Apple släpper Ios 7 under kvällen

Permalänk
Skrivet av RekiN:

Jag kan inte uppdatera via min iPhone alls. Det står bara "Söker efter uppdateringar" i tjugotals minuter utan resultat. :S

Samma för mig, vart tyvärr tvungen att starta upp itunes på datorn

Permalänk
Medlem

Installerat och klart för mig..
För dem som undrade så blev alla bilder och appar kvar, inget raderades.

Men om något raderas för er vet jag förstås inte..

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Står 4 tim för mig. Undrar om jag kan avbryta hämtningen för att sedan starta om och se om det går snabbare.

Permalänk
Inaktiv

Itunes hittade IOS 7 kl 20:08, och då sa den till mig att hämta 11.1. Sedan fick jag felmedelande när jag försökte hämta IOS 7, felet var det att jag inte valde att säkerhetskopiera iphonen innan den hämtade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

Står 4 tim för mig. Undrar om jag kan avbryta hämtningen för att sedan starta om och se om det går snabbare.

Avbryt genom att koppla bort wi-fi

Permalänk
Medlem

Funkar bara fint för mig. Inga problem har uppdaterat iphone 5 och en 4s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Öhh, fler funktioner kräver mer prestanda, inget konstigt med det, ska vad jag har hört fungera perfekt på iPhone 4S, hur det körs på iPhone 4 har jag ingen aning om.

Nej det har du helt rätt i. Det är bara jag som tänker högt.

Tycker bara att det känns så tajmat. Min I4 blev sjukt seg i samband med en uppdatering och I5 släpptes. Nu när I5s är påväg känns det ju lämpligt att komma med en ny tung uppgradering av deras OS för att locka fler att uppgradera.

Men som sagt bara jag som tänker högt..

Lär i vilket fall vara grymt på de senare modellerna!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Försöker tanka ner till min iPhone4... deras server verkar inte riktigt klara trafiken.
http://appldnld.apple.com/iOS7/091-9485.20130918.Xa98u/iPhone...
Tankar typ 100MB och avbryter.

Permalänk
Medlem

Behövde nästan 4GB ledigt på enheten för OTA installation.

Welp.

Permalänk
Medlem

Ipad mini har snurrat på 'förbereder uppdatering' i ca 5-10 min nu, får se om den rör sig vidare snart

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk

Kommer ju ta 4 h att uppdatera..-.-

Permalänk
Medlem

Tog runt 2h att uppdatera men det flyter på bra på min iPhone 4

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk

Servrarna lär ju vara överbelastade

Får försöka få syrran att ladda ner det till sin iPad så jag kan klämma på det lite.

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Inaktiv

Suttit och pillat lite i 40 min nu, jättesnyggt är det!

Otur ni måste ha haft. Gick jättesnabbt för mig att få ner uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wozzor:

Fråga , måste man ta bort betan innan man installerar fördiga ios?

Nej, du tar inte bort. Däremot kommer inte OTA att fungera eftersom den kollar efter versionsnumret som är 7.0 oavsett vilken beta du har. Så den tror att du redan har riktiga iOS7. Det gäller även om du klickar på SÖk efter uppdatering via iTunes.
Det du måste göra är att ladda ner iOS7 från Developer-sidan eller annan källa sen köra in den via iTunes. Du får då hålla ner Shift när du trycker på Leta efter uppdatering eller när du klickar på Restore-knappen. Då får du sen välja den filen du precis tankat ner själv.

Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag har hört rykten om att iOS 7 (åtminstone betan) har problem med Telenors nät. Kan någon bekräfta om det är sant eller falskt?

Stämmer inte. Har testat både Telia och Telenor och har inte haft några problem alls. Gäller iPhone 5 och iPad Mini.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

WTF. Har laddat ned den genom inställningarna på min iPhone 5. När installationsprocessen ska börja så kommer texten:

Software Update Unavailable

Software Update is not available at this time. Try again later.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxy:

WTF. Har laddat ned den genom inställningarna på min iPhone 5. När installationsprocessen ska börja så kommer texten:

Software Update Unavailable

Software Update is not available at this time. Try again later.

Det är bara att försöka igen. Min gick igenom på kanske 10e försöket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

Det är bara att försöka igen. Min gick igenom på kanske 10e försöket.

Känns som att jag har försökt 20 gånger, men jag jobbar på! Tack!

EDIT: Där satt den. Tog säkert 30 gånger men nu är installationen igång. Ni som stöter in i samma problem; ge inte upp

Permalänk
Medlem

När ska folk lära sig vänta och slippa alla problem?

Permalänk
Medlem

Vad är det roliga med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

För att oftast är det inte stora problem alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Håller med. Själv kör jag senaste betan och vill uppgradera pga lite småbuggar som jag stör mig på men väntar tills imorgon eftersom man visste ju att det skulle vara jobbigt och få fel ikväll.

Men det roliga är ju folk som inte förstår att det är många som laddar ner det ikväll och "felanmäler" sina svårigheter att hämta hem denna uppdatering.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxy:

För att oftast är det inte stora problem alls?

Vid varje stort släpp av iOS så har det alltid varit problem första släppdagen. Just pga det är väldigt många som vill ha senaste direkt för att testa alla nya features osv.
När det gäller enskilda uppdateringar så är det inte lika många som uppdaterar samtidigt när den skickas ut.

Vi är ju vid version 7 nu, så senaste 3 gånger har det varit så här. Därför ifrågasätter iaf jag din kommentar och folks, i brist på annat ord, dumhet gällande detta.
Sen finns det folk som absolut är medvetna om problemet och tar risken att man kan få försöka 20 till 40 gånger. Men dessa människor är inte dom som klagar

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

Skönt smålaggigt det blev. Flytet är ju som bortblåst...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Skönt smålaggigt det blev. Flytet är ju som bortblåst...

Vad har du för telefon? Eftersom det rekommenderas iPhone 4S och uppåt. Dock är kraven inte det ...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Vad har du för telefon? Eftersom det rekommenderas iPhone 4S och uppåt. Dock är kraven inte det ...

Ipad 3. Blivit bättre nu men safari laggar oskönt...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Ipad 3. Blivit bättre nu men safari laggar oskönt...

Okej, då är det en helt annan diskussion. jag kör iOS7 Beta 6 på min iPad Mini, som i praktiken är en iPad 2 med 7,9" skärm och där laggar inte operativet, däremot så är det en del appar som inte uppdaterats än för iOS7 som laggar lite då och då.
Jag har problem med bland annat GTA3 där det ibland bara toklaggar mitt i spelet. Då får jag starta om hela iPaden och sen starta spelet igen och då flyter det på bra.

Testa att starta om Det borde inte lagga, just Safari har varit sjukt snabbt för mig med tanke på att dom nu har plockat bort spärren för hur många tabbar du får ha. Har haft som mest runt 30-40 st, och har inte laggat alls, även när man bläddrat mellan dom.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Fick ju nästan tömma halva telefonen för att få plats:)
Kommer jag kunna lägga in min "3GB" som jag fick ta bort efter att installationen är klar eller får jag leva med mindre plats på telefonen (4s)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Nej, du tar inte bort. Däremot kommer inte OTA att fungera eftersom den kollar efter versionsnumret som är 7.0 oavsett vilken beta du har. Så den tror att du redan har riktiga iOS7. Det gäller även om du klickar på SÖk efter uppdatering via iTunes.
Det du måste göra är att ladda ner iOS7 från Developer-sidan eller annan källa sen köra in den via iTunes. Du får då hålla ner Shift när du trycker på Leta efter uppdatering eller när du klickar på Restore-knappen. Då får du sen välja den filen du precis tankat ner själv.

Kan man inte bara trycka på återställ? Då laddar den väl ner nyaste versionen från servern?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Då har man installerat klart och allt funkar som det skall på min iPhone 5

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2