Permalänk
Medlem

BF4 beta patch

finns dock inga changelogs, dock så skrivs det på blog-forumet att 'stuttering' och fps dropsen är borta.

Ska undersökas.

Starta om origin för att få uppdateringen.

----------

We have rolled out an update on PC for the Battlefield 4 Open Beta. This update is mainly aimed at reducing some of the loading issues and crashes that players have been experiencing. Full details below.

Load issue
Fixed some of the issues relating to the long and/or permanent load times that some players have experienced on PC.

NOTE: This should reduce the lengthy load times for some of our players. We will continue to investigate further fixes for this issue. If you’ve been experiencing lengthy load times on PC, please apply this patch, try the Open Beta again, and let us know if this helps.

Miscellaneous
-Fixed various crashes when running Windows Vista SP2 or Windows 7
-Fixed various graphical glitches on PC
-Updated the graphics options screen and introduced full-screen borderless mode on PC

How to apply the update
Start your Origin Client. The download of the Battlefield 4 Open Beta patch should start automatically. Additionally, if you try to connect to a multiplayer game and you haven’t updated yet, you will be automatically prompted to do so.

Join the Battlefield 4 Open Beta on PC by downloading it on Origin [origin.com].

Learn more about the Battlefield 4 Open Beta [blogs.battlefield.com]

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

finns dock inga changelogs, dock så skrivs det på blog-forumet att 'stuttering' och fps dropsen är borta.

Ska undersökas.

Starta om origin för att få uppdateringen.

Japp dom är "borta".
Nämen spelet laggar på och kraschar mer för mej nu än innan.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Japp dom är "borta".
Nämen spelet laggar på och kraschar mer för mej nu än innan.

Sa inte att det skulle göra det, sa bara att flera stycken i en tråd hade sagt att deras stuttering var borta, de få som jag hade, har jag inte upplevt än, ska tilläggas att de uppkom när öppna betan släpptes, men inte under closed. Men nu är de borta igen.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

provat o spelet låser sig bara en gång varannan timme ist för 2-3per timme , men ska testa köra på ultra gjort ett bench innan patch på full 64p server

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Blev en jivvla skillnad efter patchen, kör stenhårt med allt på ultra nu med mitt GTX 780 SC ACX och det flyter fiiiiiiiiiiiiiiiiiint woohoo.
Surt att alla mina knapp inställningar försvan vid patchen bara men det är ett i-lands problem i detta fallet.
Tråkigt att höra att det fortfarande är folk som har problem, har själv nyligen varit grymt frustrerad pga alla crasher hit o dit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

finns dock inga changelogs, dock så skrivs det på blog-forumet att 'stuttering' och fps dropsen är borta.

Ska undersökas.

Starta om origin för att få uppdateringen.

We have rolled out an update on PC for the Battlefield 4 Open Beta. This update is mainly aimed at reducing some of the loading issues and crashes that players have been experiencing. Full details below.

Load issue
Fixed some of the issues relating to the long and/or permanent load times that some players have experienced on PC.

NOTE: This should reduce the lengthy load times for some of our players. We will continue to investigate further fixes for this issue. If you’ve been experiencing lengthy load times on PC, please apply this patch, try the Open Beta again, and let us know if this helps.

Miscellaneous
-Fixed various crashes when running Windows Vista SP2 or Windows 7
-Fixed various graphical glitches on PC
-Updated the graphics options screen and introduced full-screen borderless mode on PC

How to apply the update
Start your Origin Client. The download of the Battlefield 4 Open Beta patch should start automatically. Additionally, if you try to connect to a multiplayer game and you haven’t updated yet, you will be automatically prompted to do so.

Join the Battlefield 4 Open Beta on PC by downloading it on Origin [origin.com].

Learn more about the Battlefield 4 Open Beta [blogs.battlefield.com]

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Fortfarande är inte CPU-användningen åtgärdad.

Bah!

Men det verkar inte krascha lika ofta i alla fall...

Permalänk
Skrivet av Superfrog1984:

Blev en jivvla skillnad efter patchen, kör stenhårt med allt på ultra nu med mitt GTX 780 SC ACX och det flyter fiiiiiiiiiiiiiiiiiint woohoo.
Surt att alla mina knapp inställningar försvan vid patchen bara men det är ett i-lands problem i detta fallet.
Tråkigt att höra att det fortfarande är folk som har problem, har själv nyligen varit grymt frustrerad pga alla crasher hit o dit!

Men då skall tummarna hållas! Sitter på samma grafikkort själv och har upplevt vansinniga stuttering problem, kanske dock är min cpu som flaskar då jag kör en oklockad 4670k, men jag hoppas!

Jobbar natt, blir till att testa detta innan sovning!

Permalänk
Medlem

Märkte inte någon som helst skillnad efter patchen

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad här heller. Fortfarande samma fps drops.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Spelet fryser fortfarande i loadingscreen...:(

Permalänk

jepp kan köra vissa saker på high alla annat på medium, i 1920x1080 har ca 35-45fps enligt fraps vilket är en jäävla skillnad mot innan wwhooopiii

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Fortfarande är inte CPU-användningen åtgärdad.

Bah!

Men det verkar inte krascha lika ofta i alla fall...

Skrivet av TheSoftMachine:

Men då skall tummarna hållas! Sitter på samma grafikkort själv och har upplevt vansinniga stuttering problem, kanske dock är min cpu som flaskar då jag kör en oklockad 4670k, men jag hoppas!

Jobbar natt, blir till att testa detta innan sovning!

Skrivet av fantomsmurfen:

Ingen skillnad här heller. Fortfarande samma fps drops.

Har ni testat att ändra Battlefields process prioritet till låg? Det löste fps dropsen och stutteringen för mig och flera utav mina vänner.

Visa signatur

5800X3D | RTX 4090 | O11 EVO custom loop | AW3423DW

Permalänk

Det flyter på betydligt bättre nu på min dator, även om det inte är någon FPS-fest direkt

Thor Einride Laptop
i7 3630qm @ 2.40 GHz
8 GB RAM @ 1600 MHz
Geforce GTX 660M
SSD-disk

Kör medium på allt med ambient occlusion off och antialiasing post på off i 1920x1080. Lyckas hålla mig runt 30 fps när det händer mycket så för min del är det spelbart i alla fall. Hoppas på vidare optimeringar i riktiga releasen då jag kan köra BF3 i något vassare grafikinställningar med högre FPS.

Permalänk
Medlem

Innan patchen tyckte jag att snipergevären gjorde väldigt bra skada "normal" till trots. Är detta kvar eller är det en bugg som rättats till?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Fortfarande är inte CPU-användningen åtgärdad.

Bah!

Men det verkar inte krascha lika ofta i alla fall...

Det var en uppdatering på typ 10MB eller något jag laddade iaf ner den på 10sec. Så skulle inte vänta mej att det var fixat.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Innan patchen flöt spelet hur fint som helst för mig, nu går de knappt att spela pga ENORM rubberbanding och fps dropp

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk

Första gången jag har fått igång spelet med jobbdatorn.
(Vista sp2, i5 760, gtx 460 SLi, 12GB RAM, 331.40)

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Det var en uppdatering på typ 10MB eller något jag laddade iaf ner den på 10sec. Så skulle inte vänta mej att det var fixat.

Nja, min update låg någonstans runt 60MB.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ingen direkt skillnad för mig heller. Dålig fps runt 40 avrage (på LOW) och fina fps dropps var femte sekund !

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Spelet fryser fortfarande i loadingscreen...:(

Byt drivrutiner till grafikkortet!

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Skrivet av iskalle:

Innan patchen flöt spelet hur fint som helst för mig, nu går de knappt att spela pga ENORM rubberbanding och fps dropp

Hade inga problem jag heller innan patchen, hoppas inte jag har fått samma som du har nu.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

NI som klagar att dit o datten inte funkar..har ni skrivit till dice på deras forum om problemen då?...lite svårt för dom o veta ALLT vad folk har för fel..det är därför ni BETA testar spelet..för att hitta felen o BERÄTTA för utvecklarna om felen...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yarrgen:

Har ni testat att ändra Battlefields process prioritet till låg? Det löste fps dropsen för mig och flera utav mina vänner.

Vem sa att jag hade FPS drop?

Permalänk
Medlem

Hm, är det någon annan som märker skillnad med att man kan dö mycket snabbare nu än tidigare, vissa är jättelätta att döda medans vissa är svårare osv. Kan det vara så att updaten tweakat något där, fixat med nätkoden? Detta är så klart det händer i multiplayer men tycker mig känna en större skillnad nu än tidigare dagar. FPS verkar som det är väldigt beroende på server också?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Det var en uppdatering på typ 10MB eller något jag laddade iaf ner den på 10sec. Så skulle inte vänta mej att det var fixat.

68mb

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vem sa att jag hade FPS drop?

Ah förlåt, citerade fel :/

Visa signatur

5800X3D | RTX 4090 | O11 EVO custom loop | AW3423DW

Permalänk
Avstängd

För de som kör W7 och kraschar på loading screen så installera Service Pack 1.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Byt drivrutiner till grafikkortet!

redan testat... Testat allt.

Permalänk
Medlem

Nä, nu skulle jag faktiskt vilja kalla det ospelbart för min del. Jag har stuttering nästintill varje sekund efter patchen.. Drivrutin v327, Windows 7, testat hög, normal o låg prio i aktivitetshanteraren med lägsta inställningar @1080p

Tråkigt att inte testspela betan..

Edit: Verkar även ha lite krascher var o här och jag spawnar utan vapen ibland! haha

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+