Tårfyllt farväl från Steve Ballmer

Permalänk
Melding Plague

Tårfyllt farväl från Steve Ballmer

Det drar ihop sig till ett slutgiltigt farväl mellan Steve Ballmer och Microsoft. I veckan höll den avgående vd:n sitt sista stormöte för de anställda, komplett med tårar och ikonisk inlevelse.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att han får det att se ut som att beslutet om att avgå inte riktigt var hans eget..

Permalänk
Medlem

Denna skojare, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200933:

Jag tycker att han får det att se ut som att beslutet om att avgå inte riktigt var hans eget..

Jo.. Lite så upplevde jag också. Men det kanske stämmer..?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Han är fan go ändå Hur många stora affärsmän skulle bete sig såhär.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Snusfri

Bill Gates, come back!

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Han gråter nog hela vägen till banken LOL  :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Han är fan go ändå Hur många stora affärsmän skulle bete sig såhär.

Alla om dom redan hade pengar. Kollar man på Bill Gates så skulle han nog inte ens bry sig om han satte på sig 2 olika skor på morgonen.

Permalänk
Medlem

Kommer inte riktigt vara det samma utan vrål apan

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Bill Gates, come back!

Tror Microsoft skulle behöva det ärligt talat. Åtminstone under en övergångsperiod.

Permalänk
Medlem

Nästan så jag också blev tårögd. Älskar ballmer

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jisses vikket spektakel - påminner om religiösa väckelsemöten där stora egon upphöjer sig själva till odödliga helgon

Orka...

Permalänk
Medlem

Jävlar han har energi den mannen, man kan inte låta bli och le.

Permalänk
Medlem

Stor hycklare som bara snackat massa skit senaste åren, men han ersätts väll bara med en likadan.

Permalänk
Medlem

Håller helt med Jookeer. Vilket spektakel. Det som fattas är bibeln och ego-trippande hallelulja.

Patetiskt. Snark.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Good Bye

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Kunde inte sluta skratta, hela klippet kändes bara så komiskt fast samtidigt lite rörande. Lite som att han ville få det fetare än vad det egentligen var

Permalänk
Medlem

Till minne av steve ballmer

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Jag blev närmast lite tårögd själv, tyckte mig se stora känslor röra sig inom Ballmer. Ett klassiskt amerikanskt spektakel, javisst, men med genuina känslor bakom.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Jag blev närmast lite tårögd själv, tyckte mig se stora känslor röra sig inom Ballmer. Ett klassiskt amerikanskt spektakel, javisst, men med genuina känslor bakom.

Håller med.
Nästan så man fick lite tårar själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tuvok:

Han gråter nog hela vägen till banken LOL  :)

Skulle precis säga det

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Man måste ju ändå ha respekt för killen, han har ju precis som det står i artikeln varit en av huvudfigurerna inom Microsoft i 33 år. Oavsett vem som beslutade att han ska sluta är det ju inte konstigt att bli känslosam när man ska lämna något som varit en stor del av ens liv i 33 år. En stor del av personerna på det här forumet har förmodligen inte ens levt så länge...

Skrivet av jookeer:

Jisses vikket spektakel - påminner om religiösa väckelsemöten där stora egon upphöjer sig själva till odödliga helgon

Orka...

Om man faktiskt tittar på klippet så är det ju snarare så att Ballmer upphöjer de anställda till helgon än att han upphöjer sig själv...

Permalänk

Amerikanskt och YBER löjligt! (Geeeeeekigt på level 9999)

Sitter och skäms nästan när jag ser på sådat där fjanteri !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig riktigt gillat honom. Han har alltid varit väldigt bufflig, slarvig och nedlåtande i sin framtoning mot andra företag och personer. Totalt respektlös och går ofta till personangrepp. Sånt gillar jag inte. Det är så typiskt honom att avgå på det här sättet också.

Låt oss hoppas att nästa VD kan uppföra sig som folk och har bättre ideer om vad Microsoft bör satsa på.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Aww, kommer sakna herr Balmer och hans upptåg!

Permalänk
Medlem

Den där snubber har ju garanterat ADHD eller något..

Permalänk
Medlem

Att den snubben nått så pass högt i ett av värdens största bolag är fanime ett under! Dåliga beslut all the way, verkar inte bli bättre heller om man väljer Elop som minst sagt körde Nokia in i ett isberg och ändå får en sjukt bra fallskärm.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Jag gillar Ballmer han hade sin egen karaktär som gjorde honom lite annorlunda!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €lysian:

Jag har aldrig riktigt gillat honom. Han har alltid varit väldigt bufflig, slarvig och nedlåtande i sin framtoning mot andra företag och personer. Totalt respektlös och går ofta till personangrepp. Sånt gillar jag inte. Det är så typiskt honom att avgå på det här sättet också.

Låt oss hoppas att nästa VD kan uppföra sig som folk och har bättre ideer om vad Microsoft bör satsa på.

Så du föredrar en arg snubbe with a mean mug.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Så du föredrar en arg snubbe with a mean mug.

Jag föredrar människor som har yrkesprofessionalitet och kan sköta ett företag utan att tala illa om andra.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.