7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Ja det är klart att det gör.
Men de faktorerna är näst intill obetydelsefulla i det fallet då man vill veta hur mycket kortet låter, för även om alla dina faktorer vore bra, så kommer man endå i princip att nå en väldigt hög temperatur och då höra hur mycket grafikkortet låter

Dom är absolut inte obetydelsefulla. Det gör enorm skillnad.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Dom är absolut inte obetydelsefulla. Det gör enorm skillnad.

okej då säger vi så..

Men till er som har fått hem 7970 och 7990 OM ni kunde lägga upp ett youtubeklipp som någon tidigare sa vore det mycket tacksamt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jepp har man beställt 1a November eller senare är det leverans två som gäller.

Hejsan Webhallen, jag har lagt ett mailärende om detta också, så det kanske är löst redan, men vill gärna gardera mig.

Jag lade en beställning 31/10 (ordernr: 5386869) via postorder, och bör således få kortet utskickat i morgon eller övermorgon.

Dock så beställde jag samtidigt en kabeladapter som inte verkar finnas i lager, och vill gärna ta bort den så att leveransen inte påverkas av det. Såvitt jag kunde se så var den inte på väg in heller, och jag skaffar hellre en i lokal butik. Jag hoppas att detta går smidigt att lösa, väntar som de flesta febrilt på detta kort nu

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bazzie:

Hejsan Webhallen, jag har lagt ett mailärende om detta också, så det kanske är löst redan, men vill gärna gardera mig.

Jag lade en beställning 31/10 (ordernr: 5386869) via postorder, och bör således få kortet utskickat i morgon eller övermorgon.

Dock så beställde jag samtidigt en kabeladapter som inte verkar finnas i lager, och vill gärna ta bort den så att leveransen inte påverkas av det. Såvitt jag kunde se så var den inte på väg in heller, och jag skaffar hellre en i lokal butik. Jag hoppas att detta går smidigt att lösa, väntar som de flesta febrilt på detta kort nu

Hej, alla produkte rpå din order finns i lager och skickas på måndag så du har inget att oroa dig för

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av k1r3:

Snabb fråga.
Följer det med någon mini dp adapter?

bump

Permalänk
Medlem
Skrivet av k1r3:

Läse gärna lite tidigare i tråden...

Skrivet av mackemong:

Ok, jag ska göra en minirecension på korten men med tanke på att jag aldrig gjort en recension förut så bör ni inte förvänta er allt för mycket

Vi börjar med var man får i själva lådan. När man drar ur pappkartongen ur höljet så möts man utav en "powercolor" drivrutinsskiva och en liten (väldigt informationsfattig) manual. Därefter så ser man grafikkortet ligga i mitten med förvånandesvärt lite skydd, med "lite skydd" menar jag att det enda som skyddar grafikkortet från att slå i pappkanterna är två små skumplast-bitar. Jag tror absolut inte att grafikkortet har skadats under frakt p.g.a den bristfälliga förpackningen men om jag jämför med mitt GTX 580 SoC som var helt inneslutet i skyddande skumplast. Sedan så hittar man tillbehören. De tillbehör som medföljer är: 1st crossfire-brygga, 1st hdmi-adapter av något slag, 1st dvi-vga adapter och 1st adapter till pci-e kablarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Läse gärna lite tidigare i tråden...

Tyckte det var lite för luddigt skrivet, tex kunde den där hdmi-adaptern varit en displayport-adapter då dom är rätt lik i utseendet Ville ha ett rakt ja eller nej bara

Permalänk
Medlem

Yooooooooutuuube klipp på kylaren? :D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

okej då säger vi så..

Hur kan du inte förstå det jag försöker säga dig? Det är ju självklart.

Gjorde ett snabbt test med 50% fan speed på grafikkorten, efter 5000 frames i furmark var de på 57 resp 50 grader. Detta med kallt rum, kall luft i chassit och alla chassifläktar på max.

Samma test med grafikkortsfläktarna på samma hastighet fast varmare luft i chassit och inget luftflöde så landar temperaturerna istället på 77 respektive 65 grader. Naturligtvis kommer ett varmare chassi resultera att grafikkortet låter mycket mer om man har den förinställda fläktgrafen aktiverad och skillnaden är väldigt väldigt stor.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Hur kan du inte förstå det jag försöker säga dig? Det är ju självklart.

Gjorde ett snabbt test med 50% fan speed på grafikkorten, efter 5000 frames i furmark var de på 57 resp 50 grader. Detta med kallt rum, kall luft i chassit och alla chassifläktar på max.

Samma test med grafikkortsfläktarna på samma hastighet fast varmare luft i chassit och inget luftflöde så landar temperaturerna istället på 77 respektive 65 grader. Naturligtvis kommer ett varmare chassi resultera att grafikkortet låter mycket mer om man har den förinställda fläktgrafen aktiverad och skillnaden är väldigt väldigt stor.

ja det är ju klart att ett chassi med mycket god ventilation kommer att vara kallare än ett chassi med "inget luftflöde".

Jag tänkte mig att ett "normalt" eller hyfsat ventilerat chassi jämfört med mitt normalt mycket ventilerade chassi med några fläktar är ganska jämförbart och det var endast det jag var intresserad av rent subjektivt att veta hur han upplevde ljudnivån.

(Jag förstår också såklart att ett väl ventilerat chassi är mycket, kallare än ett ej ventilerat och att fläktarna måste såklart jobba med extremt mycket högre rpm för att kunna försöka kyla ner gpuerna till samma temp som ett chassi som är kallt... behövs inget geni för att förstå det, men tack så mycket för att du försöker idiotförklara mig eller vad det är nu du vill lära/visa mig. )

Som sagt ville bara ha en subjekt åsikt, behöevr inte diskutera detta mer och skriva massa onödiga trådar End of discussion.

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att en CF brygga följer med, dock måste jag använda två CF bryggor pga min Koreaskärm. Håller tummarna för att min brygga, som jag fick med mitt 4870, funkar med 7970.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, alla produkte rpå din order finns i lager och skickas på måndag så du har inget att oroa dig för

Hur är det med kollinummer? Min beställning är behandlad men ej fått kollinummer på mejl eller hemsidan.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ryndal:

Hur är det med kollinummer? Min beställning är behandlad men ej fått kollinummer på mejl eller hemsidan.

När de skickas idag så tilldelas de kollinummer som man kan se i sin orderhistorik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

När de skickas idag så tilldelas de kollinummer som man kan se i sin orderhistorik.

Kan man räkna med att få de imorgon ;)? Ruskigt sugen nu

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SAAANDEN:

Kan man räkna med att få de imorgon ;)? Ruskigt sugen nu

Om man är med på första batchen lär man ha sitt kort imorgon ja.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Kort som skall hämtas i butik (Uppsala) - kommer de finnas tillgängliga idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Found it! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

En eloge från mig till Webhallen för anmärkningsvärt god service i det här fallet - de verkar väl införstådda med OEÅ's (Otåliga Entusiasters Åkomma) symptom, och lämplig behandling därav

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Om man bokat det i o med första batchen kommer de även kommer till STHLM i morgon för dom som bokat sitt kort?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Finemang. Mina två 7970 är skickade... Man tackar, man tackar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bazzie:

En eloge från mig till Webhallen för anmärkningsvärt god service i det här fallet - de verkar väl införstådda med OEÅ's (Otåliga Entusiasters Åkomma) symptom, och lämplig behandling därav

Kan tyvärr inte hålla med. Min order som lades 30/10 är inte ens behandlad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Du är inte ensam, beställde också mina kort då, men förhoppningsvis händer det nåt idag. Däremot tycker jag att webhallens närvaro i t.ex. denna tråd varit exemplarisk vilket jag tror är vad som syftades på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kazoom:

Du är inte ensam, beställde också mina kort då, men förhoppningsvis händer det nåt idag. Däremot tycker jag att webhallens närvaro i t.ex. denna tråd varit exemplarisk vilket jag tror är vad som syftades på.

Självfallet har du rätt. Vill ha-nerverna kom i kläm. Nu är korten skickade och pulsen är återställd.

Permalänk
Medlem

Mitt är behandlat och jag har ett kollinummer.
Med tanke på hur allt hanterats hittills med Webhallens engagemang ända in på nätterna, hur de vidarebefordrat våra frågor till Powercolor och svarat efter bästa förmåga så tror jag att jag har en ny favoritbutik.
Ni får bara fixa lite bättre filtermöjligheter så man kan gallra fram rätt produkter när man kollar ert utbud.

Permalänk
Medlem

Beställde powercolor 7970 2/11 och har fått kollinummer osv redan.. det står också att det är skickat.. kan det stämma? Är gold member så kanske har något med det att göra? Skönt isåfall att jag slipper vänta en vecka men känns ju så där när andra inte verkar ha fått det skickat till sig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

När jag beställde för några veckor sedan valde jag att "Hämta på Sveavägen".
Jag såg att det dök in flera exemplar i Solna tidigare idag, men de försvann igen. Hur skall det tolkas?
Kommer det studsa in på Sveavägen?

CreX

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ojike:

Beställde powercolor 7970 2/11 och har fått kollinummer osv redan.. det står också att det är skickat.. kan det stämma? Är gold member så kanske har något med det att göra? Skönt isåfall att jag slipper vänta en vecka men känns ju så där när andra inte verkar ha fått det skickat till sig..

De ser väl till att alla som beställt senast 1/11 får sin beställning först. Sen fyller de upp med kvarstående kort på dem som beställde efter det tills korten är slut. Så det är nog inget märkligt med det. Jag räknar dock med att få vänta ett tag till, ny kund och beställde den 5/11. Imponerande närvaro av webhallen som sagt, men de gör ju en hacka på tråden iofs.

Permalänk
Medlem

Webbhallen, är det lönt att beställa nu eller är alla kort redan köpta/bokade? Kan man köra CF mellan 7950 och 7970?

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Inget nytt på nordfronten (uppsala) :/ Kanske går med häst och vagn från Stockholm?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mungo_skata:

Har du något mer på samma order som kanske blockerar den?
Har du ordernr kan jag kolla vad som händer.

Skrivet av CreX:

När jag beställde för några veckor sedan valde jag att "Hämta på Sveavägen".
Jag såg att det dök in flera exemplar i Solna tidigare idag, men de försvann igen. Hur skall det tolkas?
Kommer det studsa in på Sveavägen?
CreX

Korten kommer in till samtliga butiker i stockholm nu under dagen. Övriga butiker imorgon.

Skrivet av Ronnie60:

Webbhallen, är det lönt att beställa nu eller är alla kort redan köpta/bokade? Kan man köra CF mellan 7950 och 7970?

Ja det är lönt, det finns dryga hundra lediga kvar på nästa leverans.

Visa signatur