Andersson släpper UHDTV med 4K-upplösning för 9 990 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

SIBA vill ha kundens personnummer numer oavsett vad dom säljer. Jag råkade ut för detta. Även vid byte/reklamation.

Jag köpte ett nätverkskort och dom ville ha personnummer.

Förstår att vissa är måna om sin integritet men jag tycker det är asgött! Oftast innebär det nämligen att man slipper hålla koll på kvittot

Permalänk
Medlem

Någon som vet vem som faktiskt tillverkar dessa Andersson apparater? Måste vara något koreamärke dem importerar jättebilligt?

EDIT:
Enligt deras egna sida är de felsta apparaterna tillverkade av turkiska Vestel:
http://www.anderssontv.se/

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Tv-apparater med 4K-upplösning är inga billiga historier, men nu släpper Netonnnet en prispressad modell för den svenska marknaden under varumärket Andersson.

Läs artikeln

Denna borde sweclockers ta sig hand om och göra en liten recension om (Y)

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Det ser ut att vara en re-brandad Seiki 4K UHD, som har funnits för runt $1k i nästan 6 månader, och read till nästan $600 en gång.

Ruskigt lika är dem i alla fall...

Det stämmer. Test finns i mitt inlägg

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Citat:

Zero Walker Är inte alltid Andersson budget, eller är ja helt ute?

Skulle inte våga påstå att den är. Jag har en andresson och många andra jag känner kör också olika andersson. För att den har ett lågt pris samt har ett icke Sony, Philips, PVR,Samsung märke innebär inte skit. Jag är hel nöjd med min TV, snabb, bra menyer, fin bild, bra ljud, USB etc och framför allt billig så jag kan lägga pengar på något annat än ett märke. Jag kan skarpt rekommendera en andresson till någon som funderar på att köpa ny tv.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Strix B550-E GAMING CPU: AMD Ryzen 7 5800X Mem: Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 32GB
Nätagg: ASUS TUF GAMING 750B, 750W GPU: ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC Chassi: Cooler Master Masterbox TD500 Mesh Cpu-Kylare: CM ML240L V2 ARGB Skärm: LG 34" 34GN850-B OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Det ser ut att vara en re-brandad Seiki 4K UHD, som har funnits för runt $1k i nästan 6 månader, och read till nästan $600 en gång.

Ruskigt lika är dem i alla fall...

Verkar stämma. Dock inte världens hetaste tv direkt:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2418007,00.asp

Upplösning är långt ifrån det viktigaste på en TV.
Jag gissar på att det blir en till Plasma för min del innan 4k LCD(LED belysta) börjar komma ikapp i bildkvalitet. Kanske OLED tom är inom rimligt pris snart.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Snusfri

Mycket gnäll här tycker jag.
Var glada istället att något företag börjar satsa på 4K till ett humant pris, så kommer de andra att följa efter det med och skynda på utvecklingen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

24hz som gäller ifrån PC vid den upplösningen antar jag?

Typ som bildspel då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som samma sak som det var med Full-HD. Man köpte en HD TV och ojssan det var visst inte Full-HD utan 720P.
Luktar trap lång väg det här.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att dem som köper denna TV trycker upp ansiktet så nära som möjligt och endast tittar efter pixlar och inte bildkvalitet.

Permalänk
Avstängd

Fan vad nice!
Låter väldigt bra!

Blir imponerad över att Netonett släpper en så billig och modern skärm.
Jag brukar undvika återförljarnas egna märken och mina erfarenheter av Netonnet är att dom som jobbar där är inkompetenta.

Men det här låter väldigt lovande!

Trevligt att den stödjer MKV (Matroska också).
Vore nice om den stödde H.264, H.265 samt Ogg Vorbis och FLAC också.
Vore nice om den körde Android och man kunde ha appar som YouTube, Netflix, Spotify, mfl.

Permalänk
Skrivet av aliassund:

Typ som bildspel då?

Skickades från m.sweclockers.com

typ som att titta på film inspelad i, jag vet inte vad standard har varit de senaste 30åren? 24hz?

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem

Jävlar! 10k bara!

Jag hade inte köpt den pga personliga erfarenheter + vad jag läst om det märket men detta är ändå ett enormt steg framåt. Oavsett hur dålig och hur opålitlig den är så ÄR det en 4k tv, detta kommer sätta grymt mycket press på alla dem andra märkena och jag hade inte blivit förvånad om vi ser dem bättre märkena släppa 4k tv för 10-15k så tidigt som 2014

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Japp, Netonnet är haken.
Dom anmäler dina personuppgifer till 3e part så du tvingas betala en rån-avgift även kallad TV-license.

Ja det är ju lag på det så. Det samma gäller bredband nu för tiden. Vill du slippa TV-licens så måste du köpa en begagnad TV samt ett 3G/4G-modem med ett SIM-kort du inte har registrerat.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Operatören:

Vem köper TV på netonnet?!
Parasitföretag som anmäler folk till att tvingas betala TV-license!
Fyfan, nä, välj företag med omsorg då ni köper TV och licensbelagda produkter..

Nu är det ju faktiskt försäljarens lagliga skyldighet att rapportera om man säljer en tv om jag inte minns helt fel.Det var så förr iafall så då kan du aldrig köpa en ny tv antar jag?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

Vet inte om man bör rata alla Andersson-produkter. Har själv en Andersson TV som fick bättre betyg än flera andra märken från "större/finare" tillverkar när M3 gjorde ett test för en tid sedan. Men det är väl klart, hade jag en obegränsad budget hade jag troligen valt en dyrare modell av annat märke, men nu finns ju inte alltid den möjligheten.

Testet jag syftar på har ni här:
http://m3.idg.se/2.1022/1.254213/tv-test-basta-budget-tvn

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Typ som bildspel då?

Skickades från m.sweclockers.com

nja men de flesta filmer är ju 24hz? iaf på bio.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Nu är jag nog lite bakåtsträvare i frågan, men vad ska man med 4K på en 50 tummare till? TV-spel?

Känns som bildkvalitén (kontrast, skärpa, svärta, frekvens, ghosting etc) i övrigt är viktigare. Visst, skoj att tekniken börjar komma till vettiga priser men ser själv hellre att priserna på ännu större, bra tv-apparater sjunker.

Permalänk

Vad är vitsen med 4K tv idag när det inte finns nått(?) material i 4K att titta på?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Inte i sverige lilla vän.
Det räcker med att du köper produkten och står på kvittot.

Vill du överklaga det?
Sure, förvänta dig 10månader av rent helvetet minst..

Jag sade upp min tv-licens på 2 minuter över telefon och det gick hur bra som helst.
Du failar inom det sociala bara.

Andersson har alltid varit budget, det är OEM TVs från kina men man ska inte döma innan man sett/testat den.
Finns 4K TV i USA billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

24hz som gäller ifrån PC vid den upplösningen antar jag?

Och input lagg på en miljard.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av Operatören:

Vem köper TV på netonnet?!
Parasitföretag som anmäler folk till att tvingas betala TV-license!
Fyfan, nä, välj företag med omsorg då ni köper TV och licensbelagda produkter..

Det är lag på att företag ska skicka in personuppgifter när en TV köps. Gör företaget inte det så kan de bli åtalade. Sen stavas det licens, inte license..

OnT: Kul när sånt här händer. Även om det är en budget TV så kommer det sätta prispress på de bra apparaterna.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Bra med lite prispressade 4K apparater. Men denna tvn lider säkerligen av groteskt långsamt interface, som många andra budget apparater gör.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk

mja... väntar nog tills det kommer en prisvärd 60-65tum 4k TV (dom ligger väl runt 50/55000kr just nu)
men kul att det händer lite på 4k hållet (med humana priser)

Permalänk

Jag fattar varför man vill ha 4K pà datorskärmar dà man sitter nära dem. Men en vanlig Full HD TV är en retina display om man sitter ungefär 180 cm fràn skärmen om det är en 50" skärm som i detta fallet, vilket jag tror de flesta gör. Sà man kan bara dra fördel av 4K pà den här TVn om man sitter närmare än ungefär 2 m, sà det luktar gimmick làng väg.

Permalänk
Medlem

Kostar lika mycket som min 47" 1920x1080-TV gjorde för 1.5 år sedan. Hmmm.

Kul att någon tar steget dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Vad är vitsen med 4K tv idag när det inte finns nått(?) material i 4K att titta på?

Finns mängder med 4K-material att kolla på!
Sony har en egen produkt som heter Sony FMP-X1, där får man tillgång till Video Unlimited, där man kan välja bland 70 4K-filmer och ännu mer serier att köpa eller hyra. PS4an kommer säkert också ha tillgång till detta.

Permalänk
Skrivet av CasualGamer:

Jag fattar varför man vill ha 4K pà datorskärmar dà man sitter nära dem. Men en vanlig Full HD TV är en retina display om man sitter ungefär 180 cm fràn skärmen om det är en 50" skärm som i detta fallet, vilket jag tror de flesta gör. Sà man kan bara dra fördel av 4K pà den här TVn om man sitter närmare än ungefär 2 m, sà det luktar gimmick làng väg.

Åk till Mediamarkt och kolla. Tycker du fortfarande det är en gimmick så..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Är den tillverkad av Vestel som vanligt? Visserligen Kina-tillverkad panel i detta fall oavsett var den sätts ihop.

Permalänk
Skrivet av Bokenbergen:

http://cdn.instanttrap.com/trap.jpg

Där måste ju vara någon sjuk hake med denna tvn...

Nu kan jag inte svara just för denna specifika tv , men jag köpte min tv också en Andersson tv på netonnet 2005-2006 tror jag det var för ca 10K och var också då billigare än de flesta.

Är en hd ready och den har funkat felfritt sen dess.

så behöver inte nödvändigtvis vara en trap

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]