Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

56'an är redan vid originalpris en riktigt bra maskin, och för 350 riksdaler är det inget att tveka över! Skulle den inte räcka så säljer du den för minst samma pris som du gav för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Lite svårt att summera sådär på en gång då jag inte hunnit göra så mycket, men än så länge känns den relativt snabb och smidig.
Går inte att jämföra mot N7 men den ligger ju inte heller i samma prisklass. 4:3 perspektiv istället för 16:9 är kanske det första jag personligen känt av som en brist men det visste jag innan jag slog till. Så länge man inte har allt för höga krav så får man väl ta det för vad det är, en någorlunda snabb och prisvärd platta för struntsumman 740 :- (om cashback går igenom).

@screamin-daemon: En liten reservation: Enl recensionen på Notebookcheck så är GPS-modulen inte särskilt bra, tänkte bara nämna det ifall du missat.

@Mansion: Man kan ju eventuellt köra wifi hotspot från luren vid behov som komplement till offline-mode om inte annat.

Ska klämma vidare lite, har ni några mer direkta frågor så kan ni ju hojta till.

Jag kände på en idag, och för det priset är det inget att snacka om.

Skärmen var inte så dålig som vissa skriver, och då är jag ändå känd i mina bekantskapskretsar för att vara riktigt kräsen. Kontrasten och svartpunkten var sisådär, men för 750 kr? O ja, en är på väg till mig!

Permalänk
Avstängd

Inte för att det behövs mer ord om den RT-N56 routern men den är helt klart värd sitt riktiga pris runt 6-700:-

Ett rent kap till 349:- som jag helt klart kan rekommendera.

Sen ett tack till den som uppmärksammade Lenovo Yoga Pad för 2490:- vilket även det är ett rent kap. Perfekt julklapp så nu behöver jag inte våndas i mitten av December när jag inte hittar något. Tack!

Permalänk
Medlem

Ser ut som NUFORCE DDA-100 för 3133 kr ligger uppe på http://www.dustinhome.se/product/5010649620/nuforce-dda-100-black/ för ordinarie pris igen på 4989:-

Permalänk
Skrivet av Lopie:

Ser ut som NUFORCE DDA-100 för 3133 kr ligger uppe på http://www.dustinhome.se/product/5010649620/nuforce-dda-100-black/ för ordinarie pris igen på 4989:-

Får 3133kr, med studentkonto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopie:

Ser ut som NUFORCE DDA-100 för 3133 kr ligger uppe på http://www.dustinhome.se/product/5010649620/nuforce-dda-100-black/ för ordinarie pris igen på 4989:-

Du måste nog vara inloggad, 3 133 kr för mig. Jag har dessutom ett studentkonto vilket kan spela in.
Edit: Too slow

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Får 3133kr, med studentkonto.

Skrivet av Jallle:

Du måste nog vara inloggad, 3 133 kr för mig. Jag har dessutom ett studentkonto vilket kan spela in.
Edit: Too slow

Jaha okey!

Permalänk
Skrivet av Nilzohn:

56'an är redan vid originalpris en riktigt bra maskin, och för 350 riksdaler är det inget att tveka över! Skulle den inte räcka så säljer du den för minst samma pris som du gav för den.

Skrivet av M@GWAC0D£:

Inte för att det behövs mer ord om den RT-N56 routern men den är helt klart värd sitt riktiga pris runt 6-700:-

Ett rent kap till 349:- som jag helt klart kan rekommendera.

Sen ett tack till den som uppmärksammade Lenovo Yoga Pad för 2490:- vilket även det är ett rent kap. Perfekt julklapp så nu behöver jag inte våndas i mitten av December när jag inte hittar något. Tack!

Tackar för svar! Blir till att åka ut till netonnet imorgon och införskaffa en 56'a!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

BUFFALO LINKSTATION DUO 4TB NAS 1990kr

http://www.dustinhome.se/product/5010640739/buffalo-linkstati...

Bara en 4TB disk kostar ju 1500..

2 st 2TB i den.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironkeykeeper:

50%-70% of 2K titles plus free Mafia II
And use Promo Code: GFDSEP20 to get 20% of the Bioshock Infinite price ($10).
http://digital.gamefly.co.uk/#!/pc

Tack för tipset! Dock fungerar inte den koden på brittiska Gamefly (som verkar gälla för oss i Sverige). Använd istället denna kod: GFDSEP20UK

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad GTA V kostar på media markt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dweesh:

Någon som vet vad GTA V kostar på media markt?

529 kr

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zlackern:

Nu finns den på nätet för hemleverans också. Mycket prisvärt om man redan använder Spotify.

Det verkar vara extremt svårt för vissa att följa reglerna...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av zlackern:

Nu finns den på nätet för hemleverans också. Mycket prisvärt om man redan använder Spotify.

Kan man avsluta premium-subben på vanliga accountet och lägga över denna på något sätt? (Eller måste man göra nytt account?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det verkar vara extremt svårt för vissa att följa reglerna...

Det kan anses vara ett tips, eftersom det är ganska signifikant att produkten nu kan beställas på nätet. Så vitt jag kan se råder inga förbud mot att "uppdatera" tips.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det verkar vara extremt svårt för vissa att följa reglerna...

Tänkte på det men då det var ny information så kändes det mer som en uppdatering.

Skrivet av Oneinalifetime:

Kan man avsluta premium-subben på vanliga accountet och lägga över denna på något sätt? (Eller måste man göra nytt account?)

Kollade upp det på telias hemsida innan jag beställde. http://www.telia.se/privat/support/spotifypremium

Citat:

Hur aktiveras Spotify Premium till min mobil?
För att komma igång med Spotify Premium till ditt mobilabonnemang så surfar du in på www.telia.se/aktiveraspotify där du blir ombedd att skriva in ditt mobilnummer.

Under aktiveringsprocessen får du välja om du vill starta ett helt nytt konto eller om du vill uppgradera ett befintligt konto till Spotify Premium.

Har du redan ett befintligt Spotify Premium konto måste detta först nedgraderas till ett Spotify Open, för att sedan kunna aktivera det mot ditt mobilabonnemang.

Support Telia Spotify Premium
Läs mer om Spotify

Det verkar som att man måste tanka kontantkortet med 50 kronor, sedan ska det gå bra.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zlackern:

Tänkte på det men då det var ny information så kändes det mer som en uppdatering.

Skrivet av pecill:

Det kan anses vara ett tips, eftersom det är ganska signifikant att produkten nu kan beställas på nätet. Så vitt jag kan se råder inga förbud mot att "uppdatera" tips.

Trådens regler:

...Ingen diskussion får förekomma i denna tråd, enbart tips!...
...För att hålla nere brus och samtidigt ge möjlighet till diskussion om tipsen finns en separat diskussionstråd. Gå dit om ni har frågor eller något annat att säga om specifika tips....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Trådens regler:

...Ingen diskussion får förekomma i denna tråd, enbart tips!...
...För att hålla nere brus och samtidigt ge möjlighet till diskussion om tipsen finns en separat diskussionstråd. Gå dit om ni har frågor eller något annat att säga om specifika tips....

Tidigare tips handlade om att de fanns i lager i vissa butiker, detta tips handlade om att de fanns i lager för internetbeställning. Två skilda tips och absolut ingenting jag ser som fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Electrix:

Tidigare tips handlade om att de fanns i lager i vissa butiker, detta tips handlade om att de fanns i lager för internetbeställning. Två skilda tips och absolut ingenting jag ser som fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Har väldigt svårt att se hur det är två skilda tips, men strunt samma, misstaget är redan gjort.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

ZTE blade 3

Någon som köpt den nyligen och vet när Spotify måste aktiveras senast? (har några månader kvar på mitt nuvarande konto).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har väldigt svårt att se hur det är två skilda tips, men strunt samma, misstaget är redan gjort.

Absolut inget fel i mina ögon.

Det är 100% relevant och gör ändrar fyndet helt.

Även jag har uppdaterat fynd som andra skrivit i bara tips tråden och det har alltid varit ok.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av istorage:

Någon som köpt den nyligen och vet när Spotify måste aktiveras senast? (har några månader kvar på mitt nuvarande konto).

Om villkoren är samma denna gången vet jag inte, men förra gången de körde kampanjen och jag slog till på det, så kunde man hålla på det i ett år tror jag. Det finns en stor tråd på Swedroid om det, om det inte står i användarvillkoren.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Säkert inga fynd! Men jag såg att Mecenat nu har 20 % studentrabatt & fri frakt hos Western Digital.
Kan vara värt att kolla!

Permalänk

Så vadå, man kan inte köpa Blade 3:an och köra den med sitt befintliga abonnemang hos annan operatör, samt använda Spotify? Man måste köra Telia kontant på mobilen?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av eurythmech:

Så vadå, man kan inte köpa Blade 3:an och köra den med sitt befintliga abonnemang hos annan operatör, samt använda Spotify? Man måste köra Telia kontant på mobilen?

Jodå, den ska inte vara låst.

Varför skulle du inte kunna använda spotify?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av zlackern:

Tänkte på det men då det var ny information så kändes det mer som en uppdatering.

Kollade upp det på telias hemsida innan jag beställde. http://www.telia.se/privat/support/spotifypremium

Det verkar som att man måste tanka kontantkortet med 50 kronor, sedan ska det gå bra.

Verkar inte gå at beställa för hemleverans längre :/ Vart ju lite sugen.

Permalänk
Medlem

På förpackningen står att paketet måste aktiveras innan 30/6 2013.
I butik finns dock anslaget att Telia ändrat sista aktiveringsdatum till 31/12 2013.

Visa signatur

"Du bist ja wie eine Zwiebel. Wenn Ich Sie sehen, muß Ich heulen"

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Varför skulle du inte kunna använda spotify?

Tyckte det såg ut som att aktiveringen av Spotifykontot gick via Telia.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av eurythmech:

Tyckte det såg ut som att aktiveringen av Spotifykontot gick via Telia.

Det gör den nog också, på något sätt som jag inte kommer ihåg, men telefonen är fortfarande inte låst så att den bara går att använda med medföljande abonnemang. Det är bara att stoppa i valfritt sim-kort.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur länge Dustin kommer ha erbjudandet på NUCen?