Går Sapphire Radeon 9500 Pro att modda till 9700?

Permalänk

Går Sapphire Radeon 9500 Pro att modda till 9700?

Ja, jag undrar om Sapphire Radeon 9500 Pro som de säljer på Komplett kan moddas till 9700?

Vet att det finns ett BIOS-hack för att öka coren, men jag undrar om hacket som enablar alla 8 renderingspipelines fungerar med detta kort?

Permalänk

Utan hårdvarumoddar då...

Och är det samma minne i Sapphire 9500 Pro som 9700?

Permalänk

Tror inte det

Visa signatur

In`salah

Permalänk
Medlem

Inte Pro versionen av 9500. Om du ska köpa nytt så kan du ha tur om du köper ett 9500 non.pro 128mb och lyckas få ett helt 256bit 8 pipelines PCB, tror det hette då :). Om du inte får det så kan du ej göra denna modd.
Dom gammla 9500 hade samma PCB som 9700 men dom nyare har det inte.

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Radeon 9500 PRO har redan 8 pipelines!

Permalänk
Medlem

Nej, det går inte att göra om den. Däremot kan man pluppa in en ny bios och överklocka det rätt glatt, så det spöar Ti4600

Visa signatur

"Det känns bättre å va nörd än å va en sån här.. kille som går omkring med nitar å grejer å försöker va häftig"

Permalänk

Är ni säkra här??

9500 "icke-PRO" kan absolut inte göras om till 9700 utan endast till 9500 PRO-modellen. 9500 PRO har jag dock fått uppfattning om att den kan göras om till 9700 genom BIOS-mod (öka coren) + en annan mod som enablar 8 pipelines.

Chansa inte utan kom med info som ni är säkra på, tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Det är tvärt om, 9500 (Non pro) har samma design på korten, med 4 st mjukvarustrypta Pipelines, som kan låsas upp. 9500Pro har dock inte samma konstruktion.

edit: Förtydligande: 4 av pipeline'sen är alltså strypta med mjukvara, de övriga fyra fungerar.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

mmm... det är 9500 nonpro med gamla kortet som gäller.

Visa signatur

854T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonka
mmm... det är 9500 nonpro med gamla kortet som gäller.

jao fast det _MÅSTE_ vara med 128mb ram

Visa signatur

((::In Trance We Trust::))
E6600 7900GTO

Permalänk
Medlem

Offtopic;

Olit vad får du i 3DMARK med ditt system?