Andersson släpper UHDTV med 4K-upplösning för 9 990 kronor

Permalänk
Melding Plague

Andersson släpper UHDTV med 4K-upplösning för 9 990 kronor

Tv-apparater med 4K-upplösning är inga billiga historier, men nu släpper Netonnnet en prispressad modell för den svenska marknaden under varumärket Andersson.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste vara nånting galet med den TV'n... Eller iaf allt utom upplösningen skriker budget.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

väntar på test innan jag ens överväger ett köp

Permalänk

Ohh vad jag önskar att någon här skulle kunna ta sig ut och ge en liten mini recension på detta vidunder? Där bara måste vara någon hake annars hade de inte kunnat sälja en uhd TV billigare än en bra fullHD tv!

Permalänk
Medlem

Och sen ba friggin diplayport + thunderbolt and shiet...

Gärna en modell på ~30" för 60% av det priset också med nämnda ingångar.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

24hz som gäller ifrån PC vid den upplösningen antar jag?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ser fram emot ett se hur denna står sig mot t.ex Sony

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Är inte alltid Andersson budget, eller är ja helt ute?

Permalänk
Medlem

Oj det låter ju fint.
Men det finns väl ändå inget 4k material att få tag på i dagsläget?
Tills det har börjat komma ut sådant så är ju TV apparater med den upplösningen rätt ointressant fortfarande.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Ja det är en budget TV, men kan man inte vänta så får man chansen här. Personligen ser jag ingen 4K marknad så jag skulle hellre lagt pengarna på en Lyxplasma att njuta på några år framöver tills 4K har blivit något man inte klarar sig utan. Det kan ta en hel del år dit.

Permalänk
Medlem

Inte den tillverkare/återförsäljare jag väntat mig som skulle få ner priset till den nivån först av alla. Men det är hur som helst för tidigt för att skaffa 4K TV.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Nej tack.... Alla Andersson produkt jag har varit i närheten av sög något enormt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Operatören:

Vem köper TV på netonnet?!
Parasitföretag som anmäler folk till att tvingas betala TV-license!
Fyfan, nä, välj företag med omsorg då ni köper TV och licensbelagda produkter..

Jag är rätt säker på att man som företag måste anteckna att den och den personen har köpt en TV-mottagare.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det är väll någon hake som alla säger. Min teori är att dom marknadsför den så för att sälja. Alltså tv:n vissar endast 4K upplösning bilder men om du ska se tv/film/spel så går den till 1920x1080p

Visa signatur

Corsair 700D Corsair HX1000W Intel 980X 4,5Ghz 133x34 1.375V Corsair H70 Intel 320120GB Corsair F120 120GB Intel 320 120GB----[RAID 0] Intel 320 120GB ----[RAID 0] 2000GB Seagate Barracuda XT GTX TITAN stock 12GB 6x2GB Corsair XMS3 1600MHZ Gigabyte GA-EX58-UD5 Samsung Blu-ray player NZXT Sentry 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Japp, Netonnet är haken.
Dom anmäler dina personuppgifer till 3e part så du tvingas betala en rån-avgift även kallad TV-license.

Fast de gör ju de andra butikerna som säljer tv-apparater också...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Andersson är ett budgetmärke, ja, men det finns definitivt mycket sämre märken än så. Min personliga åsikt är att deras apparater duger för de flesta 'vanliga' användare som inte ställer alltför höga krav. Självklart finns det finsmakare som aldrig skulle använda en sån ens om de fick den gratis. Det är ju tur att det finns något för allas smak då

Jag tycker att det är kul att de släppte den här TV:n så det börjar hända lite på 4K-fronten. Hoppas att konkurrenter försöker göra likadant nu.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Jag är rätt säker på att man som företag måste anteckna att den och den personen har köpt en TV-mottagare.

Ja det stämmer, beställer man en TV i sitt namn så måste återförsäljaren vidarebefodra detta till Radiotjänst. Det var samma sak när jag beställde en TV från Dustin, men som tur var hade jag ju hunnit "sälja" den innan de ringde upp mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Vem köper TV på netonnet?!
Parasitföretag som anmäler folk till att tvingas betala TV-license!
Fyfan, nä, välj företag med omsorg då ni köper TV och licensbelagda produkter..

Min rumkompis betalar redan den så det spelade igen roll för mig när jag köpte min tv

Permalänk
Medlem

Hmm, en 27-30" 4K för ca 10 tusen (inte Andersson, påminner om min fd DRYGA granne!!) så köper jag direkt!

Permalänk
Skrivet av Operatören:

Inte i sverige lilla vän.
Det räcker med att du köper produkten och står på kvittot.

Vill du överklaga det?
Sure, förvänta dig 10månader av rent helvetet minst..

Sluta komma här med skitsnack och yada yada.
Det är visst så att företag måste göra detta.
Det är inte svårt att överklaga, de tar bort din anmälan hos radiotjänst direkt om du ringer dit och säger "som det är".

Dessutom gör alla svenska handlare samma sak, hur det är med internetbutiker som komplett vet jag dock inte.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

24hz som gäller ifrån PC vid den upplösningen antar jag?

Där är redan en billigare 50 tummare: http://www.amazon.com/Seiki-Digital-SE50UY04-50-Inch-120Hz/dp...

Den klarar dock endast 30 fps vid 4K upplösning (HDMI), vet inte vad denna klarar dock. Krävs HDMI 2.0 port för 60 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Inte i sverige lilla vän.
Det räcker med att du köper produkten och står på kvittot.

Vill du överklaga det?
Sure, förvänta dig 10månader av rent helvetet minst..

"Tv-handlare (även tillverkare, grossister, generalagenter, auktionsfirmor, representanter, ombud m.fl.) är skyldiga att meddela Radiotjänst vilka som köper eller hyr tv-mottagare."
Källa: Radiotjänst.

Gör man rätt så krävs inga 10 månaders h-e.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Inget svårare än att säga att TV'n är en gåva och/eller vägra namnunderskrift. När jag var iväg med min far för att köpa en TV till honom så vägrade vi helt enkelt en namnunderskrift. Vill ett företag få sålt sina produkter, accepterar dom helt enkelt pengar före ett namn.

SIBA vill ha kundens personnummer numer oavsett vad dom säljer. Jag råkade ut för detta. Även vid byte/reklamation.

Jag köpte ett nätverkskort och dom ville ha personnummer.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte alla ljumma kommentarer, det är ju kanon att någon går i bräschen och presenterar 4K till överkomliga priser! Skitsamma att det är netonnet, någon måste vara först.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Förstår verkligen inte alla ljumma kommentarer, det är ju kanon att någon går i bräschen och presenterar 4K till överkomliga priser! Skitsamma att det är netonnet, någon måste vara först.

Håller med.
Det kommer sätta press på andra tillverkare att börja sänka priserna lite.
Den snåla svensson som inte är så insatt tror jag verkligen kommer välja 10k framför 30k.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

http://cdn.instanttrap.com/trap.jpg

Där måste ju vara någon sjuk hake med denna tvn...

Ohh ja, haken heter Anderson..

Billigast tänkbara komponenter, made in China av näst intill slavar samt skippa stora delar av marknadföringen och rita upp ett kontrakt med stora kedjor runt om i världen i stället och sälj enbart på sitt oslagbara pris.

Nej skämt å sido skall vara allvarlig nu, är det bara jag som tycker designen ser ut som en liten "copy" av Panna Plasma typ ST60 fast helt i svart? Designen i sig är ju faktiskt inte alls helt ful i min mening (smaksak antar jag) men den lär ju knappast tävla emot ST´s på någon annan front än vad gäller ren upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Förstår verkligen inte alla ljumma kommentarer, det är ju kanon att någon går i bräschen och presenterar 4K till överkomliga priser! Skitsamma att det är netonnet, någon måste vara först.

Det är såklart jättebra att det finns en billig tv med UHD. Om ett år kanske det finns en riktigt, riktigt bra tv för samma pris med 2160p. Vem vet. Alla borde vara glada över det här.

Permalänk

Förstår inte all klagan på Anderson apparaterna som bild källa, det är ju paneler från Samsung och LG som sitter i dom.
När det sedan kommer till ljudet så är det väl ingen normalt funtat person som köper en tv med bra bild och sedan inte har ett ordentligt ljud kopplat till det hela, det är ju till att förta hela upplevelsen.

Permalänk
Medlem

Skräp tv! Läs testet här http://m.cnet.com/news/budget-tv-resolution-rumble-720p-plasm...

Exakt samma panel som i Andersson tv:n

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Förstår verkligen inte alla ljumma kommentarer, det är ju kanon att någon går i bräschen och presenterar 4K till överkomliga priser! Skitsamma att det är netonnet, någon måste vara först.

Det ser ut att vara en re-brandad Seiki 4K UHD, som har funnits för runt $1k i nästan 6 månader, och read till nästan $600 en gång.

Ruskigt lika är dem i alla fall...

Seiki SE50UY04

Andersson LED5062UHD