidigt som jag lyssnar på musik, snackar i skype m.m. Jag har 2 monitors för datan just nu och har fixat så jag kan byta min main skärm mellan windows och ps3. Nu till min fråga kan jag dra båda ljuden ifrån windows och ps3 samtidigt via någon adapter?

Tyvärr kommer du nog få rådet att köpa en Y-splitter, typ denna.
Risken med att använda dessa till att koppla ihop två utgångar är att man kan ha sönder förstärkarna som sitter i utgångarna.
Därför bör man använda en mixer för att få flera ljudkällor till en, vet inte vad kvalitén är på denna, men den är ganska billig.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga innan man vet vad du har för ljudkort, men jag kör optisk kabel från ps3->optisk input på ljudkortet. Funkar finfint. Använda en multi-AV-kabel (fortfarande bild via hdmi) med separata ljudkablar -> line-in skulle ju också funka.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz