Vilka mer än Webhallen har köp nu betala feb?

Permalänk
Medlem

Vilka mer än Webhallen har köp nu betala feb?

Morsan behöver en ny bärbar.

Såg på webhallen att klarna har just nu "köp nu betala i feb endast 29kr extra" Det vore perfekt för henne, men jag vill gärna kolla med fler eftersom utbudet inte är så bra på Webhallen.

Vilka har detta erbjudande?

Permalänk
Medlem

Inet har så att du kan delbetala med Klarna.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Komplett.se brukar ha klarna faktura med sådana erbjudanden

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

CDON brukar väl ha det? Jag har kört på fördröjd betalning förut, om du är ansvarsfull och lägger undan pengar varje månad så att du verkligen kan betala när betalningsdatumet kommer är det ju en bra ide. Har själv gjort så hos CDON, men jag går o andra sidan 3-4k plus varje månad.

Om du inte kan betala i februari kan man lägga upp sig på en avbetalningsplan hos klarna, och jag antar att det är då dom tjänar dom stora pengarna...inte att rekommendera.

Något som är negativt är att när du väl ska betala för grejerna finns det garanterat något bättre ute för samma pris.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Hedersmedlem

Trådskaparen ställer en enkel fråga, ändå blir jag tvungen att radera 25 offtopic-inlägg, mycket tråkigt. Hjälp till med frågeställningen istället för att moralisera, det får ni ta i en egen tråd i ÖÄ om ni vill, men inte i någon annans tråd i Konsumenträtt.

Kudos till de medlemmar som faktiskt svarade på frågan.

*offtopic-inlägg raderade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Så vitt jag förstått det är detta snarare klarnas kampanj än några specifika butikers, så frågan blir nog istället vilka fler än Webhallen finns där man kan handla via Klarna, vilket nog blir de flesta

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Trådskaparen ställer en enkel fråga, ändå blir jag tvungen att radera 25 offtopic-inlägg, mycket tråkigt. Hjälp till med frågeställningen istället för att moralisera, det får ni ta en egen tråd i ÖÄ om ni vill, men inte i någon annans tråd i Konsumenträtt.

Kudos till de medlemmar som faktiskt svarade på frågan.

*offtopic-inlägg raderade*

WHAT?? Snacka om att det har blivit Flashback nivå här emellanåt.

Till TS, Jag vet att speciellt Elgiganten hade det där, men jag vet inte om det var/är periodvis eller om dom slutat.
Onoff hade också men dom har ju konkursat.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Verkar snarare som att det är klarna som kör den kampanjen, precis som andra redan har påpekat. Dustin kör den också, samt att Dustin för studenter har haft väldigt förmånliga delbetalningar via klarna. Tips är att verkligen läsa igenom klarnas villkor etc. jag antar att de som minimum tar ut en uppläggningsavgift samt fakturaavgift, om det bara är 29kr extra så är det en riktigt bra deal men de lägger säkert på en ohygglig ränta för de som inte betalat i februari (spekulation).

Permalänk
Hedersmedlem

Trots tidigare raderingar fortsätter det tyvärr, nu brott mot §11 i reglerna.

Har ni synpunkter på hur reglerna är utformade eller hur modereringen sköts så är ni välkomna att skapa en tråd i feedbackforumet eller skicka ett meddelande. I detta fallet tror jag faktiskt att en tråd kan vara lämplig så att ni får lägga fram era åsikter.

*Inlägg raderade enligt §11 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av DarkCC:

Verkar snarare som att det är klarna som kör den kampanjen, precis som andra redan har påpekat. Dustin kör den också, samt att Dustin för studenter har haft väldigt förmånliga delbetalningar via klarna. Tips är att verkligen läsa igenom klarnas villkor etc. jag antar att de som minimum tar ut en uppläggningsavgift samt fakturaavgift, om det bara är 29kr extra så är det en riktigt bra deal men de lägger säkert på en ohygglig ränta för de som inte betalat i februari (spekulation).

Läste villkoren när jag körde det där, 29kr är allt du betalar extra om du betalar i tid. Annars blir det avbetalningsköp med räntor och fakturaavgifter, tänk lyxfällan Klarna kör på de flesta elektroniksajter, ägs av Nordea.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Såg att Dustin har detta erbjudande

Jag skall köpa en skrivare och såg då detta erbjudande. Observera att du måste gå in på Dustinhome.se, alltså som privatperson o ej företag.
Som DarkCC skrev så tänk dock på att om man missar betalningen i februari så blir det helt plötsligt inte alls en bra deal utan väldigt DYR. Tror att det ligger i affärsidén så att säga eftersom Klarna (som står för detta, inte Dustin) ägs av Nordea. Men håller man koll på datumet (även om posten slarvar port faktura) så VERKAR det vara ett bra avtal (har alltså inte lästa allt det finstilta än).

En bra sak med Dustin är att det går att jämföra många produkter samtidigt.

Sorry om en del av infon är upprepning.

Lycka till

Permalänk
Medlem

Det är bara webhallen och Dustin som har detta nu? Komplett erbjuder det iaf inte.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Hymer. Jag vet inte Kompletts upplägg, var in o tittade men man måste regga sig för att se hela vägen. Jag såg att de anlitar Klarna och det är Klarna som har erbjudandet. Så försök att beställa något - obs som privatperson, erbjudandet verkar inte gälla företag - o se vad du får upp för alternativ när du kommer till betalning. På Dustin var det ett antal val, då fick man klicka i dela upp betalning och sedan välja att betala i februari. Obs då skall allt betalas + 29 kr i uppläggningsavgift. Det blir ganska dyrt annars om man skall lägga upp betalningen på 6,12 månader eller så.

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående detta. Kan man betala in summan när man vill? Alltså att om man betalar in i januari fast datumet är satt i februari? Kanske lite korkad fråga men har aldrig använt detta innan.

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Det är bara webhallen och Dustin som har detta nu? Komplett erbjuder det iaf inte.

CDON har, i alla fall på vissa produkter. Funkade på ett 280x i helgen iaf...

Skrivet av shivers:

Har en fråga angående detta. Kan man betala in summan när man vill? Alltså att om man betalar in i januari fast datumet är satt i februari? Kanske lite korkad fråga men har aldrig använt detta innan.

Japp, man kan betala tidigare om man vill förutsatt att du fått fakturan. Om du bara betalar en del av fakturan tror jag dock att du automatiskt ansluts till avbetalningsköpet, så gör inte det.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Tack för svar på min fråga.