Permalänk

Passar Hyper 212 i denna kombo?

Hallå gubbs

Jo, det är så att jag tänkte kanske fixa ett litet mindre bygge, men behöver lite efarenhet av vissa komponenters passform.
Tänkte använda Cooler Master Hyper 212 Evo tillsammans med ett mITX moderkort i ett Fractal Design Node 304.

Moderkortet i fråga är detta:
http://www.inet.se/produkt/1902516/asus-z87i-pro-mitx

Kommer detta att passa med Hyper 212 "riktad" bakåt? Med tänke på att jag ska ha ett fullstort grafikkort
Annars tas gärna tips emot på mITX moderkort där denna kombo funkar!

Tack på förhand!

Visa signatur

Jga kna itne satva!

Permalänk
Medlem

Moderkortet är bra. Men jag skulle rekommendera att du köper ett bitfenix prodigy. Du har större chans att kylaren får plats och det är bättre bygg kvalitet.

Permalänk
Skrivet av Axel95:

Moderkortet är bra. Men jag skulle rekommendera att du köper ett bitfenix prodigy. Du har större chans att kylaren får plats och det är bättre bygg kvalitet.

Frågan är ju dock om cpukylaren passar på det moderkortet, med tanke på GPU och faserna.
Chassiet skall duga fint i övrigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jga kna itne satva!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser lite tveksamt ut med ljudkortet på sidan. Jag rekommenderar att du ringer till asus direkt och frågar om det.

Permalänk
Medlem

kylaren får plats i noden men frågan är om den fungerar med moderkortets placering men då den ser ut att ha samma som mitt mobo (se sign) så borde det vara lungt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av Axel95:

Jag tycker det ser lite tveksamt ut med ljudkortet på sidan. Jag rekommenderar att du ringer till asus direkt och frågar om det.

Nu är det ju inget ljudkort dock Jag tror inte Asus har koll på allt som passar på alla deras moderkort faktiskt :/

Skrivet av infigo:

kylaren får plats i noden men frågan är om den fungerar med moderkortets placering men då den ser ut att ha samma som mitt mobo (se sign) så borde det vara lungt

Ajjemän, i Noden passar den, men som du säger så verkar moderkorten vara väldigt lika, så det bör nog gå!
Tack för svaren

Visa signatur

Jga kna itne satva!