nokia skrattar åt sonys externa kamera linser

Permalänk
Avstängd

nokia skrattar åt sonys externa kamera linser

ganska patetiskt måste jag säga

detta hände efter att microsoft köpte nokia

dem postade en tweet med den här bilden

och den här texten

The perfect match? #Trolololol pic.twitter.com/ISdv8VUhhk

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem

Inte så dumt tekniskt sett om det är så att de använder telefonen enbart för att ersätta ett systemkamerahus, Sony har ju visat upp optiker med inbyggd sensor så varför inte länka dem mot en telefon så man slipper köpa/bära med sig ett separat kamerahus men samtidigt kan uppnå prestanda som de mindre systemkamerorna?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag tycker det är roligt att företag skojar med varandra, men det finns alltid folk som ska gnälla eller bete sig som att de blivit kränkta. Samma när man läser kommentarerna på Amds reklamfilmer med "the fixer" eller vad de kallas. Man ska inte ta denna typen av "reklam" för seriöst.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

I.o.m. den här bilden har jag förlorat så gott som all respekt jag hade för Nokia/Microsoft.

Alla vet att man använder silvertejp vid ghettomods, inte någon mesig maskeringstejp.

Dold text
Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

I.o.m. den här bilden har jag förlorat så gott som all respekt jag hade för Nokia/Microsoft.

Alla vet att man använder silvertejp vid ghettomods, inte någon mesig maskeringstejp.

Dold text

Han som äger telefonen ville kanske inte ha glistermärken från silvertejpen?

Permalänk
Medlem

Fan vad patetisk du är om du blir kränkt för detta.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Lite småkul, men that's it.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Det finns ingen mobilkamera som tar ens i närheten lika bra foton som en halvdan kompaktkamera, och anledningen är de usla pinhole-linserna. Genom att använda utbytbara linser kan Sonys telefon i alla fall teoretiskt konkurrera med billiga kompaktkameror vad gäller bildkvalitet. Microsofts telefon kan inte byta linser utan har usla pinhole-linser, så de kontrar genom att låtsas som om det är löjligt att bry sig om bildkvalitet.

Trololol.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Proffsmoddare

Nokia N8 Wide

Har dock inte provat detta ännu med min Lumia 920.
Jag skulle lätt gå på grejen med ett skal där man kan byta linser ;D

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Respekt för MS?

Never had any to begin with, lol..

But look who´s talking, skrivet på win 7 dator hehehe

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det finns ingen mobilkamera som tar ens i närheten lika bra foton som en halvdan kompaktkamera, och anledningen är de usla pinhole-linserna. Genom att använda utbytbara linser kan Sonys telefon i alla fall teoretiskt konkurrera med billiga kompaktkameror vad gäller bildkvalitet. Microsofts telefon kan inte byta linser utan har usla pinhole-linser, så de kontrar genom att låtsas som om det är löjligt att bry sig om bildkvalitet.

Trololol.

Du känner med andra ord inte till Nokia 808 och Lumia 1020.

BTW så skulle det vara intressant med en länk till källan för TS bild.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Du känner med andra ord inte till Nokia 808 och Lumia 1020.

BTW så skulle det vara intressant med en länk till källan för TS bild.

Du känner med andra ord inte till Canon 5d mk3 eller Nikon d800.

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Rekordmedlem

Telefonen används som sökare till linsen (som även innehåller sensorn) snarare än för att ta bilden, jag tror att det här är framtiden för enklare kameror som ska vara bättre än dagen mobilkameror men då man ändå inte vill skaffa en stor systemkamera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det finns ingen mobilkamera som tar ens i närheten lika bra foton som en halvdan kompaktkamera, och anledningen är de usla pinhole-linserna. Genom att använda utbytbara linser kan Sonys telefon i alla fall teoretiskt konkurrera med billiga kompaktkameror vad gäller bildkvalitet. Microsofts telefon kan inte byta linser utan har usla pinhole-linser, så de kontrar genom att låtsas som om det är löjligt att bry sig om bildkvalitet.

Trololol.

Dessa linser är inte heller begränsade till Sonys telefoner utan det fungerar med andra android-telefoner och iPhone också.

Skrivet av Anonymous FTW:

Du känner med andra ord inte till Nokia 808 och Lumia 1020.

BTW så skulle det vara intressant med en länk till källan för TS bild.

Källan finns i första inlägget.

pic.twitter.com/ISdv8VUhhk

Permalänk
Medlem

Tycker inte idén är så dålig. Fördelen med en kamera i mobilen är inte enbart att man har med sig den hela tiden, utan även hur enkelt det är att dela sina bilder genom exempelvis sociala medier. Den är lösningen är i mitt tycke bättre än Samsung Galaxy Zoom.

Dock är även Nokias lösning grym. Synd att de skulle kasta bort den på Windows Phone...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Em, det är en kaffemugg inte ett objektiv. Så jag tror snarare att de hintar mot en telefon med inbyggd termos, blir tveklöst ett köp om de släpper den då jag alltid har haft ett problem med att behöva både bära med mig telefon och en varm uppfriskande drink.

Permalänk
Skrivet av Axelander23:

Du känner med andra ord inte till Canon 5d mk3 eller Nikon d800.

Om du tycker de två faller under begreppet "halvdan kompaktkamera" så är det fine för mig.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd

Hela världen har skrattat åt nokia i ett par år nu så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

I.o.m. den här bilden har jag förlorat så gott som all respekt jag hade för Nokia/Microsoft.

Alla vet att man använder silvertejp vid ghettomods, inte någon mesig maskeringstejp.

Dold text

Det där är väl inte maskeringstejp? Ser ju ut som vanlig matt Scotch, eller?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Hela världen har skrattat åt nokia i ett par år nu så...

Om det är så så tycker jag att de gjort det väldigt bra som under tiden varit etta och nu tvåa i mobilförsäljning.

För övrigt tror jag inte bilden är riktad mot Sony, snarare Samsungs Galaxy S4 Zoom som är en rejält klumpig lösning jämfört med Nokias Pureviewteknik.

Då tycker jag faktiskt den här var lite roligare, på liknande tema:

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

"Förlorade du respekten"... Är det inte kul att företagen har lite humor???

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Fan vad patetisk du är om du blir kränkt för detta.

Håller med. Rofl.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Köper folk fortfarande Nokia/Windows telefoner?

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Skrivet av s_jimmie:

Köper folk fortfarande Nokia/Windows telefoner?

Ja jag köpte en nyligen. Köpte en Lumia 920 och en Nexus 4 för att jämföra. Om jag orkar, så skriver jag ett inlägg om det här.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Du känner med andra ord inte till Nokia 808 och Lumia 1020.

Varken Nokia 808 eller Lumia 1020 är i närheten av en Nikon Coolpix P7700, Canon Powershot G15 eller annan hyfsad kompaktkamera vad gäller bildkvalitet. De har en jäkla massa pixlar, men det betyder absolut ingenting.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Varken Nokia 808 eller Lumia 1020 är i närheten av en Nikon Coolpix P7700, Canon Powershot G15 eller annan hyfsad kompaktkamera vad gäller bildkvalitet. De har en jäkla massa pixlar, men det betyder absolut ingenting.

Jag tycker absolut han har en poäng. Problemet är nog att ni inte riktigt delar uppfattningen om vad som en en "halvdan kompaktkamera".

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

I.o.m. den här bilden har jag förlorat så gott som all respekt jag hade för Nokia/Microsoft.

Seriöst... hur i hela friden kan man bli upprörd över en sådan sak?
Blev väldigt förvånad hur man kan ta detta på barnsligt allvar oavsett vad man tycker om Sonys kamera lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Seriöst... hur i hela friden kan man bli upprörd över en sådan sak?
Blev väldigt förvånad hur man kan ta detta på barnsligt allvar oavsett vad man tycker om Sonys kamera lösning.

läs det som står dolt?...

helt blind?

Dold text
Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯