Permalänk
Medlem

Tips på nya spel!

Hej hopp!

Jag söker nu nya spel att spela då jag börjar bli less på dom spel jag spelat nu ett flertal gånger.

Jag har spelat,
Amnesia
Crysis 1
Crysis 2
Crysis 3
Battlefield bad company 2
BF3
BF4
Burnout Paradise
Unreal Tournament(alla)
COD black ops
COD black ops 2
Dragon Age
Ghost recon future soldier
Medal of honor warfighter
Max payne 1
Max payne 2
Max payne 3
Mirror’s Edge
Maffia 2
Hitman (allihop)
Diablo 2 (kanske 10 timmar högst)
Diablo 3 ca 1000 timmar
Starcraft 2
WoW
World of tanks
Age of empires HD (grymt i HD f.ö.v!! lr...)
Counter strike 1.6 (nästan 3000 timmar)
CS GO
CS Source
Sleeping dogs
Alla GTA spel
Payday 2
LOL
HON
Left 4 Dead 2
Portal 2
Dota 2
Skyrim
Alla splinter Cell spelen
Grid 1
Grid 2
Alla need for speed spelen
Dirt spelen
Tomb raider
Metro 2033
Metro last light
Alien vs predator
assassin's creed (alla)
The walking dead
Far cry 3
Sniper elite
Prototype 2
Matrix
Halo (alla)
Ja, jag har garanterat glömt några spel så listan kommer redigeras då minnet hinner ifatt

Så nu letar jag efter nya roliga spel att spela. Gärna spel som ser bra ut ingame (grafikmässigt)
Vilket typ av spel? Spelar ingen roll, ös på med tips, kanske hittar någon typ av spel jag ej provat förut

Så, ös på med tips, nya som gamla spel!

Systemkrav är inga problem, dator i sign.

Permalänk
Lego Master

Bränn igenom The Elder Scrolls-serien (iaf från Morrowind o framåt) så har du att göra ett tag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Hej hopp!

Jag söker nu nya spel att spela då jag börjar bli less på dom spel jag spelat nu ett flertal gånger.

Jag har spelat,
Crysis 1
Crysis 2
Crysis 3
BF3 & BF4
Max payne 3
Maffia 2
Hitman (allihop)
Diablo 3
Starcraft 2
WoW
Age of empires HD (grymt i HD f.ö.v!! lr...)
Counter strike 1.6
CS GO
CS Source
Sleeping dogs
Alla GTA spel
Payday 2
LOL
HON
Portal 2
Ja, jag har garanterat glömt några spel!

Så nu letar jag efter nya roliga spel att spela. Gärna spel som ser bra ut ingame (grafikmässigt)
Vilket typ av spel? Spelar ingen roll, ös på med tips, kanske hittar någon typ av spel jag ej provat förut

Så, ös på med tips, nya som gamla spel!

Hur i hela världen har du lirat alla dessa spelen utan att lira Dota 2?
Största lärningströskeln av många spel som finns, så de e bäst att du inte ger upp i första taget om du ska kunna bli någorlunda bra på Dota.
Mass Effect serien är också trevlig, bortsett från slutet i sista.
Dead Space, 1+2an iaf.
Bästa retro-spelen, Fallout 1+2.
Annars, Fallout 3 + New Vegas, awesome spel.
Skyrim

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Bränn igenom The Elder Scrolls-serien (iaf från Morrowind o framåt) så har du att göra ett tag.

Har spelat igenom skyrim. Däremot inte alla spel. Kanske skulle göra det

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Största lärningströskeln av många spel som finns, så de e bäst att du inte ger upp i första taget om du ska kunna bli någorlunda bra på Dota.
Dead Space, 1+2an iaf.
Skyrim

Haha ja dota 2 det glömde jag också att lägga till, får lägga till det i listan
Tyckte däremot ärligt talat inte att det var så roligt

Permalänk

Batman arkham seriern är rätt bra

Permalänk
Medlem

Inte nytt men, Mafia 1 är bra mycket bättre än Mafia 2.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Xiqt:

Har spelat igenom skyrim. Däremot inte alla spel. Kanske skulle göra det

Morrowind är ju med dagens mått mätt inget vackert spel direkt, men Oblivion tycker jag fortfarande håller på den fronten. Båda spelen är ju däremot helt klart spelvärda för story och världen.

Visa signatur

* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Strongt att spela igenom och tröttna på BF4 när det inte släppts än

Antar dock du menar betan..

Själv kan ja rek. Stalker-serien

Visa signatur

Fractal Design North XL Svart TG / ASRock X870E Nova WIFI / ASUS GeForce RTX 5090 32GB ROG Astral OC / AMD Ryzen 9 9950X3D 4. 3GHz 144MB / Arctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB / Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY / ASUS ROG Strix 1200W Platinum / Samsung 9100 PRO M.2 NVMe Gen5 2TB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Windows 11 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

guild wars 2, där har ex antal timmar du kan göra av med.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Medlem

Håller med "WoG", Dota 2 och Dead Space serien måste du bara spela:)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Lego Master

Åh, just det.

Minecraft.

'nuff said.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Combat Arms kanske du inte har testat?

Permalänk

Säger som tidigare. Mass Effect serien är grymt bra.
Gillar du det efter 4 timmar kommer du njuta av resterande 45-70 timmarna

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Arma 2/3 kan jag rekommendera att testa.

Permalänk
Medlem

(ingen rangordning, bara bra tips!)
Farcry 3
Fallout 3 och Fallout: New Vegas
America's Army: Proving Grounds Beta(gratis, steam)
Borderlands 2
Metro Last Light
Deus Ex: Human Revolution
Bioshock Infinite
Just Cause 2
Tomb Raider
Saints Row: The third

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Strongt att spela igenom och tröttna på BF4 när det inte släppts än

Antar dock du menar betan..

Själv kan ja rek. Stalker-serien

Ja, jag fastnade inte för betan. Kommer dock prova single player när det släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Nope det har jag ej testat, får kika på det senare idag

Permalänk
Medlem

- Half-life2
I dagens mått kanske grafiken inte är helt magisk längre. Men spelet är grymt, av många tom rankat som tidernas bästa spel.

- Mass effect 1-3
Som många skrivit. Ruggigt bra spel!

- Xcom: enemy unknowned
Strategispel om att rädda världen från utomjordingar. Väldigt trevligt med högt omspelningsvärde

Vill du kliva på spel från lite mindre studios så kan jag rekomendera lite platformsspel
- Trine2
- Giana sisters: twisted dream
- The Cave
- Bastion (just börjat spela så kan väl egentligen inte rekomendera det fullt ut, men många andra har rekomenderat det)

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Dead Space, 1+2an iaf.
Skyrim

Även om han nu hade lirat DOTA2 så kvittar det då han lirat HoN, typ exakt samma spel förtom att HoN är bättre balanserat och inte har det sega "turning speeden" (eller delay som vissa kallar den). Inte driekt så att om att man har lirat HoN och går till dota2 att det blir någon "omfg vilket grymt spel, aldrig spelat något liknande" upplevelse...

Till TS kan jag väll bara säga PoE (path of exile) sjukt bra free to play, enligt många den rätt uppföljaren till Diablo 2. Tips är att lira Hard Core. Dör du där hamlar din gubbe i softcore ligan, so no harm done. Var beredd på ett spel som kommer ge många käftsmällar i början om du går in med 0 erfarenhet. Börjar du spela det lite seriöst är det helt klart rekommenderat att endast lira Hard Core, dvs du dör så slutar du spela på den gubben. Det är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket roligare. Att spela spelet utan momentet att det inte kostar något att dö (eller väldigt lite iaf) tar bort charmen helt, men kan väll vara okej i början när man lär sig. Att köra hard core från början kan vara väldigt tufft men om du tar dig tiden och har tålamodet så kommer spelet shine like a star! Spelet går även strax från beta till officiell releas vilket kommer ge dig en gratis respeck (aldrig fel).
PS: Bli inte rädd första gången du ser skill-trädet, de må vara STORT men du kommer snabbt lära dig hur man ska se på det.

Permalänk
Medlem

Mass effect trilogin!

Permalänk

Hitman, batman

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Även om han nu hade lirat DOTA2 så kvittar det då han lirat HoN, typ exakt samma spel förtom att HoN är bättre balanserat och inte har det sega "turning speeden" (eller delay som vissa kallar den). Inte driekt så att om att man har lirat HoN och går till dota2 att det blir någon "omfg vilket grymt spel, aldrig spelat något liknande" upplevelse...

Jag tycker exakt tvärtemot dig på denna punkt. Jag gick från Dota -> Hon -> Dota 2 och grät av glädje när jag äntligen fick spela Dota 2 i början av Alphan. Spelet har exakt de element som gjorde Dota så bra, men utan de dåliga elementen i motorn och klienten.

Nu tänker jag inte starta något fanboykrig, alla får tycka som man vill.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Eller Battlefield Heros är kul åxå

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsamagnusson:

Hitman, batman

Hitman hittar du i listan över spelade spel, batman hittar du i förslagen

Permalänk
Medlem

Borderlands 2
FarCry 3
Dishonored

Kanske Jag personligen gillar inte FarCry 3 men vet en hel drös som älskar det.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Hej hopp!

...

Dark Souls. From Software kan vara de bästa spelutvecklare som finns. Dark Souls dyker upp på steamreor titt som tätt, men prepare to die edition är inte dyrt till fullpris heller.

Dark Souls är ett tredjepersons actionrpg men den beskrivningen gör det inte rättvisa. Det är svårt att beskriva Dark Souls men det är den spirituella uppföljaren till ps3-exklusiva "Demon's Souls", båda har utsetts till Game Of The Year av flertalet tidskrifter. Det är ett mycket oförlåtande spel med mycket high risk - high rewardgameplay. Det har "passiv co-op" och pvp och djupt begravd story (man kan spela igenom spelet flera gånger utan att se/förstå/bry sig om storyn alls om man vill, men man kan också lägga tid och tanke, eller google, på den tragiskt episka storyn om man vill det).

Jag har personligen spelat igenom hela spelet ca fem gånger på ps3 och två gånger på pc nu medan jag har tre paralella savefiles på olika level för pvp-användning, jag kan inte rekommendera något annat spel mer än jag kan rekommendera Dark Souls, och det finns ett stort online-community av youtube:are och speedrunners som kan skriva under på detta. Två podcasts avhandlar spelet, Twin Humanities snackar på skön brittiska om sina upplevelser när de spelar spelet medan Bonfireside Chat går mer på djupet och analyserar Lore och speluppbyggnad.

Testa Dark Souls, du kommer inte ångra dig! Jag rekommenderar dock inte att spela spelet med tangentbord och mus, det är handkontroll som gäller här. Har du krysslåda funkar deras kontroller out-of-the-box, om du har ps3 behöver du installera ds3tool (MotionJoy tror jag programvaran heter) och välja att simulera ps3-kontrollen som x-boxkontroll, då behöver du inte ens kaliberara något.

Edit: Dessutom är det en uppföljare/prequel på gång, Dark Souls II släpps i mars nästa år tror jag

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

Civilisation 5 är kul både singleplayer och multiplayer

Permalänk
Medlem

Köpte själv Dark Souls på steam rean, det buggar väldigt mycket på min dator (har surround, så ljudet blir riktigt dåligt tydligen känt problem). Och hade ingen handkontroll vid tillfället och spelet är ospelbart utan handkontroll.
Kommer nog att ge mig på det i framtiden om ljudbuggen är fixad, nu när jag har handkontroll.

Mass Effect Serien: Helhetsmässigt grym story, har för mig att jag tyckte 1'an var bäst känslomässigt men gameplay sög, 2'an hade bättre gameplay och storyn knöts ihop och var helt enkelt bra. Trean var väl sådär
Witcher Serien: Grym Story (1'an är rätt jobbig att ta sig igenom mycket loading screens fetch quests, 2'an är lite mer seamless openworld, trean ska tydligen vara helt och hållet open world när det nu kommer).
Dota 2
Minecraft
Terraria

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Morrowind är ju med dagens mått mätt inget vackert spel direkt, men Oblivion tycker jag fortfarande håller på den fronten. Båda spelen är ju däremot helt klart spelvärda för story och världen.

Vet inte om jag håller med, Morrowind med Overhaul mod 3.0 tycker jag är vackert.

Jag tycker trådskaparen skall spela igenom Morrowind, underbart spel!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.