Permalänk
Medlem

Battlefield 4 Directx error

Så när jag läste att AMD 13.10 betan hade en driver updatering för bf4 så laddade jag ner den (hade 13.4) och nu när jag försöker spela bf4 (Har inte testat nåt annat spel ännu) Så får jag den där directx errorn http://tinypic.com/view.php?pic=2h6ayrb&s=5#.Uk7FPyS9WkU (exmepel, men jag har 6900hd series)

Så jag provade att manuelt gå in på settings dokumententet och skrev så att grafiken i spelet är satt till "low", ingen skildnad. Spelet verka ladda klart men när loading screenen ska tas bort ja då blir det directx error. En annan sak är att 13.10 nya "Frame paceing" verkar göra bilden hackig från sida till sida - så jag slog av det i CCC.

Nån som har en lösning på detta? Jag updaterade till 13.10 för att jag hoppades på bättre prestanda än vad jag hade med 13.4 - vilket var ganska märkligt, kände som spelet laddade stora zoner på conquest banan framför mig medans jag spelade och sprang runt, sprint lagg asså.

Permalänk

Rensa helt bort alla drivers med Driver Sweeper, sen ladda ner 13.10 igen.

Permalänk

Jag får detta problemet när jag alt-tabbar bara, använder 2x 6970

Permalänk
Medlem

Hjälpte inte ett piss att gå tillbaka till 13.9, kan fortfarande inte spela spel i fullscreen. Tror fan jag drar tillbaka till 13.4
Pallar inte jävla skit AMD drivers ska alltid vara så jävla fuckt up