Permalänk
Medlem

Var är min SSD och väldigt mycket strul!

Hej!

22/9 beställde jag 10st datorkomponenter från Er för totalt 23 406:- (passade på när Ni hade den fina 10% kampanjen). Samtliga produkter jag beställde hade leveranstid 1-3 arbetsdagar enligt Er hemsida. Betalade med direktbetalning Nordea då ni inte tillåter kortköp över 20 000:- av någon anledning.

Då som sagt leveranstiden var satt till 1-3 arbetsdagar så förväntade jag mig leverans lagom till helgen 28/9 men så blev det inte. Så här har det gått så här långt:

25/9: Leverans 1, 4st produkter
29/9: Jag blir (pga. leveranstiden) tvungen att avbeställa 2st grafikkort med hjälp av kundtjänsten och blir lovad återbetalning av pengarna till mitt Nordeakonto inom 5 bankdagar.
30/9: Jag mailar kundtjänsten och frågar om leveransdatum på de sista två ej skeppade produkterna (Asus Blu-Ray Combo och SSD Samsung 840 Evo 750GB)
1/10: Leverans 2 & 3, totalt 2st produkter
2/10: Kundtjänsten svarar att Asus Blu-Ray Combon är skickad men att SSD Samsung 840 Evo 750GB är "tillfälligt slut" och kan ej ge ett leveransbesked.
4/10: Leverans 4, 1st produkt (Blu-Ray Combon jag frågat om dyker upp)

Så nu två veckor efter beställning med utlovad leveranstid på 1-3 arbetsdagar så har jag fortfarande inte fått alla produkter. Under hela denna perioden har SSD Samsung 840 Evo 750GB haft en leveranstid på 1-3 arbetsdagar på er hemsida och är dessutom markerad som lagervara på Prisjakt.

Som ett extra irritationsmoment har inte heller återbetalningen av mina pengar för de avbeställda grafikkorten (10 340:-) dykt upp på mitt konto (har mailat kundservice idag och efterlyst mina pengar).

Min första fråga är nu, anser CDON.com att detta är acceptabel kundservice? Fyra delleveranser och fortfarande en olevererad vara under tidsrymden av två veckor när hemsidan upplyser om en leveranstid på 1-3 arbetsdagar för samtliga produkter vid beställning?

Min andra fråga är, när kommer min SSD att levereras? De flesta av Era konkurrenter har haft den i lager under hela denna tiden.

Jag är ledsen att behöva säga det men detta inbjuder knappast till återkommande köp hos Er.

Vore trevligt med någon respons från Er.

MVH
Bascule666

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Massa tråkigt

Tragiskt, verkligen. Inte nånstans är det acceptabelt att lagerindikeringen är så skev (1-3 dagar = 2-3 veckor). Ännu värre att CDON inte korrigerat utskrivet lagersaldo / leveranstid även att kundtjänst vetat om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Kommer ni att ha samma rabatter på Gamex som förra året?

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Skrivet av Kent:

Dvs. du har orsakat att kabeln har gått sönder? Självklart kommer inte garantin/reklamationsrätten täcka sånt

haha true, vet inte vad jag tänkte, måste ha varit ett ögonblick i förtvivlan

EDIT: Fixade dom istället, gick ut i garaget och lödde ihop trådarna igen, det tog nån timme (det var riktigt små trådar) men nu fungerar dom igen

Permalänk
Medlem

Det har stått "Varorna packas" på min order sen jag vaknade i morse. Hur sjutton kan det ta så lång tid? Nu kommer jag helt klart inte få varan i morgon.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Det har stått "Varorna packas" på min order sen jag vaknade i morse. Hur sjutton kan det ta så lång tid? Nu kommer jag helt klart inte få varan i morgon.

Det kan stå så i flera dagar.
Statusuppdatering är inte cdons starka sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det kan stå så i flera dagar.
Statusuppdatering är inte cdons starka sida.

Nä, det märkts; uppdaterades nu och det skickades tydligen klockan 13. Då är det lugnt..

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Chrisehhh:

Hej!

Först och främst vill jag bara påpeka att ni var EXTREMT snabba på att skicka iväg varorna!
Fick dem redan dagen efter, Thumbs up!

Jag köpte ett Asus GTX 770 DirectCU II OC Edition hos er för snart 4 veckor sedan.
Ändå sedan det var nytt så har jag haft väldigt störiga ljud från grafikkortet.
Jag har INTE överklockat kortet mer än vad det redan var!
Tror det är så kallat ''Coil whine'' vilket är ett tjutande ljud från grafikkortet när det belastas.
Hela tiden när jag kör tunga program så tjuter kortet och det är väldigt irriterande och vad jag läst så är ''Coil whine'' INTE bra i längden!
Skulle jag kunna lämna in varan hos er?

Hej,
Vänligen, kontakta kundtjänst, återkom med ett pm till mig ifall du stöter på problem.
Mvh//Andreas

Skrivet av jordmössa:

Hallå!

Försöker lägga två grafikkort i kundkorgen samt två "paket på köpet". Två kort går bra men bara ett paket. Får ett felmeddelande som säger "max ett paket". Men jag köper ju två kort? Ska bygga två datorer. Hur gör jag för att få med båda korten och båda "gratis paketen" i samma beställning?

Mvh

Kampanj: http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_hyper_drive/?utm_source=s...

Hej,
Jag har meddelat ansvarig, kampanjen kommer att uppdateras under dagen så att det är möjligt att göra två inköp samtidigt, så som du beskriver att du vill göra.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av N0tepad:

Hej CDON.

Jag undrar om ni kommer att köra någon rea på 'Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"' som ni gjorde för någon månad tillbaka?
Jag är nämligen akut ute efter ett par nya skärmar och denna verkar klart intressant för mina behöv.

Länk till skärmen: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_...

Tack för en bra butik!

Hej,
Jag känner inte till att någon sådan kampanj är på gång, men den har kampanjats flera gånger tidigare, så det kommer säkert att ske igen.
Mvh//Andreas

Skrivet av nzt:

Vet du ungefär när ni får in Gigabyte Radeon HD7950 WF i lager?

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7950_wf_3gb_dd...

Hejsan,
Jag har försökt att få fram ett datum, tyvärr utan att lyckas, den är fortfarande obekräftad ifrån tillverkaren.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bascule666:

Hej!

22/9 beställde jag 10st datorkomponenter från Er för totalt 23 406:- (passade på när Ni hade den fina 10% kampanjen). Samtliga produkter jag beställde hade leveranstid 1-3 arbetsdagar enligt Er hemsida. Betalade med direktbetalning Nordea då ni inte tillåter kortköp över 20 000:- av någon anledning.

Då som sagt leveranstiden var satt till 1-3 arbetsdagar så förväntade jag mig leverans lagom till helgen 28/9 men så blev det inte. Så här har det gått så här långt:

25/9: Leverans 1, 4st produkter
29/9: Jag blir (pga. leveranstiden) tvungen att avbeställa 2st grafikkort med hjälp av kundtjänsten och blir lovad återbetalning av pengarna till mitt Nordeakonto inom 5 bankdagar.
30/9: Jag mailar kundtjänsten och frågar om leveransdatum på de sista två ej skeppade produkterna (Asus Blu-Ray Combo och SSD Samsung 840 Evo 750GB)
1/10: Leverans 2 & 3, totalt 2st produkter
2/10: Kundtjänsten svarar att Asus Blu-Ray Combon är skickad men att SSD Samsung 840 Evo 750GB är "tillfälligt slut" och kan ej ge ett leveransbesked.
4/10: Leverans 4, 1st produkt (Blu-Ray Combon jag frågat om dyker upp)

Så nu två veckor efter beställning med utlovad leveranstid på 1-3 arbetsdagar så har jag fortfarande inte fått alla produkter. Under hela denna perioden har SSD Samsung 840 Evo 750GB haft en leveranstid på 1-3 arbetsdagar på er hemsida och är dessutom markerad som lagervara på Prisjakt.

Som ett extra irritationsmoment har inte heller återbetalningen av mina pengar för de avbeställda grafikkorten (10 340:-) dykt upp på mitt konto (har mailat kundservice idag och efterlyst mina pengar).

Min första fråga är nu, anser CDON.com att detta är acceptabel kundservice? Fyra delleveranser och fortfarande en olevererad vara under tidsrymden av två veckor när hemsidan upplyser om en leveranstid på 1-3 arbetsdagar för samtliga produkter vid beställning?

Min andra fråga är, när kommer min SSD att levereras? De flesta av Era konkurrenter har haft den i lager under hela denna tiden.

Jag är ledsen att behöva säga det men detta inbjuder knappast till återkommande köp hos Er.

Vore trevligt med någon respons från Er.

MVH
Bascule666

Hej,
Jag ber om ursäkt för det inträffade, såhär ska det givetvis inte gå till. Skcicka mig ett pm innehållande kund/ordernummer så ska jag titta närmare på ärendet.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag känner inte till att någon sådan kampanj är på gång, men den har kampanjats flera gånger tidigare, så det kommer säkert att ske igen.
Mvh//Andreas

Hejsan,
Jag har försökt att få fram ett datum, tyvärr utan att lyckas, den är fortfarande obekräftad ifrån tillverkaren.
Mvh//Andreas

Väldigt tråkigt. Hoppas den kommer in snart. Vill använda min cdon+ 20% kod till några sådana.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Är det inte dags för någon CDON+-kampanj snart? Jag har inte fått något sedan 28 Augusti när man fick "öppningserbjudandet" eller vad ni kallade det... En gång i månaden kan man ju åtminstone tycka att ni ska haspla ur er något för oss som plussat.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nzt:

Väldigt tråkigt. Hoppas den kommer in snart. Vill använda min cdon+ 20% kod till några sådana.

20%-koden gäller datorkomponenter och inte skärmar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag kommer att göra en sådan beställning any time soon som man säger. Men hur kommer det sig att man inte kan göra beställningar över 20.000Kr med bankkort hos CDON? Låter konstigt!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Inte för att jag kommer att göra en sådan beställning any time soon som man säger. Men hur kommer det sig att man inte kan göra beställningar över 20.000Kr med bankkort hos CDON? Låter konstigt!

En säkerhetsaspekt hos det externa företaget som sköter kortdebiteringen. Inget CDON har valt.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Får man 20% rabatt på alla datorkomponenter om man blir CDON+ medlem?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Får man 20% rabatt på alla datorkomponenter om man blir CDON+ medlem?

Nej, det kom en engångskod i ett mail till medlemmar tidigare. Du kommer inte att få dem retroaktivt utan bara nya erbjudanden om du köper tjänsten nu.

Sen om just det eller liknande erbjudande återkommer är ju inte så lätt att gissa sig till.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Henrico:

Är det inte dags för någon CDON+-kampanj snart? Jag har inte fått något sedan 28 Augusti när man fick "öppningserbjudandet" eller vad ni kallade det... En gång i månaden kan man ju åtminstone tycka att ni ska haspla ur er något för oss som plussat.

Hejsan,
Det ska ha gått ut ett erbjudande under/innan helgen. Ifall du är meddlem och inte har fått det så kan du kontakta kundtjänst så hjälper de dig vidare.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Blev något fel när jag citerade. Det var inte jag som skulle ha skärmar. Jag skulle ha Grafikkort.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Hej CDON
Jag har lagt en order hos er och blev ombedd att bekräfta min adress. Trist att man inte kan ringa till er och att det är "väldigt hög belastning på kundservice", se till att få iväg min order nu, adressen stämmer.

[edit]PM skickat med ordernummer[/edit]

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

När kan ni tänkas få in Asus Radeon R9 280X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,
Det ska ha gått ut ett erbjudande under/innan helgen. Ifall du är meddlem och inte har fått det så kan du kontakta kundtjänst så hjälper de dig vidare.
Mvh//Andreas

Är det något erbjudande som gäller på en hel beställning?

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Bjebben:

Är det något erbjudande som gäller på en hel beställning?

Yes, och gäller för en beställning. Helt sjukt bra deal. Särskilt om man kör på nvidia hyper-driven också..

Permalänk
Medlem

Varför funkar inte Cdon+ 20% rabatten på alla grafikkort? Den funkar på http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_r9_280x_oc_3gb_d...

Men inte dem andra 280X korten. Varför? Står i mailet att det gäller på alla komponenter förutom processor.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av M rosenberg:

När kan ni tänkas få in Asus Radeon R9 280X?

Hej,
Inget exakt datum är bekräftat ännu men MATRIX-R9280X-P-3GD5 och R9280X-DC2T-3GD5 ska komma inom kort.
Mvh//Andreas

Skrivet av nzt:

Varför funkar inte Cdon+ 20% rabatten på alla grafikkort? Den funkar på http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_r9_280x_oc_3gb_d...

Men inte dem andra 280X korten. Varför? Står i mailet att det gäller på alla komponenter förutom processor.

Hej,
De andra 280X korten skapades senare, så det kan vara så att de ännu inte hade synkats in i kampanjen då du testade, hör av dig igen ifall problemet kvarstår.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!
Ni har bara listat 280X-kort från ASUS och Gigabyte. Kommer ni att ta in kort från fler tillverkare, t.ex. Sapphire?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av thompo:

Hej!
Ni har bara listat 280X-kort från ASUS och Gigabyte. Kommer ni att ta in kort från fler tillverkare, t.ex. Sapphire?

Hej,
Fler kort kommer upp under dagen.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Inget exakt datum är bekräftat ännu men MATRIX-R9280X-P-3GD5 och R9280X-DC2T-3GD5 ska komma inom kort.
Mvh//Andreas

Hej,
De andra 280X korten skapades senare, så det kan vara så att de ännu inte hade synkats in i kampanjen då du testade, hör av dig igen ifall problemet kvarstår.
Mvh//Andreas

Okej. Nu funkar det. Tack. Vet du möjligen om ni kommer få in Sapphire 280X Vapor-x modellen snart?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nzt:

Okej. Nu funkar det. Tack. Vet du möjligen om ni kommer få in Sapphire 280X Vapor-x modellen snart?

Hej,
Jag har inget exakt datum som jag kan garantera till 100%. Några Sapphire kort ska komma på Fredag, vet tyvärr inte exakt vilka kort detta är. Jag återkommer med mer info så fort jag har mer tillförlitliga uppgifter.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag har inget exakt datum som jag kan garantera till 100%. Några Sapphire kort ska komma på Fredag, vet tyvärr inte exakt vilka kort detta är. Jag återkommer med mer info så fort jag har mer tillförlitliga uppgifter.
Mvh//Andreas

Okej tack för snabba svar. Det är fler kort nu som inte funkar med koden. Kommer dem också att funka snart?
Till exempel så funkar inte den här.

http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_r9_280x_oc_vapor...

Visa signatur

Jag har en data