Jag tror att min dator har gjort sitt nu dyker detta felet upp varje månad

Permalänk
Avstängd

Jag tror att min dator har gjort sitt nu dyker detta felet upp varje månad

Hej. Min dator har nog gjort sitt. Det är en bärbar HP Pavilion Notebook med beatsaudio som jag köpte året 2011. Sen jag skulle testa och göra en patriot för mina dokument, hämtade filer och så vidare så blev allting fel och Recovery Manager slutade fungerade och jag kunde inte återställa datorn till fabriksinställningar. Sen dök ett problem upp, själva datorn gav mig detta meddelandet här nedanför på bilden.

http://1.imgland.net/GAInEP.jpg

Jag har gjort startup test då säger den att Short DST FAILED! Men om jag installerar om datorn då funkar det helt plötsligt. Datorn verkar gilla att förstöra för mig så att jag losar filer och sånt som jag har jobbat med. Så vad säger ni kan man fixa detta själv utan att det kostar pengar? Eller ska jag slänga den?... Orkar inte med den mer helt seriöst den håller på hela tiden typ såhär.

Datorn tänker: Vi låter angryencoder lägga massa filer på datorn som han kämpar hårt med... Sen ska vi sluta funka så blir han arg och det tycker vi är jättekul! haha! <--- Känns så för mig och det börjar bli irriterande. Jag gör backup så ofta jag kan. Senaste programmet jag installerade var Microsoft Essential Security. För Avira virusetskyddet tog jag bort och det slöade ner min dator rejält!

Men jag kunde starta om datorn utan problem efter MES var installerad... Så tror inte att det kan vara det programmet!

EDIT: Detta har hänt många gånger innan under 1 månads tid och när jag har installerat om datorn då har den funkat i si så där 1 till 3 månader men sen kommer det fram igen.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Short DST FAILED! innebär trasig HD. Köp ny eller reklamera den gamla beroende på garantitider.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Håller med Multiman. Hade en gammal Dell bärbar som fuckade upp på samma sätt. hårddisken hade gett upp. Denna dator kan du förhoppningsvis behålla, men den gav upp totalt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFlyingFin:

Håller med Multiman. Hade en gammal Dell bärbar som fuckade upp på samma sätt. hårddisken hade gett upp. Denna dator kan du förhoppningsvis behålla, men den gav upp totalt.

Tack för svaren allihopa... Sitter på datorn nu efter jag hade rensat den och den kommer nog att ge samma meddelande snart igen. Då tänkte jag litegrann... Var kan jag köpa en hårddisk billigast till min dator. Jag har nu 600 GB på den. Min dator är en HP PAVILION DV6 NOTEBOOK.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av angryencoder:

Tack för svaren allihopa... Sitter på datorn nu efter jag hade rensat den och den kommer nog att ge samma meddelande snart igen. Då tänkte jag litegrann... Var kan jag köpa en hårddisk billigast till min dator. Jag har nu 600 GB på den. Min dator är en HP PAVILION DV6 NOTEBOOK.

Kolla här HDD eller SSD

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saindrenan:

Kolla här HDD eller SSD

Tack. Hoppas mitt företag startar denna månaden så att jag har råd att köpa en ny hårddisk!

Visa signatur