Logitech falsk CE märkning Z-2300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Är du helt säker på detta? Då sitter nog bra många personer potentiellt i skiten, då det tidigare räckte att produkten var S-märkt för att vara godkänd i Sverige.

Självklart behöver inte S-märkta prylar från innan EU-medlemsskapet (som finns i hemmen redan) ha något CE-märke.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Det har inte slagit dig att det kanske bara är så att logitech har satt dit en CE märkning och sen inte tänkt på att den till millimetern ska vara helt exakt identisk med bilden du hittat på typ wikipedia?

Tror knappast ett företag som logitech skulle kommit undan med att fejkat CE märkningar på en sådan välkänd och beprövad produkt.

Dessutom, vad är det som säger dig att falska CE märkningar skulle se annorlunda ut? Det står att det kan göra det på wikipedia, men om det är ett välkänt faktum att kinesiska företag bluffar om CE märkningen vad är det då som säger att de bluffar på så sätt att de sätter dit en nästan likadan symbol och inte går hela vägen och sätter dit en identisk symbol?

Tänkvärt!

Se även: http://sv.wikipedia.org/wiki/CE-m%C3%A4rkning
"Enligt ett officiellt svar från Europeiska kommissionen är dock ovanstående enbart en vida spridd missuppfattning, det finns inget "officiellt" China Exportmärke. Det torde i stället röra sig om felaktiga CE-märkningar, som kan finnas på både produkter som uppfyller kraven och sådana som inte gör det."

Permalänk

Qpad mk 80 pro : Ok

Logitech g300: Ok

Ps3 Kontroll (silver) : Ok

Sony högtalare: Ok

Seagate 3tb 5400 rpm externhårddisk: Ok

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Vem som helst kan kopiera CE-märkningen helt korrekt. Till och med någon som gör dåliga/farliga produkter. Även seriösa tillverkare som gör bra produkter kan klanta till det/slarva så att märkningen inte blir helt korrekt.

Märkningen i sig säger ingenting tyvärr.

Permalänk
Medlem

USB-minne: SanDisk Cruzer Blade 32 GB. Falsk märkning. Riktigt skitminne för övrigt, tar timmar att föra över en film. Köpt på Kjell & Co.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk

Inte nytt för mig, finns många märkningar för olika delar av världen som skall representera det ena och det andra, som förfalskas jämt. Inte bara inom elektronik, utan medicin, verktyg, ja allt egentligen. Välkommen till greedy_2013

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Inte nytt för mig, finns många märkningar för olika delar av världen som skall representera det ena och det andra, som förfalskas jämt. Inte bara inom elektronik, utan medicin, verktyg, ja allt egentligen. Välkommen till greedy_2013

Fast nu är det folk som är ute och havererar när de tror att Samsung, Fujifilm och Lenovo sitter och förfalskar CE-märken.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

Fast nu är det folk som är ute och havererar när de tror att Samsung, Fujifilm och Lenovo sitter och förfalskar CE-märken.

Mjo, redig flipp på alla nivåer här. Trodde swec var bättre informerade. Det sker nog förfalsking/ren miss/gray-area-stuff inom många företag. Men ärligt talat, säger det inte så mkt, som durutti här tidigare nämnde.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Hmm, undra om min foliehatt är felmärk?

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Hmm, undra om min foliehatt är felmärk?

Har du gjort den själv? Isåfall behöver den ingen CE-märkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Har ofast inget med företagen att göra. Utan importören. Så varför inte kan stora importörer/företag förfalska? Varför skall alla vara så snälla och goa och glada hela jäkla tiden för vissa i den här världen.

Alla företag fuskar som de bara kan. Går de fast den lilla gång det händer då drar de allt möjligt de kan för att komma ur. Skylla på importörer är nog det lättaste om man har en falsk CE märkning.

Fan vad alla skall tro på myndigheter och företag i på Sweclockers.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Nokia Lumia 920 (vit). Korrekt märkt.

Vill ha mer uppföljning! Hoppas någon media hoppar på tåget.

Var hittade du märkningen ????

Visa signatur

Core I7 3770K, Gigabyte Z77X-UP 5 TH, CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1600MHZ, Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5

Permalänk

Sitter i skolan och kollade lite snabbt.
Min mobil har den riktiga CE märkningen, ska kolla lite mer på datorns utrustning och skit sen.

Visa signatur

hej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Har ofast inget med företagen att göra. Utan importören. Så varför inte kan stora importörer/företag förfalska? Varför skall alla vara så snälla och goa och glada hela jäkla tiden för vissa i den här världen.

Alla företag fuskar som de bara kan. Går de fast den lilla gång det händer då drar de allt möjligt de kan för att komma ur. Skylla på importörer är nog det lättaste om man har en falsk CE märkning.

Fan vad alla skall tro på myndigheter och företag i på Sweclockers.

Det är inte importören som satt ett "ihoptryckt" CE-märke (som folk med foliehatt tror gör att den inte är korrekt CE-märkt) på produkten utan det är Samsung eller Lenovo.

Det har inget med att vara snälla att göra utan stora företag har inte råd med att fuska, det är mycket billigare att uppfylla reglerna än att hela tiden riskera stora skandaler. Och som vi sagt 500 gånger i tråden redan så spelar utformningen på CE-märket ingen roll för om man fuskar eller inte. Har man inte en korrekt declaration of conformity är man körd oavsett vad man har för märke på produkten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATJ:

Var hittade du märkningen ????

Paketet.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden. Men om du har haft en anläggning du varit nöjd med länge eller vad det nu rör sig om för produkt, vad spelar det då för roll om produkten är CE-märkt eller ej?

CE-märkning är ingen kvalitetsstämpel, den säger bara att produkter med denna märkning går att jämföra enligt vissa normer. Framförallt är det användbart i t.ex. byggbranschen för att jämföra materiel. Det är inte så att en CE-märkt produkt automatiskt är en bra produkt, där finns ingen sådan koppling.

Det är väl ingen nyhet för er att era produkter är tillverkade i Asien, samt att risken är större att tillverkarna ljuger än att ni alla skulle ha köpt kopior. Huruvida det är olagligt att påstå att alla sina produkter är CE-märkta låter jag någon annan utvisa, men det är självklart ett oetiskt beteende, speciellt om man då har märkt dem i syfte att folk ska tro att det är sanning.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

Bara för att en produkt har en CE märkning betyder inte det att produkten är bra eller säker.
Det betyder bara att den uppfyller dom krav som den ska göra för att få säljas inom EU.

Dock så har många länder betydligt högre krav på säkerhet än vad CE avser.
Och bara för att en produkt har en felaktig CE logga betyder det inte att produkten inte följer CE direktiven.
Jag är tämligen säker på att det är tillverkaren och importören som inte har någon koll på hur loggan ska se ut eller vilka regler som gäller.
Vem som helst kan utförda ett CE på en produkt den själv har tillverkat så det är inte så att produkten måste genomgå en omgång på ett labb eller via en myndighet eller liknande.

Så detta med CE är ganska obetydligt tycker jag, det som är mer intressant är om produkterna är RoHS och Reach certifierade.
Eller om produkten har en annan typ av certifiering som S-märkning eller TUV eller liknande.
Då har nämligen produkten fått en kvalitetsstämpel från en tredje part som är helt oberoende av tillverkaren eller importören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden. Men om du har haft en anläggning du varit nöjd med länge eller vad det nu rör sig om för produkt, vad spelar det då för roll om produkten är CE-märkt eller ej?

CE-märkning är ingen kvalitetsstämpel, den säger bara att produkter med denna märkning går att jämföra enligt vissa normer. Framförallt är det användbart i t.ex. byggbranschen för att jämföra materiel. Det är inte så att en CE-märkt produkt automatiskt är en bra produkt, där finns ingen sådan koppling.

Det är väl ingen nyhet för er att era produkter i Asien, samt att risken är större att tillverkarna ljuger än att ni alla skulle ha köpt kopior. Huruvida det är olagligt att påstå att alla sina produkter är CE-märkta låter jag någon annan utvisa, men det är självklart ett oetiskt beteende, speciellt om man då har märkt dem i syfte att folk ska tro att det är sanning.

Vad CE betyder i byggbranschen är ganska ointressant för folk här, för elektronik betyder det att många säkerhetskrav måste vara uppfyllda. Så att en elektronikprodukt klarar överspänningar, inte skickar ut störningar på elnätet, inte har ett hölje som kan ta eld osv är en garanti för en viss kvalitet. För den sämsta skiten uppfyller inte några av dessa krav och kan inte bli CE-märkta på riktigt (sen kan de förstås sätta dit en falsk CE-märkning).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrox:

Har censurerat ut det som kan vara känsligt.

Men du fläker gärna ut ditt privatliv på facebook?

Ser att parnojjan sprider sig... fler som döljer serienummer.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Men du fläker gärna ut ditt privatliv på facebook?

Ser att parnojjan sprider sig... fler som döljer serienummer.

Ja annars kanske man fastnar i en konspriation, speciellt om foliehatten läcker lite tankar......

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Rekordmedlem

CE märkning säger egentligen inget om produktens funktionella kvalitet, det innebär däremot att den uppfyller grundläggande krav på säkerhet och att den inte påverkar andra saker i omgivningen, men man kan kanske anse att ett väggutag inte går sönder så man kör in händerna i elkablarna som "kvalitet" men man bör kanske hellre se det om att de värsta idiotierna gallras bort av kraven på grundläggande säkerhet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Oavsett nyttan med tråden, foliehattar och även nyttan med mitt inlägg!
Kom genast att tänka på följande exempel.
http://www.sweclockers.com/nyhet/15330-hantols-felmarkta-nata...
Nyheten handlade om falsk märkning av certifieringen och fejkade komponenter. Det i sin tur borde ju även inneburit att även CE märkningen var falsk.

Nu har jag inte hittat några källor vidare men jag vill minnas, att importören uttalade sig i det fallet om att de fått alla certifkat från tillverkaren då man slöt avtal om produkten. Detta händer nog mest med aktörer i budgetsortiment gissar jag, annars hade nog den ena skandalen efter den andra rullats upp ibland våra storsäljande tillverkare. Hantols CE märkning var ihopskriven så som man beskriver en falsk märkning i denna tråd (åtminstone vad jag avgöra på bilden i länken). Jag tillhör annars dom som tvivlar på att man kan dra parallellen falsk certifiering och felmärkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DilluTioN:

Hejsan, har för länge sedan köpt ett ljudsystem på ONOFF, ett Z-2300 som jag varit mycket nöjd med. Men nu på senare dagar så har jag pluggat på lite om CE-märkningar och kommit fram till att min produkt inte är CE-märkt. Har nyligen ringt till logitech och dom påstår att alla deras produkter ska vara korrekt CE-märkta och att jag köpt en kopia. Självklart skyller dom på onoff eftersom dom gått i konkurs.

Undrar nu om det finns något jag kan göra?
Skulle vara kul om det är någon mer som har samma högtalarsystem skulle kunna fota baksidan av baslådan för o se om det ser likadant ut som för mig.
http://img20.imageshack.us/img20/8607/tjm0.jpg

För att förtydliga lite vad som är fel: (Plus att mitt märke är i fet-stil.)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/51/CE_marks.j...

http://cdn26.muratorplus.smcloud.net/t/photos/thumbnails/df/8...

OBSERVERA! Det finns ingen officiell "China Export-märkning utan bilden används endast i illustrerande syfte för att demonstrera skillnaderna mellan en korrekt och inkorrekt märkning! Källa.

http://www.schrankmonster.de/2005/05/11/boys-need-toys-logite...

http://www.tomshardware.com/reviews/logitech-z,917-2.html

Storm i ett vattenglas om jag får säga det!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Skrivet av Lalle-:

Min hypotes:
TS logitech-pryl är helt godkänd enligt CE, och Logitech har själva satt CE-märke på den.
Av någon anledning, platsbrist, okunskap, vadvetjag, har de tryckt ihop loggan lite grand.
TS kontaktar Logitech och säger att hens produkt är felaktigt CE-märkt.
Logitech svarar med att alla deras produkter är CE-märkta, för enligt dom själva är det ju precis vad de gjort.
För inte sa de att "Våra produkter märks alltid med ett CE-märke av korrekt proportioner"?
TS tror hen har avslöjat en stor skandal och kontaktar uppdrag granskning.

Allt detta för att CE-loggan ibland ser lite annorlunda ut.
Vissa får för sej att detta betyder "china export", vilket är felaktigt.
"Hur ska man då veta om det är en äkta märkning" undrar vissa.
Det kan du inte veta, ens om märket är av rätt proportioner!
Företagen får själva sätta CE-märket på de flesta produkter. Det är endast vissa produkter som måste testas och valideras av externt organ.

Men lagen säger att man måste ha rätt logga, annars gäller inte CE-märkningen.
Paragrafryttare kan kanske få det till att företagen måste märka om alla produkter märkta med en logotyp av fel proportioner, men vad spelar det för roll? Kom ihåg att ett CE-märke av rätt proportioner inte är en bättra kvalitetsstämpel en ett CE-märke med fel proportioner.
Det skulle bara kosta företagen en massa pengar, som skulle avspeglas i produktens pris mot konsument.
Dessutom har jag inte hittat något i lagen som säger att det måste vara just "den rätta" CE-logotypen, bara att den ska vara tydlig och inte vilseledande.
Är en ihoptryckt variant av CE-loggan verkligen vilseledande?

Lagen säger så, och rätt ska vara rätt, säger vissa.
Oscar Wilde ska tydligen ha sagt att lagar och regler är till för idioter, vi andra förlitar oss på sunt förnuft.

I denna tråd tycker jag många inlägg saknar just sunt förnuft.

Varför lägger jag själv energi på det här då?
Jag har jobbat lite inom området test och certifiering och blir trött på okunskapen, samt oviljan att läsa genom inlägg och ta åt sej kunskap som finns i tråden.
Nu ska jag försöka släppa det här och lägga fokus på något användbart istället. Jag föreslår att ni gör detsamma.

Mina 0.02$
/Jacob

Kul med feedback, självklart sitter jag inte och tror att det är värsta skandalen utan meningen med tråden var att jag ville ha information, inte sprida något. Att CE-märkningen inte är korrekt är ju ganska allvarligt då logitech helt plötsligt skulle kunna avta sig allt ansvar för produkten och påstå att det inte är deras, pga fel märkning. Och jo, de påstod att de hade noggranna kontroller på märkningen, bland annat proportioner och storlek.

Med tanke på att det bara finns EN CE-logotyp så är det väl självklart att den ska användas? Och det står faktiskt att symboler som liknar CE-logotypen inte får användas. På Europa.eu finns det nedladdningar och korrekta bilder på loggan.

Om en olycka skulle uppstå så är det väldigt viktigt att alla märkningar är rätt, annars är det ju hur lätt som helst för ett företag o säga att det är en kopia på deras produkt?

Skrivet av guos89:

Det har inte slagit dig att det kanske bara är så att logitech har satt dit en CE märkning och sen inte tänkt på att den till millimetern ska vara helt exakt identisk med bilden du hittat på typ wikipedia?

Tror knappast ett företag som logitech skulle kommit undan med att fejkat CE märkningar på en sådan välkänd och beprövad produkt.

Dessutom, vad är det som säger dig att falska CE märkningar skulle se annorlunda ut? Det står att det kan göra det på wikipedia, men om det är ett välkänt faktum att kinesiska företag bluffar om CE märkningen vad är det då som säger att de bluffar på så sätt att de sätter dit en nästan likadan symbol och inte går hela vägen och sätter dit en identisk symbol?

Tänkvärt!

Se även: http://sv.wikipedia.org/wiki/CE-m%C3%A4rkning
"Enligt ett officiellt svar från Europeiska kommissionen är dock ovanstående enbart en vida spridd missuppfattning, det finns inget "officiellt" China Exportmärke. Det torde i stället röra sig om felaktiga CE-märkningar, som kan finnas på både produkter som uppfyller kraven och sådana som inte gör det."

Att du påstår att jag hittat en bild på wikipedia är rätt, att jag vet hur CE-symbolen ser ut är ren fakta. Hänvisar till europa.eu igen.
Du själv verkar ju bara läst på wikipedia, självklart kan det finnas felmärkningar. Men när 50% av alla mina elektronikprylar är felmärkta så är det något som är fel. Finns det EN CE-logga så finns det ju bara en, och då ska den användas.

Anledningen till att jag visar bilder från wikipedia och liknande är för att alla ska kunna förstå. Jag har mycket fler källor, sök bara på nätet så kommer du hitta massor. Forum är till för alla och därför kanske just du tycker att det är dåligt informerat och beskrivet.

Som någon tidigare länkade i tråden, (länk) är inte felmärkningar allvarligt? Oavsett vad det är för produkt eller märkning så är det viktigt.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av DilluTioN:

Men när 50% av alla mina elektronikprylar är felmärkta så är det något som är fel.

Och ska vi efter sex sidor dra slutsatsen att det är du och din wikipedia-tolkning som är fel eller att det är Samsung, Lenovo, Logotech, osv som har fel?

Visa signatur

Permalänk

Finns det en logga så lär ju stora företag inte ha så svårt att följa det, det är väldigt konstigt att deras kvalitetskontroller inte har sett att det är fel märke på prylarna.
Det går inte att skylla på översättningsfel heller...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mfm:

Och ska vi efter sex sidor dra slutsatsen att det är du och din wikipedia-tolkning som är fel eller att det är Samsung, Lenovo, Logotech, osv som har fel?

Jag tycker du ska minska på arrogansen. Det är inte Wikipedia som skriver hur symbolen ska se ut, det är EU själva, något som har påpekats tidigare.

http://ec.europa.eu/enterprise/policies/single-market-goods/c...
http://ec.europa.eu/enterprise/policies/single-market-goods/c...

bl a, finns massa mer som jag hittat tidigare, även på svenska.

Reglerna är solklara, symbolen får se ut på ett specifikt sätt, allt annat är ogiltigt.

Du som har så mycket energi att hoppa på och förlöjliga trådskaparen kan väl istället lägga energin på att kontakta Logitech eller någon annan stor spelare och be dem redovisa varför många av deras produkter är felmärkta och således potentiellt inte uppfyller kraven som finns? Ditt enträgna ifrågasättande tillför inget och svarar inte på någon enda fråga.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

kikade på mitt logitec ls21 ljud och det var korrekt märkning trots att det är budgetgrejer
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorhogta...

duger för mig då jag inte lyssnar på något med mkt bas direkt.
då kör man på med hörlurarna man har istället för o inte störa grannarna.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Skäggig legend

Jag tyckte jag la märke till att min Xbox hade felaktig märkning. Återkommer.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk

Vet inte om någon postat denna tidigare...

...första som kom upp när jag googlade falsk CE märkning.

Visa signatur