2013-09-24 Gjorde jag en beställning på CDON, upptäckte några timmar senare, att det var fel på beställningen, skickade då in ett ärende, att det var fel grafikkort, att jag ville byta, samt att det var 4 chassifläktar för mycket, som jag inte hade betalat för.
2013-09-25 kl 14:20, hade jag fortfarande inte fått något svar på mitt ärende, och statusen på ordern var delleverans, den hade inte packats än, jag kontaktade då kundtjänst via deras chatt, och förklarade mitt ärende, och hon skrev att varorna packades, och inte kunde ändras, trots att statusen på sidan sa annat, hon såg inget annat fel på ordern heller, utan efter lite diskussion, såg hon att det hade blivit 4 chassifläktar för mycket, och då plockade hon bort dom fläktarna ifrån ordern, trots att hon minuter innan sagt att inga ändringar kan göras.
Då jag frågade hur hon kunde ändra ordern, då hon sagt att hon inte kunde, fick jag inget svar, utan bara en fråga
om det var något mer hon kunde hjälpa mig med, så chatten avslutades, och efter det, var statusen uppdaterad, till packas, och fläktarna var som bortblåsta.
Kontaktade kundtjänst igen efter en stund, när man lugnat ner sig en smula, fick då kontakt med en annan handläggare, och förklarade min situation igen, och han skrev att det enda dom kunde göra var att skicka ut en retursedel, och lägga upp en ny beställning på det grafikkort som jag egentligen skulle haft, och att jag skulle skicka in det felaktiga grafikkortet, och invänta det nya, sen så fick jag returinstruktioner i pdf format, där det stod att man skulle skicka med följesedeln som tillhörde varan man returnerar. Jag tänkte då att det är som det är, jag får helt enkelt vänta på det andra grafikkortet, d.v.s. jag returnerar det felaktiga först, när dom sedan mottagit det och godkänt att det är i det skick det skall vara, så skickar dom det nya till mig, det var så jag uppfattade han på kundtjänst.
Dagen efter plingade det till i mobilen (gmail) att beställning på det nya grafikkortet hade skickats från lagret, jaha tänkte jag, måste ha blivit något fel, ytterligare en dag senare, Fredag 27/9 kunde jag hämta ut grafikkortet, men ingen retursedel.
På söndag 27/9 plingar det till igen (gmail), från Klarna, en faktura på det nya grafikkortet dom skickat. Ingen som helst information till mig om att det skulle skapas en faktura, och inte heller att grafikkortet skulle skickas direkt. Hade jag vetat hade jag sagt nej. På Måndagen 30/9 fick jag en retursedel, och skickade iväg grafikkortet 1/10
Rimligtvis borde kundtjänst ha koll på under vilken kategori mitt ärende hamnar, att det finns skillnader, d.v.s att när en vara hamnar under "fellevererad", så skapas det en faktura, och att varan skickas direkt.
Har kontaktakt kundtjänst igår 8/10 igen, 5-6e gången nu via chatt, eftersom fakturan fortfarande inte har makulerats, dom har mottagit varan, jag har fått en returregistrering, och då började han på kundtjänst prata om att pengarna skulle betalas tillbaka till mig inom 2-3 arbetsdagar, jag tänkte vad har dom nu hittat på, efter mycket mycket förklarande, att inga pengar ska betalas tillbaka, så säger han till mig att fel följesedel hade skickats med, jag skulle ha skickat med den för det nya grafikkortet, annars kan man inte veta vilken faktura som ska makuleras, fast det står i returinstruktionerna att följesedeln för varan man skickar tillbaka, ska skickats med, jag skrev till och med i övrigt rutan i ett annat papper man skulle skicka med, att jag mottagit det nya kortet.
Han skriver att han skulle kontakta deras ekonomiavdelning och korrigera detta, att inga pengar ska betalas tillbaka.
Jag har fått en returregistrering skickat till min e-post, där det står.
Citat:
Vi vill meddela dig att vi mottagit en retur av följande produkt/produkter: xxxxxxxx. Beloppet för returen har dragits av från din faktura med nummer: xxxxxxxxx
Det är ju märkligt att han kan skriva till mig via chatten att p.g.a fel följesedel kan man inte veta vilken faktura det gäller, returregistreringen säger annat.
Så i dag får jag ett mail, att jag fått ett svar på mitt ärende jag skapade för 14 dagar sedan, dom skriver att man oftast svarar inom 24 timmar. Det står så här.
Citat:
Hej
Vi skriver här med anledning av det felskick som ni fick.
Då ni blivit återbetald 1417kr för det Asus GeForce GTX 650Ti BOOST OC 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort som ni skickade in, ber vi er istället betala den faktura ni nu har fått.
Vi har justerat beloppet på den fakturan till 1417kr, så ni ska inte betala det belopp som står på fakturan.
Vänligen återkom om ni har fler frågor.
Detta börjar bli riktigt sjukt måste jag säga, för det första har jag inte uppgett några som helst bankkontouppgifter, inte har jag heller mottagit några som helst pengar på annat sätt. All denna oerhörda stress, utav att ha en faktura, som jag inte kan betala på något sätt, trots att jag skött allt korrekt, d.v.s enligt instruktioner. Kommer att kontakta den lokala konsumentombudsmannen i morgon, och rådfråga om man kan göra en anmälan till ARN, för så här ska det inte få gå till, det är ju rätt uppenbart att dom ljuger till en som kund, kan jag bevisa från sparade chattkonversationer.