Problem efter omformatering! Drivrutiner för moderkort.

Permalänk

Problem efter omformatering! Drivrutiner för moderkort.

Tja Sweclockers! Nu är det såhär att jag omformatera(?) datorn igår för den hade blivit så slö på sistone. Jag hade fått en usb sticka med windows 7 installering och allt gick bra. (Hade inte fått med windows skivan från inet) Men sedan så funkade varken internet eller nått annat, googlade fram att jag vart tvungen att installera drivrutiner för moderkortet. Så nu kommer problemet. Jag har inte den skivan längre! Eller för grafikkortet. Man borde ju kunna ladda ner drivrutiner från en annan dator och föra över via USB. Men jag har inte en susning om vilket kort det är... Har försökt att tyda det på själva kortet i datorn. Men där hittar jag inget.

Jag vet att det är ett gigabyte moderkort iallafall. Köpte det för 2 år sedan.

Så vad skulle ni gjort i detta läget? Skulle vara sjukt tacksam för svar!

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag tror att du måste ta reda på vad ditt moderkort heter först. Testa gå in i bios och se om du kan hitta namnet där. Därefter laddar du ned drivrutinerna till det kortet och för över på minnessticka.

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem

Kolla ditt konto på inet, där ser du ju vad du har beställt

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D | Corsair AX1200i | Asus Rampage IV Extreme | 4930k | Corsair Hydro H110 | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB | Asus GTX 780 DC2 SLI | SSD 840-Series 512GB | 6TB Seagate Barracuda | Logitech G710+ | Razer Deathadder 2013