7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Entusiast

Hur vet man om man "är med" på denna leverans eller måste vänta en vecka?

Permalänk

Som någon innan mig skrev så vore det trevligt om webhallen kunde medela om korten kommer idag (till sveavägen) innan man åker hem runt 6-tiden

Permalänk
Webhallen
Skrivet av simonw:

En snabb uppdatering kring 17:00-18:00 så får ni pluspoäng! Då vet man om man ska ta en omväg förbi Fruängen på väg hem från jobbet eller inte

De som bokat tidigt i Fruängen lär få hämtmail alldeles strax!

Första batchen har landat med andra ord. Yay!
Sent som tusan tyvärr och lagret slutar jobba klockan fem så vi kommer inte hinna få ut i butikerna innan helgen som det ser ut nu.
Men nu är i alla fall korten här!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

De som bokat tidigt i Fruängen lär få hämtmail alldeles strax!

Första batchen har landat med andra ord. Yay!
Sent som tusan tyvärr och lagret slutar jobba klockan fem så vi kommer inte hinna få ut i butikerna innan helgen som det ser ut nu.
Men nu är i alla fall korten här!

Kan jag som bokat till butiken på sveavägen lika gärna åka till fruängen och hämta ut min order? Jag beställde väldigt tidigt (när priset var 1990kr)....

Permalänk
Webhallen

OKOKOK

Vi har en lösning för er som bokat innan 21:00 2013-11-01.
Om ni bokat i någon annan butik och istället vill ta er till Fruängen och hämta kortet redan idag eller under helgen så kan ni göra det.
All personal ska vara informerade om vad som gäller.

Om ni inte minns när ni bokade kan ni söka i er inkorg på bekräftelsen som heter "Tack för din beställning", kolla klockslaget på det mailet.

Detta gäller dock INTE om man beställt via postorder, bara om man beställt för upphämtning i butik.

Kort sagt: beställt innan 2013-11-01 21:00:
Dra till butiken i Fruängen ikväll/under helgen och ange att du vill hämta det där istället och allt är grönt.

Beställt på postorder eller efter 2013-11-01 21:00:
Tyvärr måste du vänta antingen på nästa batch för upphämtning i butik eller om du beställt postorder; på att ditt paket kommer fram (allt är redan förpackat som ska gå på postorder så att posten kan hämta direkt måndag morgon).

Edit:
Samma förutsättningar gäller för 7990-korten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

edit: nvm edit kom

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

OKOKOK

Om ni bokat i någon annan butik och istället vill ta er till Fruängen och hämta kortet redan idag eller under helgen så kan ni göra det.

Om ni inte minns när ni bokade kan ni söka i er inkorg på bekräftelsen som heter "Tack för din beställning", kolla klockslaget på det mailet.

Detta gäller dock INTE om man beställt via postorder, bara om man beställt för upphämtning i butik.

Dra till butiken i Fruängen ikväll/under helgen och ange att du vill hämta det där istället och allt är grönt.

Tyvärr måste du vänta antingen på nästa batch för upphämtning i butik eller om du beställt postorder; på att ditt paket kommer fram (allt är redan förpackat som ska gå på postorder så att posten kan hämta direkt måndag morgon).

Edit:

Hur gäller det för andra butiker? - Uppsala?

// Andreas

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Franzenmannen:

Hur gäller det för andra butiker? - Uppsala?

// Andreas

Om du kan ta dig till fruängen är det absolut fritt fram att göra det.
Annars blir det till att vänta på den aktuella butikens leverans som bör dyka upp måndag em/tisdag fm.
Eftersom korten kom så sent idag skickas de ut till butikerna och postorderkunder på måndag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk

Hämtade precis ut mina två 7970 från webhallen, Fruängen. Tack så jävla mycket webhallen för perfekt service och bra kompromisser

EDIT: man får med crossfirebryggor så köp inga i onödan

Permalänk

Fan jag sitter å hovrar med musen över två st alltså, FAN VA JOBBIGT. Generellt sett ni som kan, detta måste väl vara mest prestanda per krona/erbjudande just nu? Samt, kommer det räcka med ett 750 Corsair?

Fråga till Webhallen, har ni kvar Corsairs nätagg på 800W med ljus i ? Jag skulle isånafall vara intresserad av ett rött sådant?

Visa signatur

Rig: |
Intel Core i7 Raptor Lake Refresh 14700kf | Corsair H100i Elite Capellix | Gigabyte Geforce RTX 4080 16GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB 2 X 16GB 6000MHz DDR5 | Gigabyte Z790 UD AX WiFi | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | Corsair iCUE 4000X RGB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooMoLiTioN:

Fan jag sitter å hovrar med musen över två st alltså, FAN VA JOBBIGT. Generellt sett ni som kan, detta måste väl vara mest prestanda per krona/erbjudande just nu? Samt, kommer det räcka med ett 750 Corsair?

Fråga till Webhallen, har ni kvar Corsairs nätagg på 800W med ljus i ? Jag skulle isånafall vara intresserad av ett rött sådant?

Hade lite ångest själv, men det blev en beställning på 2 st nu... hade egentligen tänkt vänta på 290X med tredjepartskylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackemong:

Hämtade precis ut mina två 7970 från webhallen, Fruängen. Tack så jävla mycket webhallen för perfekt service och bra kompromisser

EDIT: man får med crossfirebryggor så köp inga i onödan

NU FORT måste du göra en liten snabb recention av grafikkorten!

Kan du ta reda på om det är upplåst volt?
Kolla om det går att göra en egen fläktkurva?
OCH det absolut viktigaste, kan du köra igång Furmak/Folding på GPU:erna för är väldigt intresserad av hur mycket fläkten låter under 100% Load, inte gameing load utan 100% load

Detta skulle uppskattas sjukt mycket då jag inte gärna vill ha 2 st jetplan i min burk då båda korten ska Folda 24/7 i köket

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sitt och testat kortet om det är bra?
Jag förstår inte skillnaden varför det här kortet kan kosta 2000 kr medan samma serie av en annan tillverkare kostar 3000 kr. Som denna t.ex.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/162094-asus_rog_radeo...
Är det av dåligt kvalité detta PowerColor då priset är så mycket lägre? Eller är det utförsäljning av dem då man vill ge plats åt nyare modeller?
Den här nya serien av grafikkort som har kommit från Radeon, vad är skillnaden jämfört med Radeon R9 280X 3GB och detta Radeon HD 7970 3GB? Ska man satsa på den nya serien eller slå till på det här kortet?

Permalänk
Skrivet av DooMoLiTioN:

Sitter med ett 650W Gold agg och har beställt 2st 7970´s, tror att det kommer fungera helt ok. Jag skulle säga att det är bättre att gå på ett TX / Rm från Corsair än ett från deras inte så "lysande" gaming serie. - Mindre ljus, mera kraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamse85:

Någon som har fått sitt och testat kortet om det är bra?
Jag förstår inte skillnaden varför det här kortet kan kosta 2000 kr medan samma serie av en annan tillverkare kostar 3000 kr. Som denna t.ex.
Är det av dåligt kvalité detta PowerColor då priset är så mycket lägre? Eller är det utförsäljning av dem då man vill ge plats åt nyare modeller?
Den här nya serien av grafikkort som har kommit från Radeon, vad är skillnaden jämfört med Radeon R9 280X 3GB och detta Radeon HD 7970 3GB? Ska man satsa på den nya serien eller slå till på det här kortet?

Köp den för 1999. Bästa prestandan du kan få för dem pengarna. 7970 och r9 280x är i stort sett likadana kort men med olika namn.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

NU FORT måste du göra en liten snabb recention av grafikkorten!

Kan du ta reda på om det är upplåst volt?
Kolla om det går att göra en egen fläktkurva?
OCH det absolut viktigaste, kan du köra igång Furmak/Folding på GPU:erna för är väldigt intresserad av hur mycket fläkten låter under 100% Load, inte gameing load utan 100% load

Detta skulle uppskattas sjukt mycket då jag inte gärna vill ha 2 st jetplan i min burk då båda korten ska Folda 24/7 i köket

Varför minar du inte litecoins med korten istället i så fall?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Webhallen säljer 7970 för 1899:-, ganska lockande må jag säga. Men är powercolors kylning något att ha? Erfarenheter? Det är inte Vortex II vad jag förstått, utan en annan dubbelfläktslösning. Kan man få den tyst med varm fläktkurva och undervoltning tros?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/powercolor-...

har ägt 2 stycken sådana kort jag körde i crossfire med riktigt bra temps och dom klockade riktigt bra med mina ex gjorde 1100mhz utan att klaga alls men jag sålde dom bara för att jag var intresserad av tekniken i 290x annars hade jag kört vidare på dom. så från mig får powercolor 2 tummar upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Varför minar du inte litecoins med korten istället i så fall?

varför skulle jag mina istället tycker du?

Permalänk
Skrivet av panzerthrash:

har ägt 2 stycken sådana kort jag körde i crossfire med riktigt bra temps och dom klockade riktigt bra med mina ex gjorde 1100mhz utan att klaga alls men jag sålde dom bara för att jag var intresserad av tekniken i 290x annars hade jag kört vidare på dom. så från mig får powercolor 2 tummar upp!

Har haft? Denna rea eller sedan tidigare?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DooMoLiTioN:

Ja det ger helt klart mest prestanda för pengarna, men var beredd på ojämn renderingstid i vissa spel, så det kan bli lite ryckigt, dock jobbar dom helatiden med nya drivrutiner, så sakta men säkert blir det bättre.

750W räcker.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

OKOKOK

Edit:

Framgår inte i klartext för oss som beställt via postorder hur vi ligger till. Jag beställde två kort den 29:e oktober... får jag ta del av denna beställning eller måste jag vänta på nästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Köp den för 1999. Bästa prestandan du kan få för dem pengarna. 7970 och r9 280x är i stort sett likadana kort men med olika namn.

Så tycker det är en bra deal att gå från mitt nvidia 570-kort till detta? Är tänk för att lira BF4 även om det funkar bra på medium men skulle gärna vilja gå upp till high. Tror jag aldrig har haft ett radeon kort på mina tidigare datorer.
Hur vet man om mitt moderkort funkar med detta kort? Datorn är från hösten 2011.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Framgår inte i klartext för oss som beställt via postorder hur vi ligger till. Jag beställde två kort den 29:e oktober... får jag ta del av denna beställning eller måste jag vänta på nästa?

Det står ju klart och tydligt att dom som beställt via postorder får vänta på nästa batch.

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Det står ju klart och tydligt att dom som beställt via postorder får vänta på nästa batch.

Jag tolkar det som att de redan paketerat ett antal postorder-kort som ska med posten på måndag...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zpnk:

Det lär skickas på måndag

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av haapppoooo:

Har haft? Denna rea eller sedan tidigare?

sedan tidigare, köpte första för ett år sedan och det andra för drygt 6 månader sen.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått sitt grafikkort som skulle kunna skriva vad de tycker om det?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DooMoLiTioN:

750W bör räcka.
Angående 800w med ljus i så vet jag inte riktigt vad du menar, kan du länka något?

Skrivet av Bamse85:

Matrix-kortet från ASUS är bland de mest påkostade 7970-korten på marknaden och har en jättebra kylare och grym överklockningspotential.
Att PowerColor är billigare beror på att de har fler kvar som de behöver bli av med och det är något enklare kylare/komponenter men absolut inte så att man kan påstå att det är låg kvalitet i min mening.
Kanske fel av oss att lägga en värdering men rent personligen skulle jag aldrig kunna motivera att betala 50% mer för ASUS-kortet.
Angående 280X så är 280X och 7970 i stort sett samma produkt, vilket inte minst märks på det faktum att man kan köra ett 7970 och ett 280X i crossfire utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

750W bör räcka.
Angående 800w med ljus i så vet jag inte riktigt vad du menar, kan du länka något?

Matrix-kortet från ASUS är bland de mest påkostade 7970-korten på marknaden och har en jättebra kylare och grym överklockningspotential.
Att PowerColor är billigare beror på att de har fler kvar som de behöver bli av med och det är något enklare kylare/komponenter men absolut inte så att man kan påstå att det är låg kvalitet i min mening.
Kanske fel av oss att lägga en värdering men rent personligen skulle jag aldrig kunna motivera att betala 50% mer för ASUS-kortet.
Angående 280X så är 280X och 7970 i stort sett samma produkt, vilket inte minst märks på det faktum att man kan köra ett 7970 och ett 280X i crossfire utan problem.

Webhallen-boten sover aldrig
Hoppas du får ob för detta.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFalk:

Köper aldrig Powercolor igen, antagligen den värsta tillverkaren som finns på marknaden. Doms garanti och support är knappt existerande.

Billigt eller inte, enligt mig så är det inte värt det.

Dels. så sköter Webhallen garantin och Dels. så äger jag själv ett powercolor kort och det tuffar på fin fint.

Skrivet av Mjuuu:

Norrlänningar må ha en långsammare dialekt samt förkortade ord (eftersom det går så sakta måste vi ju skära ner på antalet bokstäver...)
Men vi skriver då fan "renare" än sörlänningar

Själv har man levt ett par år nere i Stockholmsområdet (Norrtälje) och det verkar ha tagit bort all form av dialekt från mitt tal. Iallafall om man ska fråga andra. Själv bryr jag mig inte så mycket.

Skrivet av haapppoooo:

@Webhallen Följer det med Crossfire brygga??

Går annars att köpa lösa på inet tex.

http://www.inet.se/produkt/5408434/crossfire-brygga
http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=3783492&hbx...

Faktiskt från ett powercolor kort ursprungligen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds